Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
1201/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olli Rehn edustaa sitä saksalaistyyppistä valtiojohtajan perinnettä, joka on pragmaattinen ja äärimmäisen huolellinen oman valtion asioista. Rehn on talousveturi Saksan johtajien kaltaisesti taitava taloustieteilijä, eli hänestä saamme äärimmäisen luotettavan ja omasta kiinni pitävän johtajan. Tämänkaltaisista johtajista Saksassa on monia hienoja esimerkkejä, kuten Steinmeier, Scholtz jne.

Koittakaa nyt Stubbin promoottorit ymmärtää, että nämä ovat silkkaa faktaa ja faktoille ei voi mitään. Rehn kuuluu edellä mainittuun huippujohtajien kastiin ja Stubb tulee erittäin kaukana perässä, ei yllä tälle tasolle. Nyt valitaan huippujohtajaa, ei parhainta suupalttia.

Vertaat Rehniä Aatuun? Okei?

Vierailija
1202/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän laudaturin mies siis Olli Rehn, tätä en tiennytkään. Kunnioitan saavutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Mutta kukaan ehdokkaista ei suosi köyhiä. Ainakin aiemmat artikkelit kuulostivat siltä. Ehkä jos ei siihen ota kantaa vaan keskittyy enemmän ulkopolitiikkaan etc?

Miksi pressan pitäisi "suosia köyhiä"? Ja missä tilanteessa asialla on merkitystä, kutsuisi vain köyhiä Linnan juhliinko, sitäkö himoitset?

Vierailija
1204/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä näkee, että ehkä 85% kommenteista tulee samalta näppäimistöltä. Yläpeukkuja tulee yllättävän nopeasti se 7-9 kpl, joten on pelissä myös ao. henkilön tabletti, puhelin jne.

Onko keskustan uskollinen kannattaja määrätty puuhaan edellisessä tupaillassa? 

Pahoittelen, että paljastan yhden miehen/naisen kampanjatoimistosi.

PS. Rehn taitaa kohta mennä kannatuksessa alle Anderssonin ;)

Vierailija
1205/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuosta matematiikkalistasta tänne ketjuun. Kysyin nyt tuon perusteella lisää omalta pitkän laudaturin kirjottaneelta mieheltäni, niin hänen henkilökohtainen mielipide on, että jos kyseessä on mies ja lyhyestä matikasta A, niin tuon tason politiikon (Stubb) tapauksessa tuo on hyvin merkittävä puute ja se kaipaa nyt tarkempaa selitystä. Hänen mukaansa tuon kuultuaan, Stubb menee aivan uuteen tarkasteluun. Tuota seikkaa ei voi kuulemma selittää nyt ihan kovin helposti tai perinteisellä tavalla. Vaikka ihmiset ovat lahjakkaita eri aloilla (vrt. kielet jne.), mitä tulee nyt haussa olevaan johtotehtävään, niin samoilla linjoilla kuin hiukan aikaisempi kommentoija, että tämä seikka antaa nyt tärkeitä vihjeitä ehdokkaan kompetenssista. 

Olen lahjakas ennen kaikkea kielissä, mutta se ei estänyt minua kirjoittamasta helposti laudaturia lyhyestä matikasta.

Jotain käsittämättömän pässimäistä Stubbissa on.

Vierailija
1206/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laskujeni mukaan täällä on just tuo 7-9 ihmistä "parhaimpina iltoina" kerrallaan. Hehän noita peukuttavat, en millään usko, että kukaan istuisi nuo mainitsemasi välineet (tabletit, kännykät, tietokone) kädessä lauantai-iltana, vain painamassa peukkua Rehn-ketjuun. Minä esimerkiksi olen tänään seurannut ketjua pari tuntia tässä illalla. Mutta 2-3 päivää tätä edeltäen en ole käynyt palstalla, kiireiden vuoksi. Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että täällä pyörii noita Rehn-komppaajia aika monta. 

Vierailija
1207/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyylistä näkee, että ehkä 85% kommenteista tulee samalta näppäimistöltä. Yläpeukkuja tulee yllättävän nopeasti se 7-9 kpl, joten on pelissä myös ao. henkilön tabletti, puhelin jne.

Tämäpä tämä. Aika väsyttävä Rehnin omatoimi-kampanjatoimiston yritys saada Rehn näyttämään kiinnostavalta. Olen todella huolestunut maan tilasta, jos ihmiset äänestää presidenttiä sen perusteella että kirjoitti neljäkymmentä vuotta sitten lukion matikasta ällän. Se on tässä kisassa samanarvoinen meriitti kun olisi voittanut yläasteella koulun Cooperin testin. 

Vierailija
1208/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. Aika väsyttävä Rehnin omatoimi-kampanjatoimiston yritys saada Rehn näyttämään kiinnostavalta. Olen todella huolestunut maan tilasta, jos ihmiset äänestää presidenttiä sen perusteella että kirjoitti neljäkymmentä vuotta sitten lukion matikasta ällän. Se on tässä kisassa samanarvoinen meriitti kun olisi voittanut yläasteella koulun Cooperin testin. 

Sehn on vain yksi pieni yhksityiskohta Rehnin meriiteissä.

Vierailija
1209/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laskujeni mukaan täällä on just tuo 7-9 ihmistä "parhaimpina iltoina" kerrallaan. Hehän noita peukuttavat, en millään usko, että kukaan istuisi nuo mainitsemasi välineet (tabletit, kännykät, tietokone) kädessä lauantai-iltana, vain painamassa peukkua Rehn-ketjuun. Minä esimerkiksi olen tänään seurannut ketjua pari tuntia tässä illalla. Mutta 2-3 päivää tätä edeltäen en ole käynyt palstalla, kiireiden vuoksi. Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että täällä pyörii noita Rehn-komppaajia aika monta. 

Juu, täytyyhän "teitä" olla ainakin 1,5 miljoonaa kun tehän saatte varmasti Rehnin läpi heti ekalla kierroksella. Palstaa koskien voi olla myös, että keskustalaisuus jotenkin kloonaa ihmisen kirjoitustyylin?

Vierailija
1210/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa enemmänkin olla niin, että esim. yllä tuli Stubbin/Haaviston kampanjatoimiston aktiivin vastine. 

Vierailija
1211/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä useampia Rehnin kannattajia. Ollaan varmaan herätty samoihin aikoihin huomaamaan galluptulokset.

En halua Stubbia presidentiksi. En en en. Se on luonut tarpeen puhua Rehnistä hyvää. Ihan tottahan nuo kehut ovat.

Urpilainen osoittautui pettymykseksi, samoin Aaltola, megasellaiseksi.

Vierailija
1212/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep... Suurempi yksityskohta on se, että Olli uitti laajentumiskomissaarina ollessaan liudan epäkelpoja Itä-Euroopan maita EU:n jäseneksi. Hevosmiesten tietotoimisto epäilee, että Olli toimi Paavo Väyrysen toimeksiannosta myyränä, korkeasta asemastaan huolimatta.

Vierailija
1213/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuosta matematiikkalistasta tänne ketjuun. Kysyin nyt tuon perusteella lisää omalta pitkän laudaturin kirjottaneelta mieheltäni, niin hänen henkilökohtainen mielipide on, että jos kyseessä on mies ja lyhyestä matikasta A, niin tuon tason politiikon (Stubb) tapauksessa tuo on hyvin merkittävä puute ja se kaipaa nyt tarkempaa selitystä. Hänen mukaansa tuon kuultuaan, Stubb menee aivan uuteen tarkasteluun. Tuota seikkaa ei voi kuulemma selittää nyt ihan kovin helposti tai perinteisellä tavalla. Vaikka ihmiset ovat lahjakkaita eri aloilla (vrt. kielet jne.), mitä tulee nyt haussa olevaan johtotehtävään, niin samoilla linjoilla kuin hiukan aikaisempi kommentoija, että tämä seikka antaa nyt tärkeitä vihjeitä ehdokkaan kompetenssista. 

Olen lahjakas ennen kaikkea kielissä, mutta se ei estänyt minua kirjoittamasta helposti laudaturia lyhyestä matikasta.

Sehän se, pässi mikä pässi.

Vierailija
1214/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep... Suurempi yksityskohta on se, että Olli uitti laajentumiskomissaarina ollessaan liudan epäkelpoja Itä-Euroopan maita EU:n jäseneksi. Hevosmiesten tietotoimisto epäilee, että Olli toimi Paavo Väyrysen toimeksiannosta myyränä, korkeasta asemastaan huolimatta.

No hänellähn oli sitten valtaa enemmän kuin kellään!

Osaa isot kuviot!

Vierailija
1215/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa isot kuviot!

Valtaa jota käytti aivan päin viittua, sellaisenko presidentin haluat?

Vierailija
1216/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä luulisi, että presidentin hommissa tarvitaan kielitaitoa, kykyä luoda sosiaalisia verkostoja ja toimia diplomaattisesti, vaan ei,   presidentin pitää olla matematiikkaa osaava luutnantti.

Se matikkapää kertoo kyvystä ongelmanratkaisuun ja loogiseen ajatteluun.

Kielitaito on kyllä tänä päivänä niitä perusedellytyksiä presidentin tehtävissä. Kielitaito onkin  kaikilla ehdokkkailla hyvä ja monipuolinen.  Keskeiset suomi, ruotsi ja englanti hyvää tasoa, Rehnillä myös ranska ja Stubbilla ranska, saksa ja jkv italiaa sekä Halla-aholla saksa ja venäjä.

Englannin taidot testatusti erinomaiset Rehnillä, Haavistolla, Aaltolalla, Harkimolla ja Stubbilla. Stubbin vaimo britti, joka lienee vahvistanut Stubbin englannin äidinkielen veroiseksi.

Vierailija
1217/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa isot kuviot!

Valtaa jota käytti aivan päin viittua, sellaisenko presidentin haluat?

V*ttu mitä paskaa, ei mulla muuta. Sori siitä.

Vierailija
1218/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tarttis sitä nyt äänestääkin ensin. Minä se en ole. En äänestä miestä, jolle sukupuolien määräkin on epäselvää.

Vierailija
1219/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa isot kuviot!

Täällä on näköjään nämä uskolliset, vaikka Rehn miehen tappaisi niin olisi ainakin "hyvin tapettu"....

Vierailija
1220/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nostaa esille sanan "kiinnostava". Tosiaan, kun tuota sanaa miettii, Rehn on äärimmäisen kiinnostava ehdokas ja poliitikko. Kun tarkemmin miettii, kuka ehdokkaista on kiinnostava tai kiinnostavin? Minulle kiinnostavuus syntyy ihmisen älykkyydestä, hänen kiinnostuksen kohteistaan, hänen heijastamista arvoista ja ihanteista. Esimerkiksi sellainen tieto, että esim. Rehn harrastaa, silloin kun hänellä on aikaa, Kuuban kriisin, Sikojen lahden kriisin pohdiskelua (lähde: YLE) kirjoista, tutkimuksista ja muista lähdemateriaaleista. Mielestäni sellainen ihminen, joka viihtyy analysoinnin ja pohdiskelun parissa, on hyvin kiinnostava.  

Ketju on lukittu.