Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että samaa koulutustaustaa olevat ovat usein parisuhteessa?

Vierailija
24.05.2026 |

Onko se aina muka niin, että esim lvi-asentaja ja lääkäri ovat vain niin erilaisia persoonia, että 99 kertaa sadasta eivät sovi toisilleen? Sitten taas lääkäri ja tekniikan maisteri ovatkin säännöllisesti erittäin sopivia toisilleen.

Ja joo joo, nyt tähän joku sano, että ei mene aina noin. Minäkin tiedän tapauksen blaablaablaa... Nyt ei ole pointtina saivarrella harvoista poikkeustapauksista, vaan siitä, että miksi "aina" tuntuu koulutustaustat vaikuttavan niin radikaalisti parien toisilleen sopivuuteen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariutuminen on vilkkaimmillaan, kun opiskellaan tulevaan ammattiin. Sieltä opiskelijabileistä ne kumppanit löytyy tai ryhmätoiden kautta. Jos silloin ei tärppää, niin töistä voi myös löytyä ihminen, jonka kanssa kohtaa arvot ja äly.

Vierailija
2/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se on pääosin kiinni siitä, että ihmiset nyt tapaa paljolti kumppaneita ja tulevia puolisoita opiskelu- ja työpiireissä. Itse löysin esimerkiksi oman mieheni yliopistolta opiskeluaikana. Ja jossain oli tietoa, että 25% parisuhteista alkaa töistä. Eli jos nämä arjen kohtaamiset ilman parinetsintätarkoitusta usein johtaa parisuhteisiin, niin sitten tuon selittää ihan vaan se, että samaa koulutustaustaa olevat on samoissa paikoissa opiskelemassa tai töissä ja siten törmäävät toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nää ihmiset yleensä liikkuu samoissa piireissä ja tutustuvat sitä kautta.

Vierailija
4/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan töissäkin usein paljon eri kategorian ihmisiä, mutta silti "saman tason" työntekijät pariutuvat keskenään.

Vierailija
5/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi dippa ja korkeakoulutettu mies kovaan ääneen toitottaa kuinka heidän kaveripiiressään ei mitään amkkeja ole. Katsovat olevansa jollakin ihmisyyden asteella kun ovat hankkineen akateemisen statuksen. Mielestäni ihan hyvä, että pariutuu saman psykoosin omaavan kanssa. Aika sietämätönhän tuollainen asema olisi puolisolle, vaikka olisi itse madonna, jos joutuisi kuuntelemaan dipan ylimielisiä horinoita

Vierailija
6/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska nää ihmiset yleensä liikkuu samoissa piireissä ja tutustuvat sitä kautta.

Jep ja sitten tulee yhteiset puheenaiheet, kuten kuinka tyhmiä ja huonoja köyhät ja amikset ovat. Harvalla amiksella on tuollaiseen keskusteluun ihan hirveästi annettavaa

Vierailija
7/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tavannut mieheni opiskelijabileissä. Olemme kumpikin insinöörejä, mutta eri aloilta.

Vierailija
8/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariutuminen on vilkkaimmillaan, kun opiskellaan tulevaan ammattiin. Sieltä opiskelijabileistä ne kumppanit löytyy tai ryhmätoiden kautta. Jos silloin ei tärppää, niin töistä voi myös löytyä ihminen, jonka kanssa kohtaa arvot ja äly.

Just näin. Ystäväpiirissä on yllin kyllin DI-pareja jotka kaikki tutustuimme opiskeluaikana.

T. 2 x DI

Vierailija
9/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on löytynyt yhteisiä kiinnostavia asioita + vetovoima.

Vierailija
10/10 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Minä olen ekonomi ja mieheni Jamal on koti-isä. Jamalilla on se 25 senttiä muualla kuin lompakossa 😊

T: ekonomimamma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän