Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Rehn-pakottaja tekee ylitöitä aatonaattona. Ei mitään tsäänssejä Brysselin Bobrikovilla.
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus.
Eilisestä maikkarin vaaliohjelmasta sai kuvan, että Olli on kauhean tykätty ihminen, missä liikkuukin; jalkapallokentällä, EU-areenoilla, pubissa, kallion kaduilla. Se on hyvä ominaisuus presidentillä. Toista se on Haavistolla(ulkoministeriön virkamiesten mukaan sietämätön tyyppi) tai Stubbilla(lienee Suomen historian inhotuin pääministeri). Presidentin persoonalla on merkitystä, ei pelkästään osaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Eilisestä maikkarin vaaliohjelmasta sai kuvan, että Olli on kauhean tykätty ihminen, missä liikkuukin; jalkapallokentällä, EU-areenoilla, pubissa, kallion kaduilla. Se on hyvä ominaisuus presidentillä. Toista se on Haavistolla(ulkoministeriön virkamiesten mukaan sietämätön tyyppi) tai Stubbilla(lienee Suomen historian inhotuin pääministeri). Presidentin persoonalla on merkitystä, ei pelkästään osaamisella.
Olli voittoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli voittoon!
Ihanaa! Komea Olli on myös minun suosikkini! Mikä karisma ja vetovoima! Mies kuin elävä runo!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo nyt sama dilemma kuin aikoinaan Marinin suhteen: en kestä kuunnella enkä katsoa Stubbia. Teinipoika ei vaan sytytä.
Olisiko kateutta? Jos joku on syntynyt kultalusikka suussa, niin heti ihmisiä raivostuttaa. Ihan kuin Stubbin hyvä tausta ja asema jotenkin ärsyttäisivät. Stubbi on kansainvälinen edustushenkilö. Presidentillähän ei sinänsä paljoa valtaa ole, enemmänkin edustustehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Komea Olli on myös minun suosikkini! Mikä karisma ja vetovoima! Mies kuin elävä runo!
Itsekseen mussuttava savolaisukko? No ei ole rima korkealla.
Jopa umpikepulainen sukuni on alkanut paeta Rehnin takaa.
Vierailija kirjoitti:
😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa. Paljastit itsesi trolliksi. Täällähän voi kirjoittajaa mitä vaan. Keksittyä valettakin.
Olen liki 8-kymppinen ukko ja äänestänyt vaaleissa melkein aina kokoomusta. Alexia ajattelin nytkin ensin äänestäväni, mutta nyt kun olen katsellut TV:stä ehdokkaiden esiintymisiä niin olen alkanut kallistua siihen, että äänestänkin ehkä Olli Rehniä.
Rehnissä tavallisuus ja jotenkin kansallinen suomalaisen miehen perusjäyhä harkitsevan rauhallinen olemus ja karisma on vaan jotenkin alkanut tuntua paljon turvallisemmalta ja kotoisen oloiselta. Lisäksi hänellä on ehdokkaista ehkä laajin ja monipuolisin työn kautta saatu kokemus niin politiikassa, kuin myöskin sen ulkopuolelta jota täydentää korkein mahdollinen koulutus.
Alex on minusta ehkä himpun verran liian impulsiivinen luonne. Hänellä on lisäksi ennen ollut tapana höläytellä kaikenlaista. Presidentille kun ei oikein tuo "vitsi vitsi" ole minusta sopivaa. Muiden ehdokkaiden osalta en ota kantaa, koska minusta juuri nämä kaksi tohtoria ovat ne kärkinimet.
Rehnistä näkee että hän luottaa suomalaisiin, Stubbista ei voi sanoa samaa. Siksi Rehn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli voittoon!
Sarkasmi sikseen, Ollin tunnen opiskeluvuosilta! Liian heikko luonne. Siksi : ei jatkoon !
Mulle tuli turvaton olo kun se Ylen haastattelussa sanoi, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Pakko äänestää Halla-ahoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli turvaton olo kun se Ylen haastattelussa sanoi, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Pakko äänestää Halla-ahoa.
Minä taas en voi hyväksyä sitä, että Jussi vähättelee juutalaisten kokemaa kansanmurhaa(joka tapahtui euroopassa 30- ja 40-luvulla). Myös se on ongelma, ettei Halla-aho kunnioita ihmisiä, jotka ovat poliittisesti vasemmalla. Rehn hyväksyy erilaisuuden, kunnioittaa kaikkia puoluetaustaan katsomatta. Sellaisen presidentin me tarvitsemme.
Näissä vaaleissa on ehdottomasti kolme plus yksi kärkiehdokasta (ei ehdottomassa paremmuusjärjestyksessä):
1. Mika Aaltola; Hänellä ei ole rasitteenaan puoluekirjaa, eli hän on ainoana neutraalina ehdokkaana jo lähtökohtaisesti koko kansan ehdokas. Lisäksi se laaja-alainen ymmärrys ulkopolitiikasta, mikä on presidentin päätyötä, on Aaltolalla aivan huikealla tasolla. Hän on myös taitava esiintyjä ja ymmärtää psykologiasta. Hän on myös habitukseltaan kansanmiehiä.
2. Olli Rehn: Ymmärtää talousasiat erinomaisesti ja hänellä on myös huikean pitkä poliittinen kokemus. Hänellä on ehkä ehdokkaista eniten presidentin habitusta: todella hyvä esiintyjä ja pidetty ehdokas. Hän on myös vakaa ja turvallisuuden tunnetta tuova hahmo.
3. Sari Essayah: Entinen menestynyt urheilija, joka on jo ennen poliittista uraansa tuonut kunniaa Suomelle. Hän on isänsä kautta myös puoliksi marokkolainen, joten hän on jo lähtökohtaisesti kansainvälinen ihminen ja saisi helposti suurta arvostusta myös Suomen ulkopuolelta. Hän on ollut myös poikkeuksellisen taitava poliitikko.
4. Paavo Väyrynen: (Ehdokkuutta ei ole vahvistettu, ja on edelleen epävarmaa, tullaanko sitä vahvistamaan. Hän on siis jokerina tässä.) Hänen vahvuuksiaan ovat erittäin vahva ulkopoliittinen ja myös sisäpoliittinen kokemus sekä teoreettinen poliittinen osaaminen. Väyrynen on maaseudun miehiä ja tuntee entisenä kaalinkantajana myös työn raskauden. Hän on osoittanut suurta monilahjakkuutta muun muassa kokkina, kirjaillijana, näyttelijänä ja tehnyt myös hyvää työtä lasten ja nuorten parissa. Hän on mies, joka ymmärtää kansaa.
Halla-ahon, Aaltolan ja Essayahin kannattajien tulisi nyt ymmärtää omaa etuaan ja yhdistää voimansa Rehnin taakse.
Vain Rehnillä on mahdollisuuksia saada ääniä myös vasemmalta toisella kierroksella, ja pärjätä Stubille . Vasemmiston tukea tarvitaanmuuten ei tokalla kierroksella voi pärjätä
Halla-ahoa äänestämällä tulee tukeneeksi Stubbin varmaa valintaa presidentiksi, sillä Halla-aho ei voi pärjätä Stubille pelkkien persujen äänillä.
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahon, Aaltolan ja Essayahin kannattajien tulisi nyt ymmärtää omaa etuaan ja yhdistää voimansa Rehnin taakse.
Vain Rehnillä on mahdollisuuksia saada ääniä myös vasemmalta toisella kierroksella, ja pärjätä Stubille . Vasemmiston tukea tarvitaanmuuten ei tokalla kierroksella voi pärjätä
Halla-ahoa äänestämällä tulee tukeneeksi Stubbin varmaa valintaa presidentiksi, sillä Halla-aho ei voi pärjätä Stubille pelkkien persujen äänillä.
Hyvä ehdotus, kannatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa on tutkittu. Stub pyyhkisi toisella kierroksella pöytää Rehnillä. Edes Haavistolle ei Olli-poika pärjäisi.
Minulla on jo nyt sama dilemma kuin aikoinaan Marinin suhteen: en kestä kuunnella enkä katsoa Stubbia. Teinipoika ei vaan sytytä.