Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirkus Hekan vuokra-asunnon vuokra nousee 102 eur

Vierailija
25.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20066200

Hänellä kolmio Myllypurossa 70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.

Miksi yksinhuoltaja-opiskelijalla pitää olla yhteiskunnan tukemana noin suuri asunto? Ei mitään järkeä. 2-vuotias ei tarvitse omaa huonetta! 

Itse asuimme miehen kanssa kaksiossa kahden lapsen kanssa. Isompi kämppä hankittiin kun nuorimmainen oli 3v. 

Hyvä vaan ettää tulee nyt laman aikana järkeä näihin tukiin.

Kommentit (293)

Vierailija
281/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua muuttaa pois tuosta asunnosta, niin yksi vaihtoehto on ottaa siihen alivuokralainen. Kaksivuotias ei mitään omaa makkaria tarvitse. Yhden makuuhuoneen voi hyvin vuokrata jollekin toiselle pienituloiselle. 

Voin olla väärässäkin, mutta alivuokralainen katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi, joten hänen tulonsa saattavat vaikuttaa tukiin. Toki tuo alivuokralaisen maksama vuokrakin laskettaneen tuloksi. Voi olla, että ei parantaisi rahatilannetta lainkaan.

Alivuokralaista ei katsota samaan ruokakuntaan kuuluvaksi pl. puoliso/vanhempi/lapsi tms. Toki tuloa on tuo alivuokralaisen maksama vuokra.

Ja että mitä?? Nytkö täällä jo suunnitellaan riisto kapitalisti sortaja vuokranantajaksi ryhtymistä?! Näin se takki vaan kääntyy ja

Nyt en kyllä ymmärtänyt kommenttiasi..

Alivuokralaisen voi ottaa jos edellytykset täyttyvät. Tulo siitä tietenkin katsotaan tuloksi päävuokralaiselle.

Vierailija
282/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kiikarissa pienempi ja halvempi Hekan vuokra-asunto. Meitä edullisempien vuokra-asuntojen etsijöitä on PALJON. 

Hienoa, että porukalle pikkuhiljaa alkaa realiteetit selvitä eli veronmaksajien piikkiin ei pysty enää ihan mitä tahansa tekemään.

Kun itse ei pysty maksamaan asumistaan niin täytyy asua vaatimattomammin.

Kyllä tämä on aina ollut ihan se normi. Toki jotkut elävät "liian leveästi" koska haluavat, mutta useimmat eivät. Minunkin talossani on kaksi 3-henkistä perhettä, jotka asuvat yhden makuuhuoneen asunnoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ota kantaa tähän tapaukseen ja neliöihin, onhan siellä lapsi mikä tietysti vaikuttaa. Mutta se mitä en käsitä on että osa yksin asuvista tarvitsee kaksion, joka maksetaan tuilla. Näin ei tulisi missään tapauksessa olla. Yksin asuvalle riittää yksiö ja piste. Jos ihminen ei pärjää 30 neliön asunnossa, niin on kumma. Yksin asuva ei tarvitse kahta huonetta ja 50 neliötä. Ne on jo pariskunnille. Jotakin mätää on asumistuissa ja sossun harkinnanvaraisissa, jos kaksiosta maksetaan yksin elävälle,

Ei yksiöön mahdu edes huonekalut kaikki. Eli sänky, sohva, atk taso, tv taso, kirjahylly, keittiö tarvikkeet jne. Miksi yhden henkilön pitäisi asua ahtaasti? Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinkuillekin kaksio on minimi. Pitää olla erikseen nukkumistila sängylle ja olohuone/keittiö.

Miksi ihmeessä pitäisi hankkia noin paljon tavaraa? 23 neliön yksiöön mahtuu hyvin sänky, pieni jatkettava ruokapöytä tuolineen, pieni työpöytä tuolineen,pieni TV -taso plus kirjahylly sekä nojatuoli. Tilaa voi säästää asettamalla tvn seinälle. Sänky toimii sohvan. Se tavaramäärä pitää ymmärtää sopeuttaa tilaan. 

Vierailija
284/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kiikarissa pienempi ja halvempi Hekan vuokra-asunto. Meitä edullisempien vuokra-asuntojen etsijöitä on PALJON. 

Hienoa, että porukalle pikkuhiljaa alkaa realiteetit selvitä eli veronmaksajien piikkiin ei pysty enää ihan mitä tahansa tekemään.

Kyllä tämä on aina ollut ihan se normi. Toki jotkut elävät "liian leveästi" koska haluavat, mutta useimmat eivät. Minunkin talossani on kaksi 3-henkistä perhettä, jotka asuvat yhden makuuhuoneen asunnoissa. 

Kaikille tämä ei kuitenkaan näytä olevan selvää vaan se oma vaatimustaso on pilvissä. 

Vierailija
285/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan sosiaaliturva on  suurimmaksi osaksi opintolainaa. En ymmärrä tätä ulinaa. Kuinka paljon pienemmässä aaunnossa pitäisi asua? Hekalla pienet asunnot on kaikkein halutumpia eikä niihin edes pääse jos hakijalla on lapsi.

Alle 40 neliötä riittäisi varsin hyvin yhdelle aikuiselle ja pikkulapselle. Alunperinkin pitäisi asua sellaisessa asunnossa , me nkä vuokran pystyy itse maksamaan. Opiskelijoiden siirto yleisen asumistuen piiriin oli kyllä vikatikki.

Jo ennen tuota uudistusta lapsensa (tai puolisonsa lapsen) kanssa asuvat opiskelijat kuuluivat yleisen asumistuen piiriin.

Toteamus oli yleisellä tasolla, ei juuri tähän lapsen kanssa asuvaan liittyvä.

Vierailija
286/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vasta alkua, niin tontit kuin asuntojenkin vuokrat nousevat tulevassakin ja melko runsaasti. Nousevat vuoroin veden, lämmön ym monopolien kanssa. Nyt on vuokrien vuoro. Sitä saa mitä tilaa vihervasemmistoolta. Kannattaa muistaa ketä äänesti. 

Vierailija
287/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä nykytilanne aika hurja.  Kaveri on maksanut Vantaan puolella 21 neliön uudesta  yksiöstä  yli 700 e vuokraa. Nyt on samasta talosta tarjolla 40 neliön kaksio samaan hintaan. Kyllä ne vuokratkin laskee kun tuet pienenee ja vuokralaista joutuu kilpailemaan.

Vierailija
288/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mä olen itte kaupungin asunnossa ja tännekin tuli aikamoinen korot

Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.

Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki

No niin, tässä se tuli ja oikeastaan mikä tää nyt on olevinaan : Kelakorvauksia jos haluaa, niin kaikkien pitää aloittaa tyroksiinilla. Eli mitä tämä tarkoittaa?

Itse en voi sitä syödä murustakaan, henki meinas lähteä. Kokeiltu on. Mulla on dio2 geenivirhe. Ei toimi muunto. Lisäksi rt3 ongelma. En tarvitse tyroksiinia, vaan T3.

Ja mitä Kelakorvauksia? Mistä?

Onko sinulta viety elämästä lähes 20 vuotta toisten idiotismin takia? Oletko ollut yhtäkauan sivustakatsoja omassa elämässäsi? Joudutko jonkun muun toimesta lähtemään pitkäaikaisesta kodistasi?

Ai miten auttaa? No vaikka sen verran, että saisin lahjakortin verkkokauppaan, josta voisin ostaa ravintolisiä+vitamiinejä. Suolisto erittäin huonossa kunnossa, eikä näihin saa minkäänlaista harkinnanvaraista apua. Eikä minulla rahat riitä, menee päivittäisen elämän pyörittämiseen. Tilanne vaan jatkuu samana, vuodesta toiseen, ennenkuin joku ihme tapahtuu.

