Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisistä tulee yksinäisiä ja miksi jotkut syrjäytyy?

Vierailija
25.12.2023 |

Onko tähän jotain syytä ja mikä tuota aiheuttaa? Onko niissä ihmisissä jotain vikaa vai huonot geenit? 

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksinäinen ei saa olla yksinäinen? Jos joku haluaa olla omasta tahdostaan yksin niin se hänelle suotakoon. Hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
82/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat ihmiset elää paskaa elämää. Hyvät ihmiset saa rakennettua Suomessa itselleen hyvän elämän kurjasta lapsuudesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päässä vikaa, ja yhteiskunta mahdollistaa kotona maksamisen. Tähän on onneksi tulossa muutos.

Kun ei ketään aina ja kaikkialla syyttä kiusata. Kiusaamisesta huutavat on yleensä itse näitä häiriköitä, pahantahtoisia ja ilkeitä. Kun muut eivät sitten sulata perseilyä, se muka on kiusaamista.

Suomi pudonnee IMF:n syliin, mitkä tarkoittanee sinullekkin kasvavaa maksutaakkaa.

Voittajina tästä selvinnee "syrjäytyneet", jotka eivät uhranneet terveyttään työnteolle, eikä käyttäneet tulojaan Suomeen sitoutumiseen.

Vierailija
84/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

metoo ja feministi ovat estäneet monta pariutumista

Vierailija
85/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on jännä että ne kiusaajat menestyy elämässä, heillä on hyvä työ ja heillä on kumppani sekä perhe.

Kiusattu kuten minä olen pienipalkkaisessa työssä, ei kumppania, ei perhettä ja olen yksinäinen. Myös lieviä mt ongelmia on itsetunto ongelmien ohessa minulla.

Elämä ei aina ole reilua."

Olen toista mieltä tässä asiassa, erittäin vahvasti. Olen tavannut (valitettavasti) eri asiayhteyksissä aikuiselämän varrella entisiä muiden koulurääkkäjiä. Toki osa on silkkaa häikäilemättömyyttään saattanut edetä uralla, mutta harvemmin. Yleensä ovat eronneita tai  puolisoaan kroonisesti pettäviä, piilovettuilijoita, hapannaamoja ja perustyytymättömiä elämäänsä, riippumatta siitä millaiset ovat kulissit. Sama tyhjyys heillä pysyy sisimmässään, se sama , jota pienestä saakka täyttävät pahuudella. Seura tai "kaveritkin" sitten samanlaisia.

Vierailija
86/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat ihmiset elää paskaa elämää. Hyvät ihmiset saa rakennettua Suomessa itselleen hyvän elämän kurjasta lapsuudesta huolimatta.

Kyllä voi ihminen olla typerä ja naiivi. 

Vierailija
87/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

metoo ja feministi ovat estäneet monta pariutumista

Pariutuminen ei sinällään tuo kenellekään onnea tai edes helpotusta yksinäisyyteen. Päinvastoin. Huono suhde tuhoaa _kaiken_. 

Vierailija
88/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tukihanat on jo menossa kiinni, tuilla eläneet on pulassa. Ei vielä, mutta jo 10 v päästä alkaa työnteko maistumaan näillekin, jotka ovat tähän asti eläneet muiden kustannuksella.

Vierailija
89/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL

Tunnen useita "hyviä" ihmisiä, joilla on rakennettuna Suomeen hyvä elämä.

Suurimmaksi osaki tämä hyvä elämä on rakennettu Suomesta mahdollisimman usein poistumisen varaan.

Vierailija
90/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin mutta en yksinäinen. EN vain jaksa ihmisten typeryyttä ja turhaa "jargonia". En jaksa keskustella ihmisten typeristä ongelmista jotka olisivat yksinkertaisesti ratkaistavia enkä heidän elämästään joka ei kiinnosta millään tasolla. Kaikki ihmiset eivät kaipaa muita ympärilleen eivätkä sosiaalista elämää koska heillä on omakin elämä. Jos yksinäisyys on vastentahtoista niin yleensä syy siihen löytynee peilistä.

Vierailija
91/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 26-vuotias poikani. Hänellä on kyllä autismityyppistä syntymävikaa, mutta laajoissa tutkimuksissa ei kuitenkaan saanut autistidiagnoosia. Ei tutustu ihmisiin, asuu kyllä itsenäisesti omillaan, mutta roikkuu lapsuudenperheessään, eli meissä. Itse mieheni kanssa olemme sosiaalisia ja surettaa kun poikani kyselee jatkuvasti voiko tulla mukaamme mm uuden vuoden juhliin. Puhuu toiveistaan, että tulisi joku ja tekisi hänet onnelliseksi. Ei kuuntele kun yritän selittää hänelle, että kaikki muutos lähtee ihmisestä itsestään ja se oman onnen seppä löytyy sieltä peilistä.

No minun parikymppisellä pojallani on Aspergerin syndrooma diagnoosina ja tuskin muuttaa ikinä pois kotoakaan. Ei ole sinänsä edes kovin "erityinen", mutta opiskeli alaa, jolla ei jaksa työskennellä (jaksaminen on useinkin iso ongelma Aspergereilla ja tuolla alalla järjettömät työajat) ja on nyt vain jämähtänyt kotiin. On autoharrastaja ja eipä noiden autojensa kanssa mihinkään kerrostaloasuntoon voisi muuttaakaan. Siis hoitaa monia asioita ihan itsenäisesti, enkä ole häntä kotoa mihinkään ajamassa, mutta on jotenkin vavahduttavaa tajuta, että oma lapsi on se vitsien peräkammarinpoika. Toinen poikani on ihan eri maata, on ns. "neurotavis". Toki toivon, että tämä isompi poikani saisi jotain töitä jne., mutta muuten en nyt tiedä mitä kaikkea ihmisen "pitää" elämässään tehdä, jotta miellyttää jotain yleistä mielipidettä. En itsekään ole kovin sosiaalinen ja välillä olen haaveillut jostain "mökin mummon" elämästä. Pidän itseäni kuitenkin ihan täyspäisenä ja pärjään ihmisten kanssa. Minulle ihanne-elämä ei kuitenkaan ole jotain sosiaalista pörräämistä ja pätemistä muiden silmissä.

Vierailija
92/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihminen olla typerä ja naiivi. 

Mutta hyvän aikuisuuden saanut, huonoista lähtökohdista huolimatta. 

Vierailija
93/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisin kansa se tässäkin viestiketjussa on läsnä :D Miten suomi oikeasti voi olla maailman onnellisin maa? Meneekö muualla sitten oikeasti niin surkeasti että suomi on paratiisi? 

Vierailija
94/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tukihanat on jo menossa kiinni, tuilla eläneet on pulassa. Ei vielä, mutta jo 10 v päästä alkaa työnteko maistumaan näillekin, jotka ovat tähän asti eläneet muiden kustannuksella.

EKP:n tukihanat on todellakin menossa kiinni! 10v päästä ohitetaan Venäjän elintaso perä edellä.

Vierailija
95/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin kansa se tässäkin viestiketjussa on läsnä :D Miten suomi oikeasti voi olla maailman onnellisin maa? Meneekö muualla sitten oikeasti niin surkeasti että suomi on paratiisi? 

No ei tämä olekaan, se on ihan höpöjuttua. Meillä on jumalattomat leipäjonot ja huumeongelma, masennus kansantautina. Tämä on kuplissa elävien typeryksien maa, joka repeilee kärsimyksessään liitoksissaan. 

Vierailija
96/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää olla onneton. Entäs jos naapuri saa tietää?

Vierailija
97/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat alistivat ja veivät itsetunnon. Koulussa ajauduin kiusatuksi ja ulkopuoliseksi. Opiskeluvuodet kuljin porukoiden ulkopuolella. Työyhteisöissä olen ollut joko ulkopuolinen tai kiusattu. Nyt onneksi etätöissä.

En ole oppinut, miten ihmisten kanssa ollaan ja puhutaan. En ole kiinnostava tyyppi enkä hauskaa seuraa. Olen oppinut hyväksymään yksinäisyyteni, joskin tunnen ajoittain edelleen vihaa minua kiusanneita ja alistaneista kohtaan. Ja joskus tulee katkeria ajatuksia, kun näen, miten kiusaajatyypeillä ja avoimen itserakkailla ihmisillä riittää seuraa ja ystäviä.

Vierailija
98/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole maailman onnellisin kansa, suomi on ehkä yksi maailman onnettomin kansa koska täällä on mt ongelmia paljon, yksinäisiä paljon,päihdeongelmaisia paljon,köyhyyttä paljon yms. 

Vaikka täällä on moni asia hyvin kuten rahalliset tuet ja kaunis luonto niin kansa täällä voi silti pääosin huonosti. 

Vierailija
99/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat alistivat ja veivät itsetunnon. Koulussa ajauduin kiusatuksi ja ulkopuoliseksi. Opiskeluvuodet kuljin porukoiden ulkopuolella. Työyhteisöissä olen ollut joko ulkopuolinen tai kiusattu. Nyt onneksi etätöissä.

En ole oppinut, miten ihmisten kanssa ollaan ja puhutaan. En ole kiinnostava tyyppi enkä hauskaa seuraa. Olen oppinut hyväksymään yksinäisyyteni, joskin tunnen ajoittain edelleen vihaa minua kiusanneita ja alistaneista kohtaan. Ja joskus tulee katkeria ajatuksia, kun näen, miten kiusaajatyypeillä ja avoimen itserakkailla ihmisillä riittää seuraa ja ystäviä.

70-lukulaisen feministiäidin ja opettajan lahjoittama kasvatus poikalapsille.

Vierailija
100/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksinäinen ei saa olla yksinäinen? Jos joku haluaa olla omasta tahdostaan yksin niin se hänelle suotakoon. Hyvin yksinkertaista. 

Ei. Valtion veropohja kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan