Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atrian joulutempaus suututtaa lahjoitti ilmaista jouluruokaa jopa yli 100000 euroa tienaaville sometähdille

Vierailija
20.12.2023 |

Atrian joulutempaus suututtaa lahjoitti ilmaista jouluruokaa jopa yli 100000 euroa tienaaville sometähdille

https://www.is.fi/viihde/art-2000010072488.html

Atria päätti lahjoittaa sometähdille ilmaiset jouluruoat pr-lahjana

"ATRIA lahjoitti pr-lahjana ilmaiset jouluruoat sosiaalisen median vaikuttajille, kuten Sara Parikalle ja Aino Rossille.

Molemmat vaikuttajat ovat esitelleet saamaansa ruokapakettia esimerkiksi Instagram-tarinoissaan. Suuressa paketissa näyttäisi olevan esimerkiksi jouluisia salaatteja, lihaa, vihanneksia, yrttejä, hedelmiä ja joululaatikoita.

Molemmat ovat menestyneitä sometähtiä, sekä Sara Parikka on työskennellyt myös näyttelijänä.

Sara Parikka tienasi viime vuonna 52266 euroa ja hänen puolisonsa, näyttelijä Mikko Parikka 45935 euroa.

[Ovat olleet myös influensserien veronkiertokohussa, jossa suurituloiset somejulkut kierrättävät tulonsa holdingyhtiöiden kautta minimoidakseen veronsa]

Aino Rossi tienasi viime vuonna yhteensä 114655 euroa.

Esimerkiksi anonyymissä keskustelusovellus Jodelissa pohditaan, miksi Atria lähettää hyvin tienaaville julkisuudenhenkilöille suuret ruokapaketit samalla, kun jatkuvasti puhutaan vähävaraisten suomalaisten entistä tiukentuvasta taloustilanteesta ja köyhästä joulusta.

Jotenkin irvokasta, että Atria lähettää vaikuttajille jouluruokalähetyksiä. Heille, joilla ei kyllä ole rahasta kiinni, saako jouluna ruokaa vai ei, keskustelun aloittaja kirjoittaa.

Vaikuttajille lähtevät ruuat olisi voitu lähettää vaikka Hurstin avulle, eräs pohtii."

Onneksi en ole käyttänyt Atrian tuotteita, koska Snellmanin raaka-aineet ovat luotettavasti suomalaisia ja natriumglutamaatittomia, sekä tuotteiden lihapitoisuus on korkea. Lihapullat ovat siis lihaa eivät lihan kaltaista, eivätkä nakit ole jauhonakkeja. Uusi syy välttää Atriaa.

Nykysuomi paapoo hyväosaisia oikeistohallituskin yli 14 000 €/kk tienaavia. Arvot perseestä.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne parikat kyllä mitenään "hyvätuloisia" olleet. Yhteensäkin tienasivat vähämmän kuin esim minä, joka olen normaali valkokaulustyöläinen.

Vierailija
42/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että niitä jotka seuraa ko. somettajia, ei juuri kiinnosta vauva -palsta, tuskin suuret mediatkaan mielipiteineen. He ovat uskoakseni nuoria, ja tarkoitan että ei mitään nelikymppisiä 'nuoria' vaan siinä täysi-ikäisyyden juuri ja juuri molemmin puolin.

Heille ominaista on että he eivät osaa eikä viitsi kokkailla itse joten valmisruokayrityksen nimi ja logo saatettuna heidän alitajuntaan on uskoakseni tehokasta markkinointia.

Kun sitten tätä kautta kyseinen yritys saa lisämyyntiä, heillä on vastaisuudessa mahdollista jakaa tuotteitaan enemmän myös vähävaraisille. Tietysti suomalainen tapansa mukaan on valmis luopumaan omastaan että joku toinen ei saa, se jäätelö kun on niin hyvää yksin syödessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ymmärrän jopa kyttääjät mutta mikä tarkoitus on näillä mainoksilla. Katsooko niitä joku, itse en ole pitkään aikaan katsonut esim mitä tv mainostaa ohjelmien välissä, en netin mainoksia. Kun tarvitsen jotain, googletan ja aina se lähtee mistä halvin."

Vaikuttajamarkkinointi johtuu oikeastaan juuri tästä. Nykyään ihmiset eivät jaksa katsella mainoksia tai niiden yli. Mainostajan pitää siis olla ovela. Niinpä he palkkaavat youtubettajan tekemään tuotteistaan videon tai Instagram-tyypin tekemään postauksen, jossa kehuu kokeilemaansa tuotetta.

Vierailija
44/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Anta köyhien kuolla nälkään.

Tyhmä köyhä syö valmisruokaa. Viisas köyhä tekee itse ruoan ja säästää rahaa.

Köyhät nyt harvemmin ovat kovin viisaita.

Aika monen köyhän on oltava viisas jos meinaa tulla jotekin toimeen. Varakkaan ei välttämättä tarvitse olla viisas, koska raha siloittaa tietä.

Vierailija
45/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee rahan luo ja ei koskaan viihdy typerysten seurassa.

Vierailija
46/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nämä vaikuttajat ole saaneet ruokia ilmaiseksi. Heidän kanssaan on tehty sopimus siitä, että he saavat ruokaa maksuksi näkyvyydestä. 

Vauvapalstan idiootit ei ole koskaan kuulleet sponsoroinnista, mainostamisesta, eivätkä siitä että yritys saa lahjoittaa tuotteitaan kenelle itse tykkää 

Tiedetään että sponsori laittaa rahaa esim urheiluseuran toimintaan ja saa mainoksen pelipaitaan. Mutta eikait ne nyt niin tyhmiä ole että ajattelevat että minä katson että jaa tuon firman mainos, mitähän tuo valmistaa, ahaa mahtavaa minäkin ostan tuolta? Itseäni ei kiinnosta pätkääkään enkä edes tiedä,en katso minkä mainoksia urheiliat kantavat asuissaan. Edellinen kun jotain tarvitsen sillä mainoksella ei ole mitään tekemistä ostopäätökseen, aina lähtee mistä halvin.

Vierailija
47/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tulee rahan luo ja ei koskaan viihdy typerysten seurassa.

Kyllä joistakin kommenteista saa aivan eri käsityksen.

Vierailija
48/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Minä ymmärrän jopa kyttääjät mutta mikä tarkoitus on näillä mainoksilla. Katsooko niitä joku, itse en ole pitkään aikaan katsonut esim mitä tv mainostaa ohjelmien välissä, en netin mainoksia. Kun tarvitsen jotain, googletan ja aina se lähtee mistä halvin." Vaikuttajamarkkinointi johtuu oikeastaan juuri tästä. Nykyään ihmiset eivät jaksa katsella mainoksia tai niiden yli. Mainostajan pitää siis olla ovela. Niinpä he palkkaavat youtubettajan tekemään tuotteistaan videon tai Instagram-tyypin tekemään postauksen, jossa kehuu kokeilemaansa tuotetta.

Oletko joskus ostanut jonkun jota on kehuttu somessa?🤣 En ikimain ostaisi sillä perusteella mitä joku on mieltä.

Vierailija
49/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on markkinointia. Hyväntekeväisyyshommat on sitten erikseen. Suomessa asuu muitakin kuin köyhiä. Myös esim. iso joukko keskituloisia, joita itseasiassa kaikki leikkaukset ja progressiivinen verotus ja progressiiviset päiväkotimaksut yms. rasittavat rankasti. Eivätkä ole oikeutettuja toimeentulotukeen mikä korvaisi terkkarimaksut, lääkkeet, ruokaa jne. Eivät saa maksutonta päivähoitoa vaikka inflaatio veisi rahat lompakosta. Keskiluokka kärsii nyt enemmän kuin pienituloiset. 

Vierailija
50/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne parikat kyllä mitenään "hyvätuloisia" olleet. Yhteensäkin tienasivat vähämmän kuin esim minä, joka olen normaali valkokaulustyöläinen.

Sara Parikan osakeyhtiö teki viime vuonna voittoa 474 000 euroa. Vain typerys maksaisi kaiken itselleen henkilökohtaisena tulona.

Puoliso-Mikon kanssa yhteinen toinen yhtiö teki lisäksi 6000€ voittoa. 

Vierailija
51/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson tarjouksia lehdistä mutta ei minua somessavtuotteen kehuminen kiinnosta. Eräs puoliuttu kehui joitakin vuosia sitten jotain puuroja. Hän ei voi edes syödä niitä itse allergioiden takia. Eli kehumisesta saa palkkion vaikka tuote on mielestään paska. 

Vierailija
52/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan monet lapset ja minkä ikäset tahansa näkee Suomessa jo nälkää. Onneks en käytä Atrisn tuotteita muutenkaan, Saarioinen tekee parempaa ruokaa. 

Vierailija
53/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha Mun mieskin sai työnantajaltaan lahjakortin joululahjaksi 

Kyllä teitä ny vituttaa 

Sitä paitsi. Atria lahjoitti MYÖS hyväntekeväisyyteen. No harmi kun ei osunut katkera-kallulle paketti. Pyydä mummolta villasukat 

Vierailija
54/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin puhelinkauppaan. Ajattelin että ostan samsungin kun sehän on vanha ja tunnettu merkki. Myyjä sanoi että tässä olis honor samat ominaisuudet, mutta hinta sata euroa vähemmän, minulle aivan outo merkki,mikälie venäläinen, mutta ostin kaksi honoria. Ei niissä paljon mainokset ja merkit merkitse. Halvin ostetaan jos ominaisuudet suht samat.

Vierailija
55/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin puhelinkauppaan. Ajattelin että ostan samsungin kun sehän on vanha ja tunnettu merkki. Myyjä sanoi että tässä olis honor samat ominaisuudet, mutta hinta sata euroa vähemmän, minulle aivan outo merkki,mikälie venäläinen, mutta ostin kaksi honoria. Ei niissä paljon mainokset ja merkit merkitse. Halvin ostetaan jos ominaisuudet suht samat.

Honor on kiinalainen.

Vierailija
56/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Honor on kiinalainen.

Eikä ole lisäksi ollut enää muutama vuoteen myynnissä, kiitos presidentti Donald Trumpin.

Vierailija
57/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Minä ymmärrän jopa kyttääjät mutta mikä tarkoitus on näillä mainoksilla. Katsooko niitä joku, itse en ole pitkään aikaan katsonut esim mitä tv mainostaa ohjelmien välissä, en netin mainoksia. Kun tarvitsen jotain, googletan ja aina se lähtee mistä halvin." Vaikuttajamarkkinointi johtuu oikeastaan juuri tästä. Nykyään ihmiset eivät jaksa katsella mainoksia tai niiden yli. Mainostajan pitää siis olla ovela. Niinpä he palkkaavat youtubettajan tekemään tuotteistaan videon tai Instagram-tyypin tekemään postauksen, jossa kehuu kokeilemaansa tuotetta.

Tietysti, jos ostopäätökset perustuvat mainoksiin eikä omaan järkeen. Itselleni ei menisi läpi tällaiset "vaikuttajat", niin läpinäkyvää tuo touhu on. Kai nyt jokainen tajuaa että sen tuotteen ominaisuudet on näille tyypeille se ja sama, rahasta nyt sanoo mitä vaan. Monetaarista huorausta. Lisäksi aika mielikuvitysköyhää mainostamista, vähän sama kuin vuosikymmenten takaiset nolot mainokset jossa riitti että tissit vilahti myytiin mitä tahansa. 

Vierailija
58/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Honor on kiinalainen.

Eikä ole lisäksi ollut enää muutama vuoteen myynnissä, kiitos presidentti Donald Trumpin.

Miten minä niitä eilen sain monta aivan uutta. Kyllä muistelen että honor se oli. Tässä nähdään juuri kuinka paljon mainoksilla ja sillä merkillä on väliä.

Vierailija
59/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys hakee näkyvyyttä, kyse on liiketoiminnasta eikä hyväntekeväisyydestä. Markkinoinnin kannalta hyöty on huomattavasti isompi, jos laitat tuotepaketin jollekin somessa reilusti seuraajia omaavalle influensserille versus sille Pattijoella asustavalle Reinolle, joka on käynyt netissä viimeksi silloin, kun Kiss FM:n chatti oli kova sana, koska se Reino ei mainosta niitä saamiaan tuotteita ja anna niille näkyvyyttä. 

Siitä tuossa vaan on kyse.

Somenäkyvyyden voi toteuttaa niin monella tapaa.

Olisi varmasti löytynyt monia sellaisia tapoja, jotka eivät vaikuttaisi yhtä törpöltä ja mauttomalta, etenkin tässä taloudellisessa tilanteessa.

Kaikki tajuavat, että some"vaikuttajille" maksetaan näkyvyydestä. Tässä meni se toteutus ihan päin seinää.

Vierailija
60/137 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys hakee näkyvyyttä, kyse on liiketoiminnasta eikä hyväntekeväisyydestä. Markkinoinnin kannalta hyöty on huomattavasti isompi, jos laitat tuotepaketin jollekin somessa reilusti seuraajia omaavalle influensserille versus sille Pattijoella asustavalle Reinolle, joka on käynyt netissä viimeksi silloin, kun Kiss FM:n chatti oli kova sana, koska se Reino ei mainosta niitä saamiaan tuotteita ja anna niille näkyvyyttä. 

Siitä tuossa vaan on kyse.

Mihin Atria tarvitsee näkyvyyttä kun jokainen suomalainen tietää sen ja ostaa heidän tuotteita?

No mihin Valio, Lidl tai mikään muukaan isommista yrityksistä tarvitsee mainosnäkyvyyttä, kun kaikki nekin firmat tuntee entuudestaan?

Iso osa mainonnasta on ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän