Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?
Kommentit (499)
Miksi vakituiset kysyvät omalla työpaikalla esim. kaupungin yksikössä työttömältä, koska sun harjoittelu päättyy. Kun me työttömät ei opiskella, meillä on jo tutkinto.
Mä olin kaupungin yksikössä palkkatuella ja vakituinen kysyi multa kahvitauolla, että kuinka pitkä harjoittelu mulla on.
Siis, ei työtön ole harjoittelija vaan saa toimistotyössä 2200 brutto palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kenen selkänahasta se lääkäri repii mitään? Tai vaikkapa yliopiston professori?
Ainakin professori suoraan veronmaksajien selkänahasta, hänhän saa palkkansa verovaroista, ehkä lääkärikin, ja ollessaan yksityisellä, ehkä kuppaa silti julkisia varoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin professori suoraan veronmaksajien selkänahasta, hänhän saa palkkansa verovaroista, ehkä lääkärikin, ja ollessaan yksityisellä, ehkä kuppaa silti julkisia varoja.
Nämä ihmiset tekevät työtä palkkansa eteen. Ja vieläpä lujasti työtä. Millainen kieroutunut kusipää vertaa näitä ihmisiä sohvalla makaaviin lorttoihin, joiden korkein työsuoritus on välillä käydä paskalla? Se vaan on niin, että se aika on ohi, että sohvalla makaamisesta maksetaan kenellekään. Ei tässä maassa ole mahdollisuutta rakentaa ja ylläpitää jonkinlaista yläluokkaa, joilla on pelkkiä oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia ja elintaso juoksee kuin keskiluokkaiselle ilman, että mitään tarvitsee sen eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että kaikkien pitäisi osallistua talkoisiin.
No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.
No heti alan osallistua, kun palkkaani nostetaan. Epäilen ettei nosteta.
Jonkun pitää tässä maassa se työkin tehdä. Kaikki eivät voi olla toimitusjohtajia.
Väitätkö sinä ihan oikeasti, että se teidän firman toimari ei tee töitä? Voin sanoa, että hän on tehnyt elämässään enemmän töitä kuin sinä tulet ikinä tekemään. Hän on opiskellut aivan älyttömästi, hän on tehnyt aivan
Kuka tahansa voi olla toimitusjohtaja kun perustaa osakeyhtiön. Ei siihen tarvitse välttämättä yhtään työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kaupungin yksikössä palkkatuella ja vakituinen kysyi multa kahvitauolla, että kuinka pitkä harjoittelu mulla on.
Onpa tyhmiä vakkareita. Valtion virastossa kyllä tiesivät harjoittelijan ja työllistetyn eron. Osa työllistetyistä myös vakinaistettiin - niihin virkoihin mitkä lain vuoksi olivat julkisesti auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että kaikkien pitäisi osallistua talkoisiin.
No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.
No heti alan osallistua, kun palkkaani nostetaan. Epäilen ettei nosteta.
Jonkun pitää tässä maassa se työkin tehdä. Kaikki eivät voi olla toimitusjohtajia.
Väitätkö sinä ihan oikeasti, että se teidän firman toimari ei tee töitä? Voin sanoa, että hän on tehnyt elämässään enemmän töitä kuin sinä tulet ikinä tekemään. Hän on o
Miksi meillä sitten maksetaan niitä sosiaalitukia plösöille? Miksi eivät työllisty toimitusjohtajina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset tekevät työtä palkkansa eteen. Ja vieläpä lujasti työtä. Millainen kieroutunut kusipää vertaa näitä ihmisiä sohvalla makaaviin lorttoihin, joiden korkein työsuoritus on välillä käydä paskalla? Se vaan on niin, että se aika on ohi, että sohvalla makaamisesta maksetaan kenellekään. Ei tässä maassa ole mahdollisuutta rakentaa ja ylläpitää jonkinlaista yläluokkaa, joilla on pelkkiä oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia ja elintaso juoksee kuin keskiluokkaiselle ilman, että mitään tarvitsee sen eteen
Just oli lehdessä, että keikkalääkäri saattaa tehdä töitä 2 päivää viikossa.
Ja työttömät on palkattomissa työkokeiluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmiä vakkareita. Valtion virastossa kyllä tiesivät harjoittelijan ja työllistetyn eron. Osa työllistetyistä myös vakinaistettiin - niihin virkoihin mitkä lain vuoksi olivat julkisesti auki.
Niin, työllistetyllä on AMK tutkinto.
Kun mä menen kaupungin yksikköön työkokeiluun niin lähetän kaikkien työntekijöiden nimet kaupunginvaltuustoon jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia. Ei kiinnosta työnteko.
Kyllä heiltä leikataan enemmän, koska ne leikkaukseet ovat usein prosentuaalisia. Hohhoijaa, tämä on v e näään iikkkklsorin tai vassarien aloittama ketju samasta aiheesta???
Mistäs sitten kiskoisitte niitä tukia, kun kaikkien hieman enemmän ansaitsevien tulot olisi verotettu niin loppuun, etteivät enää viitsisi töissä käydä?
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitten kiskoisitte niitä tukia, kun kaikkien hieman enemmän ansaitsevien tulot olisi verotettu niin loppuun, etteivät enää viitsisi töissä käydä?
Mistä sä saat avustajan ensi kesänä, kun soviteltua päivärahaa leikataan. Jos ajat autokolarin niin joudut laitoshoitoon. Ei tule enää kotiin avustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä saat avustajan ensi kesänä, kun soviteltua päivärahaa leikataan. Jos ajat autokolarin niin joudut laitoshoitoon. Ei tule enää kotiin avustajaa.
Ei kannata ajaa autolla Lappiin tai mihinkään toiseen kaupunkiin. Se on sitten oma vika, jos ajaa kolarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset tekevät työtä palkkansa eteen. Ja vieläpä lujasti työtä. Millainen kieroutunut kusipää vertaa näitä ihmisiä sohvalla makaaviin lorttoihin, joiden korkein työsuoritus on välillä käydä paskalla? Se vaan on niin, että se aika on ohi, että sohvalla makaamisesta maksetaan kenellekään. Ei tässä maassa ole mahdollisuutta rakentaa ja ylläpitää jonkinlaista yläluokkaa, joilla on pelkkiä oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia ja elintaso juoksee kuin keskiluokkaiselle ilman, että mitään tarvitsee sen eteen
Minä olen se kusipää, joka vastasin kysymykseen, mistä heidän palkkansa tulee. Faktahan se on, että se tulee verovaroista, joita käytännössä reaalisesti tuottavat vain muut kuin yhteiskunnan töissä olevat. Minä kusipää olin 30 vuotta tuottamassa verovaroja vientiyrityksessä. Siis minunkin "selkänahasta" ovat palkkojaan saaneet. En minä mitenkään verrannut heitä mainitsemiisi ryhmiin.
Minulla on ollut onni saada työpanoksestani kelpo palkkaa, mutta yksityisellä puolella on myös paljon riistotyötä, jossa todellakin työntekijän selkänahasta riistetään firman hyvä tulos ja kierretään veroja ja maksetaan vain pomoportaalle bonuksia. Kaiken tämän lisäksi riistetty työntekijä joutuu palkkansa jatkoksi anomaan yhteiskunnan tukia ja jopa voi menettää työkykynsä. Saa vielä tukien nostamisesta hyväosaisilta haukut.
Ja tuo työn raskauskin on hieman liioiteltu juttu. Pomollakin on vuorokaudessa vain 24 tuntia. Vaikka hän ahkeroisi viikonloput ja lomatkin, ei hän tee 30 työntekijän työpanosta, vaikka palkka voi olla 30-kertainen. Voihan hän stressaantuakin työkuormansa alle, mutta niin se alimman portaan työntekijäkin stressaantuu, kun huoli toimeentulosta on jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki n. 8x8h/kk minimipalkaksi muunnettuna. Työnhakuvelvoite 4 paikkaa/kk edellytyksenä. Varmaan aika realistinen aikaikkuna prosessina, jos toteutusta seurataan. Ei kuitenkaan työntekijän sosiaaliturvaa, eikä eläkekertymää "palkasta". Aloittelijan palkka, vaikka olisi miten kokenut työnhakija :D Ja ilmeisesti jotenkin valvotaan, toisin kuin monen työssä käyvän suoritteita. Palkkoja ei kuitenkaan lähdetä heti laskemaan, vaikka suoritus ei olisi aina ihan priimaa, joka tunnilla miltä palkkaa nostaa. Monessa tuntitaksassa saattaa todellisuudessa olla enemmänkin ilmaa, kuin mitä armoton raataja -narratiivi antaa ymmärtää. Toki myös toisin päin, alasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran valtion talous on kuralla ja sillä perusteella leikataan köyhiltä, niin silloin sillä perusteella pitää leikata kaikilta muiltakin. Pitää leikata sieltä mistä voi.
Pikemminkin tarkistetaan sitä, millainen elintaso ja palveluiden määrä kuuluu perusturvaan. Onko se nyt sitten leikkaamista, vai yleisen oikeustajun mukaista toimintaa.
Myös eläkeläiset saisivat liittyä säästäjien joukkoon. Voisi ajatella, että esim. eläkeläisen kohdalla uimahalli-, teatteri-, matka-, jne. lippujen alennus voitaisiin poistaa. Silloin nimenomaan kuluttamista verotettaisiin. Näistä palveluista keskituloinen maksaa kaikesta täyden hinnan, kun lähes kaikille muille ryhmille on jokin alennus. Tosiasiassa kulut kuitenkin on maksettava, eli ne työssäkävijät maksavat myös nämä alennukset omissa lipuissaan.
Jos keskituloisen verotaakk
Hyvä huomio, miksi eläkeläiset saavat edes mistään museosta alennuksia. Liikuntapalvelut jotenkin ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisuuden vuoksi. Suurin osa näistä ei ole palkkansa eikä tulojensa arvoisia. Duunarit pitävät Suomea pystyssä ja taloutta pyörimässä. Suomessa on liian kallista suhteessa palkkoihin. Hinnat alas. Tai tehdään kuten Sveitsissä, jossa on kallista mutta palkat ovat myös korkeita.
Että niin voidaan tehdä tarvitaan tehokkuutta, tuottavuutta ja korkean jalostusarvon vientituotteita. Yhtäkään ei Suomesta löydy.Pitäisi pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään, että nykyiset edut on ansaittu joskus Nokian kulta aikoina. Ei ole enää sellaista Nokiaa eikä tule vaan suomen talous on heikentynyt jo vuosikymmeniä.
Niin, miksi yksityinen sektori on Suomessa niin huono, ettei se kykene tuottamaan vaurautta?
Koska julkienn sektori on niin laaja ja sääntelevä ja koska työllistäminen on Suomessa kallista. Suomen ympäristö ei kannusta innovaatioihin ja riskin ottamiseen. Koska työntekijät ovat niin kalliita palka sivukuluineen ja vaikea potkia pois niin työntekijöitäkään ei viitsitä palkata.
Miksi yksi ihminen saa matkustaa lentokoneella joka vuosi ja pilata ilmaston. Järkyttävä hiilijalanjälki.