Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omavalmentajan pitää yrittää soittaa vielä päivällä ennen puoli viittä ja vielä näin lähellä joulua???

Vierailija
21.12.2023 |

En ehtinyt vastata. Just ajattelin tällä viiikolla, kun lupasi soittaa jo pari viikkoa sitten eikä kuulunut, että toivottavasti jättää soiton suosiolla joulun pyhien yli. Huomenna jo aatonaatonaatto enkä jaksaisi miettiä työssäolovelvoitteita joulun aikaan vaan haluaisin olla sen ajan rauhassa perheen kanssa. Toivottavasti ei soita huomenna uudestaan, kun perjantai jo tai laita mitään tekstaria. Ahdistaa mitään aikarajoja ajatella joulun aikaan, että nyt on kuukausi aikaa hakea paikkoja! 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin saada lakimuutos, että työttömille ei makseta etuutta joulukuun kahtena viimeisenä viikkona. Heille jo työn ajatteleminenkin on ahdistavaa.

Ärsyttävintä on se, kun et tiedä milloin se soitto tulee. Eli koko ajanpotäisi olla tavoitettavissa. Ette te työssäolijatkaa ole!

Kai ne työajan puitteissa soittaa, eikä iltaisin tai viikonloppuisin. Mutta miksi sieltä ei sitten laiteta viestiä?

Vierailija
42/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä pitäisi sitten olla työelämään? Ihan oikein että tukia pienennetään jos ei viitsitä edes yhteen puheluun vastata.

Minut haetaan töissä puhelimeen kesken ruokatauon tai vaikka vessanpytyltä. Meniköhän teiltä nyt viimeinenkin joulumieli, kun tämmöisiä kauhujuttuja kerron?

Tais olla kummin kaiman siskon veli joka haki sut töihin. Tai kaverin kaveri.... Näitä kuulopuheita. Ymmärrä ettei kaikilla ole näitä mahdollisuuksia. Olet oikeen ihmiskuvan irvi kun lauot täällä idiotismiasi.

Tuskin omilla avuillas sait paikan, jos oikeen totuutta pengotaan.....Voi vi...tu mikä pyhä yksinkertaisuus ja mustavalkoisuus sun kirjoituksissa paistaa. Ole onnellinen idiootti sen ainakin täällä paljastit.

Silti hän on töissä, sinä et. Sinä olet kansan pohjasakkaa, et pysty itse edes elättämään itseäsi. Äitisi on varmasti surullinen, kun sinusta ei tullut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huominen on ihan normaali arkipäivä ja työpäivä meille työssäkäyville.  Miksi valmentajan pitäisi lopettaa työnsä tekeminen jo nyt? 

Luulin, jos itekin haluaisi jo jäädä joululomalle. 

Vierailija
44/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä piru on omavalmentaja??

Oot sä tosissas täällä kysyessäs?  Ole sit onneks jos et ole vielä työtön, ehkä sinulle joskus tämä sana ja te-toimisto tulee tutuksi.

Monta oppia olet jäänyt vaille. Siellähän riittää termejä, titteleitä ja toimia hrotka määrää sulle kaapin paikan

Olen joskus 15 vuotta sitten ollut viimeksi työvoimatoimiston listoilla, ei silloin ollut mitään omavalmentajia.

Ei niitä nytkään ole te-toimistoissa vaan kuntakokeiluissa.

Ok.

Vierailija
45/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin saada lakimuutos, että työttömille ei makseta etuutta joulukuun kahtena viimeisenä viikkona. Heille jo työn ajatteleminenkin on ahdistavaa.

Ärsyttävintä on se, kun et tiedä milloin se soitto tulee. Eli koko ajanpotäisi olla tavoitettavissa. Ette te työssäolijatkaa ole!

Kai ne työajan puitteissa soittaa, eikä iltaisin tai viikonloppuisin. Mutta miksi sieltä ei sitten laiteta viestiä?

Toi just! 

Vierailija
46/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se on työssäkäynnin etu, että on ne työajat ellei ole päivystysluontoinen työ. Työaikana ollaan työnantajan ja asiakkaiden tavoitettavissa, se on ihan normaalia. Ja vapaa-ajalla ei tarvitse olla tavoitettavissa.  Sinun on oltava tavoitettavissa omavalmentajasi työaikana. 

Vierailija
47/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olen työpaikalla tavoitettavissa klo 9-17. Miten työttömälle on ylivoimaista olla tuo aika puhelimen lähellä? Onko edes työelämään tuollaisesta. Soitot vielä ahdistavat ja työ ahdistaa ja kaikki ahdistaa ja on juhannuksen aatonaatonaaton... Aattokin. 

Vierailija
48/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna jos soittaa niin laittaa tavoitteeksi x määrän haettavia paikkoja siitä päivästä kuukausi eteenpäin. Just kun ajattelin, että voisin huoahtaa helpotuksesta ja tuo tavoite alkaisi vasta joulun jälkeen. Nyt voi joutua ajattelemaan, että 22.12.-21.1. asti aikaa hakea paikkoja. Paljon paremmalta kuulostaisi, jos alottaisi vasta joulun jälkeen. Tai sitten yritän laittaa hakemukset jo tänä iltana ja lähetän ne heti mahdollisen huomisen puhelun jälkeen ettei tarvitse hakea seuraavan kerran kuin vasta tammikuun loppupuolella? 

Tai sitten laittaa x määrän siitä edellisen työllistymissuunnitelman loppumisesta alkaen. Ei ole pakko aloittaa huomisesta, voidaan laittaa paikkahaku alkamaan takautuvasti, koska jätit vastaamatta puheluun. Jos sulle tulee katko paikkojen hakemisen väliin, niin sun omavalmentaja saa nuhteet.

Nyt en tajunnut mitä tarkoitit? 

Vierailija
49/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluavat pilata ihmisten joulumielen. Eihän työtön tai köyhä saisi viettää onnellista joulua.

Mulle soittivat kanssa eilen kaksi kertaa kahden minuutin sisällä.  En ehtinyt vastata, koska olin kassajonossa, jossa oli ihmisvilinää paljon, ettei puhumisesta olisi tullut mitään. Myöhemmin tuli ilmoitus, että "menettelysi takia työnhakusi ja oikeus työttömyysetuuteen on katkaistu. Ole yhteydessä henkilökohtaisesti...." Tms.

Onneksi on osa-aikatyö, ettei niin paha tilanne. Vähän tuntuu sille, ettei työttömiä edes haluta auttaa työllistymään, vaan kepittää vaan.

Vierailija
50/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huominen on ihan normaali arkipäivä ja työpäivä meille työssäkäyville.  Miksi valmentajan pitäisi lopettaa työnsä tekeminen jo nyt? 

Luulin, jos itekin haluaisi jo jäädä joululomalle. 

Ei lomille jäädä silloin kun halutaan. Jokaisell on vuodessa tietty määrä lomapäiviä jotka voi käyttää, ja työnantajalle pitää myös tietenkin sopia, että käytät ne lomapäiväsi tiettynä ajankohtana. Minunkin olisi tehnyt jo maanataina mieli jäädä joululomalle ja hoidella rauhassa jouluvalmisteluja, mutta niinpä vaan menen huomennakin töihin, jotta saan sitten loppiaiseen asti olla lomalla. 

Vierailija
51/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olen työpaikalla tavoitettavissa klo 9-17. Miten työttömälle on ylivoimaista olla tuo aika puhelimen lähellä? Onko edes työelämään tuollaisesta. Soitot vielä ahdistavat ja työ ahdistaa ja kaikki ahdistaa ja on juhannuksen aatonaatonaaton... Aattokin. 

Sitähän olen miettinyt onko minusta työelämään, kun streessaan muutenkin jo nyt miten tulisin edes selviämään 8-tuntisesta päivästä mutta omavalmentaja ei ymmärtänyt asiaa kun siitä kerroin viime kerralla. 

Vierailija
52/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omavalmentajan kannattaa laittaa käyntiaika ensi viikolle. Jos et mene velvoittavaan tapaamiseen, etuudenmaksu lakkaa.

Mulla lakkasi siihen, kun en ehtinyt puhelimeen vastaamaan (olin töissä, jossa ei vain voi vastata tuosta noin vaan", kun en puhelimeen vastannut, niin tuli ilmoitus, että työnhaku ja etuuden maksu katkeaa. Mitään käyntiaikaa en edes saanut. VMP

Vierailija
53/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen omavalmentaja?

No ensin titteli oli asiantuntija. Sille on vissiin naurettu liikaa ja se  vaihdettiin omavalmentajaan.

Omavalmentaja tarjoaa edelleen cv:n veivaamisia ja vertaistukiryhmiä rekryfirman kautta. Ai niin ja jotain työttömien "palvelujuttua" missä lupaillaan henkilökohtaista tukea ja lääkärintarkastusta. Pitää johonkin nettilomakkeeseen kertoa kuinka paljon käyttää alkoholia ja miten tulee ihmisten kanssa juttuun ja riiteleekö puolisonsa kanssa.

Sosionomi- ja sairaanhoitajatytöt on aivan täpinöissään kun pääsevät ehkäisemään syrjäytymistä :D

Vierailija
54/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän olen miettinyt onko minusta työelämään, kun streessaan muutenkin jo nyt miten tulisin edes selviämään 8-tuntisesta päivästä mutta omavalmentaja ei ymmärtänyt asiaa ku

Siis tosissasiko kuvittelet, että töitä ei tarvitse tehdä ja yhteiskunnan elättinä saa olla, kun omavalmentaja ymmärtää, että jo yksi puhelinsoitto on sinulle liikaa? Ymmärrän hyvin, miksi työttömyysetuuksia leikataan, jos osa oikeasti kuvittelee, että muiden tehtävänä on tehdä työt, minä otan etuudet.

Vierailija
55/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluavat pilata ihmisten joulumielen. Eihän työtön tai köyhä saisi viettää onnellista joulua.

Mulle soittivat kanssa eilen kaksi kertaa kahden minuutin sisällä.  En ehtinyt vastata, koska olin kassajonossa, jossa oli ihmisvilinää paljon, ettei puhumisesta olisi tullut mitään. Myöhemmin tuli ilmoitus, että "menettelysi takia työnhakusi ja oikeus työttömyysetuuteen on katkaistu. Ole yhteydessä henkilökohtaisesti...." Tms.

Onneksi on osa-aikatyö, ettei niin paha tilanne. Vähän tuntuu sille, ettei työttömiä edes haluta auttaa työllistymään, vaan kepittää vaan.

Pitääkö minun soittaa takaisin huomenna omavalmentajalle vai voinko odottaa, että soittaa uudelleen? 

Vierailija
56/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä pitäisi sitten olla työelämään? Ihan oikein että tukia pienennetään jos ei viitsitä edes yhteen puheluun vastata.

Minut haetaan töissä puhelimeen kesken ruokatauon tai vaikka vessanpytyltä. Meniköhän teiltä nyt viimeinenkin joulumieli, kun tämmöisiä kauhujuttuja kerron?

Tais olla kummin kaiman siskon veli joka haki sut töihin. Tai kaverin kaveri.... Näitä kuulopuheita. Ymmärrä ettei kaikilla ole näitä mahdollisuuksia. Olet oikeen ihmiskuvan irvi kun lauot täällä idiotismiasi.

Tuskin omilla avuillas sait paikan, jos oikeen totuutta pengotaan.....Voi vi...tu mikä pyhä yksinkertaisuus ja mustavalkoisuus sun kirjoituksissa paistaa. Ole onnellinen idiootti sen ainakin täällä paljastit.

Silti hän on töissä, sinä et. Sinä olet kansan pohjasakkaa, et pysty itse edes elättämään itseäsi. Äitisi on varmasti surullinen, kun sinusta ei tullut mitään.

Äitis oli pohjalla, kun kävi tekemässä sinut vankilaan tuomitun ra1skaajan kanssa. 

ohis

Vierailija
57/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuule virastot on vielä ihan normaalisti auki tällä viikolla ja sulla on asiakkaana velvollisuus hoitaa asioitasi tämänkin viikon aikana vielä ennen virallisia pyhäpäiviä.

Vierailija
58/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jukolauta mitä sekoomuskommentteja täällä. Kaikki on työttömän vika ja vähiten tuottava yksilö saa menehtyä. Oletteko koskaan miettinyt että se työtön ei  välttämättä halua nostaa tukia vaan olla yhteiskunnan osa yksilönä. Osa työyhteisöä, mutta se ei pääse töihin koska ennakkoasenne on nolla ja työtön ei ole haluttu työnantajan silmissä. Sille vammalle  työtön ei voi mitään. Niin täällä saa kuvan. En olisi uskonut näin alkeellisella palstalla olevan sekoomuksen kannattajia näin paljon. Siis täällä rikkat pesnaamat huutaa, menkää töihin!!!! Huh huh

Onneaa teille kultakuspäät, ehkä se elämä teillekin joskus kostaa. Toivon todella. 

Vierailija
59/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omavalmentajan kannattaa laittaa käyntiaika ensi viikolle. Jos et mene velvoittavaan tapaamiseen, etuudenmaksu lakkaa.

Mulla lakkasi siihen, kun en ehtinyt puhelimeen vastaamaan (olin töissä, jossa ei vain voi vastata tuosta noin vaan", kun en puhelimeen vastannut, niin tuli ilmoitus, että työnhaku ja etuuden maksu katkeaa. Mitään käyntiaikaa en edes saanut. VMP

Miksi työssäkäyvä edes tarvitsee työttömyysetuutta?

Vierailija
60/86 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö minun soittaa takaisin huomenna omavalmentajalle vai voinko odottaa, että soittaa uudelleen? 

Laita mieluummin viesti te-sivujen kautta, niin voit todistaa ottaneesi yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme