Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on
Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin
Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne
Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe.
Kommentit (142)
Mä olen ollut nyt puolisen vuotta sokerittomalla ja olen ihan samaa mieltä. Unen tarve on vähentynyt, yleinen vireystila on parempi ja muutenkin hyvä olla. Ennen myös ajattelin syöväni sokeria kohtuudella kun ostin vain viikonlopuksi ison karkkipussin ja otin vastaan kaikki pullatarjoilut ja muut vastaavat. Nykyään tekee jo pahaa ajatella kokonaisen karkkipussin syöntiä kerralla. Tulisi aivan kaamea olo.
Hampurilainen vaikuttaa minuun positiivisesti.
Ehkä se on eri asia jos on tottunut syömään jotain tiettyä (vaikka epäterveellistä.
Muutoksesta tulee paha olo
Niin ja moni ei mieti kun liittyy kulttiin ,siinä saattaa käydä hyvin huonosti, syö siis hyvin ja elä.
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?
Suklaa on minun elämäni suola ja vesi.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Ei kai tässä ollut kyse ikuisesti elämisestä, vaan olosta ja jaksamisesta. Minulla on myös jouluaaton jälkeen vetämätön olo epäterveellisen ruuan ja herkuttelun jäljiltä. Huomenna palaan normaalimpaan terveellisempään ruokaan, koska siitä tule parempi olo kuin tämän päivän syömisestä. Ruoka vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen.
-Sivusta-
Näinhän se on. Jotkut vain ovat vahvasti sitä mieltä, ettei heidän tarvitse ikinä mitään elämäntavoissaan muuttaa, kunhan vain saa valittaa aina ja joka paikassa, se on tärkeintä?
Ei tietenkään tarvitse olla himo-ravintotieteilijä, eikä hurahtaa mihinkään ruokalahkoon, mutta joskus valittamisen sijaan voi ottaa selvää asioista.
Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kun ihmiset lakoaa alle kasikymppisenä sen sijaan, että elävät satavuotiaiksi.
Eipä taida olla sinun huolesi, miten muut syövät. Toki halusit vain julistaa omaa paremmuuttasi, etkä vaikuttaa muihin positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
No nyt on vammainen filosofi vauhdissa. Ai meinaat että elintavoilla ja terveydellä ei ole suoraa korrelaatiota? Jos elät päin helvettiä niin tottakai vaivat alkavat varmemmin nuorempana
Oikeesti terveellisesti? Mikä on se sinun totuutesi terveellisestä syömisestä?
Hyvin todennäköisesti AP ei hänkään elä yli 100-vuotiaaksi, eli sitten miten terveellisesti tahansa. Tai ei ainakaan yli 120-vuotiaaksi. Eikä erinomaisella voinnillaan saavuta mitään merkittävää elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt puolisen vuotta sokerittomalla ja olen ihan samaa mieltä. Unen tarve on vähentynyt, yleinen vireystila on parempi ja muutenkin hyvä olla. Ennen myös ajattelin syöväni sokeria kohtuudella kun ostin vain viikonlopuksi ison karkkipussin ja otin vastaan kaikki pullatarjoilut ja muut vastaavat. Nykyään tekee jo pahaa ajatella kokonaisen karkkipussin syöntiä kerralla. Tulisi aivan kaamea olo.
Miten syödään sokerittomasti?
Harmi, että edes täydellinen ruokavalio ei saa sinua kirjoittamaan yhdyssanoja oikein. Sillä ei siten ole merkitystä osaamisellesi ja taidoillesi.
Tosi hienoa, että sinulla asia on toiminut noin. Mutta miksi kuvittelet, että 100% asia menisi niin kaikilla muillakin?
Minulla ei vaikuta vireyteen ja oloon millään tavalla syönkö terveellisesti. Aivan yhtä väsynyt ja vatsavaivainen olen syön mitä tahansa.
Minulla ei vaikuta myöskään vireyteen ja oloon millä tavalla positiivisesti harrastanko liikuntaa. Olen vielä väsyneempi ja vielä kipeämpi jos harrastan sitä. Ja ei, kyse ei ole siitä että olisi huono kunto ja rehkisin liikaa ja tulisi normaaleja lihaskipuja, joita kuvittelen epänormaaliksi.
Tällainen on vain julistajista niin epäuskottavaa, että varmasti valehtelen. Tottahan kaikille ihmiselle käy juuri niin kuin heille itselleen! Tottahan kaikkien ihmisten kehot toimivat juuri niin, kuin oppikirjassa väitetään!
Ap ei puhunut siitä että kuinka vanhaksi elää vaan elämänlaadusta. Että voisi elää paremmalla elämänlaadulla, kun söisi toisella tavalla. En itse syö superterveellisesti, mutta en suutu tämmöisestä kirjoituksesta, vaan tämä on positiivisella tavalla kannustavaa. Mun mielestä ap haluaa meille hyvää. Miksi tämä tulkitaan väärin? Miksi menee niin vahvasti tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kun ihmiset lakoaa alle kasikymppisenä sen sijaan, että elävät satavuotiaiksi.
Sekä luonto ja vihervassu kiittävät...
Sinä se tiedät kaiken hallelujaa