Miksi omavalmentajan pitää yrittää soittaa vielä päivällä ennen puoli viittä ja vielä näin lähellä joulua???
En ehtinyt vastata. Just ajattelin tällä viiikolla, kun lupasi soittaa jo pari viikkoa sitten eikä kuulunut, että toivottavasti jättää soiton suosiolla joulun pyhien yli. Huomenna jo aatonaatonaatto enkä jaksaisi miettiä työssäolovelvoitteita joulun aikaan vaan haluaisin olla sen ajan rauhassa perheen kanssa. Toivottavasti ei soita huomenna uudestaan, kun perjantai jo tai laita mitään tekstaria. Ahdistaa mitään aikarajoja ajatella joulun aikaan, että nyt on kuukausi aikaa hakea paikkoja!
Kommentit (86)
Onko kaikilla työkkärin työttömillä siis joku ihmeen valmentaja? Miksi työttömiä kohdellaan kuin jotain holhottavia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä piru on omavalmentaja??
Oot sä tosissas täällä kysyessäs? Ole sit onneks jos et ole vielä työtön, ehkä sinulle joskus tämä sana ja te-toimisto tulee tutuksi.
Monta oppia olet jäänyt vaille. Siellähän riittää termejä, titteleitä ja toimia hrotka määrää sulle kaapin paikan
Jos ei anna puhelinnumeroa, saa käyntiajan 2 vko välein. Sitä ei voi siirtää, koska asiakkaallahan ei ole puhelinta, josta soittaa ja sopia vaihtoa eikä meili riitä osoittamaan, että varmasti oikea asiakas siirtoa haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä tosissas täällä kysyessäs? Ole sit onneks jos et ole vielä työtön, ehkä sinulle joskus tämä sana ja te-toimisto tulee tutuksi.
Monta oppia olet jäänyt vaille. Siellähän riittää termejä, titteleitä ja toimia hrotka määrää sulle kaapin paikan
Olen joskus 15 vuotta sitten ollut viimeksi työvoimatoimiston listoilla, ei silloin ollut mitään omavalmentajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Olen joskus 15 vuotta sitten ollut viimeksi työvoimatoimiston listoilla, ei silloin ollut mitään omavalmentajia.
No auttaako ne sitten työllistymään?
Teistä pitäisi sitten olla työelämään? Ihan oikein että tukia pienennetään jos ei viitsitä edes yhteen puheluun vastata.
Minut haetaan töissä puhelimeen kesken ruokatauon tai vaikka vessanpytyltä. Meniköhän teiltä nyt viimeinenkin joulumieli, kun tämmöisiä kauhujuttuja kerron?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin saada lakimuutos, että työttömille ei makseta etuutta joulukuun kahtena viimeisenä viikkona. Heille jo työn ajatteleminenkin on ahdistavaa.
Ärsyttävintä on se, kun et tiedä milloin se soitto tulee. Eli koko ajanpotäisi olla tavoitettavissa. Ette te työssäolijatkaa ole!
Se vaan haluaa samalla antaa hiljaisen viestin, että pitää sinut pihdeissään ja valvoo sinua 24/7/365. Gestapokin sentään lepäsi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla työkkärin työttömillä siis joku ihmeen valmentaja? Miksi työttömiä kohdellaan kuin jotain holhottavia lapsia?
No kuule v...u on!!! Sä et ilmeisesti ole koskaan ollut työtön,onnittelut siitä, mutta älä ole liian ylpeä, ellet ole alalla jossa ei koskaan ole YT. Minulla sairaus miksi tarvitsen omavalmentajan.
Omavalmentaja on sossutäti joka ohjaa ja auttaa sua. Välillä koen tämän toisena äitinä, mutta koska olen luuseri ja sairas, minkäs teen. Koska olen systeemiin joutunut. Orjaksi.
Täytyy kuitenkin sanoa, että minulle on osunut ihania valmentajia, oikeita helmiä ja pro ammattilaisia. Kaikki kiitos heille. Olen sen kertonutkin. Olen moniongelmainen, minkäs sille voin. Olisinpa normaali, mutten ole.
Kaikki nallekarkit ei mene tasan, sen moni terve unohtaa ja syyllistää työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Pitääkin saada lakimuutos, että työttömille ei makseta etuutta joulukuun kahtena viimeisenä viikkona. Heille jo työn ajatteleminenkin on ahdistavaa.
Ärsyttävintä on se, kun et tiedä milloin se soitto tulee. Eli koko ajanpotäisi olla tavoitettavissa. Ette te työssäolijatkaa ole!
Kannattaako sitten mennä töihin jos noin paljon ahdistaa?
Huomenna jos soittaa niin laittaa tavoitteeksi x määrän haettavia paikkoja siitä päivästä kuukausi eteenpäin. Just kun ajattelin, että voisin huoahtaa helpotuksesta ja tuo tavoite alkaisi vasta joulun jälkeen. Nyt voi joutua ajattelemaan, että 22.12.-21.1. asti aikaa hakea paikkoja. Paljon paremmalta kuulostaisi, jos alottaisi vasta joulun jälkeen. Tai sitten yritän laittaa hakemukset jo tänä iltana ja lähetän ne heti mahdollisen huomisen puhelun jälkeen ettei tarvitse hakea seuraavan kerran kuin vasta tammikuun loppupuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä nytkään ole te-toimistoissa vaan kuntakokeiluissa.
Miksei ne laita sieltä
sähköpostia tai tekstiviestiä?
Vierailija kirjoitti:
Huomenna jos soittaa niin laittaa tavoitteeksi x määrän haettavia paikkoja siitä päivästä kuukausi eteenpäin. Just kun ajattelin, että voisin huoahtaa helpotuksesta ja tuo tavoite alkaisi vasta joulun jälkeen. Nyt voi joutua ajattelemaan, että 22.12.-21.1. asti aikaa hakea paikkoja. Paljon paremmalta kuulostaisi, jos alottaisi vasta joulun jälkeen. Tai sitten yritän laittaa hakemukset jo tänä iltana ja lähetän ne heti mahdollisen huomisen puhelun jälkeen ettei tarvitse hakea seuraavan kerran kuin vasta tammikuun loppupuolella?
Tai sitten laittaa x määrän siitä edellisen työllistymissuunnitelman loppumisesta alkaen. Ei ole pakko aloittaa huomisesta, voidaan laittaa paikkahaku alkamaan takautuvasti, koska jätit vastaamatta puheluun. Jos sulle tulee katko paikkojen hakemisen väliin, niin sun omavalmentaja saa nuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No auttaako ne sitten työllistymään?
Ei, itse on työnsä etsittävä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne laita sieltä
sähköpostia tai tekstiviestiä?
Koska tekstiviestiin pitäisi saada mahdutettua kaikki mahdolliset lakipykälät ja koska se viesti maksaa. Meiliä ei käytetä, koska ei voida olla varmoja, oletko antanut oman osoitteesi vai jonkun feikin. Suomi.fi -viestit olisi käteviä, mutta niitä ei kansalaiset käytä.
Vierailija kirjoitti:
Teistä pitäisi sitten olla työelämään? Ihan oikein että tukia pienennetään jos ei viitsitä edes yhteen puheluun vastata.
Minut haetaan töissä puhelimeen kesken ruokatauon tai vaikka vessanpytyltä. Meniköhän teiltä nyt viimeinenkin joulumieli, kun tämmöisiä kauhujuttuja kerron?
Tais olla kummin kaiman siskon veli joka haki sut töihin. Tai kaverin kaveri.... Näitä kuulopuheita. Ymmärrä ettei kaikilla ole näitä mahdollisuuksia. Olet oikeen ihmiskuvan irvi kun lauot täällä idiotismiasi.
Tuskin omilla avuillas sait paikan, jos oikeen totuutta pengotaan.....Voi vi...tu mikä pyhä yksinkertaisuus ja mustavalkoisuus sun kirjoituksissa paistaa. Ole onnellinen idiootti sen ainakin täällä paljastit.
Huominen on ihan normaali arkipäivä ja työpäivä meille työssäkäyville. Miksi valmentajan pitäisi lopettaa työnsä tekeminen jo nyt?
Ei voi soittaa ikinä, koska aina on joku aaton aaton aaton aaton aaton aatto, kun vaan listaa tarpeeksi monta aatto-sanaa eteen.
Tämä päivä ja huominen ovat ihan normaaleja arkipäiviä.