Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisistä tulee yksinäisiä ja miksi jotkut syrjäytyy?

Vierailija
25.12.2023 |

Onko tähän jotain syytä ja mikä tuota aiheuttaa? Onko niissä ihmisissä jotain vikaa vai huonot geenit? 

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on yleensä syynä miksi monet jäävät ulkopuolelle ja syrjääntyy.

Sitten tämän alalaji kotivammaisuus, missä oma vanhempi tai pahimmassa tapauksessa molemmat ovat välinpitämättömiä ja/tai sadistisia ja tuhoavat tuolla tavalla itseluottamuksen, estävät omat ihmissuhteet jne. Vaikka näin julmia vanhempia olisi suhteellisen vähän, heidän levittämänsä kärsimys on kyllä keskuudessamme. Koska perusoletus on se että ainakin vanhemmat ovat puolellasi no matter what.

Kaikki kiusaaminen on hajottavaa mutta parhaassa tapauksessa vanhemmat pystyvät tukemaan ja lohduttamaan kiusattua lasta ja tekemäänkin asialle jotain.

Kannattaa kuitenkin muistaa että haavoittavia olosuhteita/ihmisiä on monenlaisia.

Vierailija
102/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksinäinen ei saa olla yksinäinen? Jos joku haluaa olla omasta tahdostaan yksin niin se hänelle suotakoon. Hyvin yksinkertaista. 

Jos on omasta halustaan yksin, niin hän ei ole yksinäinen. Yksinäisyys on tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että yksinäisistä tosi monet on omasta halustaan yksin ja vain pieni vähemmistö yksinäisistä on vasten tahtoaan yksin. Jos on yksin ja haluaa seuraa niin sitten vaan menee esimerkiksi baariin niin sieltä saa tosi hyvin seuraa muista ihmisistä. 

Suomalaiset ja ruotsalaiset on tunnettuja siitä että tykkäämme olla yksin. 

Jossain maassa taas ihmiset ei viihdy yksin vaan he haluavat parisuhteen ja esim juhlapäivinä pitää kokoontua aina porukkaan juhlimaan. 

Vierailija
104/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten ketjujen aloittajilla on vakavia ongelmia empatian kanssa. Jonkun sortin tunnevammaisuutta. Tai p*skoja ihmisiä muuten vaan, kuka näistä tietää.

Vierailija
105/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen.Asunut eri maissa ja löytänyt kavereita, mutta aina vaan jään yksin.

Olen omasta mielestäni aika reilu.rakastan kauniita kattauksia ja hyvää ruokaa tarjoan.

Sievä koti ja elämä paikallaan ,mutta siltikin yksin.

Joskus mietin että kapakkalinnut löytävät seuraa.Minä hieman arka haluaisin löytää rehellisen kaverin rinnalleni .Joku joka haluaisi lähteä vaikkapa alpeille pyöräilemään tai patikkaan kesällä. 

Kateus !

Ehkä karkoitat ihmisiä jos väität että sinulle ollaan kateellisia. Se on tosi vastenmielistä.

Minulla oli kaveri joka kuvitteli että muut kadehtii hänen kauneuttaan, koulutustaan, matkojaan, kotiaan... milloin mitäkin. En jaksanut hänen ylimielisyyttään. Ihan samanlainen hän oli kuin muutkin, en tiedä miksi kuvitteli itseään jotenkin ylivertaiseksi.

En vertaa itseäni toisiin ,en myöskään leuhki.Päinvastoin.Mutta joskus riittää kun sanoo missä asuu . 

Vierailija
106/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin kansa se tässäkin viestiketjussa on läsnä :D Miten suomi oikeasti voi olla maailman onnellisin maa? Meneekö muualla sitten oikeasti niin surkeasti että suomi on paratiisi? 

Suomi ei ole maailman onnellisin kansa, suomi on ehkä yksi maailman onnettomin kansa koska täällä on mt ongelmia paljon, yksinäisiä paljon,päihdeongelmaisia paljon,köyhyyttä paljon yms. 

Vaikka täällä on moni asia hyvin kuten rahalliset tuet ja kaunis luonto niin kansa täällä voi silti pääosin huonosti. 

Ei Suomi todellakaan ole maailman onnellisin kansa, vaikka voisi olla. Kasvatuksesta se jo lähtee: vanhemmilta opitaan ensimmäisenä,miten muihin suhtaudutaan. Ja kotona pitäisi olla kuri, sekä koulussa. Kun lukee jotain kommentointia somessa, huomaa miten osa kansasta on tosi junttia,kuin jotain mehtäläisiä vailla mitään tapoja :S. Monet ihmiset voisivat opetella ottamaan huomioon muitakin,ei vaan liikaa minä-minä-pää peessä olemista. Meillä on kaunis ja puhdas luonto. Ihmisten onnellisuuteen vaikuttaa, miten otetaan huomioon toinen toisiamme, eikä oltais niin itsekkäitä ja sisäänpäinkääntyneitä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin kansa se tässäkin viestiketjussa on läsnä :D Miten suomi oikeasti voi olla maailman onnellisin maa? Meneekö muualla sitten oikeasti niin surkeasti että suomi on paratiisi? 

Koska me palstalaiset ymmärretään onnelisuus tunteena. Ihan kuten yksinäisyyskin. Eihän siinä tutkimuksessa tunteita mitattu vaan konkreettisia asioita. Kuten puhdasta luontoa, maksutonta koulutusta jne jne. Suomalaiset ovat edelleenkin pääsääntöisesti tyytyväisiä ( = onnellisia), ettei esimerkiksi syöpähoidoista tarvitse itse maksaa kuin murto-osa. Ollaan tyytyväisiä ( = onnellisia), että yhteiskunta maksaa suurimman osan. 

Vierailija
108/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että yksinäisistä tosi monet on omasta halustaan yksin ja vain pieni vähemmistö yksinäisistä on vasten tahtoaan yksin. Jos on yksin ja haluaa seuraa niin sitten vaan menee esimerkiksi baariin niin sieltä saa tosi hyvin seuraa muista ihmisistä. 

Suomalaiset ja ruotsalaiset on tunnettuja siitä että tykkäämme olla yksin. 

Jossain maassa taas ihmiset ei viihdy yksin vaan he haluavat parisuhteen ja esim juhlapäivinä pitää kokoontua aina porukkaan juhlimaan. 

Ja vtut.

Suomalaiset ajetaan piippuun työpaikoilla verotuksen asettamien epärealististen tuottavuusvaatimusten kanssa.

Perheelliset saavat vielä päälle mm. hoitaa lasten kotiopetuksen, koska koulujärjestelmä ei selviä nykyään kuin wilmaviestien lähettämisestä.

Vierailija
109/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin moni täällä luulee, kysehän ei ole siitä, että yksilössä on jotain vikaa. Vika on suomalaisessa kulttuurissa. Valtaosa ihmsistä täällä on todella epäsosiaalisia - myös ne jatkuvasti äänessä olevat. Koska se, että käyttää muita pakkoyleisönään, ei ole sosiaalisuutta. 

Muutenkin suomalaisethan eivät edes arvosta kaverisuhteita, vaan kaikki panokset ladotaan aina siihen parisuhteeseen ja kun kumppani sitten löytyy, kaikki muut ihmissuhteet hylätään ja illanvietotkin järjestetään enää muiden pariskuntien kanssa, ettei kukaan vaan veisi sitä omaa kumppania. Ja koska suomalainen on myös vahvasti luokkatietoinen, silloinkin valintoja ohjaa luokkatausta eli keskiluokka viettää aikaa vain keskenään. Köyhillä ja muualta tulleilla ei tässä yhteiskunnassa ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia kave

Joka maassa on oma kulttuuri.Etelän maissa katoktaan kädet varkailta ja lennätetään hollet katoilta. Täällä tehdään tuohesta virsuja ja syödään possua jouluaattona ,käydään saunassa ja juodaan Alkoa. 

Vierailija
110/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta olla yhdenkään kus'pään kanssa tekemisissä. Mielummin olen yksin kun nieleskelen väkisin toisten kuspäisyyttä. Pyörikööt keskenään!

Vierailija
111/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten ketjujen aloittajilla on vakavia ongelmia empatian kanssa. Jonkun sortin tunnevammaisuutta. Tai p*skoja ihmisiä muuten vaan, kuka näistä tietää.

Outo tulkinta. Ihan neutraali kysymys. Miksei sitä saisi kysyä?

Vierailija
112/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia ei ole.

Vierailija
113/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin urani ja erittäin hyvän ammatin sairastuttuani ahdistushäiriöön, joka oli jatkunut vuosia avioeron ja huoltajuuskiistojen myötä.

Ex puolisoni tehtaili minusta perättömiä rikosilmoituksia ja hankaloitti elämää kaikin mahdollisin tavoin. Entisenä koulukiusattuna en osannut käsitellä minuun kohdistuvia hyökkäyksiä, ja aloin menettää sen pilkkeen silmäkulmasta, sen positiivisuuden joka minussa oli aina ollut. Se tapahtui kuin varkain. 

Lääkitys ahdistukseen auttoi moniin oireisiin, vaikkakin olen aina hieman väsynyt. Jos lääke jää ottamatta, en kestä yhtään mitään vastoinkäymisiä, en edes pieniä. Alkoholin olen lopettanut heti lääkityksen alettua koska se teki yhteisvaikutuksessa minusta hullun.

Onnistuin kuitenkin uudelleenkouluttautumaan, ja olen nyt vakituisessa työssä. Velkajärjestely häämöttää vuosien ulosoton jälkeen, joka oli seurausta uran menetyksestä. Minulla oli silloin paljon velkoja, mutta tulotkin olivat hyvät. 

En kuitenkaan enää koe ns. kuuluvani joukkoon, ja olen yksin ja yksinäinen koska pelkään ettei kukaan voisi enää välittää minusta. 

mies 55v

Vierailija
114/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksinäinen ei saa olla yksinäinen? Jos joku haluaa olla omasta tahdostaan yksin niin se hänelle suotakoon. Hyvin yksinkertaista. 

Jos on omasta halustaan yksin, niin hän ei ole yksinäinen. Yksinäisyys on tunne.

Juuri näin. Moni keski-iän ylittänyt on oikein mielellään yksin eikä tunne puutetta, kun oma seura on mukavaa. Tuo taas edellyttää itsetuntemusta, joka yleensä kasvaa iän myötä ja tekee riippumattomaksi muiden hyväksynnästä.

Tälläiseen vapauteen kannattaakin pyrkiä. Samat ihmiset voivat olla mukavaa seuraa ja tykättyjä työyhteisöissä. Viihtyvät vain vapaa-ajallaan omissa oloissaan. 

Vierailija
115/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin moni täällä luulee, kysehän ei ole siitä, että yksilössä on jotain vikaa. Vika on suomalaisessa kulttuurissa. Valtaosa ihmsistä täällä on todella epäsosiaalisia - myös ne jatkuvasti äänessä olevat. Koska se, että käyttää muita pakkoyleisönään, ei ole sosiaalisuutta. 

Muutenkin suomalaisethan eivät edes arvosta kaverisuhteita, vaan kaikki panokset ladotaan aina siihen parisuhteeseen ja kun kumppani sitten löytyy, kaikki muut ihmissuhteet hylätään ja illanvietotkin järjestetään enää muiden pariskuntien kanssa, ettei kukaan vaan veisi sitä omaa kumppania. Ja koska suomalainen on myös vahvasti luokkatietoinen, silloinkin valintoja ohjaa luokkatausta eli keskiluokka viettää aikaa vain keskenään. Köyhillä ja muualta tulleilla ei tässä yhteiskunnassa ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia kave

Joka maassa on oma kulttuuri.Etelän maissa katoktaan kädet varkailta ja lennätetään hollet katoilta. Täällä tehdään tuohesta virsuja ja syödään possua jouluaattona ,käydään saunassa ja juodaan Alkoa. 

Vierailija
116/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyydelle yksinkertainen syy on se että olen autisti. Aina puuttunut normaali kiinnostus muista ihmisistä, olen aina ollut poikkeava enkä ole ymmärtänyt ikätovereitani, ja joukkoon kuuluminen ei ole koskaan kiinnostanut. Perheeni on huolissaan yksinäisyydestäni, mutta en tunne että minulta puuttuisi mitään.

Vierailija
117/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ihmiset ei kelpaa parisuhteeseen eikä oikein muutenkaan seuraksi . Usein huonommat geenit ja vaivat / sairaudet niin paketti on valmis. Ei kelpaa muutakuin roska-astiaksi korkeintaan. Vierestä voi vaan seurata muiden onnea ja onnistumista . 

töihin , parisuhteeseen , ystävien saamiseen siis kaikkeen vaaditaan hyvä terveys sekä geenit. 

uskon kuitenkin sielun vaellukseen ja seuraavassa elämässä asiat voi olla toisin . Tämä olisi myös reilua kaikille .

Vierailija
118/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys, sairaudet, luonne

Vierailija
119/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot mallit kotoa ihmissuhteille ja/tai koulukiusaamisen kohteeksi joutuminen

Huono kohtelu lapsuudenperheessä, huonot malli sille, miten toisiin ihmisiin suhtaudutaan. Sieltä kotoa jo tulee, ollaanko ilkeitä vai ystävällisiä, kunnioitetaanko muita, miten puhutaan toisille jne. Huonot mallit, oppii että ihmiset on pahoja, ei kannata luottaa, vaan kannattaa vetäytyä.

Koulussa sama, jos joutuu kiusatuksi, ei opi ryhmädynamiikkaa, ei saa ystäviä, ei opi ihmissuhteiden perusasioita. Vaikeempi lähtee myöhemmin niitä kehittämään (moni tosin lähtee ja onnistuu), helposti jää päälle tulkita kaikki negatiivisimman kautta ja eristäytyä. 

Vierailija
120/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole ollut kavereita enää koko aikuisikänäni. Ei koskaan ollut montaa kaveria muutenkaan mutta nuo vähätkin jäivät vuosien varrella yksi toisensa jälkeen pois: alkoivat seurustelemaan/tapasivat miehen ja muuttivat toiselle paikkakunnalle. Uusia ystäviä en sitten vaan ole työelämästä onnistunut hankkimaan. N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi