Laatikot on tosi helppo tehdä itse, kuinka moni täällä tekee ne alusta asti itse?
Minä tein tänään valmiiksi punajuuri-aura laatikot, lanttulaatikot ja porkkanalaatikot. Huomenna imellytän perunalaatikot ja sitten aaton aattona paistan kinkun.
jonkun tiikerikakun pyöräytiän ehkä perjantaina ja rosollin sekä tioresalastin teen vasta aattona. Nuorimmaiset haluavat lihapullia ja perunamuussia, ne teen myös aattoaamuna. Lohi saa odottaa joulupäivään.
Kommentit (84)
Minä ostan valmiina, vaikka osaisin tehdä itse. Olen aikaisemmin tehnytkin, silloin kun olin kotona lasten kanssa. Nykyisin meille tulee niin paljon väkeä joulunviettoon, että mikään säilytystila ei riittäisi laatikoihin, jotka joutuisin tekemään jo vähintään viikkoa ennen aattoa. Olen töissä vielä tänäänkin koko illan ja huominen menee kaupassakäyntiin. Ihan hyviä laatikoita tulee tuunaamalla valmistakin,
Asun ulkomailla joten pakko tehdä alusta asti itse jos laatikoita haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo? Juu ei ainakaan onnistuisi multa eikä onneksi tarvitsekaan. Inhoan ruoanlaittoa niin olisi painjaismaista tuollanen. Saarioisten laatikoilla mennään.
Kannattaa huvikseen katsoa ohje, ei paljon helpompaa ruokaa voi olla. Sekoita ainekset ja lykkää uuniin. Siis ainakin lanttu- ja porkkanalaatikko menee näin.
Noin se menee, mutta porkkanalaatikkoon käytän aattoaamun riisipuuroa. Joskus ostan valmista porkkana- ja lanttusosetta, mutta bataatit pitää kuoria, keittää ja soseuttaa. Sosemyllyn peseminen on työläin vaihe.
Ollaanko kavereita?
N56