Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Kouluttaudu hoiva-avustajaksi. Pääset heti töihin.

Vierailija
22.12.2023 |

Minulla on rajoitteita, mutta hoivaajista on pulaa ja minulle muokattiin työ, jota pystyn tekemään. 

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi erityisen sopiva ala monelle pitkäaikaistyöttömälle. Siivous, ruoanlaitto ja tarjoilu, sängyn petaus, ikäihmisten avustaminen ym. Nehän ovat kaikki asioita mitä naiset tekevät mielellään normaalisti muutenkin.

En tee mitään näistä mielelläni.

Vierailija
102/170 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kouluttaudu enää mihinkään, jos en saa siltä ajalta palkkaa. Ihan tarpeeksi on huijattu näillä koulutushommilla. 

Kaikkien pitäisi tehdä kuten sinä.

Koulutukset on usein ilmaistyötä eli huijausta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+60v ei kannata enää kouluttaa , ei edes hoiva-apulaiseksi. Viime viikolla päivitettiin työkkäritädin kanssa suunnitelma ja tämä lause löytyy työllistymissuunnitelmastani.

T: +60V ja työtön

Minä kouluttauduin oppisopimuksella. Työllistymissuunnitelmassa oli työkokeilua samoihin töihin 6kk- 2 v :) Kävin kokeilemassa 6 vk, että tiesin mitä se on. Opiskelupaikan sain ilman te-toimistoa.

N61 

Vierailija
104/170 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kouluttaudu, sillä en halua hoiva-avustajan töitä vaan koulutustani vastaavaa työtä.

Vierailija
105/170 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustajan tutkinnon tulisi olla pakollinen työttömyyden pitkittyessä, kun on selvää ettei oma ala työllistä yrityksistä huolimatta. Ratkaistaan yhdessä Sote kriisi.

Vierailija
106/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoiva-avustajan/henkilökohtaisen avustajan töissä. Käytin yksin nostolaitetta, kuului haavan hoitoa, Peg-letkun käyttöä, saattohoitoa, syötin, juotin ja puin sänkypotilaita, lääkkeiden antoa purkeista. Olin yksityisessä hoivakodissa. Minulle ehdotettiin myös katetrointia. Luvattiin näyttää käytännössä miten menee. 

Vierailija
107/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajan tutkinnon tulisi olla pakollinen työttömyyden pitkittyessä, kun on selvää ettei oma ala työllistä yrityksistä huolimatta. Ratkaistaan yhdessä Sote kriisi.

Ei kaikista ole hoitoalalla. Minäkin saisin potkut eka päivänä.

Vierailija
108/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kouluttaudu, sillä en halua hoiva-avustajan töitä vaan koulutustani vastaavaa työtä.

Kun kouluttaudut hoivhoavustajaksi, niin sittenhän hoiva-avustaminen on koulutustasi vastaavaa työtä. No problem.

Vierailija
109/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset vain motivaatiota. Sitä tulee, kun työttömiltä otetaan tuet pois. Työnteon vaihtoehtona on vain nälkäisenä ja kylmissään kerjääminen..

Vierailija
110/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset vain motivaatiota. Sitä tulee, kun työttömiltä otetaan tuet pois. Työnteon vaihtoehtona on vain nälkäisenä ja kylmissään kerjääminen..

Motivaatio tai tukien poisto ei muuta luonnettani eikä persoonallisuutta. En vain pysty työskentelemään ihmisten kanssa. En ole sosiaalinen, iloinen tai puhelias ja väsyn kiireestä ja metelistä niin että hermoni palavat ja tiuskin ja kiroilen ja puhun rumasti. Haluatko minut sinua hoitamaan?

Vierailija
111/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä hoiva- apuri tekee käytännössä?

Taluttaa vessaan. Tarjoaa ruokaa, vaihtaa lakanoita? Toivottavasti on hyvät vakuutukset. Pari lähäriä, jotka eivät olleet lukeneet epikriisiä mursivat potilaan juuri leikatun ja korjatun lonkan, kun nostivat potilaan väkisin seisomaan.

Vierailija
112/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hoiva-avustajan/henkilökohtaisen avustajan töissä. Käytin yksin nostolaitetta, kuului haavan hoitoa, Peg-letkun käyttöä, saattohoitoa, syötin, juotin ja puin sänkypotilaita, lääkkeiden antoa purkeista. Olin yksityisessä hoivakodissa. Minulle ehdotettiin myös katetrointia. Luvattiin näyttää käytännössä miten menee. 

Eli teit lähärin työt vain pienemmällä palkalla? Olen ymmärtänyt ettei hoiva-avustajat työskentele koskaan yksin, vaan ovat nimenomaan apuna.

Vierailija
113/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen lueskellut näitä akateemisten työttömien työllistymistä käsitteleviä ketjuja, muutama havainto:

Nämä työttömät hakevat usein töitä, joiden rahoitus tulee verorahoista. Tällaisten (varsinkin hyväpalkkaisten) töiden saaminen vaatii usemmiten poliitisten- tai sukulaisuus/kaverisuhteden omaamista. Vaikka Suomessa ei tietenkään ole korruptiota,kröhm.

Toinen asia on akateemisten työttömien usein heikko ymmärrys yksityisensektorin logiikasta, eli miten markkinatalouden lain alaisuudet vaikuttaa yritysten käyttäytymiseen ja siihen millaisia intressejä yrityksillä on kun harkitaan työvoiman palkkaamista.

Kolmas asia on, että nämä työttömät tuntuvat heikosti tunnistavan mitä arvokasta osaamista heillä on, jolloin he eivät myöskään osaa tuoda sitä esille työ haettaessa, eli työpanosta myytäessä.

Vierailija
114/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen jo sairaanhoitaja, mutta lopetin ne työt jo viime vuosituhannella, miksi siis kouluttautuisin avustajaksi kun en hoitajan työtäkään halua tehdä? 

Vierailija
115/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.

Kyllä se lisää sinun työllistymistäri maisterialallasi, vaikka et sitä nyt usko. CV:si kannalta on parempi, että siinä on lähihoitaja välissä, kuin, että se on tyhjä. Laita ehdotus oppisopimuksesta lähimpään paikkaan, saat heti palkkaakin. Itse olen maisteri ja harmittaa, ettei terveyteni kestä lähihhoitajan työtä. Tiedän myös

Mitä järkeä maisterin papereilla hakea amikseen? Miksei sitten sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi samantien, jos kerran sille alalle aikoo suunnata? Tai vaikka fysioterapeutiksi, toimintaterapeutiksi tai kuulontutkijaksi? Kaikista noista on pulaa, joten miksi ihmeessä tuolla pohjalla kouluttautuisi lähihoitajaksi, tai vielä vähemmän hoiva-avustajaksi?

Vierailija
116/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teit lähärin työt vain pienemmällä palkalla? Olen ymmärtänyt ettei hoiva-avustajat työskentele koskaan yksin, vaan ovat nimenomaan apuna.

Mun työpaikassa avustajat ei saa edes pesuissa ja pukemisessa avustaa, saati käyttää mitään laitteita tai koskea lääkkeisiin. Käytännössä heidän työnsä on auttaa ruoan jakamisessa ja syöttämisessä (kaikkia eivät saa syöttääkään, riippuu kunnosta), pyykkikuorman purkamista kaappeihin, vaippahyllyjen täyttämistä huoneiden vessoissa, sänkyjen petaamista, lehden lukemista asukkaille ja vastaavia hommia. Lähihoitajat huolehtii perushoidon, sairaanhoitaja lääkkeet, lääkärin kierrot, labrat jne. Osa tehtävistä sh:n ja lh:n kanssa erikseen sovittavissa. Meillä kaikilla lähäreillä ei ole samanlaajuisia lääkelupia, eikä kaikilla samaa osaamista esimerkiksi haavanhoidosta, mutta osa tekee lähes kaikkea mitä sh:kin ja tuuraa sh:ta tarvittaessa. Ei kuitenkaan tiettyjä lääkkeitä, labroja, rokotuksia, tai muita selkeästi vain sh:lle kuuluvia töitä.

Vierailija
117/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu fyysisten esteiden vuoksi. Loistava työ kun minulle jo itsellekin on suositeltu avustajaa. 

Vierailija
118/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en.tuilla elää ihan hyvin

Vierailija
119/170 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoiva-avustajan työ eroaa lähihoitajan työstä ? Joudutko olemaan yksin työvuoroissa ?

Millainen palkkaero on lähärin palkkaan ?

Hoiva-avustajan työ on melko samanlaista kuin lähihoitajankin. Ainoa keskeinen ero on se, että ha ei osallistu lääkehoidon toteuttamiseen, haavanhoitoon, katetrointiin yms. lähihoitajan töihin. 

Käytännössä ha:n työ on syöttämistä, vaippojen vaihtamista, pukemista, hampaidenpesua, vessaan viemistä ja suihkuttamista. Osan asiakkaista ha hoitaa yksin, osan yhdessä lh:n tai toisen ha:n kanssa (esim. raskaat vuodepotilaat). 

Palkkaero ei ole suuri, vaan noin 200-300e.

t. lh

Vierailija
120/170 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippojen vaihto hoidettavalle voi olla kyllä aika raskasta työtä. Esim.jos henkilö on neliraajahalvaantunut. Toisissa paikoissa  venytetään myös hoiva-avustajan työnkuvaa. Hoidettavat voivat myös olla henkisesti ja fyysisesti aggressiivisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme