Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Kouluttaudu hoiva-avustajaksi. Pääset heti töihin.

Vierailija
22.12.2023 |

Minulla on rajoitteita, mutta hoivaajista on pulaa ja minulle muokattiin työ, jota pystyn tekemään. 

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä työttömänä miettinyt uudelleen kouluttautumista, mutta olen pikemminkin harkinnut hakeutuvani lukemaan liiketaloutta ja johtajuutta.

Työttömällä ei tästä ole mitään hyötyä, kuten useimmista muistakaan opinnoista.

Kukaan ei halua työtöntä, koska tämä on työtön ja todistanut siten osaamattomuutensa. Aukotonta. Työtön halutaan vain tekemään joitain alimmaisia paskahommia, silloinkin jonnekin muualle.

Ne kauppakorkean Johtamisen ja organisoinnin laitoksen opinnot ei peliä ratkaise. Tullakseen otetuksi vakavasti, osaamisen pitää olla myös sosiaalisesti oikein arvottuneessa paketissa, mikä "työtön" ei ole. Esim. Bourdieulla ja Foucault'illa on näihin liittyen melko ansiokasta sanottavaa.

Höpö höpö, ei työttömyys ole merkki osaamattomuudesta. Itsellä

Eipä sinun mielestäsi olekaan. Eikä monen muunkaan mielestä. Sen sijaan työelämän portinvartijoiden mielestä usein on.

Vierailija
142/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, perussairaana ihmisenä mun pitäis mennä hoitamaan muita, jotka ovat saaneet helpotusta elämään, mutta mun pitäs silti raataa itseni hajalle? EI. TULE. KUULOONKAAN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"os et osaa sitä hakemukseesi selvästi sanoittaa, niin ohi menee. "

Ahaa, siis hakemuksenteon osaaminen onkin tärkeämppää  kuin itse osaaminen! Mikä jottei, kyllä se toki sujuu ja käy. Sääli tietty niitä, jotka jää rannalla sitten sen osaamisen kanssa, jolla ne hommat oikeasti tehtäisiiinkin.

Toisaalta, tähän mennessä työelämässä vastaantulleista harvalla sitä on muutenjkaan kovin kehuttavasti ollut, aika monen kohdalla on tullut ihmeteltyä, mitenköhän nuo ovat oikein paikalleen päässeet.

Nyt tosin taisi selvitä sekin.

Noin se ikävä kyllä on. Hakemuksessa myydään omaa osaamista ja myös omaa persoonaa. Hakijan pitää pystyä tunnistamaan mitä sellaista osaamista hänellä on, mistä on etua juuri kyseisessä työtehtävässä, mitä hän hakee. Hänen pitää pystyä kertomaan tästä osaamisestaan vieraalle ihmiselle, joka ei tunne häntä. Lisäksi hänen pitää pystyä kertomaan, minkälainen hän on työntekijänä. Minkälaisen työkaverin hänestä saa, jos hänet otetaan töihin? Mikä on hänen tapansa toimia työyhteisössä ja mitä osaamista ja vahvuuksia hän tuo mukanaan?

Lisäksi työnantaja haluaa kuulla, mikä motivoi työnhakijaa ja miksi hän on kiinnostunut tulemaan juuri kyseiseen yritykseen ja juuri kyseiseen tehtävään.

Tämä kaikki pitää tietenkin pystyä esittämään napakasti ja vakuuttavasti, suurta itseluottamusta uhkuen. Hakemuksesta pitäisi tulla sen lukijalle sellainen tunne, että nyt osuttiin kultasuoneen ja löytyi ihan mahtava tyyppi!

Oman osaamisen tunnistaminen, sanoittaminen ja myyminen eivät läheskään aina ole mitään vahvuuksia niillä hakijoilla, joilla muuten olisi oikeanlaista osaamista. Tässä pelissä menestyvät ikävä kyllä ne, jotka parhaiten osaavat myydä itseään.

Vierailija
144/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, siis hakemuksenteon osaaminen onkin tärkeämppää  kuin itse osaaminen! Mikä jottei, kyllä se toki sujuu ja käy. Sääli tietty niitä, jotka jää rannalla sitten sen osaamisen kanssa, jolla ne hommat oikeasti tehtäisiiinkin.

Toisaalta, tähän mennessä työelämässä vastaantulleista harvalla sitä on muutenjkaan kovin kehuttavasti ollut, aika monen kohdalla on tullut ihmeteltyä, mitenköhän nuo ovat oikein paikalleen päässeet.

Noin se ikävä kyllä on. Hakemuksessa myydään omaa osaamista ja myös omaa persoonaa. Hakijan pitää pystyä tunnistamaan mitä sellaista osaamista hänellä on, mistä on etua juuri kyseisessä työtehtävässä, mitä hän hakee. Hänen pitää pystyä kertomaan tästä osaamisestaan vieraalle ihmiselle, joka ei tunne häntä. Lisäksi hänen pitää pystyä kertomaan, minkälainen hän on työntekijänä. Minkälaisen työkaverin hänestä saa, jos hänet otetaan töihin? Mikä on hänen tapansa toimia työyhteisössä ja mitä osaamista ja vahvuuksia hän tuo mukanaan?

Lisäksi työnantaja haluaa kuulla, mikä motivoi työnhakijaa ja miksi hän on kiinnostunut tulemaan juuri kyseiseen yritykseen ja juuri kyseiseen tehtävään.

Tämä kaikki pitää tietenkin pystyä esittämään napakasti ja vakuuttavasti, suurta itseluottamusta uhkuen. Hakemuksesta pitäisi tulla sen lukijalle sellainen tunne, että nyt osuttiin kultasuoneen ja löytyi ihan mahtava tyyppi!

Oman osaamisen tunnistaminen, sanoittaminen ja myyminen eivät läheskään aina ole mitään vahvuuksia niillä hakijoilla, joilla muuten olisi oikeanlaista osaamista. Tässä pelissä menestyvät ikävä kyllä ne, jotka parhaiten osaavat myydä itseään.

Älykäs henkilö kykenee tutkimaan, miten hän voi tehokkaasti markkinoida omaa osaamistaan ja tarvittaessa hakeutumaan koulutukseen, jossa opetetaan haastattelutaitoja ja menestymistä työhaastatteluissa.

Vierailija
145/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.

Suomen teollisuuden jalostusaste on alhainen ja sivistystä ja perustutkimusta ei arvosteta. Olemme nykyisin kehitysmaa. Ei sellainen pysty työllistämään maistereita ja tohtoreita.

Kyllä olen yrittänyt niitä työllistää (siis ei fyysisesti raskaalle hoiva-alalle, vaan hyvin palkatulle asiantuntija-alalle), mutta ovat saikulla. Ei tule työnteosta mitään, jos tehtävää tarvisi oikeasti tehdä eikä olla vähän väliä saikulla, niin sellaista tehtävää ei voi antaa.

Vierailija
146/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sillä palkalla. Saan nyt asumistuen ja toimeentulotukea eli kaikki lääkkeet ilmaiseksi. Se ero on niin pieni, mitä saisi lisää hoiva avustajan palkalla, ettei ole sen väärti 

Vierailija
147/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajan tutkinnon tulisi olla pakollinen työttömyyden pitkittyessä, kun on selvää ettei oma ala työllistä yrityksistä huolimatta. Ratkaistaan yhdessä Sote kriisi.

No sehän on ratkaisu työvoimapulaan, kun pakotetaan alalle joku, jolla ei ole mitään mielenkiintoa hoitaa ihmisiä. Toki tuoltakin välttyy, jos sinne on joku testi, ja sitä ei vain läpäise...

Meillä ei joiva-avustaja hoida ketään. Hoitaa keittiön ja pyykit ja yleis siivouksen sillä välin, kun siivousfirma käy. Korkeintaan seurustelee asukkaiden kanssa ja lukee näille päivän lehdet yms

Tekosyitä voi aina keksiä, ettei tarvitse töihin lähteä ja voi loisia kotona

Vierailija
148/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se homma kaikille sovi eikä siitä oikein makseta kunnollista palkkaa.

Vierailija
149/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajan tutkinnon tulisi olla pakollinen työttömyyden pitkittyessä, kun on selvää ettei oma ala työllistä yrityksistä huolimatta. Ratkaistaan yhdessä Sote kriisi.

No sehän on ratkaisu työvoimapulaan, kun pakotetaan alalle joku, jolla ei ole mitään mielenkiintoa hoitaa ihmisiä. Toki tuoltakin välttyy, jos sinne on joku testi, ja sitä ei vain läpäise...

Meillä ei joiva-avustaja hoida ketään. Hoitaa keittiön ja pyykit ja yleis siivouksen sillä välin, kun siivousfirma käy. Korkeintaan seurustelee asukkaiden kanssa ja lukee näille päivän lehdet yms

No täällä hoiva-avustajat tekevät hoitotyötä lähihoitajien kanssa. Laitoshuoltaja siivoaa ja pyykkituvassa on pyykkäri. Vapaaehtoistyötä tekevät lukevat lehdet ja ulkoiluttavat vanhuksia.

Vierailija
150/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se ikävä kyllä on. Hakemuksessa myydään omaa osaamista ja myös omaa persoonaa. Hakijan pitää pystyä tunnistamaan mitä sellaista osaamista hänellä on, mistä on etua juuri kyseisessä työtehtävässä, mitä hän hakee. Hänen pitää pystyä kertomaan tästä osaamisestaan vieraalle ihmiselle, j

Hyvin koulutetut työnhakijat, sellaiset joita minä en palkkaa, kuvailevat usein hakemuksissaan ja haastattelussa sitä mitä he toivoisivat työn antavan heille, mutta eivät kerro, mitä he osaavat tehdä. "Minulla on hyvä kielitaito ja kokemusta alalta x ja toivoisin pääseväni työssä hyödyntämään vahvuuksiani. Olen nopea oppimaan ja sopeudun uusiin tilanteisiin". Tästä minä en pysty päättelemään, mitä hakija osaa tehdä. Kokemus alalta x tulisi voida esittää konkreettisina tehtävinä, jotta voisi päätellä, että hakija on todella tehnyt niitä ja tietää, mitä niissä tehdään. Minä en pysty keksimään tai tarjoamaan toiveiden mukaista työpaikkaa kenellekään, joka toivoo, että hänen maisterintutkintoansa arvostetaan. Kyllä minä sitä arvostan, kaikilla työntekijöilläni on sellainen. Tutkinto on kuitenkin vain välttämätön edellytys, palkatuksi tulemiseen tarvitaan lisäksi konkreettista tekemistä ja osaamista. Vaikka se olisi tyyliin partioleirin järjestäminen.

Vierailija
151/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin pitkä rajoitelista, ettei työllistyis. En voi nostaa, selkä sökönä. En voi olla kauaa jaloillani, koska jalkapöytä on sökönä. Perus sairaudet vaatii myös huomioimista, tauon tarve on silloin kun keho niin sanoo eikä silloin kun kerkeää (tai olen itse hoidettavana). Nepsypiirteet tekee todella kiisalliseksi koskea vieraita ihmisiä ja jos puhutaan pian kuolevista ihmisistä, ei psyyke kestäisi.

Vierailija
152/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään mitään tajuntaa laitoshuoltajan työstä. Joutuu monesti tekeen lähihoitajien hommia, kun nämä istuu joko tupakalla, tai kahvilla tai missä kulloinkin. Moni ei edes osaa sitä työtänsä. Pitkäaikaiset laikkarit kullan arvoisia. Ovat nykyään tosi hyvin koulutettuja ja hygieniasta tietävät aika paljon, enemmän kuin esim.lähihoitajat, joille tätä puolta ei taideta opettaa ollenkaan,isossa laitoksessa kaiken a ja o ettei niitä viruksia ja muita levitetä ympäriinsä. Pitäisi,huom! pitäisi olla kaikilla aseptinen omatunto.Harva edes välittää.

Vierailija
153/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan osaa,samaten kun kun kaikki luulee osaavansa siivota. Ei todellakaan osaa. Jos tietäisitte niin rukoilisitte ettette esim.koskaan joudu leikkaussaliin tai ylipäänsä Taysiin.

Vierailija
154/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän ne saatanan vam maset leirille!!

Vierailija
155/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan osaa,samaten kun kun kaikki luulee osaavansa siivota. Ei todellakaan osaa. Jos tietäisitte niin rukoilisitte ettette esim.koskaan joudu leikkaussaliin tai ylipäänsä Taysiin.

Saman sylttytehtaan sahuna mä olen jo vuosia sanonut lähimmäisille, että älkää hyvät ihmiset koskeko sairaalassa mihinkään, mihin ei ole aivan pakko. Mutta että leikkuritkin

Vierailija
156/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hae jos ei ole mitään kutsumusta tähän työhön. Lähihoitajaksikin pääsi yhteen aikaan vaikka mitä narsisteja, kun vähennettiin testejä. Alalla nykyään esim.tummaihoisia, jotka ei välitä, taikka ymmärrä hygieniasta yhtään mitään,nähty on. Hyi hitto sanon vaan. Aina löytyy näitä että hakekaa ihmeessä,töitä on. 632

Turha syyllistää ulkomaalaisia, kaikenlaista lähäriä löytyy myös kantiksista. En ikinä erehdy alalle.

Vierailija
157/170 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm alan fyysisestä rasitavuudesta on ihmiset montaa mieltä kaveri lähäri ja sanoi ettei työ fyysisesti niinraskasta ole. 30 vuotias miespuolinen lähihoitaja. 185 cm 90 kg mies joka käy salilla ja harrasta ajuoksua vapaa ajallaansa. Oli sitämieltä ettei ala niin raskasta mitä yleensä puhutaan.

Vierailija
158/170 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen osaa tehdä jo luonnostaan perushoitoa sen verran että saa itsensä elätettyä jos ei maisterin hommat tuo leipää pöytään.

Jokainen mies osaa luonnostaan kaikki tekniset työt, autojen rassaukset ja talojen rakennukset, joten sinne vaan kaikki työttömät maisteriukot hakemaan känsiä kämmeniin! 

Nainen kuitenkin esimerkiksi synnyttää ja hoitaa lapset. Luontainen valmius kevyeen hoivaan ja arjen perustoiminnoissa tukemiseen on olemassa.

Mä oon ihan huono noissa. Keho ei älynnyt synnyttää vaan vauva piti leikata ulos. Googletin miten vauvaa hoidetaan. Lapsen isä on luontaisesti parempi ja kantaa suuremman osan vastuusta. Että älä yleistä. 

Vierailija
159/170 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laitosapulainen. 

Vierailija
160/170 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua naisvaltaiselle alalla" "En sovi hoitamaan ihmisiä" "En halua koskea" "Hyi kakka"

Oikeasti, olette työttömiä. Teillä ei ole osaamisesta unelmahommiinne. Ei se työ siinä tapauksessa mitään herkkua ole, mutta kannattaisi nyt jotain kuitenkin tehdä elantonsa eteen.

En minäkään hoitotyöstä tykkää, mutta teen kuitenkin. Kärsivällisyyttä oppii tässä matkan varrella. Me saataisiin hoitaa sairaamme ja vanhuksemme kodeissa, jos vaatimus olisi, että jokainen hoitotyötä tekevä olisi unelma-ammatissaan. Senkun pesee vaan perseet ja lähtee kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän