Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä siivoan kodin jouluksi, paistan itse kinkun, teen itse laatikkoruoat, karjalanpaistin, lihapullat, salaatit ja kalan.
Mitä tekee hyvätuloisen vaimo, siivooja siivoaa kodin ja ruoat ostetaan valmiina.
Tultiin juuri ruokakaupasta. Huomenna sitten siivoan koko huushollin. t: hyvätuloinen
Monella hyvätuloisella käy siivooja.
Naapurit ajattelevat, että uusavuton vaimo.
No ei käy. Pääministerikin siivosi itse oman vessansa. Tällä palstalla on ihan ihme käsityksiä meidän hyvätuloisten ja vauraiden ihmisten elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran valtion talous on kuralla ja sillä perusteella leikataan köyhiltä, niin silloin sillä perusteella pitää leikata kaikilta muiltakin. Pitää leikata sieltä mistä voi.
Mulle sopii että kaikilta leikataan.
Multa leikattiin 450€/kk, edellytän että köyhiltä leikataan saman verran.
Eli minä tienaan nettona 1400€, ja siitä pitäisi ottaa 450€.
Kun jollakin käy siivooja, niin kyllä sitä ajattelee, että kyse on laiskasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette muuten mieltä Matti "keppijumppa" Vestmanin kaltaisista sankariyrittäjistä? Onko ihan itse kovalla työllä ansaittua rahaa?
en ole yrittäjä eikä musta tod.näk koskaan sellaista tule, mutta tää nyt on aika paha niputusrimanalitus vetää kaikki yrittäjät tähän kastiin. Ilman yrittäjiä meillä ei olisi kampaajia, hammaslääkäreitä, eläinlääkäreitä, taksikuskeja, ruokakauppoja, kiskoja, siivojia etc etc.
Minusta tämän kirjoittaja ei yritä vetää kaikkia yrittäjiä tähän kastiin vaan muistutti, että joukkoon mahtuu verovarojen kuppaajia. Et kuitenkaan pahastu tässä keskustelussa siitä, että tukia saavia vähävaraisia ollaan niputtamassa lusmuiksi verovarojen kuppaajiksi joidenkin joukkoon mahtuvien lusmujen perusteella.
Osalla vaimo ei osaa laittaa ruokaa, heillä on noi valmisruoat joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkani nousi n.1000€ kun pääsin 20vuoden jälkeen uralla eteenpäin vastuullisempaan asemaan.
Myös verottaja muisti minua pitkästä työurasta ja käteen tuosta summasta jää 200€/kk
No se 200e/kk on monen köyhän kuukausi ruuat. Et mieti vähän ennenkuin kitiset
Ei.
Ja edelleenkään teillä ole mitään käsitystä mun palkkatulosta.
En mä ole rikas, en säästä, ne rahat menee mitä tulee, ruokaan on laittaa se 200€/kk.
Painan ihan v*tusti duunia että olen siinä missä nyt, ja ne jotka ei tee samaa syystä tai toisesta, on silti sitä mieltä että en ole palkkaani ansainnut koska itse saa vähemmän.
Huhheijaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä siivoan kodin jouluksi, paistan itse kinkun, teen itse laatikkoruoat, karjalanpaistin, lihapullat, salaatit ja kalan.
Mitä tekee hyvätuloisen vaimo, siivooja siivoaa kodin ja ruoat ostetaan valmiina.
Tultiin juuri ruokakaupasta. Huomenna sitten siivoan koko huushollin. t: hyvätuloinen
Monella hyvätuloisella käy siivooja.
Naapurit ajattelevat, että uusavuton vaimo.
No ei käy. Pääministerikin siivosi itse oman vessansa. Tällä palstalla on ihan ihme käsityksiä meidän hyvätuloisten ja vauraiden ihmisten elämästä.
Ja ihme käsityksiä työttömien elämästä.
Työttömillä on nykyään tutkinnot ja työkokemusta. CV 2 sivua ja AMK tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette muuten mieltä Matti "keppijumppa" Vestmanin kaltaisista sankariyrittäjistä? Onko ihan itse kovalla työllä ansaittua rahaa?
en ole yrittäjä eikä musta tod.näk koskaan sellaista tule, mutta tää nyt on aika paha niputusrimanalitus vetää kaikki yrittäjät tähän kastiin. Ilman yrittäjiä meillä ei olisi kampaajia, hammaslääkäreitä, eläinlääkäreitä, taksikuskeja, ruokakauppoja, kiskoja, siivojia etc etc.
Minusta tämän kirjoittaja ei yritä vetää kaikkia yrittäjiä tähän kastiin vaan muistutti, että joukkoon mahtuu verovarojen kuppaajia. Et kuitenkaan pahastu tässä keskustelussa siitä, että tukia saavia vähävaraisia ollaan niputtamassa lusmuiksi verovarojen kuppaajiksi joidenkin joukkoon mahtuvien lusmujen perusteella.
Ei niin paskaa yrittäjää Suomessa olekaan, ettei sitä joku puolustaisi.
Mä luulen, että on vielä hätä kädessä, kun naiset ei hoida eläkkeellä olevia vanhempia eikä puolison vanhempia.
Köyhällä.kun leikkaa, niin ihminen on sellainen selviytymiskone, että leikattava asia korvataan jollain muulla vaihtoehdolla.
Äkkiä käy niin, että jätetään esim kalja ja tupakki ostamatta kaupasta, mutta valmistetaan itse tai hankitaan harmailta markkinoilta. Köyhän elintaso ei ehkä otakaan niin paljoa osumaa, vaan joltakin rehelliseltä yrittäjältä jää rahat saamatta.
Tai muutetaan pääkaupunkiseudulta jonnekin muuttotappiokuntaan pahimmassa tapauksessa työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että on vielä hätä kädessä, kun naiset ei hoida eläkkeellä olevia vanhempia eikä puolison vanhempia.
Mä olen ollut palkattomissa työkokeiluissa ja palkkatukitöissä ja näin ison vaivan AMK tutkintoon ja siitä saa pelkkää haukkumista.
Niin tyhmä en ole, että hoitaisin ilmaiseksi eläkkeellä olevia vanhempia tai puolison vanhempia.
Olkoot eläkeläiaet ilman hoitoa, jos valtio ei hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö ihan tosissasi, ettei hyvätuloiset saa valtion tukia ja etuuksia? Jos nyt ei puhuta jostakin muutaman tonnin "hyvättuloisesta" vaan esim. 14.000€/kk tulonsaajista, joilla on ostovoimaa ja varaallisuutta entisestään.
Tässä muutama mainitakseni.
Esim. voivat palkata kotiinsa siivoojan ja yhteiskunta maksaa 60% siivoojan palkasta, 2 heng. taloudessa se on 2x 3500€= 7000€/v
Kela korvaukset yksityisestä terv.hoidosta, fysioterapiasta, hammaslääkäristä jne.
Aran avustukset kiinteistöihin korjauksiin esim. energia- hissi jne . ja voidaan puhua sadoistatuhansista euroista, jolloin varallisuuden arvo nousee entisestään.
Valtion tuet tietoverkostoihin esim. valokuidun rakentaminen tai yksityistiet.
Yritys- ja maataloustuet. Esim. Nalle Wahlruus taisi viimekin vuonna saada tilukselleen lähes miljoonan maataloustuet, kun "harrastaa" maaviljelystä tiluksillaan.
Niin paljon virheitä, et taida olla sukusi ylepyden aihe? Kotitalousvähennys 3500eur, mistä vedit luvun, Arhinmäeltä?
Kela korvaukset 30eur ensi vuonna. Haluatko tosiaan kaikki ihmiset kanssasi julkisen päivystyksen jonoon, taitaisi sinulta jäädä lääkäri väliin siinä jonotuksessa. Halvemmaksi taitaa tulla tuo 30eur kuin että julkinen sektori ottaisi nuo samat potillaat.
Ara korvauksista nautit sinäkin, tai kaupungin vuokra-asunnossa asuvat. Valokuitu ja tiet, et taida tietää, että sinäkin käytät valokuitua kun roikut tällä palstalla?
Pääsitkö tosiaan peruskoulun läpi? Kannattaisi ehkä haastaa koulu oikeuteen elämäsi tuhoamisesta.
"
Höh, argumenttisi on, ettei rikkaan saama tuki (esim. Ara) ole tuki, jos köyhäkin sitä saa. Eihän tuon kirjoittaja väitäkään, että hänen mainitsemansa tuet olisi yksin rikkaille räätälöity. Eikö rikkaan saama äitiyslomakorvauskaan sitten ole tuki, kun sitäkin maksetaan myös köyhille, tosin sitten yleensä vähemmän?
Ja kenenkään valtiolla/kunnalla töissä olevan kovatuloisen ei pitäisi yhtään elvistellä kovilla ansioillaan ja valittaa heiltä nyhdetyistä veroista. Hehän saavat palkkansa täysin verorahoista, joten veronkorotus tarkoittaa vain sitä, että heille annetaan hieman vähemmän. Niinhän täällä selitetään köyhien tukileikkauksiakin. Jos taas olet yksityisellä töissä, on sitten ihan sama, jos firma sinusta haluaa sen kovan palkan maksaa. Jotkut firmat kuitenkin ovat kupanneet yhteiskunnalta vaikka mitä, jotta tuon huippupalkan voivat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat tukia, esim. äitiys- sairaus yms. päivärahoja sekä eläkkeitä. Lapsilisät yms.
Tuhoavat kuluttamisellaan maapallon
Heidän tukensa per henkilö on isot. Noin puolet sosiaalituista kohdistuu hyvätuloisiin.
Muistan, kun media toi hyvätuloisten etuuksien kohtuullisuuden, jotka perustuvat tuloihin, oliko nyt pääministeri Jyrki Katainen tai Paavo Lipponen, joka nosti isyyspäivärahaa yhtäpaljon yhdessä päivässä, mitä keskimäärin äidit saivat kuukaudessa.
Samoin näiden k.edustajan sopeutumiselåkkeet. Nuorin eläkeläinen taitaa olla 30v, joka samaan aikaan väitteli tohtoriksi ja toinen harjoitti lääkärin ammattia kymmeniä vuosia ja samalla pääomatulot oli satojatuhansia euroja. Tosin nykyisillä k.edustajilla tätä yhteiskunnan tukea ei ole.
Eli turha ap. puhua, ettei hyvätuloiset saisi tukia ja etuuksia.
Ja vielä, kun muistaa, että näiden kansanedustajien palkkiotkin on jo maksettu verovaroista eli he eivät ole "tuottaneet" mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat tukia, esim. äitiys- sairaus yms. päivärahoja sekä eläkkeitä. Lapsilisät yms.
Tuhoavat kuluttamisellaan maapallon
Heidän tukensa per henkilö on isot. Noin puolet sosiaalituista kohdistuu hyvätuloisiin.
Muistan, kun media toi hyvätuloisten etuuksien kohtuullisuuden, jotka perustuvat tuloihin, oliko nyt pääministeri Jyrki Katainen tai Paavo Lipponen, joka nosti isyyspäivärahaa yhtäpaljon yhdessä päivässä, mitä keskimäärin äidit saivat kuukaudessa.
Samoin näiden k.edustajan sopeutumiselåkkeet. Nuorin eläkeläinen taitaa olla 30v, joka samaan aikaan väitteli tohtoriksi ja toinen harjoitti lääkärin ammattia kymmeniä vuosia ja samalla pääomatulot oli satojatuhansia euroja. Tosin nykyisillä k.edust
Kansanedustaja laatii lakeja ja tekee päätöksiä koko valtakunnan asioissa. Tietenkin siitä tulee maksaa. Ei kukaan sitä työmäärää oman työnsä ohessa ehtisi tehdä. Kunnallispolitiikkaa tehdään vielä kokouspalkkioilla päivätyön päälle, mutta eduskunna vaatima työmäärä on kokopäivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut palkattomissa työkokeiluissa ja palkkatukitöissä ja näin ison vaivan AMK tutkintoon ja siitä saa pelkkää haukkumista.
Niin tyhmä en ole, että hoitaisin ilmaiseksi eläkkeellä olevia vanhempia tai puolison vanhempia.
Olkoot eläkeläiaet ilman hoitoa, jos valtio ei hoida.
Jos omaiset ei hoida niin valtio joutuu palkkaamaan hoitajia, se tuo töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran valtion talous on kuralla ja sillä perusteella leikataan köyhiltä, niin silloin sillä perusteella pitää leikata kaikilta muiltakin. Pitää leikata sieltä mistä voi.
Mulle sopii että kaikilta leikataan.
Multa leikattiin 450€/kk, edellytän että köyhiltä leikataan saman verran.
Eli minä tienaan nettona 1400€, ja siitä pitäisi ottaa 450€.
Ja minä tienaan 500 e/kk. Siitä joutaa ottaa 450 tasapuolisuuden nimissä, eikö vaan?
Me leikattiin jo - tarjottiin köyhemmille vieraille spumantea shampanjan sijasta. Niitä katseita! Köyhät on niin vaativia.
Työttömien haukkuminen tulee vielä kalliiksi.
Sotessa on rahat loppu ja omaiset ei hoida.
Menkööt hyvätuloiset hoitamaan eläkeläisiä vapaa-ajalla, jos haluavat.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Rakennekynsi mamma vaimona.