Voin laittaa vaikka sähköpostin tänne.

Vierailija
289/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ota kantaa tähän tapaukseen ja neliöihin, onhan siellä lapsi mikä tietysti vaikuttaa. Mutta se mitä en käsitä on että osa yksin asuvista tarvitsee kaksion, joka maksetaan tuilla. Näin ei tulisi missään tapauksessa olla. Yksin asuvalle riittää yksiö ja piste. Jos ihminen ei pärjää 30 neliön asunnossa, niin on kumma. Yksin asuva ei tarvitse kahta huonetta ja 50 neliötä. Ne on jo pariskunnille. Jotakin mätää on asumistuissa ja sossun harkinnanvaraisissa, jos kaksiosta maksetaan yksin elävälle,

Ei yksiöön mahdu edes huonekalut kaikki. Eli sänky, sohva, atk taso, tv taso, kirjahylly, keittiö tarvikkeet jne. Miksi yhden henkilön pitäisi asua ahtaasti? Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinkuillekin kaksio on minimi. Pitää olla erikseen nukkumistila sängylle ja olohuone/keittiö.

Miksi ihmeess

Sänky on todella epämukava sohvana, ei siinä voi edes nojata kunnolla. Ja moneenkaan 23 neliön yksiöön ei mahdu ruokapöytä ja työpöytä. Tai mahtuu jos haluaa pieniä kujia pitkin kävellä.

Vierailija
290/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kenenkään pitäisi asua alle 30 neliön asunnossa vakituiseen vain sen vuoksi että "mahtuu"? 

Ymmärrän noi 20 neliöiset luukut kakkoskämppinä esim jos työn vuoksi joutuu majoittumaan säännöllisesti jossain.

Sirkkulla on tuo kolmio varmaan jäänyt käsiin sen hajonneen parisuhteen jäljiltä. Tai siten se oli ainoana tarjolla kun eron jälkeen sai lapsensa kanssa kämpän. Ei varmasti olisi hakemalla hakenut 70 neliön asuntoa, vaan esim 50 neliöistä.

Mun perheellä on 90 neliön asunto, jossa 3 makuuhuonetta. Kun tähän muutettiin niin meillä oli 4 lasta ja 2 aikuista. Nyt enää 2 lasta kotona ja mies vaihtoi maisemia. Meille riittäisi hyvin pienempikin asunto, mutta koska pystyn tämän maksamaan itse, niin ollaan tähän jääty. 

Vierailija
291/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuttiin kolmen lapsen kanssa 66m2 kaksiossa. Lapset olivat 4v, 2v ja 8kk kun muutettiin vähän iosmpaan.

Meitä asui kymmenen naapurin tuulikaapissa! 

Vierailija
292/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Suomi on melkein ainut euroopan maa jossa työtön tai opiskelija asuu yhteiskunnan tuilla pk-seudulla.

Jostain pitää tinkiä asuinpaikan vaihto on edessä monella.

Vierailija
293/293 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheeni asui vuokrakaksiossa 2 lapsen kanssa. Pienten lasten kanssa se onnistui hyvin. Mahtui nippanappa makkariin pinnasänky ja jatkettava lastensänky parisängyn kanssa. Sittemmin muutettiin kolmioon, kun oli kolmas lapsi suunnitteilla. Kun uskallettiin ostaa oma kerrostalokämppä, ei ollut varaa hankkia kuin kolmio, joten lapset nukkuivat samassa huoneessa aikuisuuteen saakka. Samanlaisessa kolmiossa asui myös naapurin 6-henkinen perhe. Neljän lapsen lisäksi oli tiettävästi aikuisia lapsia aiemmasta avioliitosta. Siellä oli kaikki lapset samaa sukupuolta, meillä taas on sekä että. Tuosta olenkin saanut kuulla moitteita, että tyttö- ja poikateinit ovat joutuneet jakamaan saman huoneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän