Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka ei juo jouluna pisaraakaan ja kieltää mm. oluen myös muilta

Vierailija
22.12.2023 |

Onko teillä jotain huonoja kokemuksia omasta lapsuudesta vai miksi noin tiukka linja? Mitä pahaa esim viinissä tai oluessa ruokajuomana? 

Meillä ei kukaan ole humalassa mutta kyllä em alkoholit löytyvät joulupöydästä. 

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kieltää, osa ei kiellä. Tapoja lienee kovin monia. 

Vierailija
2/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kiellä ja mä oon ollu selvänä melkein 10 vuotta. Ei se ruokajuoma ole sama asia kuin se kännissä örveltäminen

Tää voi myös kantaa juurensa meidän historiaan missä aika monen jouluun on nimenomaan kuulunut se änkyräkänni ja oman perheen hakkaaminen esim. Se on vaan karu fakta vaikka saattaa satuttaa monia. 

Saatan mä itekki yhen ottaa ruuan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kuka haluaa ja mitä haluaa, minä en juo kuin vichyä tai limukkaa, kahvi menee myös.

Vierailija
4/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sellaisen seurassa on jouluaan viettää? Jos minun uskovainen ja absolutisti äitini kieltäisi muita juomasta, saisi viettää joulunsa yksinään kotonaan.

Vierailija
5/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu myös viinit ruoan kanssa jouluun. Toki on myös alkottomia juomia tarjolla. Omassa lapsuudessa aikuiset joi viiniä/olutta ruoan kanssa ja sitten oli vielä konjakkia/sherryä kahvin kanssa. Yhtään joulua en muista, että kukaan olisi ollut edes pienessä hiprakassa, vaikka varmaan oli. Meillä ei ole lähisuvussa alkoholin kanssa liikaa läträäviä niin viinit joulupöydässä on ok. Toki ymmärrän hyvin jos on ikävempiä muistoja niin ei halua riskiä, että taas jollain lähtisi lapasesta.

Vierailija
6/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani eivät juoneet

Juopuneet pelottaa lapsia - joulu on lasten juhla

Vierailija
7/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskovaiset anoppi ja appiukko kieltävät alkoholin kotonaan. Minäkin olen uskossa, mutta en noudata minkään lahkon sääntöjä. Appivanhemmat jaksavat ihmetellä, miksi meitä ei huvita viettää joulua heidän kanssaan. 

Vierailija
8/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä. Miksi puuttuisin muiden elämään mitenkään. En vain suosittele alkoholia välttämättä koska se vangitsee joidenkin mielen, hyvä aivopesuaine, jinn henkiä tai painajaisia tms. Jos ei koe haittoja mikäs siinä. On vaan parempiakin vaihtoehtoja kirkastaa ja kanavoida, helpottaa olotiloja. Se on hyvin markkinoitu juoma.

Vierailija
9/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jouluna pitää juopotella? Ymmärrän kyllä että joku voi haluta juoda viiniä maun vuoksi mutta mietin sitä että miksi se viini ei voisi olla alkoholitonta. Totuus kun on että alkoholi vaikuttaa ihmiseen jo pieninä määrinä.

Vierailija
10/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Juokaa muulloin jos pakko

Vierailija
11/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiellä. Miksi puuttuisin muiden elämään mitenkään. En vain suosittele alkoholia välttämättä koska se vangitsee joidenkin mielen, hyvä aivopesuaine, jinn henkiä tai painajaisia tms. Jos ei koe haittoja mikäs siinä. On vaan parempiakin vaihtoehtoja kirkastaa ja kanavoida, helpottaa olotiloja. Se on hyvin markkinoitu juoma.

Jos ei ole mitään "luurankoja kaapissa" niin ei mikään henki pääse ottamaan valtaa, vaikka nauttisikin alkoholia. Aika huono uskovainen olisin, jos ajattelisin että tulen muutamasta viinilasillisesta pahojen henkien valtaamaksi. 

Vierailija
12/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Juokaa muulloin jos pakko

Jotkut ihmiset osaavat käyttäytyä myös alkoholin vaikutuksen alaisena. Ei kaikista tule jotain öriseviä juoppoja. 

Vierailija
13/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jouluna pitää juopotella? Ymmärrän kyllä että joku voi haluta juoda viiniä maun vuoksi mutta mietin sitä että miksi se viini ei voisi olla alkoholitonta. Totuus kun on että alkoholi vaikuttaa ihmiseen jo pieninä määrinä.

Miksi jouluna pitää murjottaa sen sijaan että sallisi itselleen rentouttavan juoman? 

Vierailija
14/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä heistä, enkä muista, mut itse ( mies 25v) oon selvinpäin  joka päivä vuodesta.

En kyttää toisten juomisia  enkä syömisiä.

Jouluna juhlitaan läheisten, perheen ja suvun kanssa. 

Juhlin kavereiden kanssa aina Uudetvuodet, Vaput ja juhannukset. Juhlimme , iloitsemme ja tanssimme. Minä selvinpäin  aina.  Se vasta antaa "potkua" juhlintaan 💪

Vierailija
15/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täyskiellon jos on sellaista porukkaa, jotka eivät sitten osaa hallita juomista ja on lapsia paikalla. Muutenhan nyt lasi viiniä tai saunaolut kuuluu asiaan.

Vierailija
16/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsellesi raitis joulu, julistettiin ennen.

Itse en ota tippaakaan mutta vedän ketjussa röökiä, joten siinä meni sekin raittius. Muut saa pistää vaikka hepoa suoneen kunhan eivät tule mulle valittamaan.

Vierailija
17/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää puolustella alkoholinkäyttöä. Hyvin riippuvainen täytyy olla, jos ei edes jouluna pysty ilman olemaan. Toivottavasti perheessä ei ole lapsia.

Vierailija
18/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään ei vanhemmat juoneet kotona, ja jos jossain juhlissa oli tarjolla alkoholia, vain toinen otti. Halusivat aina, että vähintään toinen vanhemmista on täysin selvin päin, jos jotain tapahtuu (lapsille tai itselle) ja pitää alkaa hoitaa tilannetta. Olen tästä kiitollinen nyt aikuisena. Minulla oli pari ystävää, joiden vanhemmat olivat aina pelti kiinni. Eivät olleet onneksi väkivaltaisia, vaan hyvin nauravaisia ja mukavia, mutta kyllä se minusta oudolta tuntui, kun olin viikonloppuna kaverin luona ja siellä ensin vähän öristiin ja sitten sammuttiin sohvalle - tai vaihtoehtoisesti podettiin hiljaisena ja haisevana krapulaa. Tuli hyvin epämiellyttävä olo, vaikkei mitään pahaa tapahtunutkaan. Itse en juo alkoholia kuin maljapuheilla, enkä silloinkaan edes koko lasillista. Elämä on niin paljon ihanampaa selvin päin. Juuri kukaan ei tiedä, että alkoholi vaikuttaa elimistössä vähintään viisi viikkoa juomisen jälkeen. Tietysti, mitä enemmän juo kerralla, sitä enemmän vaikutuksia tulee, mutta periaatteessa menee siis viisi viikkoa, että yksi alkoholiannos ja sen sivuvaikutukset ovat täysin poistuneet. Miettikääpä sitä, kun töissä tuntuu raskaalta jo tiistaina, vaikka joitte vain edellisenä perjantaina ja muuten meni viikonloppu selvänä.

Vierailija
19/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä outoja ja kaunaisia ihmissuhteita, ei voi kuin sääliä teitä.

Ja ilmeinen alkoholiongelma myös, koska absolutismi kertoo siitä, että joku on sen absolutistin lähipiirissä ollut alkoholisti. Se kulkee suvussa.

Vierailija
20/109 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitä juodaan juuri sen maun takia? Alkoholiton viini on aivan karmeaa. En ymmärrä lainkaan miksi joulupöydässä ei voisi juoda viiniä. Ei sitä valtaosa kännin takia juo ja ne jotka juo ei tällaisesta keskustelusta välitä pätkän vertaa.

Hölynpölyä että pieni määrä viiniä olisi häiriötekijä kenellekään esim käytöksen osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä