Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"
Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään.
No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on.
Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös.
Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari?
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäisestä lapsesta on oikein kyse jos et kiinnitä häneen sen vertaa huomiota että tietäisit millaisia ulkovaatteita hän käyttää?
No hänhän oli laittamassa ulkohaalaria. Ihan oikein, paitsi vaimon mielestä.
Väärää haalaria. Väärin kaikkien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäisestä lapsesta on oikein kyse jos et kiinnitä häneen sen vertaa huomiota että tietäisit millaisia ulkovaatteita hän käyttää?
Lapselle tiedoksi, että ulkohaalareita on hyvin monenlaisia. Ei -15 asteen pakkasella tarkene kesähaalarilla. Ja vastaavasti kauppaan on ihan turha laittaa sitä paksuinta talvihaalaria, jos mennään autolla ja suurin osa ajasta ollaan sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on tällä hetkellä paljon paremmin perillä lasten tarvikkeista koska on nuorimman kanssa hoitovapaalla ja hoitaa varmaan 95% pukemisista. Minä olen se joka joutuu kysymään että minkälaiset vaatteet puetaan tai tarvitseeko hankkia jotakin.
Täsähän se ehkä onkin, että jos toinen hoitaa pääasialliseti jonkun asian (kuten lasten pukeminen ja vaatteet), niin voi häneltä sitten kysyä tavittaessa, eikä sotkea toimivia systeemejä itse vaan sähläämällä.
"Voi pientä <3 Sulle tulee vielä rankat ajat, kun siirryt aikuisten maailmaan ja työelämään. Ei nimittäin ole läheskään aina elämä pelkkää diskuteeraamista ja asiallisen korrektia keskustelua. Alan tätä ketjua lukiessani ymmärtää, miksi niin moni nuori ei kestä työelämässä ja masentuu tms. Ei kai voikaan kestää, jos äänen korottaminenkin saa lumihiutaleen ihan palasiksi. "
Nyt joku maksimissaan 14v trollailee täällä. Yrittää alentaa toisia ja on olevinaan itse vanhempi. "Voi pientä/Kun siirrty aikuisten maailmaan ja työelämään" Hyvä esimerkki tuo, hattara maailma jne, (mikä hiton hattara maailma ei aikuiset kirjoita tuollaista pask**). Sit on katottu sanakirjasta muutama sana jotta saadaan uskottavuutta. Sit provosoituu ihan turhan pienestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on tällä hetkellä paljon paremmin perillä lasten tarvikkeista koska on nuorimman kanssa hoitovapaalla ja hoitaa varmaan 95% pukemisista. Minä olen se joka joutuu kysymään että minkälaiset vaatteet puetaan tai tarvitseeko hankkia jotakin.
Täsähän se ehkä onkin, että jos toinen hoitaa pääasialliseti jonkun asian (kuten lasten pukeminen ja vaatteet), niin voi häneltä sitten kysyä tavittaessa, eikä sotkea toimivia systeemejä itse vaan sähläämällä.
Siihen on usein syynsä, miksi toinen osapuoli hermostuu. Harva "kilahtaa" ihan tyhjästä. Toki oikein väsyneenä on hermo kireämmällä kuin tavallisesti, mutta silti tuskin hermo menisi siitä, jos nätisti kysyisi "mikä haalari on yleensä ollut päällä kauppaan mennessä". Kommunikaatio-ongelmista kielii vahvasti se, jos toisen pitää yrittää luikkia pakoon epäsopiva haalari puettuna sen sijaan, että ihan vain kysyisi, jos ei tiedä mikä haalari on hyvä.
Nyt joku maksimissaan 14v trollailee täällä. Yrittää alentaa toisia ja on olevinaan itse vanhempi. "Voi pientä/Kun siirrty aikuisten maailmaan ja työelämään" Hyvä esimerkki tuo, hattara maailma jne, (mikä hiton hattara maailma ei aikuiset kirjoita tuollaista pask**). Sit on katottu sanakirjasta muutama sana jotta saadaan uskottavuutta. Sit provosoituu ihan turhan pienestä :D
Jaxuhalit sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä nainen ja äiti mutta mä en roikota kaikkien säiden ja menojen vaatteita näkyvillä, kuten ilmeisesti sinä teet. En tiuski puolisolle enkä moiti hänen lastenhoito- ja pukeutumistaitoja. Kyllä on hermot pinnassa pienistä asioista, relaa vähän.
Tässä sinulle mitali siitä, että olet Täydellinen Nainen: 🥇
Meillä epätäydellisillä naisilla ei valitettavasti ole Anna Aurinkoinen päivä, vaan joskus menee hermot kun on esim. väsynyt tai turhautunut tai muuten vaan kaikki mennyt päin persettä.
No kylläpä nyt osui tunteisiin. En ole täydellinen. En myöskään oikeuta paskaa käytöstä muita kohtaan kun mulla on huono päivä. Kannattaa sille turhautumisen poistamiselle keksiä ihan muut keinot kuin "ripittää" perheenjäseniä tai muita kanssaihmisiä, mitä pahaa ne on sulle te
"Lässyn lässyn lää"? Kukahan tässä se tunnetaitojen opettelua tarvitseva on? Minä, jota nimitit pieneksi lapseksi vai sinä joka hiillyt ihan asiallisiin kommentteihin? Ihan naurettavaa että sinä pidät itseäsi kypsempänä ihmisenä perustuen ihan vain siihen että olet ollut 35 vuotta naimisissa. Sillä ei ole mitään väliä, jos käytös on epäkunnioittavaa muita kohtaan. Ja kuten sanoit, kivahtelet miehellesi ja hän kivahtelee sinulle joten olette varmasti täydelliset toisillenne.
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit sinulle!
Tuo jaxuhalit on hyvä esimerkki :D Kuka käyttää tuollaisia sanoja? Alle 14 vuotiaat. :D
Pienen kannattaa vielä tunnetaitojen lisäksi harjoitella lukutaitoa. Ei nimittäin sitaatissasi puhuttu sanaakaan hattaroista. Eikä varsinkaan hattara maailmasta (joka muuten on yhdyssana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit sinulle!
Tuo jaxuhalit on hyvä esimerkki :D Kuka käyttää tuollaisia sanoja? Alle 14 vuotiaat. :D
Sinähän sen tiedät, kun kuulut mainitsemaasi ikäluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti se yksi haalari riittää. Minulla on kaksi lasta joista toinen on vielä haalari-iässä ja mainiosti on molemmilla riittänyt yksi haalari talvella. Turhaa rahan hukkaa hommata monta. Taitaa äitiys olla monille vain yhtä suorittamista.
Sitten haukutaan isä joka ei ole haalareista perillä. Ei ole miehillä helppoa.
N41
Minä olen samaa ikäluokkaa ja aivan samaa mieltä. Omat lapseni eivät ole enää pieniä, mutta ei meillä kyllä ikinä ollut kuin yksi haalari per lapsi talvella käytössä. Joskus sattoi olla joku kirpparikappale tai välikausi haalari limittäin käytössä. Toki itse päähaalarikin saattoi olla kirpparilta..
Mutta aivan hyvin on lapsi saattanut kauppareissulla olla talvihaalareissa. Kuuma jos on tullut hattu päästä ja hanskat käsistä, ehkä haalarin vetskaria vähän auki. Jotenkin kuulostaa kummalliselta ettei pieni lapsi voisi haalarissa käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit sinulle!
Voimia! Kyllä se siitä. Pyydä äidiltä apua, jos oikein harmittaa. Saatat saada vaikka kaakkaota lohdutukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pienen kannattaa vielä tunnetaitojen lisäksi harjoitella lukutaitoa. Ei nimittäin sitaatissasi puhuttu sanaakaan hattaroista. Eikä varsinkaan hattara maailmasta (joka muuten on yhdyssana).
Meinaatko, että kieliasustasi ei pysty päättelemään, että sinä olet sen tekstin takana? :D Tai ip osoitteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti se yksi haalari riittää. Minulla on kaksi lasta joista toinen on vielä haalari-iässä ja mainiosti on molemmilla riittänyt yksi haalari talvella. Turhaa rahan hukkaa hommata monta. Taitaa äitiys olla monille vain yhtä suorittamista.
N41
Minä olen samaa ikäluokkaa ja aivan samaa mieltä. Omat lapseni eivät ole enää pieniä, mutta ei meillä kyllä ikinä ollut kuin yksi haalari per lapsi talvella käytössä. Joskus sattoi olla joku kirpparikappale tai välikausi haalari limittäin käytössä. Toki itse päähaalarikin saattoi olla kirpparilta..
Mutta aivan hyvin on lapsi saattanut kauppareissulla olla talvihaalareissa. Kuuma jos on tullut hattu päästä ja hanskat käsistä, ehkä haalarin vetskaria vähän auki. Jotenkin kuulostaa kummalliselta ettei pieni
Miksi sen pitäisi mennä sinne paksussa haalarissa jos parempi vaihtoehto on????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että kieliasustasi ei pysty päättelemään, että sinä olet sen tekstin takana? :D Tai ip osoitteesta?
Ai sä olet se hörhö, joka kuvittelee tuntevansa kaikkien palstalla kirjoittavien ip-osoitteet. No se selittääkin paljon....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Mutta aivan hyvin on lapsi saattanut kauppareissulla olla talvihaalareissa. Kuuma jos on tullut hattu päästä ja hanskat käsistä, ehkä haalarin vetskaria vähän auki. Jotenkin kuulostaa kummalliselta ettei pieni
Sitten on vanhempien turha ihmetellä, kun lapsi kiukkuaa, jos ei sen vertaa tajuta, että kauppareissulle autolla ei tarvitse pukeutua samoin kuin parin tunnin ulkoilulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on klassisia juttuja isän ja äidin eroavaisuuksista. Ei fiksut vanhemmat niistä mitään suurta riitaa tee, toisin kuin palstan jankkaajat.
Eipä tässäkään vaikuta mitään suurta riitaa tulleen. Normaaliin elämään nyt vain kuuluu, että aina ei jaksa olla kärsivällinen ja lempeä, vaan joskus tulee sanottua kipakamminkin. Ei sitä tarvitse pelästyä niin paljon, että rupea av-palstalla liioittelemaan vaimo riehuneen. Äärimmäisen harva ihminen on niin zen, ettei koskaan "riehu" eli sano asioita napakammin tai jopa korota ääntään.
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei kuulu kivahtelut eikä riehumiset normaaliin parisuht
Kuule, ei sun tartte mun jaksamisista ja tulevaisuudesta olla huolissaan. Olen 52-vuotias eikä mua hetkauta pätkääkään sun huonot yritykset provosoida. Sun vähättelyt ja nimittelyt menee myös ohi korvien, eihän noille voi kuin nauraa. Alkaa jo vaikuttaa siltä että jäkätät kotona ja täällä ihan vaan siitä jäkättämisen ilosta. Koita nyt saada parempaa mieltä kun joulukin tulossa. Mä lopetan osaltani sun kanssa tähän. Kommentit alkaa eksymään liiaksi aiheesta eikä sulle viitsi antaa enää yhtään enempää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet se hörhö, joka kuvittelee tuntevansa kaikkien palstalla kirjoittavien ip-osoitteet. No se selittääki
Vinkki sulle: Googlaa sanoilla: "sript quide" ja opettele miten saat lähdekoodin näkyviin selaimeen pienellä lisäohjelmoinnilla. Sen avulla löytyy kaikkien ip-osoitteet täältäkin sivustosta. firefoxissa saattaa olla valmiina kyseinen pätkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin?
Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta.
Asia on juuri näin. Mitä tapahtuu, jos lapsen äidille sattuisi joku onnettomuus ja hän olisi poissa pelistä
muutaman päivän? Sairaalan päivystylsessa tai jopa osastolla. Tai vakavasti sairaan vaarin luona tms.
Kyllä lapsen isän kuuluu silloinkin tuntea systeemi että mitä kaikkea lapsille puetaan päälle eri
vuodenaikoina. Se ei ole täysinyhdentekevää. Esim. Päiväkodin henkilökunta voi myös vähän
hermostua, jos lapsella on sadepäivänä mukana vain kangasvaatteet ja pikkukengät.