Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla hyvin nähtävissä. miten suomalaiset ovat jakaantuneet kahteen leiriin, oikeistoon ja vasemmistoon. Nyt tarvitaan presidentti, joka yhdistää kansaa. Se on mielestäni tärkein teema näissä vaaleissa. Jokainen äänestää omien mieltymystensä mukaisesta, älkää antako mielipidetiedustelujen ohjata oman ehdokkaanne valintaa. Valitkaa se, joka on arvojanne lähellä. Minun valintani on Olli Rehn.
Minun valintani presidentiksi on Stubb. Edustuva, kielitaitoinen, sujuvasanainen ja positiivinen presidentti, jota ei tarvitse hävetä kansainvälisissäkään ympyröissä vaan josta voimme olla ylpeitä.
Pohjoismaisten ministerien tapaamisesta: V*ttu mitä paskaa.
Ukrainan sodasta: Ukraina on jo voittanut.
Ai ei tarvitse hävetä kv-ympyröissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaisten ministerien tapaamisesta: V*ttu mitä paskaa.
Ukrainan sodasta: Ukraina on jo voittanut.
Ai ei tarvitse hävetä kv-ympyröissä...
Ukraina on pedannut tien EU:hun ja Natoon. Venäjä on eristetty. Hyvä oivallus Stubbilta!
Stubbin heikko toleranssi pikkupoliitikkojen kerhojen tyhjänjauhantaan on myös ymmärrettävää, sillä hän on suurmies. Myös Mannerheim äksyili aikansa poliitikoille.
Ei vaan idioottimainen moraaliton heitto tilanteessa, jossa Ukraina taistelee olemassaolostaan.
EU.n ja Naton lupauksia ei välttämättä koskaan lunasteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla hyvin nähtävissä. miten suomalaiset ovat jakaantuneet kahteen leiriin, oikeistoon ja vasemmistoon. Nyt tarvitaan presidentti, joka yhdistää kansaa. Se on mielestäni tärkein teema näissä vaaleissa. Jokainen äänestää omien mieltymystensä mukaisesta, älkää antako mielipidetiedustelujen ohjata oman ehdokkaanne valintaa. Valitkaa se, joka on arvojanne lähellä. Minun valintani on Olli Rehn.
Suomalaisista 55 % on oikeistolaisia. He äänestävät oikeistolaista ehdokasta.
Suomalaisista 40 % on vasemmistolaisia. He äänestävät vasemmistolaista ehdokasta.
Suomalaisista 5 % on landepaukkuja. He äänestävät Rehniä.
Ei pidä paikkaansa tuollainen. Presidentin vaali ei ole puoluevaali se pitää muistaa. Meitä on joukko jotka olemme päättäneet äänestää Rehniä, eikä meillä ole mitään siteitä " landelle". Kaupunkilaisia monessa polvessa ja oppineita. Olemme päätyneet valintamme yksinkertaisesti siksi, että ns pääehdokkaina pidetyt jakavat kansaa. Rehn on neutraali kaikin puolin, eikä ole ryvettynyt politiikassa. Sopii Niinistön " saappaisiin" ja iso osa kansasta voi kokea hänet yhdistävänä henkilönä vs vaikka Haavisto ja Halla- aho. Rehnillä on useita etuja jotka ovat varmaan olleet esillä jo moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun valintani presidentiksi on Stubb. Edustuva, kielitaitoinen, sujuvasanainen ja positiivinen presidentti, jota ei tarvitse hävetä kansainvälisissäkään ympyröissä vaan josta voimme olla ylpeitä.
- kaikki myslimimaiden naiset, lapset ja vanhukset ovat tervetulleita Suomeen eläteiksi -
A. Stubb
Tuossa asiassa Haavisto tai Rehn eivät ole yhtään sen parempia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista 40 % on vasemmistolaisia. He äänestävät vasemmistolaista ehdokasta.
Ei pidä paikkaansa tuollainen. Presidentin vaali ei ole puoluevaali se pitää muistaa. Meitä on joukko jotka olemme päättäneet äänestää Rehniä, eikä mei
Jaaha, ja teitä tupa-iltalaisia on yhtäkkiä ilmestynyt jostain niin paljon, että Haaviston ja Stubin piikkipaikat ovat uhattunana. Tapahtuu ainoastaan keskustalaisten märissä päikkäreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa tuollainen. Presidentin vaali ei ole puoluevaali se pitää muistaa. Meitä on joukko jotka olemme päättäneet äänestää Rehniä, eikä mei
Ei ole puoluevaali, mutta Keskustan luottomiestä pitäisi äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa tuollainen. Presidentin vaali ei ole puoluevaali se pitää muistaa. Meitä on joukko jotka
Ei pidä äänestää, vaan omaa suosikkia. Minä äänestän Rehniä, koska on mielestäni paras vaihtoehto presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina on pedannut tien EU:hun ja Natoon. Venäjä on eristetty. Hyvä oivallus Stubbilta!
Stubbin heikko toleranssi pikkupoliitikkojen kerhojen tyhjänjauhantaan on myös ymmärrettävää, sillä hän on suurmies. Myös Mannerheim äksyili aikansa poliitikoille.
Ei vaan idioottimainen moraaliton heitto tilanteessa, jossa Ukraina taistelee olemassaolostaan.
Eihän se ole moraalitonta, että Venäjän julistaa häviäjäksi, vaikka rintamalinja vielä muutamilla kilometreillä siirtyisikin.
Stubb näpäytti Putinia, mutta aiheesta. Alfan veto.
Voisiko tämä Rehnin ylistysketjun jo sulkea. Muistuttaa pohjanmaalaista uskonlahkoa.
Se on Pihtiputaan tupaillassa päätetty, että Rehnistä tehrään resitentti. Siinä on aivan turha Suomen kansan potkia vastaan Stubbeineen ja Haavistoineen.
Niin, ja Halla-ahoineen. Sekin piru karkasi kauas edelle...
Vierailija kirjoitti:
Näissä vaaleissa ei ole kyllä ketään uskottavaa vasemmistolaista ehdokasta, paitsi Li Andersson, mutta hän tuskin pääsee toiselle kierrokselle. " Vasemmisto", jos tähän löyhästi lasketaan kaikki enemmän vasemmalla kuin oikealla olevat, luultavasti äänestävät Haavistoa. Vaikka hän ei vasemmistolainen olekaan, mutta on kuitenkin edistänyt monia vasemmistolle tärkeitä aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole moraalitonta, että Venäjän julistaa häviäjäksi, vaikka rintamalinja vielä muutamilla kilometreillä siirtyisikin.
Stubb näpäytti Putinia, mutta aiheesta. Alfan veto.
Älä nyt jaksa. Stubb viittasi kintaalla Ukrainan paraikaa kokemalle kärsimykselle tajuamatta edes sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kepulaisten harhaa luulla, että kansa kaipaisi jotakin yhdistävää messiasta ja juuri kepusta. Persut ja vihervasurit ovat oikein tyytyväisiä puolueisiinsa ja ihan lämpimikseen haastavat toisiaan. Tämä on tätä päivää, se kannattaisi keskustassakin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Stubb viittasi kintaalla Ukrainan paraikaa kokemalle kärsimykselle tajuamatta edes sitä itse.
Ukrainalle on lohdullinen viesti, että he ovat todellisia voittajia, vaikka rintamalinja hieman elää. En ole kuullut yhdenkään ukrainalaisen valittavan tästä.
Putinia Stubb toki tölväisi, mutta minä haluan sellaisen presidentin, joka ei tyranneja kumarra.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämä Rehnin ylistysketjun jo sulkea. Muistuttaa pohjanmaalaista uskonlahkoa.
Taitaa nyt se älähtää, johon kalikka kalahtaa...
Vierailija kirjoitti:
"Talouden luisu uhkaa puolustuskykyämme" Olli Rehn kannustaa hallitusta ja oppositiota yhteistyöhön taloustilanteen vuoksi"
Joo, Rehn tuli äärimmäisen tärkeällä teemalla tänään esiin - teemalla josta hän tietää erittäin paljon. Rehn tuntuu olevan ainoa ehdokkaista, joka on reagoinut ajankohtaisiin aiheisiin syksyn mittaan ja jolla yleensäkin on näkemys. Muut ovat olleet aika vaisuja.
No kun noita ehdokkaita olen alkanut vertaamaan, eihän niistä kukaan ole vakavasti otettava paitsi Rehn. Hän on kuin metsien puut, hänessä on juurevuutta, sanojensa takana seisomista, rohkeutta. Rehn on niitä harvoja itsenäisiä, rohkeita ja näkemyksellisiä poliitikkoja, joita viime vuosikymmeninä on ollut. Hän on jättänyt jälkensä kansalliselle ja kansainväliselle poliittiselle näyttämölle aivan eri tavalla kuin esim. Stubb ja kaikki muut ehdokkaat.
Sinä, joka toivoit ketjun poistoa: haluan vain muistuttaa, miten loka-marraskuussa täällä hillui monia Stubb- tai Haavisto-ketjuja ja ne saivat olla aina täysin rauhassa, sen sijaan kaikki Rehn-ketjut poistettiin systemaattisesti. On ollut ilo, että tämä ketju on sentään saanut olla, onhan tämä ketju hyvin asiallinen ja myönteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepulaisten harhaa luulla, että kansa kaipaisi jotakin yhdistävää messiasta ja juuri kepusta. Persut ja vihervasurit ovat oikein tyytyväisiä puolueisiinsa ja ihan lämpimikseen haastavat toisiaan. Tämä on tätä päivää, se kannattaisi keskustassakin ymmärtää.
Kepua ei kaivata nykyisellään juuri mihinkään.
Alfsn nuoruuteen taitaa kuulua, että joskus vähän muljuttaa kaveria.