Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo.
Rehnillä on tasan 0% mahdollisuus tulla valituksi presidentiksi ja 0% mahdollisuus päästä edes toiselle äänestyskierrokselle. Sama kuin Urpilaisella.Eilinen käytös Ylen tentissä jätti vain pahan maun suuhun niin katsojille kuin kanssaehdokkaille.
Ai ai kun kilpailevassa leirissä nyt kismittää. :D Rehn oli ylivoimainen mitä tulee mihin tahansa osa-alueeseen mitä eilen tentissä käsiteltiin. Kuten myös MTV-tentissä toissailtana.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo.
Rehnillä on tasan 0% mahdollisuus tulla valituksi presidentiksi ja 0% mahdollisuus päästä edes toiselle äänestyskierrokselle. Sama kuin Urpilaisella.Eilinen käytös Ylen tentissä jätti vain pahan maun suuhun niin katsojille kuin kanssaehdokkaille.
Sinuna palaisin siihen denialismikommenttiin, sehän on sinulla tallennettuna. Siinä on sopivaa ivaa. Muiden käskeminen lopettamaan keskustelunsa, koska se ei sinua miellytä, ei toimi. Ehkä voisit kirjoittaa kommentin, että ketä kannatat ja miksi. Perustelut ovat aina hyvää luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo.
Mutta kannattaa yrittää, onhan se parempi vaihtoehto kuin Haavisto. Rehn olisi hyvä vastine Stubbille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on ollut vuosia politiikassa, mutta hän on niin harmaa, hajuton ja mauton, että en ole ikinä perehtynyt häneen. Ja nyt kun olen noita tenttejä seurannut, niin yhäkin hän on liian vaatimaton ja litteä, mitäänsanomaton. Hänen olisi pitänyt aiheuttaa joskus jotain kohua, ihan mitä tahansa. Sanna Marin tiesi, että sillä saa itsensä esille. Pitää vain kestää sitten se hetkellinen riepottelu. Minulla ei edelleenkään ole minkäänlaista henkilökohtaista tuntumaa Rehniin, koska hänen persoonaan ei pääse käsiksi, joten en äänestä häntä.
Tämä on ihan hyvä pointti, että olisi hyvä jäädä mieleen jotenkin. Totta kai. Mutta on kyllä outoa toivoa, että olisi aiheuttanut kohuja. Eikö se ole hyvä, ettei ole aiheuttanut kohuja? Oli Euroopan komission talouskomissaari eurokriisin aikaan ja on nyt Suomen Pankin johtaja. Luulisi, että olisi ollut mahdollista kohauttaa.
Ei sen tarvitse olla negatiivista julkisuutta, kunhan edes joskus olisi jotain mieltä ja tekisi jotain minkä vuoksi on esillä. En itse lue varsinaisesti kohuja, mutta luen uutisia paljon, eikä tämä Rehn ole ikinä tullut vastaan, muuta kuin jossain sivuotsikossa, jota en ole lukenut. Tyyppi on niin mitäänsanomaton ja epäkiinnostava. Mutta enpä sille itse mitään voi. Eikä hänkään varmaan mitään voi. Yritin kuunnella jotain hänen henkilökohtaista esittelyä, missä hän puhui ja en jaksanut pitkään, koska hän oli niin tylsä ja kuulosti setämieheltä. Kropan liikemaneerit ärsytti ja puhetapa vielä enemmän.
Mutta jokaiselle meistä on joku joka kiinnostaa ja miellyttää enemmän. Äänestäkää te Rehniä ketkä hänestä viehätytte.
Ollia on verrattu setämieheen. Setämies-sanan käyttö on yleistynyt ja sillä on negatiivinen, ivaava klangi. No onhan selittävä setämies ärsyttävä livenä. Mutta on myös sanottava, että setämiehissä tiivistyy jonkin verran osaamista ja sitkoa. He eivät eniten rasita mielenterveyspalveluja tässä maassa, eivät ryyppää eniten, saikuta eniten tai tuhoa toisten omaisuutta eniten. Osalla setämiehistä on ylipaino-ongelma ja kauhea pätemisen halu, mutta toisaalta heissä on paljon osallistuvia ukkeja, luontoystäviä ja vapaaehtoistyötä tekeviä. En pidä esimerkiksi Rehnin tai Niinistön kaltaista setämiestä kovin pahana Suomea tai perheitä ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on jo hävinnyt pelin. Halla-aho meni jo suosiossa ohi ja valinta tehdään Stubbin, Haaviston sekä Halla-ahon kesken, muut ehdokkaat ovat vain täytemateriaalia.
Rehn on nostanut kannatustaan eniten ja uskoisin että noste jatkuu kun äänestäjät vertailevat ehdokkaita
Olen samaa mieltä. Rehnin paras kannatus on vielä tulossa kun ihmiset oikeasti perehtyvät ehdokkaisiin ja toteavat, että tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa pressaksi ei vaan voida valita mitään omiaan höpöttävää selfie-ukkelia tai vihaa ja vastakkainasettelua lietsovaa outokäytöksistä heppulia. Kun miettii kaikki ulko-ja turvallisuus näkökulmat ja ehdokkaiden mielipiteet niiden teemojen ympäriltä sekä tietynlaiset diplomaattiset vuorovaikutustaidot, Suomen parhaaksi on Rehn. Voi olla että hän on harmaa keskitien kulkija, mutt
Voisi nämä samat kehujat jo lopettaa kirjoittelun, alkaa olla jo niin yli menevää jargonia. Keskustalaiset eläkeläisetkö täällä paasaa Ollin puolesta. Alkaa jo itseään vastaan tuo lyömään. Jokainen näkee ja kuulee tenteissä mitä se Olli meinaa eikä oikein meinaa mitään. Mutta äänestäkää ihmeessä, eipä tuossa vahinkoa tule, jos kakkoseen pääsee jaapastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo.
Mutta kannattaa yrittää, onhan se parempi vaihtoehto kuin Haavisto. Rehn olisi hyvä vastine Stubbille.
Kyllä, aina kannattaa yrittää! 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbin kaltaisen voi olla vaikea kestää sitä että häneen tyytyväisiä pressana on joku 20-25%.
Stubbin matikkapäällä tuo tarkoittaa 100%.
Käsitykset kannatuksesta Stubbin matikkapäällä joinakin päivinä varmasti yltää jopa 120%:iin. Ei kai millään mitään rajaa ole ja mustan voi puhua valkoiseksi, jos vaan Ellun kanaset neuvoo sanat.
Vierailija kirjoitti:
Ollia on verrattu setämieheen. Setämies-sanan käyttö on yleistynyt ja sillä on negatiivinen, ivaava klangi. No onhan selittävä setämies ärsyttävä livenä. Mutta on myös sanottava, että setämiehissä tiivistyy jonkin verran osaamista ja sitkoa. He eivät eniten rasita mielenterveyspalveluja tässä maassa, eivät ryyppää eniten, saikuta eniten tai tuhoa toisten omaisuutta eniten. Osalla setämiehistä on ylipaino-ongelma ja kauhea pätemisen halu, mutta toisaalta heissä on paljon osallistuvia ukkeja, luontoystäviä ja vapaaehtoistyötä tekeviä. En pidä esimerkiksi Rehnin tai Niinistön kaltaista setämiestä kovin pahana Suomea tai perheitä ajatellen.
Rehnillä perhearvot kasassa, kohtelee vaimoaan hyvin ja puhuu tästä kauniisti. En mä voisi äänestää valtakunnan keulakuvaksi esim. ihmistä jolla on jopa lapsi sivusuhteesta. Kai on niitäkin joiden mielestä sillä ei ole merkitystä, mutta mun mielestä tuokin osa-alue merkitsee ja kertoo ihmisen arvomaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on puutteensa. Olen oikeastaan yllättynyt, kuinka minusta on kuoriutunut Rehn-fani. En ole koskaan Kepua äänestänyt. Asun Lapissa ja olen aiemmin jopa äänestänyt PS:ää, jotta kepulaisten valta vähenisi maakunnassa.
Koko syksyn olin sitä mieltä, että Rehn on liian tylsä. Mutta nyt kun olen nähnyt, miten esim. ei-tylsä Stubb käyttäytyy (ei arvojohtajuutta, ei mitään sanottavaa Suomen sisäisiin asioihin, omituinen virnuilu, oma ego tärkein, mielistely), käänsin takkiani. Haavisto on tähän maailman tilanteeseen liian naiivi. H-a ihan ok, mutta epäilyttää hänen ihmiskuvansa. Hyppäsin Rehnin kelkkaan ja tein sen viime hetkellä. Hän on ylivoimaisesti ns. normaalein. Pelkään, että moni ei ehdi tätä nähdä.
Puoluepolitiikkaan sinänsä kantaa ottamatta tai sitoutumatta :
Kerrohan realisti että miten niille tulee käymään ja mistä se johtuukaan?! Ilmeisesti tuo "jos" tarkoittaa ihan sellaista markkinatalouskuorrutettua "kun" - siis nk."realistisesti". Ja jos ei poliittisilla ratkaisuilla mitään muuta "realismia" ole, niin miksi sitten edes äänestääkään. Jos "realismi" on valmiina, ja ratkaisu siihen on mistään, eritoten puolueista riippumatonta.
Tämä tuntuu kyllä hyvin "epärealistiselta" ja on aina tuntunut. Entä miten tulee suurkaupunkien käymään samassa tilanteessa?! Onko tämän ajattelun taustalla, että valtion roolia palveluitten järjestäjänä tulee edelleen vähentää, ja sitä kautta lisätä vain eriarvoisuutta tässä maassa?! Ihan realistisesti niin on tapahtunut siitä asti kun valtio on pyrkinyt yksityistämään. Ja niin alueet kuin ihmisetkin jaettu "kahtia", eli tuloerot syventyneet. Luuletko että nuo ongelmat poistuvat, jos kaikki asuvat yhdessä nipussa, suurkaupunkien lähiöissä jne.?! Miten on vaikkapa katujengit ja katuväkivalta syrjäytymisen seurauksena, puhumattakaan kaikista pienemmistä ongelmista?!
Siis realisti : Ongelmat ei vähene, jos ei niihin jotenkin vaikuteta, mitään yksiselitteistä "kehitystä" ei ainakaan pitäisi olla olemassa. Ja jos ei vaikuteta, ja ajatellaan yksiselitteisesti, niin ongelmat on taattuja, koska niihin ei ole varauduttu mitenkään. Ristiriita on siinä miten "markkinatalousajattelu" kohtelee eri ihmisiä, jos kukaan ei pidä niitten puolta, jotka eivät ole voittajia tässä kilpailussa. Koska kaikkien on hankala kuitenkaan koskaan lähteä samalta viivalta, ja lopulta jokainen voi löytää itsensä sielä "väärän kadun" puolelta, koska tuollainen kehitys on kuitenkin ongelmissaan arvaatoton, "realismin" synnyttämä kai??!
Uskokaa huviksenne, että media tulee peittelemään kekkosmaiseen tapaan Stubbin keulimisia ja sanahölinöitä hänen pressakautenaan. Itse ainakin olen jo etukäteen siihen ihan väsynyt. Oikomista ja puheiden peruuttelua toisensa perään, kunnes taas kyrsiintyy kotimaan "juntteihin", ja lukkiutuu vain urheilemaan ylhäiseen presidenttiyteensä. Mun mies äänesti Stubbia muka teknisen äänestämisen hengessä ja meillä on aika jäätävä tunnelma kotona tämän osalta. Poliittisen muistini mukaan hän oli väärässä kaikessa ministeriaikanaan. Eilisessä tentissä taas pyörsi sanojaan ja koetti tosiaan olla siten kuin Ellun Kanat on neuvonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehnillä perhearvot kasassa, kohtelee vaimoaan hyvin ja puhuu tästä kauniisti. En mä voisi äänestää valtakunnan keulakuvaksi esim. ihmistä jolla on jopa lapsi sivusuhteesta. Kai on niitäkin joiden mielestä sillä ei ole merkitys
Kyllä voin ihan todellakin ymmärtää, mitä Merja on nähnyt Ollissa, ja hyvä että ovat sitoutuneet toisiinsa. Kaikella sellaisella on mielestäni merkitystä, mikä on itselle äänestäjänä merkityksellistä. Muutenhan meillä on pian joku putinmainen psykopaatti vallassa, eikä millään tosiaan sitten saa olla merkitystä. Minusta ehdokkaiden tasapainoisuus on ihan todella oleellista osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa huviksenne, että media tulee peittelemään kekkosmaiseen tapaan Stubbin keulimisia ja sanahölinöitä hänen pressakautenaan. Itse ainakin olen jo etukäteen siihen ihan väsynyt. Oikomista ja puheiden peruuttelua toisensa perään, kunnes taas kyrsiintyy kotimaan "juntteihin", ja lukkiutuu vain urheilemaan ylhäiseen presidenttiyteensä. Mun mies äänesti Stubbia muka teknisen äänestämisen hengessä ja meillä on aika jäätävä tunnelma kotona tämän osalta. Poliittisen muistini mukaan hän oli väärässä kaikessa ministeriaikanaan. Eilisessä tentissä taas pyörsi sanojaan ja koetti tosiaan olla siten kuin Ellun Kanat on neuvonut.
Tämä ketju muistuttaa koronadenialistien ketjuja, joissa harvalukuinen joukko asiaan höynähtäneitä toistaa ihan tosiasioista piittaamattomia kommenttejaan ja muut tästä pienestä joukosta taputtavat selkään. Yhteistä on sekin, että mediaa syytetään puolueelliseksi. Tekeydytään myös ns. vastustajan joukon kääntyneiksi jäseniksi. Molempiin näköjään liittyy myös uskonnollisen tapainen hurma.
Vierailija kirjoitti:
Olli Rehn on selvästi luotettavin ja pätevin, ei voi mitään. Stubb puhuu kyllä painokkaasti, mutta ihan mitä sattuu Sitä minkä luulee millioinkin tuovan lisää äänestäjiä. Yrittää olla saman aikaan samaa mieltä sekä vasemmiston että oikeiston kanssa
Eilisessä tentissä Jutta kommentoi moneen kertaan Stubbin ympäripyöreitä ja vaihtuvia mielipiteitä, hyvä!
Hjalllis kyllästyi jo aiemmin Stubbin ikuisiin "kolmeen pointtiin" ja ylipitkiin jaarituksiin jossa asiaa ei juuri ole.
Olli on parantanut kokoajan, ei kaduta että äänestin jo ennakkoon häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on jo hävinnyt pelin. Halla-aho meni jo suosiossa ohi ja valinta tehdään Stubbin, Haaviston sekä Halla-ahon kesken, muut ehdokkaat ovat vain täytemateriaalia.
Rehn on nostanut kannatustaan eniten ja uskoisin että noste jatkuu kun äänestäjät vertailevat ehdokkaita
Olen samaa mieltä. Rehnin paras kannatus on vielä tulossa kun ihmiset oikeasti perehtyvät ehdokkaisiin ja toteavat, että tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa pressaksi ei vaan voida valita mitään omiaan höpöttävää selfie-ukkelia tai vihaa ja vastakkainasettelua lietsovaa outokäytöksistä heppulia. Kun miettii kaikki ulko-ja turvallisuus näkökulmat ja ehdokkaiden mielipiteet niiden teemojen ympäriltä sekä tietynlaiset diplomaattiset vuorovaikutustaidot, Suomen parhaaksi on Rehn.
Sinä jaksat suoltaa tänne kymmeniä kommentteja tuolla samalla asialla, lopettakaa jo kepulaiset ja niin edelleen :D Ahdistaako? Ei ole vielä sinulta kuultu, että ketä kannatat ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju muistuttaa koronadenialistien ketjuja, joissa harvalukuinen joukko asiaan höynähtäneitä toistaa ihan tosiasioista piittaamattomia kommenttejaan ja muut tästä pienestä joukosta taputtavat selkään. Yhteistä on sekin, että m
No niin! Tulihan se sieltä. Aivan mahtavaa! Hetken aikaa jaksoit kommentoida jotain muuta. Koita kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehnillä perhearvot kasassa, kohtelee vaimoaan hyvin ja puhuu tästä kauniisti. En mä voisi äänestää valtakunnan keulakuvaksi esim. ihmistä jolla on jopa lapsi sivusuhteesta. Kai on niitäkin joiden mielestä sillä ei ole merkitys
Siinä on oikein perhearvoja, kun hypitään naimisissa olevan naisen sänkyyn itse kihlattuna.
Ei pitäisi ainakaan raamattuvyöhykkeeltä irrota ääniä vaan kun se on Olli niin se saa vaikka k/sia laamaa ja kaikki annetaan anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju muistuttaa koronadenialistien ketjuja, joissa harvalukuinen joukko asiaan höynähtäneitä toistaa ihan tosiasioista piittaamattomia kommenttejaan ja muut tästä pienestä joukosta taputtavat selkään. Yhteistä on sekin, että m
Ei kenenkään muiden taustalla näy hurmasta jälkeäkään, kuin Stubbin ja Halla-Ahon. Ei media ole käynyt tekemässä yhtään tutkivaa juttua esimerkiksi Stubbin työpaikalla Firenzessä, kuten ennakkosuosikkien taustoitusjutuissa on ollut tapana. Tällaisesta voi vetää ihan realistisia johtopäätöksiä tulevien vuosien penkomatta jättämisiin. Vain se on käynyt selväksi, että Stubbin sanomiset elävät jatkuvasti eikä hän pysy totuudessa.
Jos pitää valita äänestänkö kakaraa vai aikuista, niin en silloin äänestä Stubbia, vaan Rehniä.
Nyt realismi kauniiseen käteen. Ei kait sitä eroa voi nähdä, kun persuilla ei ole ollut visioita vaan sivuhuutelua. Ei heillä ole sellaista kuin talousohjelma tai harvaan asuttujen alueiden tulevaisuusohjelma. Tämmöistä sanotaan protestiliikkeeksi. Realistinen ihminen tajuaa itse kuinka syrjäseutujen tulee käymään, jos vientimme ei virkisty eikä yritykset pärjää. Syrjäseuduilla pitää ihan itse kehittää ja keksiä uudet ratkaisut. Ei se ole kansallisessa intressissä, eikä persut sellaiseen ryhdy, kun siinä on enemmän riskejä kuin mahdollisuuksia. Vanha kepu on valettu ihan eri pohjalle, kuin persut. Ja en ole siis kuin sivusta seuraaja.