Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirkus Hekan vuokra-asunnon vuokra nousee 102 eur

Vierailija
25.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20066200

Hänellä kolmio Myllypurossa 70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.

Miksi yksinhuoltaja-opiskelijalla pitää olla yhteiskunnan tukemana noin suuri asunto? Ei mitään järkeä. 2-vuotias ei tarvitse omaa huonetta! 

Itse asuimme miehen kanssa kaksiossa kahden lapsen kanssa. Isompi kämppä hankittiin kun nuorimmainen oli 3v. 

Hyvä vaan ettää tulee nyt laman aikana järkeä näihin tukiin.

Kommentit (293)

Vierailija
221/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mä olen itte kaupungin asunnossa ja tännekin tuli aikamoinen korot

Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.

Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini. 

Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana,

heh, tule tähän mun naaman eteen huutamaan. Mulla on aina kättä pidempää mukana. Eipä ketään kiinnosta miten sulle käy. Joten loppuu se pään aukominen, LOPULLISESTI!!!!!!!

Vierailija
222/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekalla on kyllä se joku asunnonvaihtopörssi, missä asukkaat voivat keskenään sopia asunnonvaihdosta ja sitten ilmoittavat Hekalle, että vaihtavat päittäin. Moni leskirouvakin valittaa suurta vuokraa, kun asuu yksin isossa perheasunnossa. Luulisi, että halukkaita vaihtajia olisi, jos vain löytäisivät tiensä sinne asunnonvaihtopörssiin.

Jos sitä tilaa on liikaa, miksei vuokraa yhtä huonetta jollekin toiselle? Alle 50% asunnosta kun vuokraa, niin se on alivuokrausta eikä siihen tarvita vuokranantajan lupaa eikä vuokranantajalle tarvitse edes ilmoittaa. 

Vuokrasin kolmiostani yhden huoneen mukavan oloiselle opiskelijanuorelle. Toisessa makuuhuoneessa asuin itse. Joku varmaan kysyy, miksi en vuokrannut olohuonettakin: olohuone ja keittiö ovat samaa pientä tilaa, siinä ei ole yhtäkään ehjää seinää edes sängylle. Joten läntti kommuunin keittiön keskellä ei taida mennä makuupaikaksi vuokralle tervejärkiselle. No alivuokrateinikään ei ollut mieleltään terve. Osoittautui mielisairaaksi harhoineen, yritti polttaa asunnon. Onneksi palovaroittimet toimivat. Toisaalta minulla taisi käydä hyvä tuuri. Alivuokralainen olisi voinut olla joku pedofiili, raiskari, psykopaatti, sosiopaatti, murhaaja, satanisti, elinkauppias, kidnappaaja, huumerikollinen, tai mikä tahansa varas tai muu hullu. Se, joka ehdottaa viattomien lasten laittamista asumaan tuollaisten kanssa, ei ole järjissään. Lapset traumatisoituvat loppuiäkseen ja kulut yhteiskunnalle ovat sitten monta miljoonaa per lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni vuokraa! Voi järkytys. Meillä on omakotitalon asumiskulut 300€ kuukaudessa. Ja tuplasti neliöitä.

Mulla okt ja kuukaudessa kulut vain käyttösähkön verran, eli noin 60e/kk lämmitys hoituu puilla jotka haetaan omasta metsästä ja vesi omasta porakaivosta. Huonopuoli on että kauppaan on 4 kilometriä, mutta sekin on työmatkan varrella joten no problem. 

Ei jätehuoltoa? Ei kiinteistöveroa? Ei vakuutuksia? Ei minkäänlaisia ylläpito- ja remonttikuluja?

Vierailija
224/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni vuokraa! Voi järkytys. Meillä on omakotitalon asumiskulut 300€ kuukaudessa. Ja tuplasti neliöitä.

Mulla okt ja kuukaudessa kulut vain käyttösähkön verran, eli noin 60e/kk lämmitys hoituu puilla jotka haetaan omasta metsästä ja vesi omasta porakaivosta. Huonopuoli on että kauppaan on 4 kilometriä, mutta sekin on työmatkan varrella joten no problem. 

Kyllä niillä oman metsän puillakin on arvo. Jos et käyttäisi itse, voisit vaikka myydä ne.

Tiedän ja myynkin polttopuuta 80 euroa kuutio josta saan kivasti vähän verotonta tuloa taskunpohjalle.tänävuonna olin vähän laiska ja myin vain noin 50 kuutiota joten joudumme tyytymään pelkkään espanjan matkaan tänä keväänä. 

Vierailija
225/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä oman metsän puillakin on arvo. Jos et käyttäisi itse, voisit vaikka myydä ne.

Tiedän ja myynkin polttopuuta 80 euroa kuutio josta saan kivasti vähän verotonta tuloa taskunpohjalle.tänävuonna olin vähän laiska ja myin vain noin 50 kuutiota joten joudumme tyytymään pelkkään espanjan matkaan tänä keväänä. 

Ok, eli ei se lämmittäminen omilla puilla siinä tapauksessa ilmaista ole.

Vierailija
226/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole omat ulkomaanmatkat onneksi mistään klapien myynnistä kiinni, eikä tarvitse tyytyä Espanjaan ellei varta vasten sinne halua. 😂

Vierailija
227/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää varmaan opiskelu lopettaa ja mennä kokopäivätöihin.

Jotta palstalla päästään haukkumaan, että mitäs et opiskellut, omaa syytäsi olet köyhä. Kun opiskelee, sanotaan, että lopeta opiskelu.

Että mitä köyhä nykyään saa tehdä, kun opiskelukin on paha juttu?

Lapsia ei sais tehdä ennen kuin on talous sillä mallilla että pärjää. Opiskelu on ok ja panostamista tulevaisuuteen

Vierailija
228/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SATO ja Kojamo eivät vaadi vakuutta, tarkastavat kylläkin luottotiedot.

Vierailija
229/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jätehuoltoa? Ei kiinteistöveroa? Ei vakuutuksia? Ei minkäänlaisia ylläpito- ja remonttikuluja?

Kiinteistö vero on vain 240e vuosi palovakuutus 80e jätekulut 0e maatuva kompostoidaan,palava poltetaan,lasi ja metalli menee keräykseen. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa 🤗

Vierailija
230/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SATO ja Kojamo eivät vaadi vakuutta, tarkastavat kylläkin luottotiedot.

Sato ei ota luottotiedotonta, Kojamo ottaa.

Vierailija
231/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistö vero on vain 240e vuosi palovakuutus 80e jätekulut 0e maatuva kompostoidaan,palava poltetaan,lasi ja metalli menee keräykseen. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa 🤗

Jaa, minä kun luulin ilmeisesti virheellisesti, että jätehuoltojärjestelmään liittyminen on lakisääteistä. Mites ne ylläpito- ja renonttikulut, vai onko kyseessä yksi niistä lukuisista kiinteistöistä jotka on pilattu laiminlyömällä kunnossapito totaalisesti?

Vierailija
232/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikaan on ollut nyt paljon surkuttelevia juttuja näistä pseudoköyhistä. Sirkkukin antaa ymmärtää opiskelevansa sellaista alaa, ettei ole mikään pakko asua Helsingissä (esim. lääkis). Varmasti olisi jo ajan myötä säästänyt asumiskuluissa, kun olisi muuttanut pienempään asuntoon, eikä alkanut sitä puuhata nyt vasta pakon edessä. Suomessa on jopa siellä aiemmin mainitussa Varkaudessa amk-tason opetusta, eli opiskella voi muuallakin kuin 100 000- asukkaan kaupungeissa. Päivähoitokin on laadukkaampaa, kun hoidettavia on vähemmän. 

Vierailija
233/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, johan siitäkin tuli yli parikymppiä lisää per kk ilmoittamiisi kuukausikustannuksiin. Plus tietysti ne ilmaiset puut jotka ei todellisuudessa olekaan ilmaisia sekä muut kustannukset joita et jostain syystä laske asumiskuluiksi.

Vierailija
234/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta palstalla päästään haukkumaan, että mitäs et opiskellut, omaa syytäsi olet köyhä. Kun opiskelee, sanotaan, että lopeta opiskelu.

Lapsia ei sais tehdä ennen kuin on talous sillä mallilla että pärjää. Opiskelu on ok ja panostamista tulevaisuuteen

Jos olisi järkevä niin opiskelisi vanhempien nurkista käsin, ja lompakolta. Tai ottaisi opiskelija-asunnon, ne ovat halvempia.

Sitten työtä etsimään, parisuhdetta ja lopuksi perhe. Kuulostaa tietysti tylsältä mutta loppupeleissä elämä olisi helpompaa ja itkeminen vähäisempää. 

Vierailija
235/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ok, eli ei se lämmittäminen omilla puilla siinä tapauksessa ilmaista ole."

Miten sen kukakin laskee, sillä en ole maksanut talosta tontteineen itse kuin perintöveron verran joten vaikea arvioida?

Vierailija
236/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mä olen itte kaupungin asunnossa ja tännekin tuli aikamoinen korot

Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.

Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini. 

Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana, vankina omassa kehossaan ja kodissaan. Sitten minun

mistä sinä sen tiedät, että mainitsemasi "huutelijat (ja keitä niillä tarkoitatkaan" eivät tiedä millaista on olla lähes petipotilaana. Toella epäkunnoittavaa toista kohtaan tuollainen oletus.  Ja kaikki me olemme vankeina omissa kehoissamme. En ainakaan minä koskaan ole tavannut kenenkään kodissa tyhjää kehoa, kun kehon asuttaja on lähtenyt huitelemaan vaikka kaupungille tai  missään muuallkaan, kun kehon asuttaja on päättänyt, että nyt irtaannun kehostani, ei tätä kukaan enää jaksa.

Kirjoituksestasi kyllä välittyy, että et ole psyykkisesti lainkaan tasapainoinen (enkä tarkoita, että tuo pitäisi lukea niin, että se olisi loukkaus!) Pelkästään psyykkisen tilasti perusteella sinun pitäisi ehdottomasti päästä lääkäriin ja pääsetkin, jos ymmärrät siihen vedota, että psyykkine tilasi pahentaa fyysistä oloasi. Koita tajuta, että sinäKIN anstaiset apua.

Vierailija
237/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-neliöinen asunto on todella iso kahdellekin. Pienempiäkin kolmioita löytyy jopa Helsingistä. On kuitenkin totta, että nykyään vuokrat alkavat olemaan aivan järjettömän korkeita. Siksi vuokrille pitäisi aivan ehdottomasti saada jonkinlainen asunnon kokoon ja kuntoon perustuva katto. Näin asumistukeakaan ei tarvitsisi olla vähän väliä nostelemassa, ja kokoon sekä kuntoon perustuva vuokrakatto laskisi monen läävän vuokraa. Erityisesti yksityisillä asunnot saattavat olla aika paskassa kunnossa, mutta vuokrassa se ei näy.

Idiootti! Vuokrakatto???

Mihin vuokrahinta perustuu?

1. Yhtiövastike.

2. Asunnon ostohinnan/lainakulujen  kuollettaminen.

3. 3-4% tuotto, eli kate.

Hyvin harvassa vuokra-asunnossa tuo omistajan saama hyöty asunn

Arvaan, että raha. Kas kun ei tuo tullut sinulle mieleen vaan tyhmiä kyselet. Eri

Vierailija
238/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ok, eli ei se lämmittäminen omilla puilla siinä tapauksessa ilmaista ole."

Miten sen kukakin laskee, sillä en ole maksanut talosta tontteineen itse kuin perintöveron verran joten vaikea arvioida?

Eli jos olen perinyt paljon rahaa ja lämmitän asuntoani polttamalla 100 euron seteleitä takassa, niin lämmitys on ilmaista?

Vierailija
239/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirkun kannattaisi ehdottomasti ostaa oma asunto. Jos hän maksaa vuokraa 954e/kk. niin hänelle tulisi edullisemmaksi ostaa oma asunto jonka lyhennykset ovat helpostikin vähemmän kuukaudessa. Esimerkiksi jos lainan lyhennys olisi 650 euroa /kk hänelle jäisi jopa 300e kuukaudessa enemmän käyttörahaa muuhun elämiseen.

Ja millä rahalla maksaisi lainan korot ja yhtiövastikkeen? Eipä taida siihen se 300 euroa riittä, eikä sitten saisi asumistukeakaan.

Vierailija
240/293 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi järkevä niin opiskelisi vanhempien nurkista käsin, ja lompakolta. Tai ottaisi opiskelija-asunnon, ne ovat halvempia.

Sitten työtä etsimään, parisuhdetta ja lopuksi perhe. Kuulostaa tietysti tylsältä mutta loppupeleissä elämä olisi helpompaa ja itkeminen vähäisempää. 

Ei kukaan järjissään oleva ota opiskelija-asuntoa monestakin syystä. Ehkä olet mies etkä käsitä asiaa tai olet elänyt pumpulissa tai olet rikollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi