Sirkus Hekan vuokra-asunnon vuokra nousee 102 eur
Hänellä kolmio Myllypurossa 70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.
Miksi yksinhuoltaja-opiskelijalla pitää olla yhteiskunnan tukemana noin suuri asunto? Ei mitään järkeä. 2-vuotias ei tarvitse omaa huonetta!
Itse asuimme miehen kanssa kaksiossa kahden lapsen kanssa. Isompi kämppä hankittiin kun nuorimmainen oli 3v.
Hyvä vaan ettää tulee nyt laman aikana järkeä näihin tukiin.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirkun kannattaisi ehdottomasti ostaa oma asunto. Jos hän maksaa vuokraa 954e/kk. niin hänelle tulisi edullisemmaksi ostaa oma asunto jonka lyhennykset ovat helpostikin vähemmän kuukaudessa. Esimerkiksi jos lainan lyhennys olisi 650 euroa /kk hänelle jäisi jopa 300e kuukaudessa enemmän käyttörahaa muuhun elämiseen.
Hmm.. Sirkku voisi ostaa lainarahalla toisenkin saman hintaisen asunnon, maksaa siitä tuo 650euroa kuukaudessa ja vuokrata sen sitten jollekin toiselle yksinhuoltajalle vaikka 200 eurolla kuukaudessa.
Kaikki lainarahalla loisivat asuntosijoittajat pitäisi saada pois vuokramarkk
Millä nämä maksaisivat lainansa . Valtion sosiaalituilla kuten vuokransakin. Eli valtio lahjoittaisi heille käytännössä asunnot? Mistä teitä älypäitä sikiää ???
Tonni vuokraa! Voi järkytys. Meillä on omakotitalon asumiskulut 300€ kuukaudessa. Ja tuplasti neliöitä.
Ymmärrän että on hyvä tsägä jos on saanut Hekalta asunnon, mutta jos elämäntilanne muuttuu, sitä asumista on vaan päivitettävä.
Ei voi olla niin että opiskeleva yhden pikkutaaperon yh maksattaa 70m2 lukaaliaan yhteiskunnalla, kun hän voi siirtyä TOISEN VUOKRANANTAJAN asuntoon, pienempään ja siten halvempaan. Niin muutkin joutuvat tekemään.
Eihän se nyt voi olla mikään ihmisoikeus että pitää saada asua juuri HEKAN asunnossa.
Paras ratkaisu on lopettaa kokonaan asumisen tukeminen. Silloin vuokranantajat eivät pääsisi hyötymään valtion tukirahoista enää lainkaan ja kaikilla olisi tasa-arvoiset mahdollisuudet saada asunto ja vuokrahinnat olisivat kaikille samat. Kukaan ei enää hyötyisi valtion rahoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tonni vuokraa! Voi järkytys. Meillä on omakotitalon asumiskulut 300€ kuukaudessa. Ja tuplasti neliöitä.
Mulla okt ja kuukaudessa kulut vain käyttösähkön verran, eli noin 60e/kk lämmitys hoituu puilla jotka haetaan omasta metsästä ja vesi omasta porakaivosta. Huonopuoli on että kauppaan on 4 kilometriä, mutta sekin on työmatkan varrella joten no problem.
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on kyllä se joku asunnonvaihtopörssi, missä asukkaat voivat keskenään sopia asunnonvaihdosta ja sitten ilmoittavat Hekalle, että vaihtavat päittäin. Moni leskirouvakin valittaa suurta vuokraa, kun asuu yksin isossa perheasunnossa. Luulisi, että halukkaita vaihtajia olisi, jos vain löytäisivät tiensä sinne asunnonvaihtopörssiin.
Jos sitä tilaa on liikaa, miksei vuokraa yhtä huonetta jollekin toiselle? Alle 50% asunnosta kun vuokraa, niin se on alivuokrausta eikä siihen tarvita vuokranantajan lupaa eikä vuokranantajalle tarvitse edes ilmoittaa.
Totta osa. Asukkaaksi tuleva on kyllä ilmoitettava talonkirjalle Hekan asunnoissa.
Jos kukaan asukkaista hakee mitään Kelan tukea, on Kelallekin ilmoitettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Mä olen itte kaupungin asunnossa ja tännekin tuli aikamoinen korot
Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini.
Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana, vankina omassa kehossaan ja kodissaan. Sitten minun pitäisi muuttaa koirankoppiin, jossa seinät kaatuu päälle. Tässä nyt hieman on tilaa, ei nyt yli 40 neliötä kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirkun kannattaisi ehdottomasti ostaa oma asunto. Jos hän maksaa vuokraa 954e/kk. niin hänelle tulisi edullisemmaksi ostaa oma asunto jonka lyhennykset ovat helpostikin vähemmän kuukaudessa. Esimerkiksi jos lainan lyhennys olisi 650 euroa /kk hänelle jäisi jopa 300e kuukaudessa enemmän käyttörahaa muuhun elämiseen.
Hmm.. Sirkku voisi ostaa lainarahalla toisenkin saman hintaisen asunnon, maksaa siitä tuo 650euroa kuukaudessa ja vuokrata sen sitten jollekin toiselle yksinhuoltajalle vaikka 200 eurolla kuukaudessa.
Kaikki lainarahalla loisivat asuntosijoittajat pitäisi saada pois vuokramarkkinoilta törkyvuokrahintojen ylläpitäjinä.
Onhan se nyt selvää, että vuokrat ovat nousseet kohtuuttomiksi vain ja ainoastaan ahneiden velkav
Hyvä, että tuohon köyhien pentutehtailuun puututaan. Lapsen ei pidä olla tulonlähde pummivanhemmille.
Jos haluaa täyttää kelan kustantaman asunnon lapsilla, niin siitä vaan. mutta yhteiskunnan kustantaman asunnon koko ei suurene.
Hei ne leikkaukset alkaa vasta ensivuonna joten turhaa tässä vaiheessa sellaisia surra 🙂 .
Ensivuoteen on vielä 5 päivää aikaa ja näistä leikkauksista kerrottiin jo puolivuotta sitten.
On ollut ihan hyvää aikaa etsiä se halvempi asunto jos on sellasen halunnut.
Tammikuun jälkeen on varmasti vähän vaikeampi löytää, mutta silloin voi leikkiä marttyyriä ja se nyt ei teille ole vaikeuksia tähänkään asti tuottanut joten valtakunnassa kaikki hyvin 🤗
Näin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Hei ne leikkaukset alkaa vasta ensivuonna joten turhaa tässä vaiheessa sellaisia surra 🙂 .
Ensivuoteen on vielä 5 päivää aikaa ja näistä leikkauksista kerrottiin jo puolivuotta sitten.
On ollut ihan hyvää aikaa etsiä se halvempi asunto jos on sellasen halunnut.
Tammikuun jälkeen on varmasti vähän vaikeampi löytää, mutta silloin voi leikkiä marttyyriä ja se nyt ei teille ole vaikeuksia tähänkään asti tuottanut joten valtakunnassa kaikki hyvin 🤗
Näin se vaan menee..
Höpö höpö nyt! Kyllä tämä asia on tullut kaikille ihan yllätyksenä! Me uskottiin, että kun junat menivät lakkoon niin nämä muutokset perutaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Jos löydät jostain halvemman asunnon samalta vuokranantajalta, laita haun syyksi vaikka sairautesi ja siitä johtuva rajoittunut liikkumiskyky, mutta Martta-kerho tmv. henkireikä sijaitsee haettavan asunnon vieressä. Sillä on sinulle suuri merkitys, koska pääset vaivattomammin huonoinakin päivinä harrastamaan, mikä auttaa toipumisessasi. Erotu joukosta kuten työnhaussakin.
Kiitos. Mutta harmittaa että se henkireikä on nyt jo lähes kotiovella. Sekin tekee luopumisesta entistä hankalampaa. Kaikki kokonaisuudet huomioon ottaen täällä on todella paljon plussia. Lähes 20 vuotta tämä yksiö on ollut minun kotini.
Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana, vankina omassa kehossaan ja kodissaan. Sitten minun
Huutelijat eivät tajua??
Tiedätkö mitä? KETÄÄN EI VAAN YKSINKERTAISESTI KIINNOSTA PÄTKÄN VERTAA MISSÄ SINÄKIN ASUT! AINOA MIKÄ KIINNOSTAA ON ETTÄ LOPPUU TUO TOISTEN KUSTANNUKSELLA ELÄMINEN JA SE SIITÄ! ASU VAIKKA KUUSEN ALLA IHAN HVETIN SAMA!
EI K I I N N O S T A! EI VAIKKA KUOLISIT HANKEEN. AIIIVAN SE JA SAMA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lainarahalla loisiv
Maksaisivat asuntolainansa ihan niillä samoilla rahoilla, kuin millä he maksavat tällä hetkellä vuokransakin: työtuloilla, tai jos eivät ole töissä, niillä sairaus-, työ- ja kansaneläkkeillä, opintotuilla, yritystuilla jne. Aivan kuten jutun työssäkäyvä opiskelijakin maksaa vuokraansa työtuloillaan ja opintotuloillaan. Lainan maksuaika saattaisi olla pidempi, mutta siitä huolimatta kulut valtiolle olisivat pienemmät kuin ikuisen asumistuen maksaminen asuntosijoittajille.
Sitäpaitsi oman asunnon omistaminen myös motivoisi työn tekoon: jos saat lainan maksettua, omistat asunnon. Ikuisessa vuokraloukussa asuvilla ei ole motivaatiota työn tekoon, jos kaikki tulot menevät ylisuuriin vuokriin liian pienissä asunnoissa.
Joidenkin älypäiden mielestä on sen sijaan kannattavampaa lapata asumistukia asuntosojoittajien taskuun maailman tappiin saakka (mistä teitä sikiää?). No totta kai asuntosijoittaja pitää hampaat irvessä kiinni oikeudestaan maksattaa omat asuntolainansa muiden veronmaksajien taskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lainarahalla loisivat asuntosijoittajat pitäisi saada pois vuokramarkkinoilta törkyvuokrahintojen ylläpitäjinä.
Onhan se nyt selvää, että vuokrat ovat nousse
Tämä ei ole vaan vielä mennyt heidän ymmärrykseensä. Epäilemättä uskoisin, että kyllä kohta menee kun huomaavat saavansa maksaa itse hieman enemmän vuokriaan ja ruokiaan. Leikkaukset nyt eivät kovin suuria ole, mutta ehkä ne sentään havahduttavat ymmärtämään että itsekin voi omaan elämäänsä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää varmaan opiskelu lopettaa ja mennä kokopäivätöihin.
Kerropa sitten työnantajan nimi, työtehtävä ja yhteystiedot niin voi ottaa työnantajaan yhteyttä ja onhan varmasti kyseessä toistaiseksi oleva vakituinen työ?
Suomen metsät, risusavotta, lähin metsä. Ei tarvitse ottaa yhteyttä, sen kun kävelee metsään.
Olen usein kävellyt metsään, mutta eipä ole palkkaa tilille tullut.
- kohta pitkäaikaistyötön Eri
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua muuttaa pois tuosta asunnosta, niin yksi vaihtoehto on ottaa siihen alivuokralainen. Kaksivuotias ei mitään omaa makkaria tarvitse. Yhden makuuhuoneen voi hyvin vuokrata jollekin toiselle pienituloiselle.
Voin olla väärässäkin, mutta alivuokralainen katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi, joten hänen tulonsa saattavat vaikuttaa tukiin. Toki tuo alivuokralaisen maksama vuokrakin laskettaneen tuloksi. Voi olla, että ei parantaisi rahatilannetta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taas pyhimyksenä kuinka me paremmat ihmiset uutterana emme ole saaneet tukia. Mitä nyt nyt neuvolat ja lapsilisä mm.
Samat neuvolat ja lapsilisät yms. on saanut myös Sirkku.
Ei tuommoista lasketa, jota kaikki saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraovesta löytyy satoja alle 800 e kaksioita alueelta HKI, Espoo, Vantaa. Lopettakaa nyt tuo jauhaminen ja ryhdistäytykää.
Voi olla, mutta vuokranantaja valitsee, kenet kelpuuttaa vuokralaisekseen. Tuo on sama lin työnhaun kanssa. Paikkoja joi olla auki ja niihin hakee, mutta ei pääse edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla okt ja kuukaudessa kulut vain käyttösähkön verran, eli noin 60e/kk lämmitys hoituu puilla jotka haetaan omasta metsästä ja vesi omasta porakaivosta. Huonopuoli on että kauppaan on 4 kilometriä, mutta sekin on työmatkan varrella joten no problem.
Kyllä niillä oman metsän puillakin on arvo. Jos et käyttäisi itse, voisit vaikka myydä ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Nämä huutelijat eivät tajua millaista on olla lähes petipotilaana,
En ymmärrä miksi kukaan valittaa omista valinnoistaan? On ihan itse valinnut vuokralla asumisen omistusasumisen sijaan tietäen, että vuokra pitää maksaa, sekä sen, että vuokriin tulee aina korotuksia sitä mukaan miten kustannukset muutenkin nousevat. Kaikki asiat ovat kallistuneet,miksi asuntojen vuokrien pitäisi olla 50 luvun tasossa?
Hekalla on kyllä se joku asunnonvaihtopörssi, missä asukkaat voivat keskenään sopia asunnonvaihdosta ja sitten ilmoittavat Hekalle, että vaihtavat päittäin. Moni leskirouvakin valittaa suurta vuokraa, kun asuu yksin isossa perheasunnossa. Luulisi, että halukkaita vaihtajia olisi, jos vain löytäisivät tiensä sinne asunnonvaihtopörssiin.
Jos sitä tilaa on liikaa, miksei vuokraa yhtä huonetta jollekin toiselle? Alle 50% asunnosta kun vuokraa, niin se on alivuokrausta eikä siihen tarvita vuokranantajan lupaa eikä vuokranantajalle tarvitse edes ilmoittaa.