Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
2121/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn on näköjään syntynyt 1962. Nuorekkaan oloinen, liikuntaharrastukset pitäneet miehen virkeänä. Toisaalta eletyt vuodet ja haastavat työtehtävät varmasti hioneet Ollista ihmisen, joka ei pienistä hätkähdä. On siellä huonompiakin ehdokkaita, pistetään harkintaan. Se nyt ainakin on varma, että jos jotain Harkimoita tai Essayaheja äänestää, menee ääni hukkaan.

Vierailija
2122/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, olen naispuolinen 35-40 v. ja toimin asiantuntijatehtävissä. 

Minä koen Keskustan puolueena nimensä mukaiseksi, eli se ei ole liian vasemmalla eikä myöskään liian oikealla. Arvostan ylipäätään sellaista järkevää malttia, kykyä pohtia asioita eri kanteilta, kultaista keskitietä kuten sanotaan. Pidän yhtälailla tärkeänä ymmärrystä taloudesta kuin inhimillisyyttäkin.

Siksi Keskusta.

Siksi myös Olli Rehn. 

Mulle myös keskusta on sellainen maltin, keskilinjan puolue, ensisijaisesti ei mikään landepaukku. Äänestän myös Rehniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu on oikein hyvä puolue meille keskituloisille kaupunkilaisille lapsiperheille, niinkuin minun perheelle.

Ymmärtää sekä rikkaiden että köyhien näkökulmia ja osaa  sovitella ja tehdä kompromisseja.

Minäkään en koe olevani vasemmistolainen enkä oikeistolainen vaan jotain siltä väliltä, siksi keskusta   ja Olli Rehn taitaisi sopia mullekin joka olen  opettaja Aalto-yliopistossa Espoossa.

Ei Kepu ole enää maanviljelijöiden puolue, eikä sosialidemokraatit aja enää sosialismia Suomeen. Eikä Li Anderssonin puolue kommunismia, vaikka puolueen nimi  aiemmin olikin Suomen kommunistinen puolue . Ajat muuttuvat ja puolueetkin 

Vierailija
2124/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kepu ei ole enää maanvijelijöiden puolue, koska tilakoot ovat suurentuneet niin, että viljelijät ovat usein maatalousyrittäjiä, jotka ovat usein kokkareita. Onko oikeasti edes puolueen johdossa ketään maanviljelijää? Taitavat olla enemminkin keskiluokkaisia persoonia. 

Ja tämä on perussyy siihen, että MAALAISLIITTO pienenee. Kuka haluaa assosioitua pienviljelijään kun voi mieluummin assosioitua vaikkapa ylempään keskijohtoon? Kuten sukulainen - kova kepulainen muuten - sanoi: kepun kannatuksen laskuprosentin voi nähdä suoraan pienten maalaiskuntien tuoreista haudoista!

Oliko arka aihe kun ei tullut edes alapeukkuja? No, mitäpä sitä elämän tosiasioita kiistämään

Vierailija
2125/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta saakka pysynyt ystäväni oli tosi kauan kotikuntansa valtuustossa ja hallituksessa. Eikä ole kepulainen Häneltä kuulin että kaikki asiat hoituvat yhteisymmärryksessä kaikkien kesken. Käytännössä puoleet oli kepu, kokoomus, sdp, persut, vasemmisto. Minulle jäi tunne ja käsitys että puoluepolriikka on kaukana kun pitää nähdä kaikkien etu ja hyvinvointi.

Minullekin kertoo minun vanhat kaverit jos jonkinlaisia satuja. Milloin joku on painanut Räikkösen Minttua, milloin joku on ajanut Helsingistä Roihin kuuteen ja puoleen tuntiin....

Vierailija
2126/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepu on oikein hyvä puolue meille keskituloisille kaupunkilaisille lapsiperheille, niinkuin minun perheelle.

Ymmärtää sekä rikkaiden että köyhien näkökulmia ja osaa  sovitella ja tehdä kompromisseja.

Minäkään en koe olevani vasemmistolainen enkä oikeistolainen vaan jotain siltä väliltä, siksi keskusta   ja Olli Rehn taitaisi sopia mullekin joka olen  opettaja Aalto-yliopistossa Espoossa.

Ei Kepu ole enää maanviljelijöiden puolue, eikä sosialidemokraatit aja enää sosialismia Suomeen. Eikä Li Anderssonin puolue kommunismia, vaikka puolueen nimi  aiemmin olikin Suomen kommunistinen puolue . Ajat muuttuvat ja puolueetkin 

Kepu onkin aina ollut taitavasti tasapainottelemassa kusetetun ja kusettajan välillä. Sieltä löytyy kaunis kultainen keskitie jokaiselle suomalaiselle joka ei halua liikaa ajatella ikäviä asioita.

Äänestän Liitä

Vierailija
2127/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressavaali ei ole puoluevaali kuin ei ole Eurovaalikaan. Kun äänestetään meppejä niin en siinäkään ajattele puolueita. mm Sari Essayjah sai ääneni ja pääsikin silloin euroedustajaksi. Pressaa valitessa pitää ajatella ja kuvitella laajalti mitä seuraa kun / jos hän tai hän valitaan. Millaisen viestin vie maailmalle   entä meille kotimaassa,  erottaako enemmän kuin yhdistää ? Mikä on taustansa ja koulutuksensa? Paljon kysymyksiä.

Vierailija
2128/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla näkee, että kepulaiset ovat täysin kyvyttömiä analysoimaan sitä, miksi Rehnin kannatus on vajonnut niin alas. Siksi heillä ei ole myöskään lääkkeitä siihen. Vaalit jo ovella, joten eipä tässä enää paljon ehtisikään.

Vierailija
2129/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kepu ei ole enää maanvijelijöiden puolue, koska tilakoot ovat suurentuneet niin, että viljelijät ovat usein maatalousyrittäjiä, jotka ovat usein kokkareita. Onko oikeasti edes puolueen johdossa ketään maanviljelijää? Taitavat olla enemminkin keskiluokkaisia persoonia. 

Ne on Brysselin pojat jotka meidänkin maataloudesta määrää. 

Vierailija
2130/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tappelevat kuka on paras PR-henkilö Suomea edustamaan. Ei presidentti ole yhtä kuin pääministeri, jolla on enemmän valtaa. Petterillä tulee olemaan enemmän valtaa kuin teidän säälittävillä ehdokkaillanne. 

Vierailija
2131/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pressavaali ei ole puoluevaali kuin ei ole Eurovaalikaan. Kun äänestetään meppejä niin en siinäkään ajattele puolueita. mm Sari Essayjah sai ääneni ja pääsikin silloin euroedustajaksi. Pressaa valitessa pitää ajatella ja kuvitella laajalti mitä seuraa kun / jos hän tai hän valitaan. Millaisen viestin vie maailmalle   entä meille kotimaassa,  erottaako enemmän kuin yhdistää ? Mikä on taustansa ja koulutuksensa? Paljon kysymyksiä.

Väestönvaihto on yksi kysymyksistä

Vierailija
2132/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, olen naispuolinen 35-40 v. ja toimin asiantuntijatehtävissä. 

Minä koen Keskustan puolueena nimensä mukaiseksi, eli se ei ole liian vasemmalla eikä myöskään liian oikealla. Arvostan ylipäätään sellaista järkevää malttia, kykyä pohtia asioita eri kanteilta, kultaista keskitietä kuten sanotaan. Pidän yhtälailla tärkeänä ymmärrystä taloudesta kuin inhimillisyyttäkin.

Siksi Keskusta.

Siksi myös Olli Rehn. 

Voi, kun olisit sellaiselta maaseutupaikkakunnalta, jossa keskusta on valtapuolue, niin idealistinen kuvauksesi saattaisi hieman muuttua 😅

Tämä! Olen asunut pienehkössä kaupungissa, jossa kepulla oli määräenemmistö valtuustossa. Ei kannattanut kuulemma tilata s

Onko täällä muitakin esim. nivalalaisia tai haapavetisiä? Sana "keskusta" saa kylmiä väreitä aikaan 

Vierailija
2133/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestönvaihto on yksi kysymyksistä

Mmuuttoa on myös Rehn arvostellut. Muistan Hesarin jutusta jossa sanoi, et muuttoa tarvitaan mutta siihen liittyy haitallisia seikkoja,  ongelmia. Tarkoittanee just haittamuuttoa jotka kuormittavat talouttamme. Siitä pois tai vähintään minimiin pitää päätyä.

Vierailija
2134/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla näkee, että kepulaiset ovat täysin kyvyttömiä analysoimaan sitä, miksi Rehnin kannatus on vajonnut niin alas. Siksi heillä ei ole myöskään lääkkeitä siihen. Vaalit jo ovella, joten eipä tässä enää paljon ehtisikään.

Minä en ole kepulainen, itse asiassa olen kuulunut aivan eri puolueeseen vuosia. Siltikin äänestän Rehniä ja kommentoin täälläkin hänen puolestaan. Sori siitä.

Vierailija
2135/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kepulainen, itse asiassa olen kuulunut aivan eri puolueeseen vuosia. Siltikin äänestän Rehniä ja kommentoin täälläkin hänen puolestaan. Sori siitä.

Oho... vaan niinhän se Pelkosen Jaanakin (kok.) on Haaviston kampanjassa näkyvästi mukana, ei suinkaan Stubbin... 

Vierailija
2136/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb kertoi tehneensä itse vaalikoneen ja tuloksena oli kukas muukaan kuin Olli Rehn.

😀

Vierailija
2137/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äänestetään siit, kuka on uskottavin johtamaan Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa seuraavat 6 vuotta.

Vierailija
2138/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho... vaan niinhän se Pelkosen Jaanakin (kok.) on Haaviston kampanjassa näkyvästi mukana, ei suinkaan Stubbin... 

Elisabet Rehnkään ei kannata Stubbia.

Vierailija
2139/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suurehkossa kaupungissa, jossa kokoomus suurimpana puolueena. Ei kannattanut tilata sen kummemmin Suomenmaata tai Kansan uutisiakaan. Olisi saattanut vaikka rakennuslupa mennä jos kokkareet olisivat saaneet tietää.

Vierailija
2140/5057 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepu onkin aina ollut taitavasti tasapainottelemassa kusetetun ja kusettajan välillä. Sieltä löytyy kaunis kultainen keskitie jokaiselle suomalaiselle joka ei halua liikaa ajatella ikäviä asioita.

Hmmhh.... kusetettu, kusettaja ja kultainen keskitie samassa lauseessa keskustan kanssa... hmmhh

Ketju on lukittu.