Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS juttu, jossa kaksi varattua rakastuivat yhtäkkiä ja erosivat ja menivät yhteen

Vierailija
25.12.2023 |

Mietin tuota lehtijuttua lukiessani, kun se on kirjoitettu niin positiiviseen sävyyn, että eikö noin käyttäytyvillä ihmisillä tuokin parisuhde saata loppua ihan mikä päivä tahansa. Käytännössä tuossa vaikuttaa siis tapahtuneen niin että ovat olleet hyvissä suhteissa ja tavanneet sattumalta iltariennoissa ja simbsalabim kaikki entinen roskiin ja uuteen suhteeseen.

Väkisinkin suhteen osapuolena miettisin voiko tuollaista henkilöä päästää yksin mihinkään vai loppuuko suhde siihen. Enkä ole mikään mustasukkainen ihminen, mutta järkikin jo sanoo että noin impulsiivisen ihmisen kanssa suhde voi loppua ihan milloin tahansa. Ihania ihmisiä nyt on maailma pullollaan ja jos eletty elämä ei merkitse toiselle mitään, vaan kaiken voi heittää tuosta vaan roskiin tuntemattoman takia, niin mihin tuossa voi luottaa.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010041492.html

Kommentit (567)

Vierailija
421/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevätköhän he OF sisältöä. Voisin tilata.

Vierailija
422/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juttua lukiessani että toisilla on monta "sitä oikeaa" ja sitten on meitä jotka ei löydä koskaan ketään. Ehkä sitä yhtäkin hyvää arvostaisi niin paljon ettei lähtisi uhraamaan suhdetta vaikka vetovoimaa toiseen olisikin.

Eli jonkun pitäis jäädä parisuhteeseensa, koska sulla ei ole sellaista? Kai tuossa joku logiikka sitten on, ainakin sinun päässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tämän viestin aiemmin toiseen tästä aiheesta olevaan keskusteluun tällä palstalla. Se keskustelu on hiljentynyt, joten kun huomasin tämän keskustelun, ajattelin laittaa saman tekstin tännekin.

"En hyväksy pettämistä, enkä ole koskaan pettänyt. Minua on petetty. Silti tämä jutun kuvaama tilanne ei mielestäni ole mitään pahimman luokan pettämistä, vaan paljon ymmärrettävämpi tilanne.

Mielestäni pahinta pettämistä on pitkään jatkunut salasuhteilu jopa useamman kumppanin kanssa, koska pettäjä ei halua erota ja haluaa pitää kulissit. Tautiriskikin kasvaa huomattavasti puolison tietämättä. Voi tulla myös yllätysraskauksia vieraiden kanssa.

Tässä on toimittu siinä suhteessa oikein. Kerrotaan puolisolle mahdollisimman pian asiasta, ja päästetään hänet vapaaksi uudelle rakkaudelle. Itse en edes haluaisi jatkaa suhdetta, jossa kumppanini on vakavasti rakastun

Ajatuksesi on ihana ja toivottavasti olisikin noin, mutta ongelma on elämä. 

Aina tulee niitä tilanteita, aina tulee niitä houkutuksia, aina tulee omia kriisejä. 

Olen siis se joka kirjoitti kolmesta tosielämän rakkauden kohtaamisesta. 

Samalla kun en kadu sitä, että menin kotiin exäni luo kohdassa 2, tai valitsin ystäväni parisuhteen kohdassa 3, en myöskään kadu tunteitani. 

Aikuinen ihminen kuitenkin yleensä tunnistaa, että nyt ollaan hulluusvaihteella, otetaan siitä se mitä saatavissa on koska se on kiva olla vähän villi. Sitten analysoidaan, että miksi tunnen näin oikeasti ja mitä ihan tosissaan haluan. Päätöksen jälkeen tehdään suunnitelma, miten muiden osallisten kärsimys minimoidaan parhaiten. Edes 7v jälkeen, niin esimerkiksi lasten historiaa ydinperheenä ei pistettäisi näin.  Tietty kiva, jos asiassa olisi jostain syystä ollut lasten suostumus. 

Olen myös nähnyt tilanteita, jossa tuollainen ero on vienyt ihmisen psyykkeen ja hengen. Enkä ihmettele.

Vierailija
424/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu porukka kimpaantuneen ihan huolella petettyjen puolesta mikä tietty ymmärrettävää mutta silti herää ajatus enemmänkin siitä, että taustalla on pelko, että näin saattaa omallekin kohdalle käydä.

Minulle näin on käynyt, että tulin jätetyksi pettämisen seurauksena ja velloin vihassa/ katkeruudessa pitkän aikaa kunnes uskalsin katsoa siihen kuuluisaan peiliin ja miettiä mikä hänet ajoi tekoihin ja mikä oli minun osuuteni suhteen hoitamattomuudessa, että näin kävi. Olen antanut hänelle ja itselleni anteeksi koska uhriutuminen ei tilannetta muuta. Ja voi luoja kuinka onnellinen olenkaan. Suhteessa ollessani kuvittelin olevani onnellinen mutta silti jonkin puute kalvoi koko ajan. Tämän tunnistin vasta eron jälkeen.

Eniten tuossa jutussa jäi kummastuttamaan tuo väite, että ovat olleet onnellisia exiensä kanssa mutta silti salamarakastuivat. Minun ajattelutapani on täm

Myös toisin päin. Mies oli seurustellut 9 vuotta ja kihloissa. Joten häät suunnitteilla. Joku random nainen tulee pussailemaan ja hups melkein 10 vuoden suhde lopetetaan.

Ei ihme, että pitää rakennella joulukalentereita ja vessapaperista kääriä kukkia, ettei uusi vaimo jätä

Vierailija
425/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia, mikä kenellekin tärkeintä. Me ollaan miehen kanssa molemmat melko viehättäviä ja vientiä olisi, mutta ollaan myös tosi lojaaleja toisillemme ja se menee kaiken edelle. Tiedostetaan siis, että halutessamme saisimme intohimon täyteiset elämät vaihtuvine kumppaneineen, mutta valitaan oma "väljähtänyt" liittomme sen vuoksi, että kumppanuus, ystävyys ja keskinäinen kunnioitus on niin syvää. Pistetään kumpikin toisemme itsemme ja omien mahdollisten hetken mielitekojen edelle ja siksi ei vilkuilla muita.

Ei se tarkoita mitään vaihtuvia kumppaneita, että kerran elämässään seuraa sydäntään intohimoisen rakkauden perään. 

Eikä se suuri intohimoinen rakkaus tarkoita, että se tulee kestämään. Voi mennä kaksi vuotta, viisi vuotta, jonka jälkeen intohimo on mennyttä ja rinnalla

Miksi se on niin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että jotkut tekee sen vain kerran? Jotkut siksi, että sillä ainoalla kerralla osui haaviin se napakymppi, ja jotkut siksi että sen mentyä puihin ei uskota enää koko rakkauteen. En tajua tuota ajatusta, että yhdestä suhteesta rakkauden perään lähteminen tarkoittaisi automaattisesti sarjaeroajaa joka vaihtaa kumppania kuin paitaa.

Vierailija
426/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nauru raikuu kotona, kun puhutaan panohommista. Oluen panosta.

Kuinka suloista

Hahaha, että heidän vitsit ja keskinäinen huumorikin on sitten jo ihan säälittäviä teidän mielestä 😂. Osaakohan he tehdä teistä mitään oikein? Hengittää? Laittaa kengät jalkaan? Fiksata voileivän? Joku pakko on löytää haukuttavaa IHAN JOKA ASIASTA. Niin te vissiin tunnette itsenne hetken paremmiksi kuin mitä olette, vai mikä psykologinen prosessi tässä on takana?

No onhan se vähän kornia, kun viisikymppinen nainen nauraa ja nauru raikas " pano pano, meetsä panemaan, tsihhiii olutta panemaan, pano pano"

Vierailija
427/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia rakkaustarinoita.

po. Suomalaisia pettämistarinoita

Tässä tarinassa kukaan ei pettänyt ketään. Kannattaa lukea se koko juttu. 

Ketju on täynnä kateellisia joita harmittaa etteivät itse ole löytäneet sitä elämän suurinta rakkautta. Aika harvoin sitä löytää parikymppisenä. 

Ensinnäkin koko ensimmäisen illan intohimoinen suuteleminen on jo pettämistä. Ei siinä ollut kaverilllisesta pususta kyse. Ei ollut joku yksittäinen pusu. Toiseksi en usko hetkeäkään etteivätkö olleet jo silloin menneet pitemmälle. Jos vain joku sopiva paikka löytyi. 

Sitten oli se Vaasassa tapahtunut toinen tapaaminen. Viimeistään silloin tapahtui muutakin kuin suutelua. Olivat kumpikin tois

Olen eri, mutta onko sillä nyt niin väliä? Tärkeintä on minusta se, että ketään ei pitkäaikaisesti petetty ja huijattu. Ei se, onko uutta kumppania kuksittu viikko ennen eroa vai viikko sen jälkeen. Enkä oikein ymmärrä ihmisiä, joille se on niin helkkarin tärkeää. Ero mikä ero, loppu mikä loppu. Move the fuck on.

Vierailija
428/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tämän viestin aiemmin toiseen tästä aiheesta olevaan keskusteluun tällä palstalla. Se keskustelu on hiljentynyt, joten kun huomasin tämän keskustelun, ajattelin laittaa saman tekstin tännekin.

"En hyväksy pettämistä, enkä ole koskaan pettänyt. Minua on petetty. Silti tämä jutun kuvaama tilanne ei mielestäni ole mitään pahimman luokan pettämistä, vaan paljon ymmärrettävämpi tilanne.

Mielestäni pahinta pettämistä on pitkään jatkunut salasuhteilu jopa useamman kumppanin kanssa, koska pettäjä ei halua erota ja haluaa pitää kulissit. Tautiriskikin kasvaa huomattavasti puolison tietämättä. Voi tulla myös yllätysraskauksia vieraiden kanssa.

Tässä on toimittu siinä suhteessa oikein. Kerrotaan puolisolle mahdollisimman pian asiasta, ja päästetään hänet vapaaksi uudelle rakkaudelle. Itse en edes haluaisi jat

Kuulostaa että sinun elämäsi on varsinaista draamaa. Ja ei kai kukaan hullu sälytä lastensa harteille päätöstä siitä, mitä vanhempien avioliitolle tapahtuu? Aivan pähkähullua kysellä jotain lasten suostumusta siihen 😂.

Vierailija
429/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nauru raikuu kotona, kun puhutaan panohommista. Oluen panosta.

Kuinka suloista

Hahaha, että heidän vitsit ja keskinäinen huumorikin on sitten jo ihan säälittäviä teidän mielestä 😂. Osaakohan he tehdä teistä mitään oikein? Hengittää? Laittaa kengät jalkaan? Fiksata voileivän? Joku pakko on löytää haukuttavaa IHAN JOKA ASIASTA. Niin te vissiin tunnette itsenne hetken paremmiksi kuin mitä olette, vai mikä psykologinen prosessi tässä on takana?

No onhan se vähän kornia, kun viisikymppinen nainen nauraa ja nauru raikas " pano pano, meetsä panemaan, tsihhiii olutta panemaan, pano pano"

Olen itsekin viisikymppinen nainen ja kyllä mua panojutut naurattaa. Olkoon vaan ihan  vapaasti kornia, ei kiinnosta. Naureskele sinä toki pikkurilli pystyssä jollekin kultturellimmalle, ihan vapaasti.

Vierailija
430/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää koko juttu on omituinen.   Salamapettämisestä tehty juttu, joka on pitkä kuin nälkävuosi.  Varjoon jätettiin kokonaan ne petetyt osapuolet, joilla varmasti olisi myös oma mielipiteensä siitä, kuinka "ihanaa" heillä oli kun kaikki paljastui.   Ja yksi kysymys, mitä itse olen ihmetellyt tuon jutun luettuani : kenen aloitteesta tämä juttu on kirjoitettu?  Toimittaja pyytänyt kokemuksia onnistuneesta pettämisestä, ?  Tämä pari ajatellut, että otetaanpas yhteyttä valtakunnan mediaan että saadaan näkyvyyttä ja varmasti ihastuneita huokaisuja lukijoilta kun olis tämmönen "hukea" tarina kerrottavana?

Sympatiat ovat niiden petettyjen puolella, jotka nyt sitten saivat ihan joulun kunniaksi lukea, ja palauttaa mieleen ne ajat, kun se kuuluisa matto vedettiin jalkojen alta.

Vierailija
431/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tää koko juttu on omituinen.   Salamapettämisestä tehty juttu, joka on pitkä kuin nälkävuosi.  Varjoon jätettiin kokonaan ne petetyt osapuolet, joilla varmasti olisi myös oma mielipiteensä siitä, kuinka "ihanaa" heillä oli kun kaikki paljastui.   Ja yksi kysymys, mitä itse olen ihmetellyt tuon jutun luettuani : kenen aloitteesta tämä juttu on kirjoitettu?  Toimittaja pyytänyt kokemuksia onnistuneesta pettämisestä, ?  Tämä pari ajatellut, että otetaanpas yhteyttä valtakunnan mediaan että saadaan näkyvyyttä ja varmasti ihastuneita huokaisuja lukijoilta kun olis tämmönen "hukea" tarina kerrottavana?

Sympatiat ovat niiden petettyjen puolella, jotka nyt sitten saivat ihan joulun kunniaksi lukea, ja palauttaa mieleen ne ajat, kun se kuuluisa matto vedettiin jalkojen alta.

Mieheni jätti minut 8 vuotta sitten. Arvaapa kuinka paljon minua kiinnostaisi muistella mediassa sitä aikaa? Ei yhtään. Olen ne asiat käsitellyt ajat sitten, ja olen ollut sen jälkeen uusissa parisuhteissa ja nykyisessä jo pitkään. Ihmiset pääsevät asioiden yli. Exäni onni ei ole minulta pois eikä hänen tarvitse sitä peitellä tai häpeillä.

Vierailija
432/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika ja Sami Nisumäki.

Vierailija
433/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan hauskaa katsottavaa näiden ero.

Vierailija
434/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat olleet tässä vaiheessa jo liki vuosikymmenen yhdessä, joten en henkeä pidätellen odottelisi eroa. Jos suhde olisi perustunut kokonaan impulsiivisuuteen (vaikka alku olikin sellainen), niin olisivat eronneet jo 1-3 vuoden päästä suhteen alusta.

Vierailija
435/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat olleet tässä vaiheessa jo liki vuosikymmenen yhdessä, joten en henkeä pidätellen odottelisi eroa. Jos suhde olisi perustunut kokonaan impulsiivisuuteen (vaikka alku olikin sellainen), niin olisivat eronneet jo 1-3 vuoden päästä suhteen alusta.

Kyllä se aikanaan tulee koska tuollaiset ihmiset toistavat kaavamaisesti käytöstään. Ikäeron vuoksi mies naisen kuivahtaessa lähtee seuraavaan.

Vierailija
436/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla mukava elämä heillä kun muut halveksuvat. Ja syystäkin.

Vierailija
437/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyrivät hytissa ja nuolivat toisiaan pitkin käytäviä...

mutta eivät pettäneet

Laitetaan tmä nyt tännekin kun asiaan liittyviä keskusteluja on useampia...

Itse veikkaan, että lehdelle annettu hieman kaunisteltu versio suhteen alusta ja aikajanasta. Todennäköisesti siellä on heiluteltu peittoa hotelleissa työmatkalla konfferenseissa. Ja sitten kun päätetty yhdessä jatkosta niin kerrottu puolisoille.

Tai sitten ovat näitä ihmisiä joiden mielestä suhde päättyi sillä samalla hetkellä kun itse niin päättivät ja puolisolle kerrottiin heti kun mahdollista, eli yhteisen yön jälkeen.

Vierailija
438/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juttua lukiessani että toisilla on monta "sitä oikeaa" ja sitten on meitä jotka ei löydä koskaan ketään. Ehkä sitä yhtäkin hyvää arvostaisi niin paljon ettei lähtisi uhraamaan suhdetta vaikka vetovoimaa toiseen olisikin.

Eli jonkun pitäis jäädä parisuhteeseensa, koska sulla ei ole sellaista? Kai tuossa joku logiikka sitten on, ainakin sinun päässäsi.

Miten ymmärsit tuon edellisen kirjoittajan noin totaalisti väärin? Hänhän vain tokaisi, että jotkut ihmiset löytävät monta sopivaa kumppania, kun sitten taas on niitä, jotka eivät löydä ketään. Ja aprikoi, että mikäli sellainen ihminen joskus löytäisi jonkun kivan, sitä osaisi arvostaa, eikä lähtisi suin päin pettämään. 

Miksi siis vastasit tuon kirjoittajalle, että jonkun pitäisi erota, koska tuon kirjoittajallakaan ei ole ketään? En siis ymmärrä logiikkaasi lainkaan. Eihän tuo kirjoittaja mitään vinkunut, että yhyy, kun hänellä ei ole ketään, niin ei kenelläkään muullakaan saisi olla.

Vierailija
439/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta parisuhteeseen.

täyttä fingerporia

Vierailija
440/567 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vain alkupuolen, kun oli niin tympeä juoni. Ihmettelen sitä, miksi tuo juttu on päätynyt lehteen eli kuka antoi toimittajalle idean siitä, että nyt on ison artikkelin arvoinen tapahtuma.

Minä en yhtään luottaisi vakiintuneessa parisuhteessa olevaan ihmiseen, joka innostuu tuntemattomasta ihmisestä niin, että alkoholia saatuaan ns. ui liiveihin. Tapahtumasta myös kerrotaan inhottavalla tavalla: "hyökkäsi miehen kimppuun ja suuteli suoraan suulle" ja "ilmoitti käyvänsä vessassa", ja mies meni käymälän ovelle odottamaan. Loppuilta vietettiinkin kumpikin toisen kitarisoissa kiinni. Onko pariskunta ylpeä itsestään? Ovatko he ihan varmoja siitä, että tuplapettämisestä alkanutta huumaa kannattaa julistaa?

Miksi tämä artikkeli on tehty? Ja miksi se julkaistaan nimenomaan joulupäivänä?

Niin, mutta jutussahan he sanovat etteivät ole pettäjä ihmisiä. 

Pettäjä leiman sai samantien kun suutelivat toisiaan baarissa. Oksettaa tollaset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi