Ekonomisti mahdollisista veronkorotuksista: Kyllä tässä ylemmän keskiluokan ja keskiluokan kukkarolle täytyy mennä
Muilla ei ole rahhoo
Kommentit (167)
Se on järkevintä tehdä nyt niin. Jospa se kannustaisi ylempää keskiluokkaa ja suurituloisia tekemään enemmän töitä ja tienaamaan enemmän. Kuitenkin heidän jaksamisesta se on kiinni firmojen tulokset ja muut kun he palkkaamisistakin päättää, että enemmän tulosta vaan ja pitempiä päiviä.
Mahtaako käydä niinkuin 1990-luvulla lamassa, että monelta yrittäjältä lähti omaisuus.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat senkun vähenevät.
Nyt otetaan rahat pois osa-aikatyötä tekevältä ja pätkätyöläisiltä.
Voi yrittäjä ressukat.
No, ehkä hyvätuloiset miehet kasvattavat pitkät hiukset ja käyvät ottamassa 130 euron kestovärejä ja permanentteja parturissa naisten puolesta, kun ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten YLE haastattelee aina vain taloustieteilijöitä. Siis oikeammin taloushistorioitsijoita arvailemaan talouden tulevaisuutta.
YLE ei koskaan haastattele yritysjohtajia. Siis heitä jotka ohjaavat Suomen teollisuutta, taloutta ja rahavirtoja.
Johtuisiko YLEn vasemmistolaisuudesta etteivät yritysjohtajat edes halua tulla YLEn punalinnakkeeseen. Vai siitä että heitä ei kutsuta koska he kertovat ääneen asioita jotka eivät sovi YLEn vihervasemmistolaiseen feministiseen woke ideologiaan.
YLE:ssäkin pätee myös sanonta: Kenen leipää syöt....
Sitähän tässä ihmetellään. Toivottavasti uuden hallituksen budjetissa YLE määrärahat puolitetaan ja punatoimittajat ja wokefemakot saavat virsua.
Jo olisi aikakin. Olen tise heittämällä ylimmässä desiilissä ja oletin ilman muuta että nähin talkoisiin osallistun itsekin, mutta ei näköjään Orpolla ole munaa.
t: pettynyt Kokoomuksen äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako käydä niinkuin 1990-luvulla lamassa, että monelta yrittäjältä lähti omaisuus.
Ja henki...
Vierailija kirjoitti:
Se on järkevintä tehdä nyt niin. Jospa se kannustaisi ylempää keskiluokkaa ja suurituloisia tekemään enemmän töitä ja tienaamaan enemmän. Kuitenkin heidän jaksamisesta se on kiinni firmojen tulokset ja muut kun he palkkaamisistakin päättää, että enemmän tulosta vaan ja pitempiä päiviä.
4000 €/kk tuloilla ei kannata Suomessa tehdä enempää eikä pidempään. Jokaisesta sen päälle tehdystä eurosta menee yli 50% veroa. Kaikki ylimääräiset työt kannattaa vaihtaa vapaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jo olisi aikakin. Olen tise heittämällä ylimmässä desiilissä ja oletin ilman muuta että nähin talkoisiin osallistun itsekin, mutta ei näköjään Orpolla ole munaa.
Mihin talkoisiin ajattelit osallistua Hönö? Laskun maksajaa nyt etsitään. Valtionkonttorin tilinumeron saa ihan valtiovarainministeriöstä kysymällä ja sinne voi laittaa tilille kaiken ylimääräisen jos kokee semmoiseen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain persaukinen pummi. Ei sinulla ole mitään omaa rahaa. Kaiken saat yhteiskunnalta ilmaiseksi. Ime tolppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 €/kk tuloilla ei kannata Suomessa tehdä enempää eikä pidempään. Jokaisesta sen päälle tehdystä eurosta menee yli 50% veroa. Kaikki ylimääräiset työt kannattaa vaihtaa vapaaseen.
Vähän vähemmän tekemällä tekee tehokkaammin sen mitä tekee. https://yle.fi/a/3-12098819
Ei tarvitse raataa liikaa. Kannattaa panostaa myös ihmissuhteiden vaalimiseen, se tuottaa hyvinvointia siinä missä työpanoskin.
Jos firmalla on tekemätöntä työtä niin voivat mieluummin palkata lisää väkeä, niin onpahan vähemmän ns. vapaamatkustajia muiden elätettävänä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Työn ja talouden tutkimus Laboren johtaja Mika Malirannan mukaan tulevien sopeutustoimien pitäisi kohdistua seuraavaksi keski- ja ylempään keskiluokkaan.
Jos me oikeasti haluamme korjata julkista taloutta niin, että vältämme pahimpia hyvinvointivaikutuksia, niin sen pitäisi voimakkaammin osua keskituloisiin ja ylempiin keskituloisiin.
Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. Mä en ota lisää vastuuta ja enemmän työtä siksi, että verottaja voisi verottaa enemmän ja jakaa mun ansaitsemia rahoja muille.
Nyt jo verotus syö niin paljon, että en halunnut mitään korotuksia.
Ihan vapaasti, omiin muroihisi sinä siinä kuset, mutta omapa on asiasi. Tyhmällä, kuten sinä, on tyhmät jutut
Toinen lapseni asuu Sveitsissä, toinen Ruotsissa. Nyt viimeistään kypsyi päätös muuttaa Ruotsiin. Alaltani saa siellä töitä ja osaan kielen.
Vierailija kirjoitti:
"Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. Mä en ota lisää vastuuta ja enemmän työtä siksi, että verottaja voisi verottaa enemmän ja jakaa mun ansaitsemia rahoja muille.
Nyt jo verotus syö niin paljon, että en halunnut mitään korotuksia."
Otin ihan mielelläni lisää vastuuta ja mielenkiintoisempia tehtäviä hyvin tietoisena sitä, miten tulovero nousee. Sain kouluttautua lisää ja koin työni merkitykselliseksi. Kun työura sitten päättyi työkyvyttömyyteen, olin jälkikäteen toki tyytyväinen myös siihen, minkä verran sitä työkyvyttömyyseläkettä aloin saada verrattuna tilanteeseen, etten olisi ryhtynyt esimiestehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaita ja todella hyvätuloisia on Suomessa niin vähän, että heidän ennestään jo todella kireää verotusta kiristämällä ei paljon lisätuloja heru.
Ylempi keskiluokka ja keskiluokka on ylläpitänyt koko ajan valtion taloutta ja siitä samasta lompakosta taas revitään lisää.
Niin, taas on kela-elätit ja muut demaripirut tunkemassa tautisia kommarinyrkkejään syvemmälle työtätekevien taskuihin. Kyllä tämän kommaritouhun tienpää jo sarastaa. Ei tässä touhussa ole ollut enää mitään järkeä eikä mieltä nettomaksajien näkökulmasta. Kyllä se on sama ottaa se lopputili kun sitä tullaan tarjoamaan, ja ottaa se hyvillään vastaan. Pääsee itsekin tuon jakoporukan osaksi kerrankin. Mennää kaikki saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatana!!!!!! valtiolle töihin, KYLLÄ JOKU MUU AINA MAKSAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten YLE haastattelee aina vain taloustieteilijöitä. Siis oikeammin taloushistorioitsijoita arvailemaan talouden tulevaisuutta.
YLE ei koskaan haastattele yritysjohtajia. Siis heitä jotka ohjaavat Suomen teollisuutta, taloutta ja rahavirtoja.
Johtuisiko YLEn vasemmistolaisuudesta etteivät yritysjohtajat edes halua tulla YLEn punalinnakkeeseen. Vai siitä että heitä ei kutsuta koska he kertovat ääneen asioita jotka eivät sovi YLEn vihervasemmistolaiseen feministiseen woke ideologiaan.
YLE:ssäkin pätee myös sanonta: Kenen leipää syöt....
Sitähän tässä ihmetellään. Toivottavasti uuden hallituksen budjetissa YLE määrärahat puolitetaan ja punatoimittajat ja wokefemakot saavat virsua.
Näille wokepunikkifemakkokommaridemarikantturoille pitäisi todellakin antaa ronttosta perseelle, JA ÄKKIÄ!
Tienaan n. 5000/kk. En halua ottaa yhtään lisää vastuuta, koska verotus syö lisäpalkan. Työvuosia olisi 20 jäljellä. En aio olla kuin ehkä puolet. Voitte miettiä kuka noita köyhiä elättää täällä muutaman vuoden päästä, ei kukaan. Näinhän se on kaikkialla Itä-Euroopassa. Työväki muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tohon ekonomistia tarvita tajuamaan, että pienituloisilla ei ole paljon rahaa mistä nyhtää tarvittavat verotulot.
Kukaan ei ole nyhtämäasä pienituloisilta heidän omaisuuttaan. Valtio leikkaa OMISTA rahoistaan. Jos veroja nostetaan, niin silloin valtio leikkaa korotettujen omista rahoista. Huomaatko eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin keskituloiset! Päästiinpä asiaan. Ai että kun tulen nauttimaan tästä kun kitisette tekin pian täällä päivittäin.
t. työtön
Niin, tätähän kutsutaan venäläiseksi kateudeksi; kun mulla ei ole, teen kaikkeni, ettei ole sullakaan.
On tuolle suomalainenkin termi sekä syöpäinen ideologia, sitä kutsutaan demaroinniksi.
Keskituloisilta puristetaan vielä lisää? Minulla ainakin vähenee työt. Mitään tukia en saa mistään (mikä on oikein), kaikesta maksan täysimääräisenä, maksan isoja veroja, mutta elintasoni on aika sama kuin kouluttamattoman suht pienipalkkaisen. Miksikä? Pienituloinen saa tukia ja verotus pieni--> nettotuloissa ero on kuukaudessa 100-200€. Mikä ei käytännössä ole mitään.
Tai sitten et vain osaa lukea. Kyllä minä näen juttuja, joissa yritysjohtajia on haastateltu.
Mutta eihän se, että jotakuta haastatellaan, tarkoita että Yle olisi samaa mieltä. Pääseehän siellä ääneen poliitikotkin laidasta laitaan. Ja sen nyt tietää, että taloustieteilijät on keskenään eri mieltä usein.