Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
1141/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun noita ehdokkaita olen alkanut vertaamaan, eihän niistä kukaan ole vakavasti otettava paitsi Rehn. Hän on kuin metsien puut, hänessä on juurevuutta, sanojensa takana seisomista, rohkeutta. Rehn on niitä harvoja itsenäisiä, rohkeita ja näkemyksellisiä poliitikkoja, joita viime vuosikymmeninä on ollut. Hän on jättänyt jälkensä kansalliselle ja kansainväliselle poliittiselle näyttämölle aivan eri tavalla kuin esim. Stubb ja kaikki muut ehdokkaat. 

Ylistetään kuin Jeesusta.

Ei, vaan kehutaan vasta-reaktiona Stubbin ja Haaviston nostamiselle mediassa.

Nyt uhriudutaan kuin Putinin vastaehdokkaat konsanaan vaikka meillä on hiukan eri systeemit. Ei tarvi Ollin pelätä defenestraatiota.

Ei kenenkään Suomessa Rehnin ollessa presidenttinä.

Vierailija
1142/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun noita ehdokkaita olen alkanut vertaamaan, eihän niistä kukaan ole vakavasti otettava paitsi Rehn. Hän on kuin metsien puut, hänessä on juurevuutta, sanojensa takana seisomista, rohkeutta. Rehn on niitä harvoja itsenäisiä, rohkeita ja näkemyksellisiä poliitikkoja, joita viime vuosikymmeninä on ollut. Hän on jättänyt jälkensä kansalliselle ja kansainväliselle poliittiselle näyttämölle aivan eri tavalla kuin esim. Stubb ja kaikki muut ehdokkaat. 

Olin jo aikeissa äänestää Rehniä mutta sitten se meni sanomaan, että sukupuolia olis enemmän kuin kaksi. Enpä äänestä enää. Presidentin pitää olla biologiasta perillä sentään.

Juu, raamattuvyöhykkeellä kolmassukupuolinen "puhdistetaan" nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt uhriudutaan kuin Putinin vastaehdokkaat konsanaan vaikka meillä on hiukan eri systeemit. Ei tarvi Ollin pe

Meinaatko tosissasi, että joku muu kuin teidän täydellinen Ollinne alkaisi presidenttinä ollessaan raivata vastustajiaan a la Rssälandi? 

Vierailija
1144/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jo aikeissa äänestää Rehniä mutta sitten se meni sanomaan, että sukupuolia olis enemmän kuin kaksi. Enpä äänestä enää. Presidentin pitää olla biologiasta perillä sentään.

Totta.

Ei riittänyt Rehnillä rohkeutta, kuten ei toki kellään muullakaan kuin Halla-aholla ja Essayahilla.

Aikamme suurin valhe.

Vierailija
1145/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt uhriudutaan kuin Putinin vastaehdokkaat konsanaan vaikk

En. Tuo oli vastaus järjettömään kommenttiin.

Vierailija
1146/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kommentillaan että rukoilee, Rehn sai varmasti äänestäjiä kristillisistä taakseen. Tiedä sitten miten uskovainen oikeasti on. Itseäni ei uskonnollisuus haittaa, pikemminkin plussaa. Tietää että ihminen on luotettava ja rehellinen.

Vierailija
1147/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäljelle jää Halla-aho ja Essayah.

Vaikka kyllähän suurin osa on sitä mieltä, että on vain kaksi sukupuolta. Kiemurtelevat wokepainostuksen alla.

Vierailija
1148/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Ei riittänyt Rehnillä rohkeutta, kuten ei toki kellään muullakaan kuin Halla-aho

Niinpä. Se olis saanut mun ääneni ( ja varmaan koko meidän kaupunkilaisperheen äänet myös) jos olisi uskaltanut edes tuossa kohtaa sanoa miten asia oikeasti on eikä lähteä mamoilemaan.

Ei noin arkaa miestä voi äänestää. Jos se edes tuossa kohtaa uskalla näyttää väriä, niin ei sitten missään muussakaan.

Vierailija
1149/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kommentillaan että rukoilee, Rehn sai varmasti äänestäjiä kristillisistä taakseen. Tiedä sitten miten uskovainen oikeasti on. Itseäni ei uskonnollisuus haittaa, pikemminkin plussaa. Tietää että ihminen on luotettava ja rehellinen.

Tuota kysyttiin kaikilta, ja moni vastasi kääntyvänsä välillä ns Suuremman puoleen.

Vierailija
1150/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Ei riittänyt Rehnillä rohkeutt

Suurin osahan noista valehteli. Ketä meinaat äänestää?

Vierailija
1151/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai uskovaisuus on tae luotettavuudesta ja rehellisyydestä, kun tass ateisti on automaattisesti jotain ihan muuta? Että sellasta. Kommenttisi saa vain ajattelemaan uskovaisista entistä negatiivisemmin.

Vierailija
1152/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai uskovaisuus on tae luotettavuudesta ja rehellisyydestä, kun tass ateisti on automaattisesti jotain ihan muuta? Että sellasta. Kommenttisi saa vain ajattelemaan uskovaisista entistä negatiivisemmin.

Tämä! Ihan vaan esimerkkinä: Minua muutama seurakuntanuori rääkkäsi koko yläasteen ajan. Kiusaamisen sai kuulemma iltarukouksessa anteeksi.

Vierailija
1153/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on Ylen vaalikoneesta ehdokas haettu. Minulle sopisi parhaiten Halla-aho. Taitaa johtua siitä, kun tykkään itsekin vastata kysymyksiin rehdisti "kyllä tai ei" enkä mitään poliittista jargonia "osittain samaa mieltä" jne. En Halla-ahoa tule äänestämään vaan Rehniä, joka vaalikoneen mielestä sopisi minulle vasta viidentenä vaihtoehtona. Haluan saada vastakkainasettelun Suomessa loppumaan, siksi Olli.

Vierailija
1154/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan ettei kukaan huomaa tämän harmaan tapetin olevan ehdolla.

Vierailija
1155/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussista nyt ei ainakaan ole maan johtoon. 

Miksi ei ?

Mt-ongelmat

Vierailija
1156/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Merja! Hyvää vaalityötä. Rehn on kuitenkin minulle liian heikko.

Vierailija
1157/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ehdokkaita tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, että Olli Rehn on aivan eri kaliiberia kuin muut ehdokkaat. Taloustieteilijä, taitava neuvottelija, saanut parhaimpia arvosanoja ulkomaisissa vaikuttaja-arvioissa, siis sellaisissa, missä arvioitu suomalaisia vaikuttajia. Eli miehellä on älyllinen kapasiteetti, välineet, menetelmät, kanavat ja verkostot, joita arvostetaan kansainvälisestikin. Tämä mies painii aivan eri tasolla populistisempien ehdokkaiden rinnalla (puhdasverisimpiin populisteihin kuuluvat, uskokaa tai älkää, mm. Stubb ja Haavisto). Olli Rehnin tapauksessa ollaan aivan eri dimensiossa, liikutaan todellisten vaikuttajien piirissä. Siksi ääni Ollille. M35, ekonomi, Uusimaa. Älkääkä erehtykö vihjaamaan kirjoitustani mainokseksi. Haluan hiukan vain oikoa ketjussa esiintyviä pro-Stubb-kommentteja. Perin ohuet ovat Stubbin näytöt Rehn-järkäleeseen, verrattuna.

Vierailija
1158/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan Niinistö - tai kukaan aikaisemmista presidenteistä - aikoinaan suostunut samanlaiseen läpivalaisuun kuin nämä  kandidaatit joutuvat. Menee kohtuuttomuuksiin vrt. presidentit valtaoikeudet. Tehtävänä ulko- ja turvallisuuspolitiikka.  Onkohan se monelta päässyt unohtumaan.

Vierailija
1159/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli Rehn edustaa sitä saksalaistyyppistä valtiojohtajan perinnettä, joka on pragmaattinen ja äärimmäisen huolellinen oman valtion asioista. Rehn on talousveturi Saksan johtajien kaltaisesti taitava taloustieteilijä, eli hänestä saamme äärimmäisen luotettavan ja omasta kiinni pitävän johtajan. Tämänkaltaisista johtajista Saksassa on monia hienoja esimerkkejä, kuten Steinmeier, Scholtz jne.

Koittakaa nyt Stubbin promoottorit ymmärtää, että nämä ovat silkkaa faktaa ja faktoille ei voi mitään. Rehn kuuluu edellä mainittuun huippujohtajien kastiin ja Stubb tulee erittäin kaukana perässä, ei yllä tälle tasolle. Nyt valitaan huippujohtajaa, ei parhainta suupalttia.

Vierailija
1160/5057 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on kyllä niin, että on hyvin keskeistä, minkälainen persoonallisuus linnaan menee. Minulle vakainta ja tasapainoisinta persoonallisuutta edustaa Olli Rehn. Maailmantilanne on nyt niin jännitteinen, että persoonallisuudella on kaikista merkittävin rooli tässä kisassa. Jos persoonallisuus on esim. ailahtelevainen tai vaikka liian sosiaalinen, näillä on tässä maailmantilanteessa merkitystä. Minulle Olli Rehnissä on arvokkuutta ja rauhaa, mikä edustaa juuri tuolla edellä mainittua Saksan johtajien tyyppistä linjaa. 

Ketju on lukittu.