Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekonomisti mahdollisista veronkorotuksista: Kyllä tässä ylemmän keskiluokan ja keskiluokan kukkarolle täytyy mennä

Vierailija
20.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20065896

Muilla ei ole rahhoo

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maliranta on SAK laisen ent. työväen tutkimuslaitoksen punikki

Se toinen on Pellervolainen kepuli.

YLE tekee taas oppositiopolitiikkaa omien punavihreiden ideologisten arvojensa mukaisesti.

Kannattaa miettiä miksi kyseiset ihmiset on taas valittu YLEn agitaattoreiksi.

Minäkin kuuntelin malirannan länkytystä, ja ihmettelin että kuinka saatanan pihalla tuo ukko oikein on. Mietin itsekseni ja keskenäni että sen täytyy olla jonkun sortin punikki tai demari, ei noin tyhmää paskaa muuten voi ääneen sanoa. Ja oikeassahan minä olinkin.

Vierailija
102/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE tekee taas oppositiopolitiikkaa omien punavihreiden ideologisten arvojensa mukaisesti.

Sosialistien suuri strategia on köyhdyttäminen.

Keskituloisten veronkiristyksillä saadaan palvelualojen työttömyys kasvamaan. Köyhyyden lisääntyminen tietää vasemmistolle lisää äänestäjiä ensi vaalissa. SDP poliitikot pääsee taas hillotolpille. Marin putkahtaa silloin taas politiikkaan bilettämään ministerinpalkkiot silmissä kiiluen.

Sanna halusi bailuministerin paikalle halusta bilettää ja kukaan ei epäillyt Sannan taipumusta minist

Tyypillinen punikkikommaridemari, velat tappiin, paikat paskaksi ja karkuun. Kyllä muut selvittää ja korjaa, niin voi sitten taas tulla uudelleen sotkemaan ja paskomaan kaikki. Ihan sama pelikirja kuin ryccillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan lisää työn kannustusta keskituloisilla kun joutuu enemmän puristamaan 😊

Vilu ja nälkä lisää työhaluja, pysyy myös lämpimänä kun rehkii 😊

Monikohan teistä tekee ruumiillista työtä ulkona vuoden ympäri? Ne on harvassa nykyään sellaiset duunarit, he ovatkin työväenluokkaa eikä mitään keskiluokkaisia.

Mulle tulee hiki kun ajatteleekin työntekoa, hyi mikä jo sanana, TYÖ

Kuinka kertoa olevansa demari, ilman että sanoo sitä suoraan.

Vierailija
104/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Työn ja talouden tutkimus Laboren johtaja Mika Malirannan mukaan tulevien sopeutustoimien pitäisi kohdistua seuraavaksi keski- ja ylempään keskiluokkaan.

Jos me oikeasti haluamme korjata julkista taloutta niin, että vältämme pahimpia hyvinvointivaikutuksia, niin sen pitäisi voimakkaammin osua keskituloisiin ja ylempiin keskituloisiin.

Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. Mä en ota lisää vastuuta ja enemmän työtä siksi, että verottaja voisi verottaa enemmän ja jakaa mun ansaitsemia rahoja muille. 

Se on hyvä vain. Onkin ärsyttänyt kaikkien hyvätuloisten narina siitä, että palkankorotuksestakin joutuu maksamaan veroa. Jos ei korotus kelpaa, niin sen voi jättää ottamatta. 

Vierailija
105/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisilta puristetaan vielä lisää? Minulla ainakin vähenee työt. Mitään tukia en saa mistään (mikä on oikein), kaikesta maksan täysimääräisenä, maksan isoja veroja, mutta elintasoni on aika sama kuin kouluttamattoman suht pienipalkkaisen. Miksikä? Pienituloinen saa tukia ja verotus pieni--> nettotuloissa ero on kuukaudessa 100-200€. Mikä ei käytännössä ole mitään.

Sitten kun olet oikeasti huono-osainen, et enää ajattelekaan, että 100-200 euroa "ei ole mitään". Toivottavasti pääset pian kokemaan sen tilanteen. 

Vierailija
106/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun veroja korotetaan, niin teen vähemmän töitä. So simple. Nyt olen keikkaillut pääntyön lisäksi mutta jos se ei kannata niin mieluummin löhöän :)

Vierailija
107/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Nyt kun meiltä työttömiltäkin leikattiin niin on oikein sopivaa leikata keskiluokaltakin. Pääsemme kaikki osallistumaan talkoisiin.

Ja sitten kun keskiluokalta leikataan niin kulutus vähenee entisestään ja työpaikat vähenee->tuet laskee

Vierailija
108/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Hallituksen ministereitä on ollut YLEn haastateltavina. Heidän täytyy olla kaikkien punikkeja Purraa myöten.  Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
109/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisilta puristetaan vielä lisää? Minulla ainakin vähenee työt. Mitään tukia en saa mistään (mikä on oikein), kaikesta maksan täysimääräisenä, maksan isoja veroja, mutta elintasoni on aika sama kuin kouluttamattoman suht pienipalkkaisen. Miksikä? Pienituloinen saa tukia ja verotus pieni--> nettotuloissa ero on kuukaudessa 100-200€. Mikä ei käytännössä ole mitään.

Se 100-200€ ei mitään voi olla koko kuun ruokaraha jollekin. Et sinä kyllä silti kovin isoja veroja kyllä maksa jos pienituloinen tuilla pääsee noin lähelle samoihin tuloihin.

Vierailija
110/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Nyt kun meiltä työttömiltäkin leikattiin niin on oikein sopivaa leikata keskiluokaltakin. Pääsemme kaikki osallistumaan talkoisiin.

Ja sitten kun keskiluokalta leikataan niin kulutus vähenee entisestään ja työpaikat vähenee->tuet laskee

Eihän tuo enää koske työttömiä, joilta tuet on jo viety. Jäljelle jää vain rikkaiden saamat tuet :). Hyvä, että niistäkin päästään. 

Saatte mitä tilaatte. 

Vierailija
111/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Työn ja talouden tutkimus Laboren johtaja Mika Malirannan mukaan tulevien sopeutustoimien pitäisi kohdistua seuraavaksi keski- ja ylempään keskiluokkaan.

Jos me oikeasti haluamme korjata julkista taloutta niin, että vältämme pahimpia hyvinvointivaikutuksia, niin sen pitäisi voimakkaammin osua keskituloisiin ja ylempiin keskituloisiin.

Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. Mä en ota lisää vastuuta ja enemmän työtä siksi, että verottaja voisi verottaa enemmän ja jakaa mun ansaitsemia rahoja muille. 

Nyt jo verotus syö niin paljon, että en halunnut mitään korotuksia.

Kun asiaa ajatellaan kokonaisuuden näkökulmasta, olet saanut liikaa työpanokseesi verrattuna (mikä voidaan suoraan päätellä antamistasi tiedoista) joten mielesi on mukautunut siihen (se on toki psykologisesti ymmärrettävää). Vähempikin lisä motivoisi jos aiemmin olisit saanut vähemmän liikaa.  

Vierailija
112/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ollaanko me keskituloisia vai suurituloisia meidän bruttotuloilla, mutta jos näistä lisää verotetaan niin muutetaan inhimillisempien veroprosenttien piiriin. Tienataan yhteensä n. 200k€ vuodessa. Vaimo erikoislääkärinä hieman enemmän kuin minä.

Tehkää niin. Älkääkö aina vain uhkailko.

Vierailija
113/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan jo tonnin kuussa veroja. Enempää en maksa. 

Vierailija
114/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mennä kenenkään kukkarolle, jos lakataan Ukrainan sodan tukeminen ja luovutaan venäjä pakotteista. On järjetöntä rahoittaa ihmisten tappamista Ukrainassa.

Vierailija
115/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että köyhien itkua vielä 3,5 vuotta 😆 Paras hallitus ikinä 😂

Vierailija
116/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

Irtisanottujen asuntovelkaisten itkua. 

Vierailija
117/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo verotus syö niin paljon, että en halunnut mitään korotuksia.

Miten sitten luulet, että työttömiä kannustavat mitkään leikkaukset, esim. suojaosiin? Sehän on toisaalta hyvä vaan, että jätät ne vaativammat työt ottamatta. Tarjoutuu paikka sellaiselle, joka aidosti palkasta riippumatta haluaa sen työn.

Se, että valtio menettää verotuloja, kun palkkoja ajetaan alas on toki ongelma. Mutta sitähän tehdään tässä koko ajan riippumatta siitä, mitä sinä viitsit tehdä. Se, että jätät sen ylennyksen ottamatta saattaa merkitä, että paikkaan haetaan isommalla rahalla joku muu. Mutta palkanalennukset ovat valtiolle pahasta. Kaikki nämä leikkaukset ajavat ihmisiä suostumaan entistä huonompiin työehtoihin ja ansiosidonnaisen porrastus ajaa ihmiset ammattitaitoaan vastaamattomiin huonommin palkattuihin töihin ja noihin töihin paremmin sopivat jäävät kokonaan ilman töitä. Siitä seuraa, että verotuloja saadaan vähemmän, joten veroja korotetaan ja etuja leikataan lisää. Kierre on valmis.

Vierailija
118/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaantuminen on typeryyttä. En minä ainakaan juutalaispankeille rupea maksamaan överikorkoa.

Vierailija
119/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei koske hyviä normaaleita työntekijöitä. Lusmuilla toki puntit voivat tutista

Vierailija
120/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen rikkaat vapautetaan yhteiskunta vastuusta ja ylemmästä keskiluokasta alaspäin pakotetaan kaikki maksamaan lisää tähän yhteiskuntaan että rikkaiden ei tarvitse ja rikkaat kykenevät jatkamaan riistokapitalismia ja veronkiertoa. Suomessa kun ei voi rehellisesti rikastua niin se rikastuminen vaatii aina huijaamista, kieroilua ja veronkiertoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi