Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"
Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään.
No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on.
Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös.
Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari?
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on klassisia juttuja isän ja äidin eroavaisuuksista. Ei fiksut vanhemmat niistä mitään suurta riitaa tee, toisin kuin palstan jankkaajat.
Eipä tässäkään vaikuta mitään suurta riitaa tulleen. Normaaliin elämään nyt vain kuuluu, että aina ei jaksa olla kärsivällinen ja lempeä, vaan joskus tulee sanottua kipakamminkin. Ei sitä tarvitse pelästyä niin paljon, että rupea av-palstalla liioittelemaan vaimo riehuneen. Äärimmäisen harva ihminen on niin zen, ettei koskaan "riehu" eli sano asioita napakammin tai jopa korota ääntään.
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei kuulu kivahtelut eikä riehumiset normaaliin parisuhteeseen. Kyllä aikuisuuteen kuuluu, että pystyy hoitamaan erimielisyydet asiallisesti.
Ihan oikeasti se yksi haalari riittää. Minulla on kaksi lasta joista toinen on vielä haalari-iässä ja mainiosti on molemmilla riittänyt yksi haalari talvella. Turhaa rahan hukkaa hommata monta. Taitaa äitiys olla monille vain yhtä suorittamista.
Sitten haukutaan isä joka ei ole haalareista perillä. Ei ole miehillä helppoa.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Täytyy lepytellä teini-ikäisen tasolle vajonnutta huutavaa äitiä. Kuka se lapsi tässä on.
Olit siis paikalla näkemässä, miten tilanne meni todellisuudessa? Vai millä perusteella pystyt sanomaan, että ap ei esimerkiksi provoiluhaluillaan liioittele ja tämä "raivominen" olikin vain vähän napakampi sanominen?
Tuo on gaslightning käytöstä. Vähätellään ja kiistetään toisen kokema tunne ja tilanne. Teetkö useinkin noin?
Edelleen: Olitko paikalla näkemässä tämän tunteen ja tilanteen? Jos et, et voi mitenkään tietää, oliko kyse huudosta vai vain napakammasta sanomisesta. En vähättele yhtään mitään, mutta sen verran kauan on tullut täällä roukuttua, että olen oppinut näiden porvoolaisten käyttävän hyvinkin sanotaanko vaikka värikästä kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä nainen ja äiti mutta mä en roikota kaikkien säiden ja menojen vaatteita näkyvillä, kuten ilmeisesti sinä teet. En tiuski puolisolle enkä moiti hänen lastenhoito- ja pukeutumistaitoja. Kyllä on hermot pinnassa pienistä asioista, relaa vähän.
Tässä sinulle mitali siitä, että olet Täydellinen Nainen: 🥇
Meillä epätäydellisillä naisilla ei valitettavasti ole Anna Aurinkoinen päivä, vaan joskus menee hermot kun on esim. väsynyt tai turhautunut tai muuten vaan kaikki mennyt päin persettä.
Ja se on syy sitten huutaa turhaan sille puolisolle joka asiasta, kun itse on väsynyt, turhautunu ja muuten vaa kaikki menny päin persettä.
No harmi kyllä emme elä yksisarvismaassa, jossa kaikki on aina vaan pumpulia ja hattaraa. Joskus tulee myös huudettua, mutta ei terve parisuhde siihen kaadu. Se on vain elämää. Onneksi sinun Täydellisessä maailmassasi ei ole mitään isoja tunteita, vaan kaikki on aina aurinkoista ja ihanaa ja sydämet vain lentelee.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä nainen ja äiti mutta mä en roikota kaikkien säiden ja menojen vaatteita näkyvillä, kuten ilmeisesti sinä teet. En tiuski puolisolle enkä moiti hänen lastenhoito- ja pukeutumistaitoja. Kyllä on hermot pinnassa pienistä asioista, relaa vähän.
Meillä epätäydellisillä naisilla ei valitettavasti ole Anna Aurinkoinen päivä, vaan joskus menee hermot kun on esim. väsynyt tai turhautunut tai muuten vaan kaikki mennyt päin persettä.
No kylläpä nyt osui tunteisiin. En ole täydellinen. En myöskään oikeuta paskaa käytöstä muita kohtaan kun mulla on huono päivä. Kannattaa sille turhautumisen poistamiselle keksiä ihan muut keinot kuin "ripittää" perheenjäseniä tai muita kanssaihmisiä, mitä pahaa ne on sulle tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on klassisia juttuja isän ja äidin eroavaisuuksista. Ei fiksut vanhemmat niistä mitään suurta riitaa tee, toisin kuin palstan jankkaajat.
Eipä tässäkään vaikuta mitään suurta riitaa tulleen. Normaaliin elämään nyt vain kuuluu, että aina ei jaksa olla kärsivällinen ja lempeä, vaan joskus tulee sanottua kipakamminkin. Ei sitä tarvitse pelästyä niin paljon, että rupea av-palstalla liioittelemaan vaimo riehuneen. Äärimmäisen harva ihminen on niin zen, ettei koskaan "riehu" eli sano asioita napakammin tai jopa korota ääntään.
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei kuulu kivahtelut eikä riehumiset normaaliin parisuhteeseen. Kyllä aikuisuuteen kuuluu, että pystyy hoi
En sanonut mitään tuollaista. Älä vääristele sanomisiani. Olen ollut naimisissa kohta 35 vuotta ja olemme puolin ja toisin välillä kivahdelleet ja ollet kipakoita. Se on ihan normaalia. Ihmettelen suuresti, millaisessa hyssyttelyn ilmapiirissä olet kasvanut, kun normaalit tunteet saavat sinut noin pois tolaltasi. Toki ymmärrän sen, jos olet vielä lapsi ja tunnetaitosi ovat vasta kehittymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä nyt osui tunteisiin. En ole täydellinen. En myöskään oikeuta paskaa käytöstä muita kohtaan kun mulla on huono päivä. Kannattaa sille turhautumisen poistamiselle keksiä ihan muut keinot kuin "ripittää" perheenjäseniä tai muita kanssaihmisiä, mitä pahaa ne on sulle tehneet?
Lässyn lässyn lää. Huomaa, että sinulla ei ole mitään kokemusta oikeasta elämästä. Elät jossain hattaramaailmassa, missä ei ole kuin positiivisia tunteita. Se ei ole todellisuutta kuin sinulle. Terve parisuhde kestää senkin, että kaikki ei aina ole auvoista ja ihanaa ja korrektia ja hallittua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti se yksi haalari riittää. Minulla on kaksi lasta joista toinen on vielä haalari-iässä ja mainiosti on molemmilla riittänyt yksi haalari talvella. Turhaa rahan hukkaa hommata monta. Taitaa äitiys olla monille vain yhtä suorittamista.
N41
Meillä ei riittänyt. Ne huonommat vaatteet ostettiin ihan kirpputorilta. Mutta tilanteet vaihtelee eri perheissä ja vaikka meillä ei olisi riittänyt ymmärrän hyvin että se ehkä riittää jollakin ja erilaisissa olosuhteissa. Me adumme maalla ja maatilalla. En tosin voi kuvitellakaan tilannetta jossa isälle olisi käynyt edes mielessä pukea ne arkihaslarit lapselle kauppareissulle tai päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella kirjoittamaan kunnolla ennen kuin saarnaa muille yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on syy sitten huutaa turhaan sille puolisolle joka asiasta, kun itse on väsynyt, turhautunu ja muuten vaa kaikki menny päin persettä.
No harmi kyllä emme elä yksisarvismaassa, jossa kaikki on aina vaan pumpulia ja hattaraa. Joskus tulee myös huudettua, mutta
Ei, vaan mun maailmassa on tyyntä sen vuoksi että asioista osataan keskustella kivahtelematta ja sättimättä toista. Ja kyllä aika moni parisuhde on nalkuttamiseen kaatunut vaikka muuta yritän itsellesi väittää. Se, että nämäkin kommentit saa sinut puolustuskannalle ja kirjoittamaan ilkeästi kertoo ihan oleellisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Täytyy lepytellä teini-ikäisen tasolle vajonnutta huutavaa äitiä. Kuka se lapsi tässä on.
Olit siis paikalla näkemässä, miten tilanne meni todellisuudessa? Vai millä perusteella pystyt sanomaan, että ap ei esimerkiksi provoiluhaluillaan liioittele ja tämä "raivominen" olikin vain vähän napakampi sanominen?
Tuo on gaslightning käytöstä. Vähätellään ja kiistetään toisen kokema tunne ja tilanne. Teetkö useinkin noin?
Edelleen: Olitko paikalla näkemässä tämän tunteen ja tilanteen? Jos et, et voi mitenkään tietää, oliko kyse huudosta vai vain napakammasta sanomisesta. En vähättele yhtään mitään, mutta sen verran kauan on tullut täällä roukuttua, että olen oppinut näiden
Itse ilmeisesti olit paikalla kun voit tilanteen kiistää ja vähätellä muita. Ei sitten varmaan kannata roikkua täällä jos alkaa noin vaikuttaa asenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei kuulu kivahtelut eikä riehumiset normaaliin parisuhteeseen. Kyllä aikuisuuteen kuuluu, että pystyy hoi
Voi pientä <3 Sulle tulee vielä rankat ajat, kun siirryt aikuisten maailmaan ja työelämään. Ei nimittäin ole läheskään aina elämä pelkkää diskuteeraamista ja asiallisen korrektia keskustelua. Alan tätä ketjua lukiessani ymmärtää, miksi niin moni nuori ei kestä työelämässä ja masentuu tms. Ei kai voikaan kestää, jos äänen korottaminenkin saa lumihiutaleen ihan palasiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: Olitko paikalla näkemässä tämän tunteen ja tilanteen? Jos et, et voi mitenkään tietää, oliko kyse huudosta vai vain napakammasta sanomisesta. En vähättele yhtään mitään, mutta sen verran kauan on tul
Edelleen: En vähättele. Enkä edes kiistä. Esitän vain yhden (varsin todennäköisen) vaihtoehdon omien kokemusteni pohjalta. Miksi yrität mitätöidä ja vähätellä minun ajatuksiani? Etkö pysty hyväksymään, että muutkin vaihtoehdot ovat mahdollisia kuin vain sinun tulkintasi?
Vierailija kirjoitti:
N41
Ei riitä. Miten isä ei ole lapsensa vaatteista perillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Alalt päästä kärryille todellisesta elämästä. Aina ei pysty hillitsemään tunteitaan ja olemaan viilipyttynä. Mutta onneksi on olemassa myös sana "anteeksi" niin ei tarvitse maailmaansa romahduttaa, jos jokus tulee huudettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harmi kyllä emme elä yksisarvismaassa, jossa kaikki on aina vaan pumpu
Hienoa! Kerrassaan mahtavaa saada joukkoomme noin täydellinen ihminen. Oikein häikäisee tuo sinun sädekehäsi, kun sitä niin kiivaasti kiillotat. Kohta pitää hakea aurinkolasit, että pystyy jatkamaan keskustelua Rouva Täydellisyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei kuulu kivahtelut eikä riehumiset normaaliin parisuht
Ojenna se mitali ihan itsellesi. Käyttäydyt kyllä tosi asiattomasti täällä muita kohtaan. Nimittelet, mitätöit, alennat. Syytät muita sanomistesi väärentämisestä mutta teet itse ihan sitä samaa. Jos teidän perheessä on kivahtelut puolin ja toisin ok niin mikäs siinä mutta kaikkien liiton arkipäivää se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harmi kyllä emme elä yksisarvismaassa, jossa kaikki on aina vaan pumpu
Nalkuttaminen on ihan eri asia kuin huutaminen tai kipakka sanominen. Koeta nyt lapsi pieni edes opetella erottamaan eri sanat ja niiden merkitys toisistaan ennen kuin hukut itsekehuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on susta normaalia niin kauan kuin sinä saat naisena kivahtaa ja olla kipakka. Annas olla kun mies toimii samoin niin sitten se ei enää olekaan ok? Ja ei, ei k
Voimia! Toivottavasti saat apua traumoihisi, joita katsaus todelliseen elämään aiheutti.