Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisistä tulee yksinäisiä ja miksi jotkut syrjäytyy?

Vierailija
25.12.2023 |

Onko tähän jotain syytä ja mikä tuota aiheuttaa? Onko niissä ihmisissä jotain vikaa vai huonot geenit? 

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kasvatus, eriarvoistaminen, nälviminen

Kiusaaminen jatkunut kouluissa ja työpaikoilla

Itsetunto romuna, käytetty hyväksi, helpompi olla yksin kun luotto ihmisiin on mennyt

Vierailija
62/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytymistä kiljuu yhteiskunta, joka ei saa enää ekstraktoitua verotuloa vttuuntuneesta miehestä.

Tää... Ehkäpä monet haluaa ihan vapaaehtoisesti syrjäytyä ja olla omissa oloissaan koska tämä yhteiskunta itse on se paha. 

Mitä tekee blokattu narsku (yhteiskunta)?

Huutaa että se on hullu, se on hullu, se on hullu.

Koko jaska on väännetty miehiä vastaan, mutta kun miehet sanoo, että pitäkööt yhteiskunta tunkkinsa tulee kova hätä, koska yhteiskunta ei voi toimia ilman miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeita ihmisiä, joita muut ei jaksa.

Ja kiusaajamarko siellä. Kuole.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin moni täällä luulee, kysehän ei ole siitä, että yksilössä on jotain vikaa. Vika on suomalaisessa kulttuurissa. Valtaosa ihmsistä täällä on todella epäsosiaalisia - myös ne jatkuvasti äänessä olevat. Koska se, että käyttää muita pakkoyleisönään, ei ole sosiaalisuutta. 

Muutenkin suomalaisethan eivät edes arvosta kaverisuhteita, vaan kaikki panokset ladotaan aina siihen parisuhteeseen ja kun kumppani sitten löytyy, kaikki muut ihmissuhteet hylätään ja illanvietotkin järjestetään enää muiden pariskuntien kanssa, ettei kukaan vaan veisi sitä omaa kumppania. Ja koska suomalainen on myös vahvasti luokkatietoinen, silloinkin valintoja ohjaa luokkatausta eli keskiluokka viettää aikaa vain keskenään. Köyhillä ja muualta tulleilla ei tässä yhteiskunnassa ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia kaverisuhteisiin.

Suomalainen kulttuuri on tosiaan vähän erilainen kuin joissain muissa maissa. Meillä lähdetään oletuksesta, että käyt töissä. Jos sulla on lapsia, töistä tulet suoraan päiväkodille hakemaan lapsesi. Ei ole mahdollista, että menisitkin ensin käymään jonkun kaverisi kanssa kahvilla ja vasta sitten saapuisit päiväkodille lapsiasi hakemaan. Päiväkoti kun menee tiettyyn kellonaikaan kiinni ja jos et ole siihen mennessä ilmaantunut lastasi hakemaan, tehdään lasu. Meillä ei myöskään isovanhemmat hoida lapsia samalla tavalla kuin joissain muissa maissa, mutta ei myöskään lapset tai lapsenlapset aikanaan (iso)vanhempiaan. Monet asiat, jotka aikoinaan olivat suvun ja ehkä viel naapurustonkin yhteisiä juttuja, on nyt ulkoistettu yhteiskunnalle. 

Väittäisin myös, että kyllä tämä meidän ilmastokin vaikuttaa. Kesällä ihmiset ovat sosiaalisempia, mutta kun alkaa tulla vettä tai räntää vaakasuoraan tai kovat pakkaset, ei enää illalla, kun on ensin ollut päivän töissä ja sitten laittanut ruokaa ja tehnyt pakolliset kotihommat, jaksa enää lähteä kavereitaan tapaamaan. Ystäville ja kavereille jää varmaan vähemmän aikaa kuin joissain muissa kulttuurerissa ja sen vuoksi suomalainen ei halua kymmeniä tai satoja ystäviä ja kavereita. Ei vaan aika ja voimavarat riitä. Eikä monella rahakaan riitä kovin moneen kahvila-, ravintola-, leffa- tai muuhun käyntiin kuukaudessa. 

En ole  asunut muissa maissa, joten en tiedä, miten muualla ystävyys- ja kaverisuhteet säilyvät, kun ihmiset muuttavat satojen kilometrien päähän toisistaan. Ajellaanko niissä maissa viikonloppuisin satojen kilometrien päähän tapaamaan kavereita? Tuskin ainakaan arki-iltaisin?

Vierailija
65/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on yleensä syynä miksi monet jäävät ulkopuolelle ja syrjääntyy.

Tämä. 

Suomessa on paljon kiusaamista kouluissa,työpaikoilla,taloyhtiöissä ja harrastuspiireissä. Kiusaaminen aiheuttaa paljon tuhoa mielenterveydelle ja suomi on siinä mielessä hassu paikka että täällä kiusaajat saa kiusata eikä ketään kiinnosta.

Tämä on Suomi!

Täällä kukaan ei ole vastuussa mistään eikä tosipaikan tullen tiedä mistään mitään, mutta vastuullisista tehtävistä maksettua palkkaa on kuitenkin kiva nauttia.

Esimerkkinä tästä vaikka opettajat, lääkärit, hoitajat, virkamiehet, poliisit, kansanedustajat, ministerit, tuomarit jne...

Vierailija
66/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin moni täällä luulee, kysehän ei ole siitä, että yksilössä on jotain vikaa. Vika on suomalaisessa kulttuurissa. Valtaosa ihmsistä täällä on todella epäsosiaalisia - myös ne jatkuvasti äänessä olevat. Koska se, että käyttää muita pakkoyleisönään, ei ole sosiaalisuutta. 

Muutenkin suomalaisethan eivät edes arvosta kaverisuhteita, vaan kaikki panokset ladotaan aina siihen parisuhteeseen ja kun kumppani sitten löytyy, kaikki muut ihmissuhteet hylätään ja illanvietotkin järjestetään enää muiden pariskuntien kanssa, ettei kukaan vaan veisi sitä omaa kumppania. Ja koska suomalainen on myös vahvasti luokkatietoinen, silloinkin valintoja ohjaa luokkatausta eli keskiluokka viettää aikaa vain keskenään. Köyhillä ja muualta tulleilla ei tässä yhteiskunnassa ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia kaverisuhteisiin.

Suomalainen kulttuuri on tosiaa

Suomessa ei ole kulttuuria.

Vierailija
67/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi asiaa mitä en kotona ole koskaan saanut kokea 

- Läheisyys

- Toisesta välittäminen silloin kun on sisäisesti paha olla

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 66: "Suomessa ei ole kulttuuria."

No sanottakoon sitten vaikka suomalainen elämäntapa. 

Vierailija
69/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on puhuttu paljon pahaa selän takana. No kun on yksinään niin eipähän tarvitse kenenkään kärsiä persoonastani jne. Eikä minun olla tietoinen heidän pahoista jutuistaan. Win-win. Kaikki voittavat.

Vierailija
70/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on p*skamaa koska täällä ei saa edes rauhassa syrjäytyä eikä olla yksin kun yhteiskunta haluaa siihenkin puuttua.

Miksi ihminen ei saa vapaaehtoisesti erkaantua tästä yhteiskunnasta pois? 

Olla yksin ei ole sama asia kuin syrjäytyminen. Syrjäytynyt ei aina pakolla ole yksin vaan se on ulkopuoliseksi jäämistä. Ainakin tällein on kun ajatellaan yhteiskunnallisesti syrjäytyneitä.

Vierailija
71/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani suuttuivat niin kovasti siitä että vedin heidät tilille lapsuuden aikaisista pahoinpitelyistä ja hyväksikäytöstä, että he kielsivät minua olemasta missään yhteydessä kummankaan puolen sukuun. Eli ei sukulaisia. Olin naimisissa jossa mies pahoinpiteli ja sain keskenmenoja, ei siis lapsia. Sairastuin psyykkisesti, en ole työelämässä ja olen köyhä, sekä syrjäytynyt. Elinpiirini on kapea, en oikeastaan kehtaa näyttää köyhyyttäni kenellekään. 

Siinä pähkinänkuoressa. Olen silti onnellinen rauhallisesta joulustani, vaikka rahaa on ollut 37 euroa 15.12 alkaen. Juuri kävin kaupassa hakemassa muutaman punaisen omenan. Ruokaa on riittävästi ja kahvit saan keitettyä. Kukaan ei ole lyömässä, eikä kukaan aja ulos omasta kotoani. Olen joka päivä onnellinen siitä, että minulla on oma koti.

Vierailija
72/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ettei ole ulkomaista kokemusta. Minulla on!

Siellä ulkomailla on usein käytössä perheverotus, naiset tekee lyhyempää työpäivää, hoitaa aktiivisemmin lapsia ja kotia, jotta miehen työpäivän päätyttyä on aikaa niille kavereille, yhteisjutuille, elämälle jne...

Suomessa molemmat tekee täyttä päivää ja loppuaika tapellaan siitä, kuka jaksaa hoitaa perheen ja kodin ja vaikka molemmat painaa niska limassa töitä verotuksella hoidetaan elitaso tasolle perse. Yhden ihmisen tuloilla on toivotonta ylläpitää perhettä, koska marginaali heilahtaa jo K-Euroopan keskituloilla yli 50%.

Vierailija
73/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet aikamoinen kiusaaja, kun puhut tuollein. Ajattele tuon kirjoittajan kirjoittaneen kiusaajasta niin voisit ymmärtää häntä. 

Mä ainakin ymmärrän häntä mitä hän tarkoittaa kommentillaan. Muista, että kaikki ihmiset eivät ole saman oloisia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit ettei ole ulkomaista kokemusta. Minulla on!

Siellä ulkomailla on usein käytössä perheverotus, naiset tekee lyhyempää työpäivää, hoitaa aktiivisemmin lapsia ja kotia, jotta miehen työpäivän päätyttyä on aikaa niille kavereille, yhteisjutuille, elämälle jne...

Suomessa molemmat tekee täyttä päivää ja loppuaika tapellaan siitä, kuka jaksaa hoitaa perheen ja kodin ja vaikka molemmat painaa niska limassa töitä verotuksella hoidetaan elitaso tasolle perse. Yhden ihmisen tuloilla on toivotonta ylläpitää perhettä, koska marginaali heilahtaa jo K-Euroopan keskituloilla yli 50%.

No aivan näin. Suomessa on oletus, että aikuiset ihmiset käyvät töissä. Ja kun käyvät, eivät sitten enää iltaisin jaksa lähteä kavereitaan tapaamaan. Varsinkin, jos perheessä on lapsiakin. Ja tosiaan tuo verotus vielä, niin jos esimerkiksi pariskunnasta molemmat kävisivät vaikka 2 kertaa viikossa nk after workeilla, siitä muodostuu sen verran iso summa, että on aika iso lovi perheen ruokabudjettiin. 

Mutta et vastanbnut tuohon varsinaiseen kysymykseeni eli ajetaanko muissa maissa viikonloppuisin satojen kilometrien päähän tapaamaan kavereita? Suomessahan on varsin tavallista, että opiskeluaikana saadaan kavereita, mutta kun valmistutaan, porukka hajoaa pitkin Suomea. Osa lähtee ulkomaillekin. 

Vierailija
75/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki ihmisestä, jota kukaan ei jaksa.

Vierailija
76/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki ihmisestä, jota kukaan ei jaksa.

Marko & tappajapojat. Kiusaamisen ydinryhmä.

Vierailija
77/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa, ja yhteiskunta mahdollistaa kotona maksamisen. Tähän on onneksi tulossa muutos.

Kun ei ketään aina ja kaikkialla syyttä kiusata. Kiusaamisesta huutavat on yleensä itse näitä häiriköitä, pahantahtoisia ja ilkeitä. Kun muut eivät sitten sulata perseilyä, se muka on kiusaamista.

Vierailija
78/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vain yksinäisen saa helpommin valtiolle sihteeriksi töihin joten ihmisestä pitää tehdä yksinäinen?

Vierailija
79/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet aikamoinen kiusaaja, kun puhut tuollein. Ajattele tuon kirjoittajan kirjoittaneen kiusaajasta niin voisit ymmärtää häntä. 

Mä ainakin ymmärrän häntä mitä hän tarkoittaa kommentillaan. Muista, että kaikki ihmiset eivät ole saman oloisia.

Ymmärrä rauhassa. Tuo elukka ansaitsee vain kuolla.

Ja sinä ansaitse juuri sellaisen elämän kuten olet saanutkin. 

Vierailija
80/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päässä vikaa, ja yhteiskunta mahdollistaa kotona maksamisen. Tähän on onneksi tulossa muutos.

Kun ei ketään aina ja kaikkialla syyttä kiusata. Kiusaamisesta huutavat on yleensä itse näitä häiriköitä, pahantahtoisia ja ilkeitä. Kun muut eivät sitten sulata perseilyä, se muka on kiusaamista.

Miksi kiusatun pitäisi tulla töihin valtiolle kiusattavaksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi