IS juttu, jossa kaksi varattua rakastuivat yhtäkkiä ja erosivat ja menivät yhteen
Mietin tuota lehtijuttua lukiessani, kun se on kirjoitettu niin positiiviseen sävyyn, että eikö noin käyttäytyvillä ihmisillä tuokin parisuhde saata loppua ihan mikä päivä tahansa. Käytännössä tuossa vaikuttaa siis tapahtuneen niin että ovat olleet hyvissä suhteissa ja tavanneet sattumalta iltariennoissa ja simbsalabim kaikki entinen roskiin ja uuteen suhteeseen.
Väkisinkin suhteen osapuolena miettisin voiko tuollaista henkilöä päästää yksin mihinkään vai loppuuko suhde siihen. Enkä ole mikään mustasukkainen ihminen, mutta järkikin jo sanoo että noin impulsiivisen ihmisen kanssa suhde voi loppua ihan milloin tahansa. Ihania ihmisiä nyt on maailma pullollaan ja jos eletty elämä ei merkitse toiselle mitään, vaan kaiken voi heittää tuosta vaan roskiin tuntemattoman takia, niin mihin tuossa voi luottaa.
Kommentit (567)
"Minulla oli vain hyvin vahva tunne siitä, että haluan avioeron, vaikka kaikki avioliitossani periaatteessa oli hyvin, Marika sanoo ja jatkaa:
En ole päivääkään katunut eropäätöstä, vaikka kyllähän se tuntuu tietenkin hurjalta kuukauden tuntemisen jälkeen tehdä tuollainen päätös."
Marika seisoi omalla myyntipisteellään, kun Sami käveli ohi.
Katsoin heti, että tuossapa on kivan ja kiltin näköinen mies. En kyllä tiedä, miksi minä häntä siten katsoin, sillä olinhan minä naimisissa oleva nainen ja avioliitossani oli kaikki hyvin, Marika muistelee.
Vierailija kirjoitti:
"Ai mielestäsi olisi pitänyt jäädä salasuhteeseen miehen selän takana, jotta ehtii ensin tutustua siihen uuteen tyyppiin kunnolla? Aika erikoinen moraalikäsitys sinulla, mielestäni kun paljon rehdimpää on erota jos alkaa muut miehet houkuttaa."
En ehdottanut salasuhdetta.
Ehdotit että olisi pitänyt tutustua siihen uuteen tyyppiin kunnolla. Mitä muuta se tarkoittaa kuin salasuhdetta jos tutustumisen tarkoituksena on selvittää onko toinen parisuhdemateriaalia, riippumatta siitä liittyykö siihen mitään seksuaalista?
Olen pannut merkille että kun joku pari hehkuttaa suhdettaan julkisuudessa, seuraavaksi saa lukea lehdistä erosta.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaromanssit on aika yleisiä, kyllähän moni liitto sellaiseen kaatuu. Mikä tarve näillä nyt oli tulla naamoillaan tällaista lehteen kertomaan, onkin sitten eri asia 🙄
Lehti valitsee juttujensa aiheet.
Tarve näkyy tässä ketjussa, jossa hyvinkin katkerat ihmiset arvottavat muita ihmisiä. Mistä se katkeruus ja lynkkaushalu kumpuaa?
Onko oma elämä hyvää, jos noin kovasti tekee mieli alkaa kivittää muita?
Ihan tarpeeksi näkee teidän ihannoimia kuolemaan päättyviä parisuhteita, joissa eletään onnettomina ja vihaten. Se tuskin on elämän tarkoitus.
Eropäätös tuntui hurjalta kuukauden tuntemisen jälkeen? Eli olisi pitänyt vielä pidempään pitää entistä puolisoa varalla kun kokeilee uutta?
En nyt oikein pääse tämän Marikan mielenmaisemaan kiinni. Eropäätös on ainoa oikea, jos kokee halua kokeilla toisia tai suutelee toisia. Hänen olisi pitänyt erota saman tien kun tuli suudelleksi vierasta miestä yökerhossa. Ei avioliitossa pedata uutta suhdetta valmiiksi ennen eroa, vaan erotaan, kun halutaan pussilla muita tai testata onko muualla parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaromanssit on aika yleisiä, kyllähän moni liitto sellaiseen kaatuu. Mikä tarve näillä nyt oli tulla naamoillaan tällaista lehteen kertomaan, onkin sitten eri asia 🙄
Tarve näkyy tässä ketjussa, jossa hyvinkin katkerat ihmiset arvottavat muita ihmisiä. Mistä se katkeruus ja lynkkaushalu kumpuaa?
Ihan tarpeeksi näkee teidän ihannoimia kuolemaan päättyviä parisuhteita, joissa eletään onnettomina ja vihaten. Se tuskin on elämän tarkoitus.
Ihmiset pelkäävät omien parisuhteidensa puolesta, siitähän tämä lynkkaus johtuu. Ei haluta ajatella että ihan tavallinen ihminen voisi rakastua johonkuhun toiseen, koska silloinhan se saattaisi osua myös omalle kohdalle. Siksi pitää suojautua sen kuvitelman taakse että tuollaista sattuu vain erityisen impulsiivisille, estottomille ja pahoille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Eropäätös tuntui hurjalta kuukauden tuntemisen jälkeen? Eli olisi pitänyt vielä pidempään pitää entistä puolisoa varalla kun kokeilee uutta?
En nyt oikein pääse tämän Marikan mielenmaisemaan kiinni. Eropäätös on ainoa oikea, jos kokee halua kokeilla toisia tai suutelee toisia. Hänen olisi pitänyt erota saman tien kun tuli suudelleksi vierasta miestä yökerhossa. Ei avioliitossa pedata uutta suhdetta valmiiksi ennen eroa, vaan erotaan, kun halutaan pussilla muita tai testata onko muualla parempaa.
Niinhän hän tekikin.
Vierailija kirjoitti:
"Emme voineet viedä suhdettamme pidemmälle ennen kuin erosimme aiemmista suhteistamme. Emme me Marikan kanssa kumpikaan ole mitään pettäjäihmisiä, ja emme olisi pystyneet kaksoiselämään."
No just joo. Mistä muusta tuossa sitten on kyse kuin puolison pettämisestä. 🙄
Siitä, ettei ole pakko elää huonossa suhteessa. Eihän sellainen suhde ole hyvä puolisollekaan. Ihmiset muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erota voi ja uuden aloittaa niin monella tavalla. Itse olen onnellinen avioeronnut, ja erosin siinä vaiheessa, kun onnettomuuus suhteessa johti liian suureen haluun etsiä rakkautta ja läheisyyttä muualta.
Pariskunnan tarina on varmasti ihan tavallinen, mutta jos onnellista suhteesta lähtee noin, ei välttämättä saa yleistä sympatiaa lehtijutulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Emme voineet viedä suhdettamme pidemmälle ennen kuin erosimme aiemmista suhteistamme. Emme me Marikan kanssa kumpikaan ole mitään pettäjäihmisiä, ja emme olisi pystyneet kaksoiselämään."
Siitä, ettei ole pakko elää huonossa suhteessa. Eihän sellainen suhde ole hyvä puolisollekaan. Ihmiset muuttuvat.
Nämähän elivät hyvissä suhteissa. Sehän oli homman juju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän elivät hyvissä suhteissa. Sehän oli homman juju.
Ja nyt paremmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani lähti toisen miehen mukaan. Oma mies jo 15 vuoden ajalta, oli kiva, mutta uusi oli suorastaan täydellinen.
Liitto kesti 5 vuotta. Se mies ei ollutkaan täydellinen.
Onko tuttavasi täydellinen?
Sarjassa myyntiedustajien työmatka.
Menkää oksentamaan katkeruutenne sen loppuikäisen elämänkumppaninne päälle, joka tekee teidät noin onnettomiksi.
Ja inceli lenkille sieltä perceenhajuiselta sohvalta, laihdut ja saat happea. Kun muutaman viikon jatkat niin, alkaa elämä kummasti kiinnostaa ja posket punottaa, pötsi kutistua ja itseluottamus kohentua. Löytyy se elämäsi nainenkin kunhan revit pääsi ulos perceestäsi ja poistut ruumisarkustasi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää oksentamaan katkeruutenne sen loppuikäisen elämänkumppaninne päälle, joka tekee teidät noin onnettomiksi.
Ja inceli lenkille sieltä perceenhajuiselta sohvalta, laihdut ja saat happea. Kun muutaman viikon jatkat niin, alkaa elämä kummasti kiinnostaa ja posket punottaa, pötsi kutistua ja itseluottamus kohentua. Löytyy se elämäsi nainenkin kunhan revit pääsi ulos perceestäsi ja poistut ruumisarkustasi.
Nyt en nopeasti keksi kuka haluaisi kaltaisesi naisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän hän tekikin.
Siis että hän miettii että olisi jonkun kaavan mukaan pitänyt _tuntea uusi mies pidempään_ ennen eroa. Olin tuntenut hänet vasta kuukauden ja erosin jo. Ei voinut tietää tuleeko siitä mitään tms.
Siis ei tämän uuteen mieheen tutustumisen kesto pitäisi olla mikään mittari, vaan oma käytös.
No, itse olisin kerran tehnyt noin jos toinen osapuoli olisi lämmennyt, ja minulle se oli kyllä once in a lifetime -tilanne. Kokemus, että jos ei tämä ole sitä suurta rakkautta mistä laulut kirjoitetaan niin mikään ei ole enkä minä usko siihen enää. Jos olisin tuon ihmisen saanut, en olisi jättänyt häntä kenenkään takia. Siksi, että jos olisin vielä joskus tuntenut uudestaan samoin, niin minähän olisin tiennyt ettei se ole mitään elämää suurempaa, johan se oli nähty. Ei mitään syytä lähteä. Ja jos se taas olisi ollut suurta rakkautta, niin ei se tunne olisi enää toistunut eikä kiusauksia tullut.
Toinen jatkoi omaa suhdettaan ja minä erosin. En usko koko rakkauden konseptiin enää enkä tule koskaan jättämään ketään sen harhan takia. Jos joskus vielä sitoudun, teen sen järkiperustein ja sitoudun tahdolla enkä sydämellä.
Ei tarvitse uskoa, mutta näin se minulla meni. Minä rakastuin toiseen enemmän kuin keneenkään ikinä, mutta ei se tee minusta niin tyhmää, että näkisin niitä elämän rakkauksia joka kulman takana.
Vaan mitä?