Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?

Vierailija
22.12.2023 |

Miten? He eivät saa mitään tukia nytkään. 

Kommentit (499)

Vierailija
181/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he eivät kuole nälkään vaikka leikkuri kävisi.

Sanokaa minun sanoneen, ryöstely tulee ryöstäytymään käsistä lähivuosina.

Vierailija
182/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä työttömien ym. loisien juttuja, koska kaikki mulle vaikken mitään tee. Siis tyhmien vaatimuksia, jotka voi jättää omaan arvoonsa. Nykyinen Suomen verotus on ryöstö hyvätuloisia kohtaan. Hyvin toimenetuleva toimitusjohtaja maksaa oman perheensä elämän ja tämän lisäksi noin 30 köyhän perheen elämän ja tämäkään ei joillekin riitä. 

Mitkä vtun loiset? Esim minä olen työttömäksi jäätyäni hakenut varmasti vähintään 100 työpaikkaa/ vuosi, mutta minua ei kutsuta edes haastatteluun, koska olen +50- vuotias.

Sitäpaitsi työttömiä on paljon enemmän, kuin avoimia työpaikkoja. Ja pula on lääkäreistä, sairaanhoitajista, diplomi- insinööreistä yms. Minä voin mielelläni mennä tekemään lääkärin töitä lääkärin palkalla, ei kai haittaa, että ei ole koulutusta siihen?

Ai ei vai. No lähihoitajan koulutus on 3 vuotta, lastentarhanopettajan 4 vuotta. Mutta työ on pskaa ja paikka vielä pskempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä ketju kieltämättä avaa silmiä. Alkaa ymmärtää, miksi huono-osaisilla menee niin huonosti. Elämässä on varmasti todella vaikea pärjätä, jos sisälukutaito on kovin puutteellinen ja kyky loogiseen ajatteluun vielä puuteellisempi. "

No ei tällä kyllä hyväosaistenkaan logiikka kovin korkeatasoista ole. Lähinnä se on sen jankkausta että ei minulla ole mitään leikattavaa kun en saa tukia ja veroja nyt ei ainakaan saa korottaa koska minä maksan jo niin paljon.

Noista asioista ei kuitenkaan mitenkään loogisesti seuraa että köyhät olisivat ainoa keneltä voisi leikata tai jolta ottaa enemmän. On aika selvää että jos talouden korjaustalkoot halutaan tehdä reilusti niin niitä maksumiehiä pitää löytyä joka laidalta ja joka lompakosta. Jos ei muusta syystä niin siksi että vain köyhiltä leikkaamalla ei valtion taloutta saada mitenkään tasapainoon.

Kun sitä valtiontaloutta ei edelleenkään voi korjata käymällä käsiksi yksityisten ihmisten yksityiseen omaisuuteen. Kun meillä on sellaisia hirveän tyhmiä lakeja jotka suojelee yksityistä omaisuutta.

Jos taas halutaan lakkauttaa vaikkapa lapsilisät, ilmainen koulutus tai ilmainen terveydenhoito, jotka ovat näitä kaikkien, myös hyvätuloisten saamia etuuksia, niin pienituloisiin sekin leikkaus eniten osuu.

Vierailija
184/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että kaikkien pitäisi osallistua talkoisiin.

No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.

Miksi köyhien pitää sitten osallistua sotimiseen, jos sellainen tulee? Meille köyhille on ihan sama, kuka on sitten johdossa, teille rikkaille ei. Miksi meidän pitäisi puolustaa teidän omaisuutta ja valta-asemaa? 

No vaikka siksi, että huonokin suomalainen sosiaaliturva on kuitenkin parempi kui

En ole professori mutta ihan hyvässä hommassa yliopistolla, joten voinen vastata: 

Siihen, että minä saan elää tätä elämääni, tarvitaan/on tarvittu esim.seuraavien pienipalkkaisten ihmisten panosta: lastentarhan työntekijät, siivoojat, bussikuskit, teiden rakentajat, ruokaloiden työntekijät, vahtimestarit, terveydenhuollon pienipalkkaiset ihmiset, kaupan kassat, jne jne. Tämä on vasta alkua. Syntymästäni saakka elämääni on merkittävästi edesauttanut se, että yhteiskunta kerää veroja ja mahdollistaa ihmisten opiskelua ja elämää. Minä sentään olen vielä aika hyvätuloisesta perheestä (koska vanhempani ovat nauttineet samoista eduista ja voineet kouluttautua korkealle). Niillä yliopiston työntekijöillä, joilla ei ole ylemmän keskiluokan taustaa, näin järjestetty yhteiskunta on vielä paljon tärkeämpi. Joten kiitos! Kyllä maksan veroni!

Vierailija
185/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.

Tuloverot ovat mikroskooppinen siivu valtion tuloista, ja niistäkin suurituloisimmat saavat vähennyksiä, joita pienituloiset eivät voi tehdä.

Isompi verokertymä tulee esim. Alv:stä, joka on regressiivinen eli tasavero, joka kohdentuu suhteessa kovimmin pienituloisiin.

Taloudellinen epäoikeudenmukaisuus synnyttää eriarvoisen, turvattoman yhteiskunnan, eikä isotuloinen kohta ole turvassa edes kotonaan. Sitäkö sinä perskokkare haluat? Kidnappauksia, ryöstömurhia, kiris

Mitään tukia ei pitäisi antaa siksi, että jollekin voi tulla paha mieli jos niitä ei saa ( rikkaille maksetut lapsilisät, kotitalousvähennys). Joka siis on ainoa asia mitä suurituloiselle voi aiheutua jonkun tuen menetyksestä, kun taas oikeasti pienituloinen ja köyhä kokee konkreettista deprivaatiota elämässään joka uhkaa niin terveyttä kuin ihmisen selviytymistä hengissä ylipäätään. 

Vierailija
186/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työllä tienatuissa elintasoissa ei ole hirvittäviä eroja.

Näin voi väittää vain ihminen, jolla ei ole kokemusta hyvin eri lailla palkatuista töistä, tai joka on aktiivisesti unohtanut millaista oli olla hyvin pienituloinen ja joutua lasketaan jokainen sentti.

Vierailija
187/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä työttömien ym. loisien juttuja, koska kaikki mulle vaikken mitään tee. Siis tyhmien vaatimuksia, jotka voi jättää omaan arvoonsa. Nykyinen Suomen verotus on ryöstö hyvätuloisia kohtaan. Hyvin toimenetuleva toimitusjohtaja maksaa oman perheensä elämän ja tämän lisäksi noin 30 köyhän perheen elämän ja tämäkään ei joillekin riitä. 

Mitkä vtun loiset? Esim minä olen työttömäksi jäätyäni hakenut varmasti vähintään 100 työpaikkaa/ vuosi, mutta minua ei kutsuta edes haastatteluun, koska olen +50- vuotias.

Sitäpaitsi työttömiä on paljon enemmän, kuin avoimia työpaikkoja. Ja pula on lääkäreistä, sairaanhoitajista, diplomi- insinööreistä yms. Minä voin mielelläni mennä tekemään lääkärin töitä lääkärin palkalla, ei kai haittaa, e

Eiköhän tässä viitattu lastenhoitajan ammattiin.

Vierailija
188/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloverot ovat mikroskooppinen siivu valtion tuloista, ja niistäkin suurituloisimmat saavat vähennyksiä, joita pienituloiset eivät voi tehdä.

Isompi verokertymä tulee esim. Alv:stä, joka on regressiivinen eli tasavero, joka kohdentuu suhteessa kovimmin pienituloisiin.

Taloudellinen epäoikeudenmukaisuus synnyttää eriarvoisen, turvattoman yhteiskunnan, eikä isotuloinen kohta ole turvassa edes kotonaan. Sitäkö sinä perskokkare haluat? Kidnappauksia, ryöstömurhia, kiris

Kenen sinä luulet maksavan suurimman osan alveista? Minä vaihdoin tuossa auton ja maksoin kerralla enemmän alveja kuin pienituloinen koko vuonna kaikesta ostamastaan.

Epävakaa yhteiskunta on tietysti hyvätuloisille vaivalloinen ja hankala, mutta sekin "kurittaa" eniten köyhiä. Esim.Yhdysvalloissa tai vaikka Etelä-Afrikassa on hyvin eriarvoinen yhteiskunta ja paljon rikollisuutta. Suurin osa rikosten uhreja EI ole hyväosaisia. Me voimme katsos ostaa itsellemme turvaa, asua vartioiduilla alueilla jne. Te ette. Joten kannattaa jättää vähän vähemmälle tuo voimafantasiointi.

Mitä jos välillä miettisitte sitä, mitä te köyhät voitte antaa yhteiskunnalle, eikä aina vain sitä, mitä olette vailla? Työpanoksenne ei käy, se on jo tullut selväksi. Mutta jos vaikka sellaisen joululahjan, että ei kahteen viikkoon märistäisi siitä, että ilmaista vastikkeetonta rahaa tulee liian vähän?

Vierailija
189/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhien pitää sitten osallistua sotimiseen, jos sellainen tulee? Meille köyhille on ihan sama, kuka on sitten johdossa, teille rikkaille ei. Miksi meidän pitäisi puolustaa teidän omaisuutta ja valta-asemaa? 

No vaikka siksi, että huonokin suomalainen sosiaaliturva on kuitenkin parempi kuin venäläinen. Sinäkin voit kuitenkin  paksum

Niinhän ne punikit viime kerrallakin luuli.

Vierailija
190/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se ei vaikuta heidän elämään mitenkään voi vain ostaa shampanjan tilalle kuoharia. Se että he elää turhaa kulutusjuhla elämää. Aika menee suunnitellessa mitä turhaa tavaraa ostaisi montako kaukomatkaa tänä vuonna tehdään kun toiset miettii onko rahaa ruokaan vai lääkkeisiin tai kumpaankaan. Mihin kukaan tarvii miljoona kaupalla rahaa. Samaan monttuun kaikki mennään ja jos uskoo yhtään taivaspaikkaan sinne on rikkaan yhtä vaikea päästä kuin kamelin neulansilmästä. Heidän taivas on tämä turha lyhyt elämä.

Mutta jos sen on itse ansainnut? Tee sinäkin perässä. Miksi et? 

Entäs jos kaikki huonopalkkaisissa töissä olevat lopettaisivat työnsä ja alkaisivat yrittäjiksi tai hakisivat opiskelemaan hyväpalkkaisia ammatteja? Eihän

No juuri näin. Emme oikeasti pärjää jos tämä lopetusaalto jatkuu. 

Vierailija
191/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se ei vaikuta heidän elämään mitenkään voi vain ostaa shampanjan tilalle kuoharia. Se että he elää turhaa kulutusjuhla elämää. Aika menee suunnitellessa mitä turhaa tavaraa ostaisi montako kaukomatkaa tänä vuonna tehdään kun toiset miettii onko rahaa ruokaan vai lääkkeisiin tai kumpaankaan. Mihin kukaan tarvii miljoona kaupalla rahaa. Samaan monttuun kaikki mennään ja jos uskoo yhtään taivaspaikkaan sinne on rikkaan yhtä vaikea päästä kuin kamelin neulansilmästä. Heidän taivas on tämä turha lyhyt elämä.

Mutta jos sen on itse ansainnut? Tee sinäkin perässä. Miksi et? 

Entäs jos kaikki huonopalkkaisissa töissä olevat lopettaisivat työnsä ja alkaisivat yrittäjiksi tai hakisivat opiskelemaan hyväpalkkaisia ammatteja? Eihän

No juuri näin. Emme oikeasti pärjää jos tämä lopetusaalto jatkuu. 

Vierailija
192/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, että toiselle turvataan lähes keskiluokkainen elintaso vastikkeetta, ei palvele tuota päämäärää. "

Se että asuu suunnilleen saman kokoisessa asunnossa koko elämänsä vuokralla ei ole sama elintaso kuin sillä keskiluokalla joka maksaa sen asunnon omaksi ja on jossain vaiheessa valaton ja voi käyttää tulonsa muuhunkin kuin asumiseen.

Meillä tuijotetaan tässä elintasossa liikaa siihen näkyvään kun pitäisi ajatella mahdollisuuksia. Minulla on keskiluokkaisena ihmisenä mahdollisuus ottaa lainaa siihen mitä haluan, kerryttää omaisuutta, jättää sitä perinnöksi ja saavuttaa taloudellista turvallisuutta. 

En ymmärrä tätä nykyistä suoranaista kateutta tukia saavia kohtaan. Ikäänkuin he olisivat jotenkin parempiosaisia kuin me.

Vierailija
193/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siksi, että huonoki

Ihan olet yliopistolla töissä, mutta et tiedä mihin vastaat? Kyse oli siitä, kannattaako köyhien osallistua sotimiseen.

Vierailija
194/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun sitä valtiontaloutta ei edelleenkään voi korjata käymällä käsiksi yksityisten ihmisten yksityiseen omaisuuteen."

Kuka mistään ykstyisestä omaisuudesta on puhunut? Ei kai tässä olla asuntoasi tai autoasi sosialisoimassa.

Se taas ei ole omaisuuteesi käsiksi käymistä jos et saa veronalennuksia tai joku verovähennyksesi poistetaan. Se raha kun ei ole sinun ennen kuin valtio on siitä välistä ottanut omansa.

Vierailija
195/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos välillä miettisitte sitä, mitä te köyhät voitte antaa yhteiskunnalle, eikä aina vain sitä, mitä olette vailla? Työpanoksenne ei käy, se on jo tullut selväksi. Mutta jos vaikka sellaisen joululahjan, että ei kahteen viikkoon märistäisi siitä, että ilmaista vastikkeetonta rahaa tulee liian vähän?

Oletko ihan tosissasi? Että pienituloisten ihmisten työpanos ei ole yhteiskunnalle tärkeä? Hyvänen aika miten pimennossa joku voi elää.

Vierailija
196/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen selkänahasta se lääkäri repii mitään? Tai vaikkapa yliopiston professori?

Veronmaksajien rahoista. "Loisia", niin kuin te kutsutte.

Ettekä edes tajua paljonko verorahoista maksetaan valtion työntekijöiden palkkoja, kun

on niin kova hinku lytätä työttömiä. Jotka myös usein tekevät töitä esim. kaupoissa, sairaaloissa jne.

työttömyys etuuden lisäksi saamalla 9e. pvä.  Niin, hiukan halvempaa "loisimista" vai mitä. ;)

Sinä kutsut siis presidenttiäkin loiseksi? 

Vierailija
197/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tällä kyllä hyväosaistenkaan logiikka kovin korkeatasoista ole. Lähinnä se on sen jankkausta että ei minulla ole mitään leikattavaa kun en saa tukia ja veroja nyt ei ainakaan saa korottaa koska minä maksan jo niin paljon.

Noista asioista ei kuitenkaan mitenkään loogisesti seuraa että köyhät olisivat ainoa keneltä voisi leikata tai jolta ottaa enemmän. On aika selvää että jos talouden korjaustalkoot halutaan tehdä reilusti niin niitä maksumiehiä pitää löytyä joka laidalta ja joka lompakosta. Jos ei muusta syystä niin siksi että vain köyhiltä leikkaamalla ei valtion taloutta saada mitenkään tasapainoon.

Asia on niinpäin, että hyvätuloisilta otetaan nyt jo niin paljon kuin  voidaan ja nyt on aika, että köyhätkin osallistuvat talkoisiin ja heiltä leikataan tukia.

Vierailija
198/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heillä olisi mistä leikata. Ei ne pienituloisilta leikatut jutut auta mihinkään.

Vierailija
199/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin voi väittää vain ihminen, jolla ei ole kokemusta hyvin eri lailla palkatuista töistä, tai joka on aktiivisesti unohtanut millaista oli olla hyvin pienituloinen ja joutua lasketaan jokainen sentti."

Juuri niin. Aina ihmetyttää kun joku kertoo että ei kannata tehdä enemmän töitä tai kouluttautua kun siitä ei jää sitten käteen kuin muutama satanen kuussa. Ikäänkuin niillä ei saisi mitään lisää. Minusta muutama satanen kuussa on vaikkapa ero sen välillä että en käy ikinä ulkomailla tai että käyn vuosittain ihan kivalla matkalla. Tai se voi olla se ratkaiseva ero siinä saanko asuntolainen tai onko minulla varaa pitää autoa.

Nämä kaikki siis asioita joilla on ihan konkteettinen vaikutus elintasoon.

Vierailija
200/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan