Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viitsi enää esittää jatkossa lahjatoiveita(kysyttäessä) kun en koskaan saa sitä, vaan vähän sinnepäin olevan

Vierailija
25.12.2023 |

Ja esittämäni asia on siis pienehköjä tarpeellisia juttuja, joita olen ajatellut hankkivani mutta sanon sitten jollekin sukulaiselle sen toiveen kun he vaativat kertomaan jotain mitä voivat ostaa lahjaksi. No sitten ei viitsitä ostaa juuri sitä, vaan jonkun vähän sinnepäin olevan ja sitten en tee sillä mitään vaan hankin sen tarvitsemani itse. Turhauttaa tälläinen. Jatkossa en sano mitään. Miksi edes kysyä jos ei aio sitä toivetta toteuttaa. Sanon vielä että en tosiaan tarvitse mitään eikä tarvitse väkisin etsiä mutta silti halutaan jotain antaa mikä vähän muistuttaa sitä toivettani.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta niiiin tuttua. Ja aina se halpakopio

Vierailija
2/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin rasittavaa. Olen ihan oikeasti mielummin ilman, kuin se että on ostettu "väärä" tarkoituksella. Eikä lahjat enää aikuisena ole niin tärkeitä. Turha tavara taas on. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi viettää joulua meidän kilttien ja kunnon miesten kanssa. Itse ostan yleensä aina piirun verran parempaa kuin odotetaan.

Vierailija
4/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin rasittavaa. Olen ihan oikeasti mielummin ilman, kuin se että on ostettu "väärä" tarkoituksella. Eikä lahjat enää aikuisena ole niin tärkeitä. Turha tavara taas on. Ap

Piti kirjoittaa siis että turha tavara taas on turhaa. Ap

Vierailija
5/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti kyseessä esine/asia, jonka helposti löytää?

Itse lopetin aikoinaan kyselemästä mm. kummilasten lahjatoiveita heidän vanhemmiltaan, koska joka joulu mulla meni ihan hirveästi aikaa ja bensaa kun ajelin ja ravasin lähikaupunkien (ja vähän kauempanakin) eri liikkeitä läpi löytääkseni juuri sen toivotun asian. Monesti vielä tuloksetta. 

Päätin ettei kenenkään lahja ole niin tärkeä, että voidaan olettaa minun käyttävän joulikiireideni lomassa useita tunteja sen etsimiseen. 

Sittemmin päädyin siihen että en kyse mitään, vaan annan lahjan rahana ja sen lisäksi jonkun suklaarasian/karkkia tms. Tylsää ehkä, mutta minulta säästyy hermot ja saaja saa itse ostaa mieluista. 

Vierailija
6/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin aikoinaan kyselemästä mm. kummilasten lahjatoiveita heidän vanhemmiltaan, koska joka joulu mulla meni ihan hirveästi aikaa ja bensaa kun ajelin ja ravasin lähikaupunkien (ja vähän kauempanakin) eri liikkeitä läpi löytääkseni juuri sen toivotun asian. Monesti vielä tuloksetta. 

Päätin ettei kenenkään lahja ole niin tärkeä, että voidaan olettaa minun käyttävän joulikiireideni lomassa useita tunteja sen etsimiseen. 

Sittemmin päädyin siihen että en kyse mitään, vaan annan lahjan rahana ja sen lisäksi jonkun suklaarasian/karkkia tms. Tylsää ehkä, mutta minulta säästyy hermot ja saaja saa itse ostaa mieluista. 

Ei niitä kuulu alkaa kauhella vaivalla etsiä. Katsotaan muiden ostoksien lomassa löytyykö, jos ei niin sitten ostetaan jotain ihan muuta. Ei niin että jos on pyytänyt vaikka tietyn astiasarjan yhtä astiaa (alle 20e) niin ostetaan sitten jotain toista sarjaa 2kpl 40eurolla. Ap

Vierailija
7/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät anna rahana. Pitäisikö sun ottaa valokuvat tuotetoiveista tai joku nettikuva.

Vierailija
8/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät etten pidä villasukkia, en omista yhtään paria saappaita ja silti näitä kamalia sukkia minulle tyrkytetään. 

Vierailija
9/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät anna rahana. Pitäisikö sun ottaa valokuvat tuotetoiveista tai joku nettikuva.

Olen laittanut jopa kuvan kera tai kotonani näyttänyt jo olemassaolevia (astioita esim) että näitä olen kerännyt ja tykännyt. Ap

Vierailija
10/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten verkkokaupoista ole kuullut?

Vierailija
11/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ajella lahjojen perässä kun käytännössä kaiken löytää verkkokaupoista?

Vierailija
12/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa omaa ostoslistaa muiden kontolle. Lahjatoiveet avoimina ja suurpiirteisinä. Ei ihme jos pettyy jos näkee muut ihmiset vain ostosautomaatteina.

Vierailija
13/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kirjoittaa siis että turha tavara taas on turhaa. Ap

Juu, se kävi selväksi. Mutta koska aikuisena niitä lahjoja ei tosiaan kaipaa, niin miksi ette voisi sopia, että aikuisten kesken ei osteta mitään? Toimii oikein hyvin.

Vierailija
14/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyille ihmisille lahjat ovat oiva väline henkisen väkivallan käyttämiseen. 

Kun olin lapsi, vanhempani kysyivät toiveitani jotta tiesivät mitä ei ainakaan hankita. Joka ikinen syntymäpäivä ja joulu oli oppitunti siitä miten pettymystä niellään ja miten maailmassa nyt vaan ei voi saada mitä haluaa. Tämä oli heidän mielestään loistava kasvatustapa. Heille oli niin tärkeää, että heidän lapsistaan ei tule mitään pilallehemmoteltuja kakaroita, että näkivät paljonkin vaivaa järjestääkseen minulle ja sisaruksilleni pettymyksiä ja inhottavia tilanteita. Lahjat olivat vain yksi lukuisista tavoista, niihin kuului myös muunmuassa ystävyyssuhteiden sabotointi sillä, että jos olin luvannut jollekin ystävälleni jotain, he tekivät kaikkensa että en pystynyt pitämään lupaustani ("Ai olit luvannut nähdä ystäväsi tänään klo 17 lähipuistossa, et muuten näe vaan teet sen sijaan kotona asiaa X, etkä saa käyttää lankapuhelinta asiasta ilmoittamiseen".)

Ensimmäisessä vakavassa parisuhteessani parikymppisenä poikaystäväni inhosi lahjojen ostoa mutta rakasti niiden saamista. Hänestä oli kerrassaan nerokasta antaa minun ostaa hänelle jotain mistä hän oli haaveillut pitkään, mutta toteuttaa minun toiveeni tahallaan päin honkia ja sitten syyllistää minua pettymyksestä. Ennenkuin annoin hänelle selkeitä toiveita, hän osti minulle tyypillisesti siivousvälineitä. Kun sitten yritin löytää kompromissia siten, että sovitaan yhdessä lahjojen budjetti ja esitetään toiveita, ei sekään toiminut: Lähetin hänelle kuvan minkä budjettiin (50e) sopivan hajuveden haluaisin, korostin että tämä nimenomainen tuoksu on suosikkini. Hän osti marketista halpishajuveden ja lopulla budjettiin osoitetulla rahalla maitosuklaata (minulla on maitoallergia josta hän oli erittäin tietoinen koska se näkyy arjessa muunmuassa joka ikinen päivä). Kun sanoin suoraan pettyneeni, niin hän raivostui ja haukkui minut kiittämättömäksi kermaperseeksi jota on ihan mahdoton miellyttää. 

Vierailija
15/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiihan se noinkin , mutta nykyään on netti. Sieltä voi tilailla just täsmälleen oikeat tavarat vaikka keskellä yötä ja hintojakin pääsee vertailemaan.

Pienelle lapselle raha on kolkko lahja ja karkki jouluna turhaa, kun makeaa on niin paljon tarjolla muutenkin.

Karkkipussi kourassa tulevia eivät normaalipainoiset vanhemmat hyvällä katso. Kun ei se tee lapsille mitään hyvää.

Vierailija
16/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatoiveita saavat esittää, vaan lapset.

Aikuisille pitää riittää se juhliminen perheen parissa, hyvä ruoka joulumusiikki kaikki sellainen. Jääkynttilät pihamaalla, konvehdit ja kahvit nisupullan kera.

Vaikka, jos oikein arvaan niin olet lapsi.

Vierailija
17/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuinen jaksaa kitistä lahjoista? Ei tulis mieleenkään. Saa jotain jos saa. En laita muillekaan mitään, vain omille lapsille. En edes kummilapsille. Mistä ne rahat ja aika siihen. Minusta kenenkään ei tarvitse ostaa kenellekään mitään. Mikä outo velvollisuus se on? Osta mulle, osta mulle, ostitpa huonon mulle. Aika lapsellista. 

Vierailija
18/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä tämä. Tyttäreni lähti syksyllä opiskelemaan ja mun äiti kyseli toiveita. Toive oli tietyt Marimekon käsipyyhkeet. Äiti kaivoi kaapistaan jotkut pyyhkeet, ihan käyttänättömät ja laput kiinni. Ei tytär ollut pyyhkeitä vailla, vaan olis halunnut jotain mieluista nättiä omaan ekaan kotiin. Ja samaa sarjaa kuin kylpypyyhe.

Vierailija
19/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näille pitää kertoa toiveeksi jotain mitä ei oikeasti halua. Silloin ei ainakaan saa sitä, vaan hyvällä tuurilla saa sen mitä haluaa. 

Vierailija
20/47 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen jaksaa kitistä lahjoista? Ei tulis mieleenkään. Saa jotain jos saa. En laita muillekaan mitään, vain omille lapsille. En edes kummilapsille. Mistä ne rahat ja aika siihen. Minusta kenenkään ei tarvitse ostaa kenellekään mitään. Mikä outo velvollisuus se on? Osta mulle, osta mulle, ostitpa huonon mulle. Aika lapsellista. 

Tosiaan, jos olet lapsi, niin eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän