Oikeistolaisen narsismin, yhteiskuntavastuuttomuuden ja verohaluttomuuden kasvu
Paremmillä keskituloisilla, hyvätuloisilla, suurituloisilla ja varakkailla menee paremmin kuin koskaan ennen. Autoa on varaa vaihtaa uuteen muutaman vuoden välein, matkustella ulkomailla solkenaan, on omat asunnot ja mökit. Töitä ei tehdä sen enempää kuin ennenkään. Mutta Suomitalkoisiin tämä porukka ei osallistuisi millään vaikka verojen jälkeenkin tulot ovat paljon aiempaa suuremmat. Kaikki on verovaroin katetulta ja ylläpidettävältä hyvinvointiyhteiskunnalta saatu mutta mitään ei takaisin enää haluttaisi muille ja tuleville sukupolville antaa kun hyödyt ITSELLE on jo kerätty. Perin narsistisen luonnevikaista. Verot ovat kunniavelkaa ja niitä maksetaan saadun hyödyn eli maksukyvyn mukaan. Ennemmän saanut maksaa luonnollisesti enemmän velkaa myös pois. Ei olla kunniattomia paskiaisia, jotka kaiken jo saatuaan ja hyödyt kuitattuaan jättävät laskun maksamatta.
Onneksi enemmistö toimii vielä moraalisesti
Yli 70 prosenttia suomalaisista maksaa yhä mielellään veroja
Suomalaiset tykkäävät verojen maksamisesta yhtä paljon kuin ennenkin, vaikka osa kihisee kiukusta niitä maksaessaan
https://yle.fi/a/74-20058639
"Verohallinnon tuoreen tutkimuksen mukaan seitsemän kymmenestä maksaa veronsa mielellään. Vastentahtoisten osuus on pudonnut vuosikymmenen aikana selvästi.
Verohallinnon syys-lokakuussa teettämän asennetutkimuksen mukaan 71 prosenttia maksaa veronsa mielellään. Kaikki eivät hihku riemusta veroja maksaessaan. Vastaajista noin kuudennes ei maksa verojaan mielellään. Verojen keräämistä pitää kuitenkin tärkeänä jopa 94 prosenttia vastaajista."
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä hyväosaisille mene paremmin kuin koskaan. Meidän menomme ovat kasvaneet. Vastikkeet ovat monella tuplaantuneet, auton kulut kasvaneet, lasten harrastusmaksut nousseet hurjasti. Matkailukin on kallistunut. Käteen jäävä raha on koko ajan pienentynyt. Jos olette uutisia lukeneet, niin monet ovat joutuneet myymään niitä sijoitusasuntojaan pois, vähentämään matkailua, myymään mökkinsä. Siksi niitä tulonsiirtojakaan ei ole halua kustantaa entisellä tavalla. Ei ole reilua, että hyväosaiset maksavat asioista enemmän, mutta köyhille maksetaan ihan samalla lailla kaikki kuten ennenkin. Ei vaikuta sähkölaskujen nousu tai asumisen kustannusten nousu mitenkään. Kaikki vaan ja lapsetkin luistelemaan ja ratsastamaan sosiaalitoimen piikkiin samalla kun meidän keksiluokkaisten lapset niitä harrastuksia joutuvat rahapulan vuoksi lopettamaan.
Jos sä oikeasti meinaat et se sä joudut luopuun ylimääräisestä luksusta on tasavertaista sen kans et mä joudun luopuun nyt lääkityksestäni niin sä olet ihan sieluton ihmishirviö tai empatiakyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset ovat osoittautuneet kroonisiksi valehtelijoiksi. Tiedät kai, mitä patologiset valehtelijat ovat?
Ja sinä arvon herraseni olet patologinen projisoija, syytät muita samasta kun teet itse kun sun narsismi ei anna myöden sille ajatukselle et kaikki muutkin ei ole hirviöitä niin kun sä.
Psykopaatin tekstiä. Ei mitään uutta pilvisen taivaan alla.
Niin ja se mun velka ei kasva tulojen mukaan, vaan se on käytettyjen palvelujen funktio. Köyhällä ja rikkaalla on tismalleen sama velka, jos ovat samat palvelut saaneet. Eli todennäköisesti köyhän velka on isompi kuin rikkaan velka. Rikkaathan ovat nettomaksajia ja köyhät ovat nettosaajia tässä yhteiskunnassa.
Usko nyt jo että sä et yksin ole mitään, sun pärjääminen johtuu kanssaihmisistä, jotka sun kohdalla on tapahtumien summana johtaneet menestykseen (tai valehtelijaan). Ilman muita sä et ole yhtään mitään eikä sulla ole mitään, luku- ja kirjoitustaitoa, koulutustasi, ammattiasi, varallisuuttasi eli sä olet menestymisesi velkaa näille muille ja maksat maksukyvyn mukaiset kymmenyksesi kuten muutkin tästä kunniavelasta muille yksilöimättä ketkä yksilöt ovat suoraan tai epäsuorasti vaikuttaneet sun elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset ovat osoittautuneet kroonisiksi valehtelijoiksi. Tiedät kai, mitä patologiset valehtelijat ovat?
Ja sinä arvon herraseni olet patologinen projisoija, syytät muita samasta kun teet itse kun sun narsismi ei anna myöden sille ajatukselle et kaikki muutkin ei ole hirviöitä niin kun sä.
Vai on taas mun persoonassa vikaa. : )
Eli mä olen ihan oikeassa muuten ja sä et keksiny muuta sanottavaa kun lapsellisen nimittelyn?
Yhtään et vaikuta taasen manipuloivalta narsistilta, bravo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mä olen ihan oikeassa muuten ja sä et keksiny muuta sanottavaa kun lapsellisen nimittelyn?
Mä olen eri mut tää on sille jolle vastaat.
Huomaaks kuinka tää "psykopaatti" esittää väittämiä, sitten perustelee ja sitten haukkuu sut pystyyn?
Sä et voi skipata koko litaniaa ja hypätä suoraan haukkumiseen ilman että menetät kaiken uskottavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eri mut tää on sille jolle vastaat.
Huomaaks kuinka tää "psy
Persut opettaa nyt toisiaan oleen ihmisiks? Eikai siinä, kaikki voittais jos se tapahtuis.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä hyväosaisille mene paremmin kuin koskaan. Meidän menomme ovat kasvaneet. Vastikkeet ovat monella tuplaantuneet, auton kulut kasvaneet, lasten harrastusmaksut nousseet hurjasti. Matkailukin on kallistunut. Käteen jäävä raha on koko ajan pienentynyt. Jos olette uutisia lukeneet, niin monet ovat joutuneet myymään niitä sijoitusasuntojaan pois, vähentämään matkailua, myymään mökkinsä. Siksi niitä tulonsiirtojakaan ei ole halua kustantaa entisellä tavalla. Ei ole reilua, että hyväosaiset maksavat asioista enemmän, mutta köyhille maksetaan ihan samalla lailla kaikki kuten ennenkin. Ei vaikuta sähkölaskujen nousu tai asumisen kustannusten nousu mitenkään. Kaikki vaan ja lapsetkin luistelemaan ja ratsastamaan sosiaalitoimen piikkiin samalla kun meidän keksiluokkaisten lapset niitä harrastuksia joutuvat rahapulan vuoksi lopettamaan.
Sos.toimi ei kyllä kustanna mitään ratsastusta tai muitakaan kalliimpia lajeja. Valehtelun te ainakin osaatte. Niin ja se kattokin köyhän pään päällä on jonkun toisen, ei oma.
Naulan kantaan ap! Juuri näin olen sen ajatellutkin vaikken ole osannut sanoittaa asiaa kuin sinä. Rikkaitten omahyväisyys ja ahneus on joskus vertaansa vailla. Onneksi me jotkut maksetaan verommekin tyytyväisinä pienistäkin eläkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kansasta haluaa myös henkilöverotuksen oikeudenmukaiseksi, eli luonnollinen henkilö maksaa tuloveroa progressiivisesti kokonaisvuositulojen mukaan, ei tulolajin mukaan. Työn ansiotulot, pääomatulot, bonukset ja optiot samalle verotusviivalle!
YLE: Kaikista vastaajista 68 prosenttia oli jokseenkin tai täysin samaa mieltä siitä, että "pääomatuloja pitäisi verottaa progressiivisesti samaan tapaan kuin ansiotuloja: veroprosentin pitäisi olla sitä korkeampi mitä enemmän pääomatuloja".
https://yle.fi/a/3-11649681
(Jutun alin osa)
Tämä on yhtälö joka johtaisi siihen, että Suomesta katoavat maksajat, ja jäljelle jäävät märisijät. Ja tukku velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisia nuo on. Muuhun eivät raukat kykene kuin räävittömään haukkumiseen. Sä todellakin olet oikeassa ja tuo toinen on näitä itsekkäitä nykynarsisteja. Sairaita rassukoita, joille ei voi enää kuin nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kansasta haluaa myös henkilöverotuksen oikeudenmukaiseksi, eli luonnollinen henkilö maksaa tuloveroa progressiivisesti kokonaisvuositulojen mukaan, ei tulolajin mukaan. Työn ansiotulot, pääomatulot, bonukset ja optiot samalle verotusviivalle!
YLE: Kaikista vastaajista 68 prosenttia oli jokseenkin tai täysin samaa mieltä siitä, että "pääomatuloja pitäisi verottaa progressiivisesti samaan tapaan kuin ansiotuloja: veroprosentin pitäisi olla sitä korkeampi mitä enemmän pääomatuloja".
https://yle.fi/a/3-11649681
(Jutun alin osa)Tämä on yhtälö joka johtaisi siihen, että Suomesta katoavat maksajat, ja jäljelle jäävät märisijät. Ja tukku velkaa.
Ja tämä on argumentointivirhe jonka kohderyhmä on helposti peloteltavat.
Ai nyt arvon narsisti alkoi spämmimään upvoteja itelleen poistamalla keksit välissä.
SÄÄLITTÄVÄÄ VENKOILUA
Rahat menee ulkomaille ilmastohömppään, tukipaketteihin ja muuhun naurettavaan paskaan niin eipä ihme ettei verojen makselu jaksa kiinnostaa.
Mitään 'yhteisvastuuta' ei ole, jokainen pitää huolen omistaan ja kädet pois toisten taskuista.
Korottakaa rauhassa veroja niin kaikki osaajat lähtee vetämään, sitten saa ihan rauhassa miettiä mikä meni pieleen. Itse lähden myös, mitä järkeä elää verohelvetissä kun missä tahansa muualla jää enemmän käteen?
Sanotaan vielä että maksan veroni ihan mielellään, kun siitä vastineena tiet on kunnossa ja lääkäriin pääsee viikossa. Kumpikaan ei ole totta Suomessa, vaikka täällä maksetaan maailman kovimpia veroja eli vika on systeemissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä oikeasti mein
Miksi se pitäisi olemaan tasaveroista. Minä tienaan omat rahani, sinä elät niillä minun tienaamillani rahoillani. Tietenkin sinä luovut enemmästä kuin minä, jos jostain leikataan. Luuletko, että tappiokseni sun hyväksesi alan raatamaan töissäni? Mikset sinä auta minun töissäni pätkääkään? Lorvit päivät pitkät.
Melkein suurimman kunnian tekee se, joka tekee töitä vuosikausia saamatta siitä paljon enempää kun työttömänä tai yrittää lyhentää velkojaan käyden töissä usean vuoden, ilman että hyötyy siitä.
Syrjäytymisen ehkäisemiseksi tietenkin kannattaa kiinnittää huomiota varsinkin nuoriin, alle 35 vuotiaisiin, cettä hankkii koulutukset ja käyvät töissä. Jos ei tuohon ikään mennessä ole tehnyt mitään, ei ehkä ikinä teekään.
Onhan se järjetöntä, että korolla eläjät saavat matkustaa vapaasti muiden tekemällä työllä.
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee ulkomaille ilmastohömppään, tukipaketteihin ja muuhun naurettavaan paskaan niin eipä ihme ettei verojen makselu jaksa kiinnostaa.
Mitään 'yhteisvastuuta' ei ole, jokainen pitää huolen omistaan ja kädet pois toisten taskuista.
Korottakaa rauhassa veroja niin kaikki osaajat lähtee vetämään, sitten saa ihan rauhassa miettiä mikä meni pieleen. Itse lähden myös, mitä järkeä elää verohelvetissä kun missä tahansa muualla jää enemmän käteen?
Sanotaan vielä että maksan veroni ihan mielellään, kun siitä vastineena tiet on kunnossa ja lääkäriin pääsee viikossa. Kumpikaan ei ole totta Suomessa, vaikka täällä maksetaan maailman kovimpia veroja eli vika on systeemissä.
Senkun menet, yhtään kukaan ei jää kaipaan sun tYöNtEkOa eli sitä että istut vauvalla 24/7 valehtelemassa.
Hyvästi tuulenpesä!
"Miksi se pitäisi olemaan tasaveroista. Minä tienaan omat rahani, sinä elät niillä minun tienaamillani rahoillani. Tietenkin sinä luovut enemmästä kuin minä, jos jostain leikataan. Luuletko, että tappiokseni sun hyväksesi alan raatamaan töissäni? Mikset sinä auta minun töissäni pätkääkään? Lorvit päivät pitkät."
........
Vetää aika sanattomaks, toivottavasti et saa ikinä lapsia :' (
Velkaa niillä auton vaihtajilla on, Suomen pankkihan varoittikin yksityistalouksien ennätysmäisestä velkaantumisesta 2020 ja asetettiin velkakatto asuntolainoihin.
Ja tämän tiedän aivan varmaksi koska reilun 11'000 euron bruttokuukausituloilla meidän kotitalouden nettotulot on alle 7000 euroa kuukaudessa. Meillä on taloudellista liikkumavaraa toki mm säästää, mutta se johtuu siitä, että 140'000 euron arvoinen asuntomme on lähes maksettu ja vastike on vain 220 euroa kuukaudessa. Molemmat ajaa yli 10 vuotta vanhalla tavallisella henkilöautolla, jotka on luonnollisesti velattomia.
Tiedän ihan varmaksi sen, ettei meidän tuloilla olisi varaa vaihtaa autoja kolmen vuoden välein, sekä pitää kesämökkiä, että matkustella, ilman ihan merkittävää velanottoa.
Turhaan tulonsiirroista elävät kadehditte keskiluokkaa veloistaan. Velka pakottaa nöyrtymään työhön, joka valtaa tilan kaikelta muulta elämältä. Tämä porukka maksaa 30% tuloistaan jo suoraan ansiotuloverotuksessa, joten johonkinhan se kohtuuden raja on asetettava?
Alä puhu jaskaa, itsellä 40 000 euron vuosituloilla menee paremmin kuin koskaan, joten suurempituloisilla menee varmasti paremmin. Velaksu ja yli varojen eläminen on asia erikseen ja omaa syytä. Kokonaisverotus on vuoteen 2016 9 mrd euroa matalampaa. Yritysten ahneusinflaatio on totta mutta sitten käytät nousseisiin tuotteisiin vähemmän, se on oma valinta rahoittaako ahneutta.