Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran valtion talous on kuralla ja sillä perusteella leikataan köyhiltä, niin silloin sillä perusteella pitää leikata kaikilta muiltakin. Pitää leikata sieltä mistä voi.
Eli mistä sinä leikkaat ihmisiltä, jotka eivät nytkään saa tukia? Kiellätkö oikeuden käyttää julkisia syöpähoitoja tai laitetaanko niihin perkeleen katuvaloihin sammuttimet, kun kalliimpi auto ajaa ohi?
Niinpä. Hauska ajatella miten nämä sossupummit ajattelevat kaikkien elävän joidenkin tukien varassa, joista voidaan vain leikata.
Miljoonatilojen maataloustuista, yritystuista ja innovaatiotuista voitaisiin leikata kaikki. Tutkimusten mukaan yritykset pääsevät samaan tulokseen ilman niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Peliyhtiön Paananen ja Kodisoja maksoi veroja 2022 yhteensä 35 miljoonaa. Niin missä kohdassa nämä miljonäärit ei muka ole osallistuneet talkoisiin?
He ylittivät uutiskynnyksen koska maksoivat verot kuten pitääkin. Sen verran harvinaista se miljonäärien kohdalla on.
Lisäksi heitä on julkisesti ja kansan puheissa vain ylistetty tästä syystä. Kuten pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että kaikkien pitäisi osallistua talkoisiin.
No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.
Niinkö luulet? Kyllä kuule on miljoona enemmän heitä jotka ne työt tekevät ja maksavat siitä kalliit verot joten kukahan sen tämän maan pystyssä pitääkään? Niin sanotut työläiset, ei some julkkikset eikä turhat hyväveli viran saaneet.
Niin onhan se hassua miten pieni osa kansasta maksaa moninkertaisesti enemmän tuloveroja mitä ne miljoonat duunarit. Tässä tuleekin ilmi Suomen verotuksen epäoikeudenmukai
Siinä ei ole mitään hassua, että miljoonien duunareiden työn tuottama arvo, päätyy näin pienelle porukalle.
Ei ihmisten työn hyöty katoa köyhien ruokkimiseen. Se katoaa näille UPM Pesosille ja muulle hyväveli ryhmälle.
Yhteskunnan jakamalla rahalle pitäisi saada vastiketta. Kotona makoilevat työtön tukipummieliitti voisi tehdä jotain yhteiskunnan eteen kuten vaikka käydä ulkoiluttamassa vanhuksia. Mutta eipä noista emäkrväkkeistä ole edes siihen.
Vierailija kirjoitti:
Yhteskunnan jakamalla rahalle pitäisi saada vastiketta. Kotona makoilevat työtön tukipummieliitti voisi tehdä jotain yhteiskunnan eteen kuten vaikka käydä ulkoiluttamassa vanhuksia. Mutta eipä noista emäkrväkkeistä ole edes siihen.
Vähemmän heistä on haittaa kuin yläluokan kultapossukerholaisista. Kultalusikka porukka käyttää valtaa joka kurjistaa työtätekevän ihmisen elämää ihan käytännössä kokoajan.
työttömät elätetään veroista mutta suuremman osan sun työn tuloksista vie yrityksen omistajat. Omistajien ahneus myös on loputon joka kvartaalissa enemmän kuin viimeksi. Eikä ne itse tee mitään muuta kuin miettii miten duunarista saadaan vielä enemmän irti.
Ei mulle työtön ole koskaan tehnyt mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän mikä on sellainen järjestelmä jossa kaikilla on töitä? Sellaisenko haluat Suomeen? Oikeasti?
Minä en ymmärrä oikein sitäkään mikä velvollisuus hyvätuloisella on olla joku hyväntekijä mm vero politiikassa. Vaikka häneltä otettaisiin normi duunarin prosentilla veroa se olisi hyvän palkan takia huomattava summa. Mutta ei riitä, pitää nyysiä puolet veroa vaikka suurin osa on ihan itse opiskellut pitkän kaavan mukaan että ansaitsee paremmat tulot. Kumma juttu sekin että maissa joissa ei noin rangaista hyvistä tuloista mm sveitsi menee taloudellisesti todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä oikein sitäkään mikä velvollisuus hyvätuloisella on olla joku hyväntekijä mm vero politiikassa. Vaikka häneltä otettaisiin normi duunarin prosentilla veroa se olisi hyvän palkan takia huomattava summa. Mutta ei riitä, pitää nyysiä puolet veroa vaikka suurin osa on ihan itse opiskellut pitkän kaavan mukaan että ansaitsee paremmat tulot. Kumma juttu sekin että maissa joissa ei noin rangaista hyvistä tuloista mm sveitsi menee taloudellisesti todella hyvin.
Valtiohan sen opiskelun on maksanut ihan pitkän kaavan mukaan joten voihan siitä hyvästä maksaa vähän verojakin? Tokihan hyvinvointivaltio voidaan purkaa siten että veroja lasketaan ja hoidetaan vain lakisääteiset asiat ja niistäkin voidaan luopua suurelta osin muuttamalla lakia. Sosiaaliturvan osalta Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin sen tasosta ja lisäksi perustuslaissa on maininta asiasta mutta senkin tulkintaa voidaan muuttaa. Sen jälkeen voidaan laskea veroprosenttia mutta kannattaa jälkikäteen miettiä kumpi järjestelmä oli parempi. Maksat sen jälkeen kaikesta kustannusten mukaan ja se on todella kallista. Voi tulla ikävä hyvinvointivaltioperiaatetta. Nimittäin mikään yhteiskunnan palvelu ei sen jälkeen ole ilmaista tai edullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.
Tyhjästä on paha nyhjästä. Mun nettopalkka on 1370.
Koska teillä ei tunnu missään jos 200 leikataan. Työssä käyvälta osa-aika työttömälta menee kaikki
Vierailija kirjoitti:
Ne osalltuu kyllä jo ihan tarpeeksi.
Jos jotain, niin verotusta pitäisi keventää tai vähintään pitää samana mitä enemmän tienaa. Motivoisi tekemään enemmän töitä ja kehittymään.
Ja minä tienaan ihan keskituloisen verran eli maksan tämän lystin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän mikä on sellainen järjestelmä jossa kaikilla on töitä? Sellaisenko haluat Suomeen? Oikeasti?
Ei siihen välttämättä tarvita suunnitelmataloutta, että kaikilla olisi töitä. Tarvitaan vaan niin paljon työpaikkoja, että jokaiselle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen välttämättä tarvita suunnitelmataloutta, että kaikilla olisi töitä. Tarvitaan vaan niin paljon työpaikkoja, että jokaiselle riittää.
No osaatko sanoa mitä sellainen tilanne tarkoittaisi kapitalistisessa järjestelmässä? Se on hyvin ongelmallinen monellakin tavalla.
Vain kokoinaisveroasteella per tuloluokka on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiohan sen opiskelun on maksanut ihan pitkän kaavan mukaan joten voihan siitä hyvästä maksaa vähän verojakin? Tokihan hyvinvointivaltio voidaan purkaa siten että veroja lasketaan ja hoidetaan vain lakisääteiset asiat ja niistäkin voidaan luopua suurelta osin muuttamalla lakia. Sosiaaliturvan osalta Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin sen tasosta ja lisäksi perustuslaissa on maininta asiasta mutt
Euroopassa on lukuisia keskitason verotuksen maita, joissa opiskelu maksetaan pääosin itse, eikä se silti maksa kuin ihan siedettäviä summia keskituloiselle. Ja terveydenhuoltohan on nykyisin Suomessa jäljessä lukuisia "ei-hyvinvointimaita". Samoin poliisi ja lukuisat muut palvelut... Että mitäköhän yhteiskunnan megaetuja nyt sitten tulisi työssäkäyvällä ikävä vaikkapa Keski-Euroopassa?
Anteeksi nyt vaan, mutta se että on hävyttömän korkeat verot, jotka hassataan sinne tänne, ei ole mitään hyvinvointiyhteiskuntaa.
Ihmeellinen harhaluulo, että Pohjoismaiden ulkopuolella elämä on kaikilla paitsi rikkailla jotain katuojaa. Täällä ei ole edes kunnollista poliisi- tai taksipalvelua...!
Vierailija kirjoitti:
Nythän he kaiken tämän kustantavat?
Mitä ihmettä. Hyvät tulot syntyvät työstä ja sen aiheuttamasta arvonnoususta. Hyvätuloiset ovat ne oikeat sluibaajat ja lepäilijät.
Ei se raha hyvätuloisille ilmesty sieltä oikeiston taikaseinästä. Sen tekee joku pienellä palkalla. Jää sitten enemmän hyvätuloiselle otettavaa.
Kuka muu sen rahan tekee mulle kuin minä itse? T: 5000/kk tienaava akateeminen asiantuntija
Siksi kun ovat niin daijuja, etteivät tajua, että verovaroin suurtapalkkaa nauttivista turvapalkintokorruptioviroista pitäisi leikata joita tuli viimehallituskaudeltakin sellainen läjä lisää, että lehmälauman sadavuoden läjät ovat pientä.
He ovat ainoita kenen elämään ne leikkaukset ei vaikuta yhtään mitään. Ainoa muutos mikä tulee on se että ei pääse ihan niin paljon lähettämään rahaa veroparatiisiin suomen verottajalta piiloon
Vierailija kirjoitti:
Koska teillä ei tunnu missään jos 200 leikataan. Työssä käyvälta osa-aika työttömälta menee kaikki
Minä maksan tonnin kuussa. Etkö sinä biisi maksaa edes sitä 200 kuussa?
Niin onhan se hassua miten pieni osa kansasta maksaa moninkertaisesti enemmän tuloveroja mitä ne miljoonat duunarit. Tässä tuleekin ilmi Suomen verotuksen epäoikeudenmukaisuus ja voimakas progressio.