Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS juttu, jossa kaksi varattua rakastuivat yhtäkkiä ja erosivat ja menivät yhteen

Vierailija
25.12.2023 |

Mietin tuota lehtijuttua lukiessani, kun se on kirjoitettu niin positiiviseen sävyyn, että eikö noin käyttäytyvillä ihmisillä tuokin parisuhde saata loppua ihan mikä päivä tahansa. Käytännössä tuossa vaikuttaa siis tapahtuneen niin että ovat olleet hyvissä suhteissa ja tavanneet sattumalta iltariennoissa ja simbsalabim kaikki entinen roskiin ja uuteen suhteeseen.

Väkisinkin suhteen osapuolena miettisin voiko tuollaista henkilöä päästää yksin mihinkään vai loppuuko suhde siihen. Enkä ole mikään mustasukkainen ihminen, mutta järkikin jo sanoo että noin impulsiivisen ihmisen kanssa suhde voi loppua ihan milloin tahansa. Ihania ihmisiä nyt on maailma pullollaan ja jos eletty elämä ei merkitse toiselle mitään, vaan kaiken voi heittää tuosta vaan roskiin tuntemattoman takia, niin mihin tuossa voi luottaa.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010041492.html

Kommentit (567)

Vierailija
321/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika impulsiivinen puuma. Jos rouva ei olisi rynnännyt suutelemaan tuntematonta miestä suoraan suulle, koko juttua ei olisi tapahtunutkaan. Ja olisiko rouva huomionkipeäkin, kun herran pitää raaputtaa suklaaseen I love you tai taitella vessapaperista sydämiä. Vaikuttaa vähän lapselliselta, teinivuodet ovat aika kaukana kuitenkin. Herra on taitanut ottaa aikamoisen ikäprinsessan paapottavakseen.

Vierailija
322/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä olen ihan satavarma. Se tuska erosta on siedettävää. Se tuska siitä, että jollekin kaikki se mitä olette kokeneet ei ole minkään arvoista ja joudut potemaan omia tunteitasi samalla, kun tiedät että "elämässäsi" on jo joku sinut korvannut, se tuhoaa. Ihan tutkittu juttu."

Tässä on kyllä oiva paikka lähteä purkamaan ongelmiaan terapiaan, koska kumppanin lähteminen on selvästi niistä pienin.

Selvennän vielä, että tuollainen mustavalkoisuus ("ei ole minkään arvoista") ja omanarvontunnon rakentaminen toisen ihmisen varaan ei ole tervettä eikä terveellistä. Eikä exän uusi kumppani sinun elämääsi elä. Tuo ajatteluhan kielii siitä, että koko elämä = entinen kumppani. Siinä suhteessa on jo menty todella pahasti metsään kauan ennen eroa.

Juuri niin. Kukaan ei ole toiselle aikuiselle ihmiselle parisuhdetta, perhettä tai onnea velkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika impulsiivinen puuma. Jos rouva ei olisi rynnännyt suutelemaan tuntematonta miestä suoraan suulle, koko juttua ei olisi tapahtunutkaan. Ja olisiko rouva huomionkipeäkin, kun herran pitää raaputtaa suklaaseen I love you tai taitella vessapaperista sydämiä. Vaikuttaa vähän lapselliselta, teinivuodet ovat aika kaukana kuitenkin. Herra on taitanut ottaa aikamoisen ikäprinsessan paapottavakseen.

Jos he ovat niin onnellisia, niin se ei liene ole huono juttu.

Vierailija
324/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko juttu huonosti kirjoitettu tai sitten vaan kylmän tunteeton pariskunta entisiä suhteitaan kohtaan.

Kumpikaan ei haukkunut jutussa edellisiä suhteitaan. Omassa lähipiirissä on useampi pariskunta, jotka ovat yhdessä kun yksinkään ei olisi kiva. Mitään ns. liimaa ei enää ole, mut nolo erotakin. Kuinka moni haluaa jäädä suhteeseen jossa puoliso haluaisi olla mieluummin jonkun muun kanssa. Kiva siinä sitten tietää, että toi on täällä vain siksi koska ero olisi liian hankala.

Täysin eri asia. Erota saa. Sen voi vaan tehdä niin monella tavalla.. 

Jätetystä osapuolesta mikään tapa on tuskin kovin tyydyttävä ja harva kykenee noissa tilanteissa nappisuoritukseen, millainen ikinä se sitten olisikaan. Ei auta muu kuin nuolla ha

Juuri tämä. Lennosta ei saa lähteä, mutta suhteen aikana tutustuminen ja pitkä harkitseminenkin on väärin. Kolmannesta osapuolesta pitää kertoa tai ei missään nimessä saa kertoa. Eron syyn kertomatta jättäminen on väärin, mutta myös kaikki syyt erota ovat väärin. Ero ei saa tulla äkisti, mutta eroajatuksista ei myöskään saa etukäteen puhua koska se on erolla uhkailua ja henkistä väkivaltaa.

Fakta on, että jätetyksi tuleminen sattuu aina, teki sen miten tahansa. Ja se on epärealistinen odotus, että voisi itse ikäänkuin valikoida noista huonoista vaihtoehdoista ne itselle sopivimmat ja vaatia toiselta juuri sellaista eroa. Ei ne erot ole usein sille jättäjällekään helppoja tilanteita, vaan monesti hän toimii ahdistuksen, pelkojen ja syyllisyyden ristitulessa ja tekee sen mihin siinä tilanteessa pystyy. Usein se ei siinä eron hetkellä ole kovin mallikelpoinen suoritus. Senkin kanssa pitää vaan oppia elämään, että erot on usein enemmän tai vähemmän kipeitä ja rumia, vaikka kuinka suhteeseen lähtiessä oltiin muka kypsiä ja sivistyneitä.

Vierailija
325/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies sitten rauhaan äläkä lähettele viestejäsi enää.

T: vaimo

Vierailija
326/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies sitten rauhaan äläkä lähettele viestejäsi enää.

T: vaimo

Ei näköjään onnistunut lainaus, mutta tarkoitin vastausta jossa henkilö sanoi itsellään olleen once in a lifetime -tilanne eikä mies lämmennyt vaan jatkoi suhdettaan vaikka kirjoittaja erosi omastaan.

Vierailija
327/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis kyllä mieleenkään mennä nuoleskelemaan jotain random miestä humalapäissään 🤮vois olla vaikka joku raiskari, väkivaltainen hamppu. kyllä rakastuminen vaatii tutustumisen, toisen ajatusten ja elämänarvojen ym. tuntemista nyt edes vähän. mut kukin tyylillään..

Vierailija
328/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaisi, että Sami 47v näki discossa Marikan 19v ja suuteli kysymättä suoraan suulle? 

IS varmastikin kirjoittaisi, että olipa ihana tarina

No aika paljon on kirjoitettu siitä, miten Hjallis iski juuri miehensä haudanneen nuorikon.

Leski se silti oli, mutta Rehnin puolisollapa oli mies ja lapset, kun kihloissa olleen Ollin kanssa salamarakastuivat.

Vierailija
329/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa nämä vanhemmat aina selittää, että lapset ovat ottaneet eron tosi hyvin. Ja hitot ole! Kyllä se on elämänmittainen suru lapselle, kun perhe hajoaa. Kun ilmeisesti ei ollut huono perhe. 

No ei kyllä ole elämänmittainen suru. Ihmisiä ne vamhemmatkin vain ovat.  T. Avioerolapsi. 

Vierailija
330/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan, että pitää erota ennenkuin pettää, mutta nyt ei sekään sitten kelpaa. Ei se parisuhde mikään vankila ole. Joskus käy niin, että suhteessa olleessaan tapaakin jonkun, josta tajuaa heti että tätä tyyppiä minä olen koko elämäni etsinyt. Ei se ole kenellekään kiva tilanne, mutta joillekin se on todellisuutta eikä se mene ohi sillä että uhraudutaan ja jäädään siihen vanhaan liittoon vaikkei rakkautta enää olekaan. 

Vielä kerran rautalangasta, moni jo aiemmin onkin yrittänyt. Olen itse petetty ja jätetty. 17v ja 2 lasta jäi uuden onnen jalkoihin. Muutama vuosi aiemmin olin itse se, joka kunnioittavasti aloitti erokeskustelun, koska tiesin että kun ollaan teineistä asti oltu, niin todennäköisyydet on pienet ja merkkejä oli ilmassa, että olisi syytä uskaltaa myös irrottautua. Perusteellisten keskustelujen jälkeen päädyimme kuitenkin jäämään yhteen, koska edelleen oli rakkautta, arkisia hellyyksiä, kumppanuutta ja seksiä (siis sellaista jota voi harrastaa vain henkilön kanssa, joka saa sinut syttymään sekunnissa ja tietää kaikki kehosi osat ja narut joista vetää). 

Tuli päivä kun eksäni kärähti toisesta, olin edelleen ihan ok. Näin tässä nyt käy, kiitos kaikesta ja aletaan miettimään käytännön järjestelyjä. Mutta näinhän se ei toimi rakkaudesta hurmioituneen kanssa, sillä mitään mitä minä (ja me) olimme kokeneet ei vaan voi olla siinä tilanteessa niin arvokasta, kun se mitä nyt oli. Erossamme oli "mukana" osapuoli, joka oli minulle täysin vieras ja joka ei selkeästi kunnioittanut minua, lapsiani tai historiaani yhtään. Kaikki eron normaalit tunnekäsittelyt lykkääntyivät, lapset hajalla, menneisyys hajalla ja ainoa joka ei ymmärrä yhtään mikä ongelma on, on ja se uusi.

Vierailija
331/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Emme voineet viedä suhdettamme pidemmälle ennen kuin erosimme aiemmista suhteistamme. Emme me Marikan kanssa kumpikaan ole mitään pettäjäihmisiä, ja emme olisi pystyneet kaksoiselämään."

No just joo. Mistä muusta tuossa sitten on kyse kuin puolison pettämisestä. 🙄

Siitä, ettei ole pakko elää huonossa suhteessa. Eihän sellainen suhde ole hyvä puolisollekaan. Ihmiset muuttuvat. 

He kertoivat eläneensä hyvissä suhteissa. 

Vierailija
332/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ajattelin kans heti, että joku borderline bipolaari tai mikä lie kyseessä....ja parin kuukauden jälkeen vihataan tai stalkkaillaan narsisti exää...

Vierailija
333/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Emme voineet viedä suhdettamme pidemmälle ennen kuin erosimme aiemmista suhteistamme. Emme me Marikan kanssa kumpikaan ole mitään pettäjäihmisiä, ja emme olisi pystyneet kaksoiselämään."

No just joo. Mistä muusta tuossa sitten on kyse kuin puolison pettämisestä. 🙄

Siitä, ettei ole pakko elää huonossa suhteessa. Eihän sellainen suhde ole hyvä puolisollekaan. Ihmiset muuttuvat. 

He kertoivat eläneensä hyvissä suhteissa. 

Hyvästäkin suhteesta saa lähteä, ihan mistä syystä tahansa tai ilman syytä.

Vierailija
334/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa lukee:

Marika kuvailee Samin olevan huolehtija, joka pitää hänestä ja tytöistä huolta kuin prinsessoista. Samin romanttiset rakkaudentunnustukset ovat saaneet perhoset pörräämään Marikan vatsassa vuosienkin yhdessäolon jälkeen.

Eräänä jouluna Sami askarteli Marikalle jättimäisen joulukalenterin pahvilaatikoista. Kalenteri oli pidempi kuin Marika itse. Laatikoista paljastui yllätyksiä yöpaidasta viinipulloon. Jouluaattona luukusta paljastui kaunokirjoituksella taiteiltu rakkauskirje.

Sitten on huomionosoituksia, joita Sami tekee toistuvasti. Hän on useamman kerran ollut jonottamassa Marikalle tuoreinta muumimukia aamuviideltä Iittalan pihassa.

Onpa ihana mies. Jättäisin omanikin, jos joku osoittaisi tuollaista hoivaa minua kohtaan. 

Ymmärrän tätä Marikaa, taatusti ex ollut tunnelukkoinen jörö, niin kuin 80% suomimiehistä.

Pystyisitkö itse huomioimaan toista tällä tavalla, ihan käsi sydämellä? Itse ainakin voin myöntää että minä en ole parisuhteessa tuollainen, joten en odota toisenkaan olevan. 

Vierailija
335/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan, että pitää erota ennenkuin pettää, mutta nyt ei sekään sitten kelpaa. Ei se parisuhde mikään vankila ole. Joskus käy niin, että suhteessa olleessaan tapaakin jonkun, josta tajuaa heti että tätä tyyppiä minä olen koko elämäni etsinyt. Ei se ole kenellekään kiva tilanne, mutta joillekin se on todellisuutta eikä se mene ohi sillä että uhraudutaan ja jäädään siihen vanhaan liittoon vaikkei rakkautta enää olekaan. 

Vielä kerran rautalangasta, moni jo aiemmin onkin yrittänyt. Olen itse petetty ja jätetty. 17v ja 2 lasta jäi uuden onnen jalkoihin. Muutama vuosi aiemmin olin itse se, joka kunnioittavasti aloitti erokeskustelun, koska tiesin että kun ollaan teineistä asti oltu, niin todennäköisyydet on pienet ja merkkejä oli ilmassa, että olisi syytä uskaltaa myös irrottautua. Perusteellisten keskustelujen jälkeen päädyimme kuitenkin jäämään yhteen,

Niin, mitä tämän sinun tarinasi oli tarkoitus kertoa? Että ero oli huonosti hoidettu exäsi puolelta? Niinhän ne erot aika usein on. Siitä, onko tuossa vaiheessa kolmannen osapuolen olemassaolo jotenkin kriittisen olennaista voi olla montaa mieltä. Ja siitä, olisiko exälläsi ollut velvollisuus pidättäytyä uudesta suhteesta jonkin sinun parhaaksi katsomasi suruajan verran. Pettäminen on siis toki perseestä, mutta se ärsyttävä uusi eukko olisi voinut olla jälkimainingeissa mukana vaikka se olisi löytynyt eron jälkeenkin.

Itselle on yksi lysti onko exällä uusi viikko eron jälkeen, viikko ennen eroa tai vasta vuoden päästä, kunhan ei ole pitkää pettämistä suhteen aikana.

Vierailija
336/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia läskejä kumpainenkin, siinä mielessä yhteensopivia.

Vierailija
337/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja eroja ei ole, piste. Julkkikset joo hehkuttavat instassa miten tekivät elämänsä parhaan päätöksen jatkaa ystävinä ja kaikki jatkuu entistä kivempana tästä eteenpäin. Olen joutunut itse jättämään aggressiivisen miehen monen vuoden "neuvottelun" jälkeen, ei ollut uutta suhdetta valmiina, lähdin ns. tyhjän päälle ja jouduin vielä maksamaan päälle että pääsin tyypistä eroon. Silti mä olin se joka teki monen silmissä "pahaa" niin viattomalle miehelle. .Olisi pitänyt jäädä toki kulisseihin potkittavaksi, sehän se ideaali on. Mun oletettiin olevan onneni kukkuloilla eron jälkeen kun itse halusin lähteä..mutta kyllä se kohtalo yleensä puraisee näitä moraalilähettiläitäkin joskus, sitten voi iskeä takaisin "viattomin" kommentein.

Vierailija
338/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis tarina kahden ihmisen vetovoimasta toisiinsa. 

Suuhuni tuli juuri hieman oksennusta

Vierailija
339/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisinä harrastuksina siiderin juonti ja sipsin syönti. Huh, mitä ihrapalloja.

Vierailija
340/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupäivä ja katkeramielisillä runsaasti aikaa vältellä omaa elämää ruotimalla muiden elämää.

Olethan sinä itsekin täällä joulupäivänä viisastelemassa muille etkä viettämässäjoulua:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan