Sirkus Hekan vuokra-asunnon vuokra nousee 102 eur
Hänellä kolmio Myllypurossa 70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.
Miksi yksinhuoltaja-opiskelijalla pitää olla yhteiskunnan tukemana noin suuri asunto? Ei mitään järkeä. 2-vuotias ei tarvitse omaa huonetta!
Itse asuimme miehen kanssa kaksiossa kahden lapsen kanssa. Isompi kämppä hankittiin kun nuorimmainen oli 3v.
Hyvä vaan ettää tulee nyt laman aikana järkeä näihin tukiin.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Mä olen itte kaupungin asunnossa ja tännekin tuli aikamoinen korot
Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini.
Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana,
Vastahan minä sitä olen 18 vuotta pyytänyt. Hoitoa. Sinä tässä epäkunnioittava olet, kun heti rupeat aukomaan päätäsi, että mulla olisi psyykkistä vikaa. Ei ole sen enempää kuin väestössä keskimäärin. Ja taatusti vähemmän kuin sinulla. Kyllähän se rupeaa päähän ottaa, kun tässä tehdään minusta syyllistä, vaikka syylliset ovat aivan muualla. esim taysin sisätaudeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on että yyhhoot myyvät vaan vähän enemmän persettään kuin ennen.
Niin että yksinhuoltajan tulisi ryhtyä myymään itseään, kun rahat eivät enää riitä itsen ja lapsien elatukseen? Tarkoititko todella tätä?
Mikä tuossa muuttuisi nykyhetken tilanteeseen? Määrä ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on että yyhhoot myyvät vaan vähän enemmän persettään kuin ennen.
Niin että yksinhuoltajan tulisi ryhtyä myymään itseään, kun rahat eivät enää riitä itsen ja lapsien elatukseen? Tarkoititko todella tätä?
Mikä tuossa muuttuisi nykyhetken tilanteeseen? Määrä ehkä?
Heh. Ivallinen, joskin osuva kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Sirkun kannattaisi ehdottomasti ostaa oma asunto. Jos hän maksaa vuokraa 954e/kk. niin hänelle tulisi edullisemmaksi ostaa oma asunto jonka lyhennykset ovat helpostikin vähemmän kuukaudessa. Esimerkiksi jos lainan lyhennys olisi 650 euroa /kk hänelle jäisi jopa 300e kuukaudessa enemmän käyttörahaa muuhun elämiseen.
aika erikoinen asunto saisi olla, jottei siitä muita kustannuksia kuin lainan lyhennys kuukaudessa olisi. Luultavasti ainakin lainan korot. Yhtiömuotoisessa asumisessa yhtiövastike, monesti lisäksi vesimaksu, sähkö, omakotitalossa ehkä tontin vuokra, vesi, sähkö, lämmitys jos muu kuin sähkö, jätehuolto, asunnon korjauskustannukset.
Eikö helpoin ratkaisu olisi,että nämä ihmiset muuttaisivat takaisin vanhempiensa luokse asumaan? On kuitenkin vanhempien vastuulla huolehtia lapsen kasvattaminen itsenäiseen elämään ja nyt he ovat epäonnistuneet tässä ihan täysin joten näiden lasten kasvatus on selvästi jäänyt heiltä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua muuttaa pois tuosta asunnosta, niin yksi vaihtoehto on ottaa siihen alivuokralainen. Kaksivuotias ei mitään omaa makkaria tarvitse. Yhden makuuhuoneen voi hyvin vuokrata jollekin toiselle pienituloiselle.
Voin olla väärässäkin, mutta alivuokralainen katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi, joten hänen tulonsa saattavat vaikuttaa tukiin. Toki tuo alivuokralaisen maksama vuokrakin laskettaneen tuloksi. Voi olla, että ei parantaisi rahatilannetta lainkaan.
Alivuokralaista ei katsota samaan ruokakuntaan kuuluvaksi pl. puoliso/vanhempi/lapsi tms. Toki tuloa on tuo alivuokralaisen maksama vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-neliöinen asunto on todella iso kahdellekin. Pienempiäkin kolmioita löytyy jopa Helsingistä. On kuitenkin totta, että nykyään vuokrat alkavat olemaan aivan järjettömän korkeita. Siksi vuokrille pitäisi aivan ehdottomasti saada jonkinlainen asunnon kokoon ja kuntoon perustuva katto. Näin asumistukeakaan ei tarvitsisi olla vähän väliä nostelemassa, ja kokoon sekä kuntoon perustuva vuokrakatto laskisi monen läävän vuokraa. Erityisesti yksityisillä asunnot saattavat olla aika paskassa kunnossa, mutta vuokrassa se ei näy.
Idiootti! Vuokrakatto???
Mihin vuokrahinta perustuu?
1. Yhtiövastike.
2. Asunnon
ne toimivat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini.
Nämä huutelijat e
Et näe tekstiäsi tietenkään ulkopuolisen silmin, mutta oikeasti: vaadi itsellesi sitä apua. Minun psyykeeni on muuten tutkittu tarkkaan. Olen ollut yliopisto-opiskelijana monissa erilaisissa koepotilasastelmissa ja niistä palkkioksi saanut tietoja psyykestäni. Lisäksi työni puolesta minulla on pakolliset käynit psykiatrilla, koska työ on niin kuormittavaa, joten voin näiltä osin sanoa, ett psyyke on minulla terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirkun kannattaisi ehdottomasti ostaa oma asunto. Jos hän maksaa vuokraa 954e/kk. niin hänelle tulisi edullisemmaksi ostaa oma asunto jonka lyhennykset ovat helpostikin vähemmän kuukaudessa. Esimerkiksi jos lainan lyhennys olisi 650 euroa /kk hänelle jäisi jopa 300e kuukaudessa enemmän käyttörahaa muuhun elämiseen.
aika erikoinen asunto saisi olla, jottei siitä muita kustannuksia kuin lainan lyhennys kuukaudessa olisi. Luultavasti ainakin lainan korot. Yhtiömuotoisessa asumisessa yhtiövastike, monesti lisäksi vesimaksu, sähkö, omakotitalossa ehkä tontin vuokra, vesi, sähkö, lämmitys jos muu kuin sähkö, jätehuolto, asunnon korjauskustannukset.
Eikös olekkin jännä juttu se, mutta silti nämä ihmiset vaativat päästä noihin toisten omistamiin asuntoihin 200euron vuokrahinnalla. Koska heille kuuluu halvat asunnot riippumatta siitä paljonko niiden omistajilla niistä kuluja on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua muuttaa pois tuosta asunnosta, niin yksi vaihtoehto on ottaa siihen alivuokralainen. Kaksivuotias ei mitään omaa makkaria tarvitse. Yhden makuuhuoneen voi hyvin vuokrata jollekin toiselle pienituloiselle.
Voin olla väärässäkin, mutta alivuokralainen katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi, joten hänen tulonsa saattavat vaikuttaa tukiin. Toki tuo alivuokralaisen maksama vuokrakin laskettaneen tuloksi. Voi olla, että ei parantaisi rahatilannetta lainkaan.
Alivuokralaista ei katsota samaan ruokakuntaan kuuluvaksi pl. puoliso/vanhempi/lapsi tms. Toki tuloa on tuo alivuokralaisen maksama vuokra.
Ja että mitä?? Nytkö täällä jo suunnitellaan riisto kapitalisti sortaja vuokranantajaksi ryhtymistä?! Näin se takki vaan kääntyy ja tuokin muuttuu yllättäen ihan hyväksi toiminnaksi. Miten te kehtaatte??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on oll
Ei tämä minun sairauteni psyykelääkkeillä tokene. Vaan oikealla kilpirauhaslääkityksellä. En ymmärrä sitä, miksi kukaan ei halua ratkaista tätä kilpirauhaskiistaa. Ei ole oikein että potilaat jotka eivät voi syödä tyroksiiniä, niin heidät jätetään heitteille. Ei anneta toimivaa lääkitystä.
Laita googleen kilpirauhaskiista ja lue sieltä.
Tai oliko nyt STT info : Valvira ( jotain , en saa nyt linkkiä laitettua.
Minä tässä olen uhri ja yksi pääsyyllisistä eli kantelijalääkäreistä on Taysin sisätaudeilla johtavassa asemassa. Ensin noiden takia lähes 20 vuotta makaamista ja nyt hallituksen leikkauspäätösten takia pois omasta kodista. Itse sairauskin voi vaikuttaa pääkoppaan. Ja joku pari päivää sitten avasi hyvin, minkälaisia aggressioita asiat pitkään jatkuessaan aiheuttavat.
Sinäkin, sen sijaan että haukut, niin voisit auttaa.
Sirkku Rantanen on tehnyt opinnäytetyön AMK:hon jo 2021. Samana vuonna on saanut uuden työpaikan ja tullut raskaaksi ja kertoo miettivänsä jatko-opintoja. Hän on siis valmistunut geronomiksi, joten ihan työllistävää alaa hän on opiskellut. Liekö sitten YAMK vuorossa vai mikä. Mutta ei pienen lapsen kanssa opiskelu ole huono idea, paremminhan ne opinnot joustaa kuin työelämä. Kun on saanut opintojen aikana hoidettua sen ekan päiväkotivuoden jatkuvine infektioineen, niin on paremmissa asemissa työelämän suhteen. Vaikka eipä vanhustenhoitoalalla muutenkaan taida nirsoiluun varaa olla.
Nykyinen asunto saattaa olla jonkun parisuhteen jäljiltä ja osa-aikaisesti työskentelevän opiskelijan elämä tuppaa olemaan taloudellisesti tiukkaa ilman lastakin. Hän on hyvinkin saattanut laskea, että vain opintojen ajan on tiukkaa ja sitten helpottaa.
Minusta hän tekee oikein, että yrittää opintojen kautta päästä kiinni vähän parempaan elämään! Kun kerran on yh, niin niille tuloille on tarvetta ja kannattaa ponnistella sen eteen, että pääsee asiallisille palkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella p
Muistatko yhtään mistä keskustelumme lähti liikkeelle? Minä kerroin sinulle, että on epäkunnoittavaa, että väität, että "huutelijat" eivät muka tiedä asiasta x ja y ja minä kysyin sinulta, että mistäs sinä tiedät, että eivät tiedä.
Miten ja millaista apua ajttelit, että minun pitäisi sinulle antaa?
ITsellänikin on kilpirauhassairaus ja syön tyroksiinia. puolet suvustani syö myös sitä, toiset puolet jotain muuta. kelakorvauksia jos haluaa, niin kaikkien pitää aloittaa tyroksiinilla.
Pitäisikö nyt antaa empatiaa vai sympatiaa? 😂 Vuosikaudet olette saaneet toinen toistaan parempia tukia ,ettekä niidenkään avulla ole kehittyneet yhtään mihinkään vaan edelleen lojutte tekemättä yhtään mitään. Nyt alkaa oikeasti olemaan jo kiire vaihtaa se asunto ennen kuin ne kaikki on jo menneet ja niihin töihinkin kannattaisi kipittää mitä nyt on vielä somppeleilta ja muilta juhlapaikan hakijoilta jäänyt yli. Nyt joudutte kohta parkumaan kun ulkomaalta haalimanne turwikset vie teidän siivoojan ja mainosten jakajan paikkanne 😂
Vierailija kirjoitti:
He kalla 8nkin ollut aivan ali hinnoitellut vuokrat ja ruvenneet mm. antamaan perintönä hekan vuokra-asunnot lapsille jne.
Minusta sosiaalisin perustein myönnettyjen asuntojen asumisperusteet pitäisi tarkistaa joka toinen vuosi. Ei missään tapauksessa antaa jäädä ihmisiä rikastumaan halvalla vuokralla ja vielä opettaa tätä loisi is kulttuuria jälkeläisille antamalla näiden periä kaupungin asuntoja. Jotain rajaa.
Tuo asunnon vuokraoikeuden siirto lähiomaiselle tulee ihan huoneenvuokralaista ja koskee siis KAIKKIA vuokra-asuntoja - kyseessä ei ole mikään Hekan oma käytäntö.
Vuokraoikeuden siirto perheenjäsenelle
Vuokralainen saa ilman vuokranantajan lupaa siirtää vuokraoikeuden huoneistossa asuvalle puolisolleen, perheeseen kuuluvalle lapselle tai jomman kumman puolison vanhemmalle, jollei vuokranantajalla ole perusteltua syytä vastustaa vuokraoikeuden siirtoa.
Vierailija kirjoitti:
70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.
Onhan tuo edelleen neliöihin nähden halpa. Yksityiseltä saisit maksaa tuon kokoisesta 1300-1400 euroa kk Helsingissä.
Pointti onkin siinä, ettei yhteiskunnan elätti tarvitse 70 neliön kolmiota veronmaksajien kustannuksella. Ihan hyvin pikkulapsen kanssa mahtuisi esim alle 40 neliön tupakeittiölliseen yksiöön.
Tila on sellaista ylellsyyttä josta nautitaan sitten kun sen itse pystyy maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan sosiaaliturva on suurimmaksi osaksi opintolainaa. En ymmärrä tätä ulinaa. Kuinka paljon pienemmässä aaunnossa pitäisi asua? Hekalla pienet asunnot on kaikkein halutumpia eikä niihin edes pääse jos hakijalla on lapsi.
Alle 40 neliötä riittäisi varsin hyvin yhdelle aikuiselle ja pikkulapselle. Alunperinkin pitäisi asua sellaisessa asunnossa , me nkä vuokran pystyy itse maksamaan. Opiskelijoiden siirto yleisen asumistuen piiriin oli kyllä vikatikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan sosiaaliturva on suurimmaksi osaksi opintolainaa. En ymmärrä tätä ulinaa. Kuinka paljon pienemmässä aaunnossa pitäisi asua? Hekalla pienet asunnot on kaikkein halutumpia eikä niihin edes pääse jos hakijalla on lapsi.
Alle 40 neliötä riittäisi varsin hyvin yhdelle aikuiselle ja pikkulapselle. Alunperinkin pitäisi asua sellaisessa asunnossa , me nkä vuokran pystyy itse maksamaan. Opiskelijoiden siirto yleisen asumistuen piiriin oli kyllä vikatikki.
Jo ennen tuota uudistusta lapsensa (tai puolisonsa lapsen) kanssa asuvat opiskelijat kuuluivat yleisen asumistuen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kiikarissa pienempi ja halvempi Hekan vuokra-asunto. Meitä edullisempien vuokra-asuntojen etsijöitä on PALJON.
Hienoa, että porukalle pikkuhiljaa alkaa realiteetit selvitä eli veronmaksajien piikkiin ei pysty enää ihan mitä tahansa tekemään.
Kun itse ei pysty maksamaan asumistaan niin täytyy asua vaatimattomammin.
Miksi näissä tukiasioissa on aina yksinhuoltaja, missä ne lasten isät on? Tuskin kuolleita, koska lapsi saisi eläkkeen?
Toinen asia on se, että monessa jutussa ja kommentissa on se, että luottotietoja ei ole.
Sitten valitetaan, että ei saa vuokra-asuntoa.
Yhteiskunta kyllä pitää huolen, kaikilla on katto pään päällä ja nälkään ei kuole. Se extra pitää hankkia itse.