Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän Rehn-ketjun pituuden ja ketjuun mukaan hyppäävien vastustajien määrä kertoo omaa kieltään: "Oman arvosi tiedät vastustajiesi lukumäärästä". Mitä enemmän vastustajia, sitä suositumpi olet.
Nyt olemme ytimessä. Signaali Rehnin todellisesta asemasta ehdokasmittelössä. Tämän minä toki jo tiesinkin.
Heh, minä olen ainakin täällä vain ja ainoastaan kiusaamassa tosikkoja kepun isäntämiehiä. Varo vain, ettet aja traktorilla ojaan kun postaat niin innokkaasti tänne :)
Ei kaikki kepulaiset ole isäntämiehiä. Niitä on myös kokkareissa, niitä isäntiä.
Joo, sen takia kepu pieneneekin kuin se pyy maailmanlopun edellä. Isot maatalousyrittäjät ovat kokkareita ja osa liukuu nationalistisessa hurmassa persuihin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa Halla-aho synkkämielinen Tommolan haastattelussa. Sulkeutunut, ei huumoria tai edes hyväntuulisuutta, aivan tosikko. Täytyy olla musta maailmankuva tuollaisella ihmisellä. Ei mitään asiaa presidentiksi.
Ala-astetta käyvä poikani ohi mennessään totesi eilen illalla katsoessani TV:stä Tommolan ohjelmaa Hauta-ahosta, että tuosta saisi hyvän esittäjän Lucky Luke elokuvaan hauturin rooliin. Totta tosiaan kun vertaa Halla-ahon ulkoista habitusta tuohon sarjakuva hahmoon, niin onhan niissä paljon samaa muutakin kuin vain mieltymys mustiin vaatteisiin ja tuo korkea otsa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus-eduskunta, Kokoomus-hallitus, Kokoomus-PM, enää Kokoomus-Presidentti. Eiku hei meillähän on jo sellainen.
Presidenttihän luopuu puolueen jäsenyysestä. Noin muuten kansa saa mitä haluaa: ehkä se Inssi-Pertti ja Hoitaja-Marjakin oppivat, että rivitalo Espoossa ja maksettu pienempi Bemari pihassa eivät tee heistä oikeasti kokoomuslaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kallistunut Rehnin kannalle. alkaa vaikuttaa siltä että ketään muuta ihan todella varteenotettavaa ehdokasta ei ole. Halla-aho repii kansaa eikä muutenkaan ole oikeantyyppinen valtion johtoon, Stubb on liian impulsiivinen eikä hänellä oikein ole ollut omia näkemyksiä mistään, Haaviston ulko-ja turvallisuuspoliittinen osaaminen on hyvä mutta en ole ihan vakuuttunut hänestä kokonaisuutena. ja muista ehdokkaista ei kannata edes puhua. Kyllä Olli Rehnillä on parhaat ominaisuudet tehtävään.
Montako kertaa olet jo kallistunut tässäkin ketjussa? 20? 60?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän Rehn-ketjun pituuden ja ketjuun mukaan hyppäävien vastustajien määrä kertoo omaa kieltään: "Oman arvosi tiedät vastustajiesi lukumäärästä". Mitä enemmän vastustajia, sitä suositumpi olet.
Nyt olemme ytimessä. Signaali Rehnin todellisesta asemasta ehdokasmittelössä. Tämän minä toki jo tiesinkin.
Heh, minä olen ainakin täällä vain ja ainoastaan kiusaamassa tosikkoja kepun isäntämiehiä. Varo vain, ettet aja traktorilla ojaan kun postaat niin innokkaasti tänne :)
Ei kaikki kepulaiset ole isäntämiehiä. Niitä on myös kokkareissa, niitä isäntiä.
Joo, sen takia kepu pieneneekin kuin se pyy maailmanlopun edellä. Isot maatalousyrittäjät ovat kokkareita ja osa liukuu nationalistisessa hurmassa persuihin.
Niin mutta nyt on presidenttivaalit. Eikä kysymys ole puoluevaaleista. Kyllä silti tarvittaisiin joku keskiryhmäpuolue. Itse en ole maatalousyrittäjä, mutta en tunne olevani vasemistolainen enkä kokkari. Haluaisin olla liberaali.
Oikeasti kepu ei ole enää maanvijelijöiden puolue, koska tilakoot ovat suurentuneet niin, että viljelijät ovat usein maatalousyrittäjiä, jotka ovat usein kokkareita. Onko oikeasti edes puolueen johdossa ketään maanviljelijää? Taitavat olla enemminkin keskiluokkaisia persoonia.
Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, olen naispuolinen 35-40 v. ja toimin asiantuntijatehtävissä.
Minä koen Keskustan puolueena nimensä mukaiseksi, eli se ei ole liian vasemmalla eikä myöskään liian oikealla. Arvostan ylipäätään sellaista järkevää malttia, kykyä pohtia asioita eri kanteilta, kultaista keskitietä kuten sanotaan. Pidän yhtälailla tärkeänä ymmärrystä taloudesta kuin inhimillisyyttäkin.
Siksi Keskusta.
Siksi myös Olli Rehn.
Vierailija kirjoitti:
Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, olen naispuolinen 35-40 v. ja toimin asiantuntijatehtävissä.
Minä koen Keskustan puolueena nimensä mukaiseksi, eli se ei ole liian vasemmalla eikä myöskään liian oikealla. Arvostan ylipäätään sellaista järkevää malttia, kykyä pohtia asioita eri kanteilta, kultaista keskitietä kuten sanotaan. Pidän yhtälailla tärkeänä ymmärrystä taloudesta kuin inhimillisyyttäkin.
Siksi Keskusta.
Siksi myös Olli Rehn.
Voi, kun olisit sellaiselta maaseutupaikkakunnalta, jossa keskusta on valtapuolue, niin idealistinen kuvauksesi saattaisi hieman muuttua 😅
Olisin muuten äänestänyt Rehniä, mutta osoittautuikin woke-hörhöksi.
Toivottavasti tämä Rehnin kannatus realisoituu vaaleissa. Se tietää stubbeille ja haavistoille kylmää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä Rehnin kannatus realisoituu vaaleissa. Se tietää stubbeille ja haavistoille kylmää kyytiä.
Tämä realisoituu jo seuraavassa gallupissa, jos vaan Yle saisi sen julkaistua. Toivottavasti ilmestyy ennen ennakkoäänestämisen alkua, ehkä jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kepu ei ole enää maanvijelijöiden puolue, koska tilakoot ovat suurentuneet niin, että viljelijät ovat usein maatalousyrittäjiä, jotka ovat usein kokkareita. Onko oikeasti edes puolueen johdossa ketään maanviljelijää? Taitavat olla enemminkin keskiluokkaisia persoonia.
Ja tämä on perussyy siihen, että MAALAISLIITTO pienenee. Kuka haluaa assosioitua pienviljelijään kun voi mieluummin assosioitua vaikkapa ylempään keskijohtoon? Kuten sukulainen - kova kepulainen muuten - sanoi: kepun kannatuksen laskuprosentin voi nähdä suoraan pienten maalaiskuntien tuoreista haudoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Keskusta.
Siksi myös Olli Rehn.
Voi, kun olisit sellaiselta maaseutupaikkakunnalta, jossa keskusta on valtapuolue, niin idealistinen kuvauksesi saattaisi hieman muuttua 😅
Tämä! Olen asunut pienehkössä kaupungissa, jossa kepulla oli määräenemmistö valtuustossa. Ei kannattanut kuulemma tilata sen kummemmin Nykypäivää kuin Kansan uutisiakaan - muuten saattoi vaikkapa rakennusluvan käsittely kestää vuosikausia.
Ano kertoo, miksi ei kannata äänestää ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt en ymmärtänyt, mikä ihmeen Rehnin kannatus? Yksilukuinen prosentti, kun kärki on yli kahdenkymmenen? Jos meinaat tätä kourallista palstakepuja niin he nyt olisivat äänestäneet vaikka naapurin Mustia, jos se olisi ollut keskustan ehdokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä realisoituu jo seuraavassa gallupissa, jos vaan Yle saisi sen julkaistua. Toivottavasti ilmestyy ennen ennakkoäänestämisen alkua, ehkä jo huomenna.
Justhan te maajussit sanoitte, että gallupeilla ei ole mitään virkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Keskusta.
Siksi myös Olli Rehn.
Tämä! Olen asunut pienehkössä kaupungissa, jossa kepulla oli määräenemmistö valtuustossa. Ei kannattanut kuulemma tilata sen kummemmin Nykypäivää kuin Kansan uutisiakaan -
Olen myös kuullut vastaavia juttuja pieniltä paikkakunnilta. Ne joilla on pikkuisen valtaa tuppaavat käyttämään sitä aika sikamaisesti.
Pressa viedään ensimmäisenä turvaan kun alkaa pommit lentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Keskusta.
Siksi myös Olli Rehn.
Tämä! Olen asunut pienehkössä kaupungissa, jossa kepulla oli määräenemmistö valtuustossa. Ei kannattanut kuulemma tilata sen kummemmin Nykypäivää kuin Kansan uutisiakaan -
Lapsuudesta saakka pysynyt ystäväni oli tosi kauan kotikuntansa valtuustossa ja hallituksessa. Eikä ole kepulainen Häneltä kuulin että kaikki asiat hoituvat yhteisymmärryksessä kaikkien kesken. Käytännössä puoleet oli kepu, kokoomus, sdp, persut, vasemmisto. Minulle jäi tunne ja käsitys että puoluepolriikka on kaukana kun pitää nähdä kaikkien etu ja hyvinvointi.
Joku muu saisi olla kuin kokkari, koska nyt on kokkari. Pääministerikin on kokkari.