Työtön. Kouluttaudu hoiva-avustajaksi. Pääset heti töihin.
Minulla on rajoitteita, mutta hoivaajista on pulaa ja minulle muokattiin työ, jota pystyn tekemään.
Kommentit (170)
Saakos hoiva-avustaja lääkekaapin avaimen? Sieltä saisi helposti lääkkeitä omaan käyttöön omiin selkäkipuihin ja pään särkyyn. Katotaankos siellä miten pahalla, jos tulee lievässä humalassa tai krapulassa töihin? Itellä tapana pitää pitkää viikonloppua niin saikkuakin pitäis saada maanantaisin ja perjantaisin. Mites tuo ulosotto? Tällä hetkellä eivät voi ottaa tuista rahoja pois , mutta palkasta vissiin voivat? Ehkä noilla lääkkeillä voisi tehdä pimeänä lisärahaa kun muuten ulosotto ottaa. Veroja en halua maksaa, joten oon aina laittanu veroprosentin nollaan jos töihin oon joutunu. Sit vaan nopeesti tuhlannu harrastuksiin rahat enne ku verottaja tullu karhuamaa
Vierailija kirjoitti:
Luulet että olet ainoa jolla on rajoitteita?
No eikös tuo aloittaja juuri rohkaissut, että hänkin pääsi avustajaksi rajoitteista huolimatta 🙄. Toki pahat luonnerajoitteet , kuten sinulla, voivat olla estävä tekijä
Ei ehkä olisi ihanne työ, mutta jos mitään muutakaan ei olisi, niin kyllä sitä tekisi. En tiedä,onko työttömällä vara nirsoilla joka tilanteessa. Se on otettava sitä mitä on tarjolla. Näinhän se ennen meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku influenssarokotuspakolle. Olen perusterve ja en tahdo ottaa itselleni tarpeettomaksi, jopa haitalliseksi, kokemiani rokotteita. Otan sitten vanhana, jos tarvitsen, näitäkin tarpeeksi.
Minä otin ja sain masennuksen. Kahdessa viikossa nousi bdi luku nollasta 28 pisteeseen ja tuli outoja tiloja. Nyt 2kk myöhemmin laskenut 13 pisteeseen. Silti ajoittaista ahdistusta ja päässä "viiraa" hetkittäin. En ymmärrä, että pitää hankkia mt ongelma jotta saa tehdä töitä. Tietenkään en pysty nyt näiden ongelmien takia tekemään mitään. Eli olen suurimman osan ajasta työkyvytön.Lisäksi psoriasis yltyi. Erityisesti kainaloiden ympärille tuli pisaramaiset psori kuviot.
Sama juttu. Mulla nous kahdesta pisteestä yli 30 pisteeseen.
Entisenä lähihoitajana sanon, että ihan puppua käytännössä se, ettei jätetä yksin tai ei saa osallistua siihen tähän ja tohon. Lähäriä huonommalla palkalla kuuntelet omaisten valitusta, he kun ei välitä kuka siinä on. Juu, mua ei saa hoitoalalle takaisin.
Ei kannata, ei niille ole töitä. Pitäisi olla lääkeluvallinen lähihoitaja.
En. Olen ollut vanhainkodissa töissä ja oli niin ällöttävä paikka ettei ikinä enää. Lisäksi en jaksa tehdä vuorotöitä. Mulla on lääkärintodistus niin ei tarvitse mennä ikinä enää vuorotyöhön. Ei liity mitenkään mielenterveyteen.
En saa koulutuksestani huolimatta toimia edes lähihoitajana, kun en ole voinut ottaa kaikkia rokotteita. Harmittaa oikeasti.
Moni mies pitää hoiva-apulaisen työtä siistinä sisätyönä. Palkan alhaisuus voi olla esteenä. Toisaalta koulutus on niin lyhyt, että ei voi edellyttää kovin korkeaa palkkaa. Toisaalta työssä varmasti oppii paljon lisää ja palkan olisikin noustava kokemuksen lisääntyessä.
Hoiva-avustajan koulutus on lyhyt. Taustasta riippuen sen voi aika usein saada tehdyksi puolessa vuodessa. Nopeimmillaan tiedän että eräs henkilö on saanut tehdyksi 3 kk:ssa. Mutta ei kuitenkaan yleensä kenelläkään mene yli vuotta. Usein se tehdään oppisopimuksella, jolloin opiskeluajastakin saa palkkaa. Siinä tehdään kaksi tutkinnonosaa lähihoitajan koulutuksesta, joten jos tuntuu että myöhemmin haluaa jatkaa lähihoitajaksi, niin ne kaksi osaa on sitten jo valmiiksi tehtyinä.
Ei se ole huono vaihtoehto akateemisellekaan, jos sillä akateemisella alalla ei ole aina töitä. Mutta sopii se kakkoskoulutukseksi tosi monille, jos on muuten sopiva tyyppi eikä sellaista rikostaustaa, joka estää. Esimerkiksi rakennusalalla on kausityöttömyyttä ja suhdannetyöttömyyttä, ja mieshoitajat etenkin olisivat todella tervetulleita hoiva-alalle, niin on hyvä olla olemassa myös toinen hyvin työllistävä koulutus.