Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin miehelle viisi joululahjaa, hän ei minulle yhtään

Vierailija
24.12.2023 |

Yksi viidestä oli arvokkaampi lahja, neljä muuta vähän pienempiä, mutta kuitenkin. Avasi lahjansa ihan tyytyväisenä, mutta ei edes kiittänyt eikä sanonut tykkäsikö (tiedän tosin, että oli mieluisia kun oli niistä aiemmin puhunut että haluaisi saada). Ei antanut minulle edes joulukukkaa. Eikä kommentoinut sanallakaan sitä että hän sai 5, minä 0. Ei minun joulu tästä nyt pilalla ole, mutta enpä oikein tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi yhtenä jouluna samoin, kunnes yksi lapsista ihmetteli ääneen että eikö äiti saanut yhtään lahjaa. Taisi mies ottaa siitä onkeensa. 

Ja ei, lasten ei tarvitse huolehtia vanhempiensa lahjoista, pukkihan on olemassa. 

Vierailija
22/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta te noita Turhapuroja oikein löydätte? Minä en ole kovin kummoinen herrasmies mutta kyllä minä nyt aina paremmin käyttäydyn kuin nuo teidän ukkonne jotka ovat tuollaisia täysiä uunoja.

Tätä itsekin ihmettelen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää joulun lahjojen vastavuoroisuuden.

Ei se noin mene, että lahja annetaan ja toivotaan lahjaa itselle. Lahjat perustuu vapaaehtoisuuteen. 

Niin no. Kai sitä toivoo jotain muistamista omalta puolisoltaan.

Itselläkin kokemusta parisuhteesta, jossa annat toiselle todella harkittuja lahjoja, etkä itse saa yhtään mitään, vaikka olet ääneen kertonut toivovasi jotain pientä muistamista.

Nyt vietän joulut ilman parisuhdetta, sain lahjaksi itse itseltäni uuden mukavan pyjaman ja suklaata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat on lapsia varten.

Vierailija
24/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kärsivällinen+20v

Siinä teille perspektiiviä muuttuuko mies.

Sen sanon että mies ei arvosta koska ei vaivaudu mitään lahjaa laittamaan.

Terveisin: entinen muija (nuija, sanois Jope)

Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.

Vierailija
25/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavaton moukka, kyllä lahjoista tulee kiittää. Jätä ensi jouluna lahjomatta.

Perse äijä suoraan sanottuna.

Vierailija
26/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta te noita Turhapuroja oikein löydätte? Minä en ole kovin kummoinen herrasmies mutta kyllä minä nyt aina paremmin käyttäydyn kuin nuo teidän ukkonne jotka ovat tuollaisia täysiä uunoja.

Näitä uunoja on esimerkiksi pörssiyritysten johtajissa. Terveisiä vaan. Nämä ovat niin itseään täynnä, etten suosittele kenellekään yritysjohtajaa puolisoksi.

Vierailija
27/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehesi avaa tänään sinun luukkusi ja antaa pumperkikkeliä lahjaksi. 

Jos haluat antaa pumperkikkelisi lahjaksi, valista etukäteen, että osataan varata edes terävä puukko, ettei tarvitse tylsällä nysvätä. Tuskin roskiksestakaan haittaa on.

Vierailija
28/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vähän kuin pikkulapsia. Vuodesta toiseen otetaan vastaan lahjoja muilta, mutta itsellä ei käy mielessäkään että itse hankkisi muille.

Vierailija
29/186 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo kumppanillesi ja pomolle ainakin. 

Vierailija
30/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
31/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on vähän kuin pikkulapsia. Vuodesta toiseen otetaan vastaan lahjoja muilta, mutta itsellä ei käy mielessäkään että itse hankkisi muille.

Ole aina ottamassa - älä koskaan antamassa!

Vanha vaasalainen elämänohje ja sananlasku.

Vierailija
32/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kärsivällinen+20v

Siinä teille perspektiiviä muuttuuko mies.

Sen sanon että mies ei arvosta koska ei vaivaudu mitään lahjaa laittamaan.

Terveisin: entinen muija (nuija, sanois Jope)

Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.

Mitähän kettua? Minä siivoan joka päivä asuntoa, se on itsestäänselvyys, niin siivoaa mieskin. Sitä kutsutaan hygienian ylläpidoksi - ei lahjaksi 😳

Vierailija
33/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ensimmäinen yhteinen joulunne? No, sellaisia ne miehet ovat. Moni mies lopettaa vähänkin  lahjojen ostamisen, kun arpoja ei enää voi laittaa lahjaksi.

Vierailija
34/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen laittaminen on akkojen hommaa. Tämän voi todistaa moni mamma, joka yksinään hankkii lahjat koko miehen suvulle. Ja tietenkin myös itselleen.

Vierailija
35/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hankkinut lahjat, kun olet halunnut ilahduttaa. Lahjat perustuu vapaaehtoisuuteen. Sinulla on mahdollisuus käyttää lahjarahat itseesi. 

Itse olen hankkinut miesystävälleni jo meidän seitsemänä jouluna lahjat ja hän ei koskaan minulle. Itse haluan antaa lahjoja. En odota vastalahjoja.

No kai sä  nyt sentään odotat mieheltä edes jonkinlaista inhimillistä luonnetta? Mulle tuo olisi melkoinen hälytyssignaali, jos mies vain availisi omia pakettejaan, eikä yhtään olisi nolo, kun ei itse anna ikinä mitään. Ei sen mitään ihmeellistä tarvitse olla, jos haluaa muistaa.

Jos tilanne on sellainen, että mies maksaa taloudessa/suhteessa kaikesta tai olet vannottanut, ettei sinulle saa ikinä ostaa ainoaakaan lahjaa, niin sitten ehkä ok. Jokaisella toki omat säännöt, tavat ja ehdot jne. mutta silti outoa.

Vierailija
36/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt et anna sille pilluva ainakaan vuoteen.

Just! Ja makeimmaksi härniksi kesken jätetty suikkari :D Oppiipahan!

Vierailija
37/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lahjan antaa, niin ei pidä odottaa vasta lahjaa. Tämä käsitys pitää jo aikuisella osata  olla. Muuten on ymmärtänyt koko ajatuksen väärin lahjojen antamisesta! Ois hirveää olla sinun mies , kun olisi aina pakotettu ostamaan lahja koska sinäkin niin teet. Teet sen siis sen takia että itse saisit. Hän varmasti osoittaa sinulle rakkautta ja kiintymystä muutenkin kuin ostamalla turhia krääsä lahjoja. 

Vierailija
38/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo kumppanillesi ja pomolle ainakin. 

Me sovimme yli 20 vuotta sitten ettemme osta lahjoja toisillemme joten ei ongelmia.

Miten pomo liittyy asiaan?

Vierailija
39/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, ottamatta kantaa miehen tympeään käytökseen, mutta mun mielestä viisi lahjaa aikuisten kesken menee jo överiksi. Alkaa kuulostaman joulumartyyrin kilpavarustelulta.

Vierailija
40/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsittelet lahjaa kauppatavarana, et tule koskaan olemaan tyytyväinen elämään.

Vaimoni on ostanut minulle joka vuosi lahjoja. Minä en ole. En ole koskaan pyytänyt häntä ostamaan minulle lahjoja. Sen sijaan, jos hän tarvitsee jotain, silloin ilahdutan häntä lahjalla. Mutta muutoin lahjat ovat täysin vapaaehtoisuuteen perustuvia.

En yhtään ihmettele että tämä maailma on siinä jamassa kuin se on, kun näköjään suurin osa ihmisistä on järjettömän itsekkäitä ja pitää lahjoja selvästi jonkinlaisina kauppatavaroina! Hävetkää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi