Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekonomisti mahdollisista veronkorotuksista: Kyllä tässä ylemmän keskiluokan ja keskiluokan kukkarolle täytyy mennä

Vierailija
20.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20065896

Muilla ei ole rahhoo

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maliranta on SAK laisen ent. työväen tutkimuslaitoksen punikki

Se toinen on Pellervolainen kepuli.

YLE tekee taas oppositiopolitiikkaa omien punavihreiden ideologisten arvojensa mukaisesti.

Kannattaa miettiä miksi kyseiset ihmiset on taas valittu YLEn agitaattoreiksi.

Sosialistien suuri strategia on köyhdyttäminen.

Keskituloisten veronkiristyksillä saadaan palvelualojen työttömyys kasvamaan. Köyhyyden lisääntyminen tietää vasemmistolle lisää äänestäjiä ensi vaalissa. SDP poliitikot pääsee taas hillotolpille. Marin putkahtaa silloin taas politiikkaan bilettämään ministerinpalkkiot silmissä kiiluen.

Vierailija
42/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. "

Älä huoli, kyllä joku muu ne ottaa vastaan. Joku sellainen joka ei tee kaikkea vain rahan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan lisää työn kannustusta keskituloisilla kun joutuu enemmän puristamaan 😊

Ei todellakaan. Olen rastanut jo tarpeeksi. Tappaa viimeisetkin työhalut.

Vierailija
44/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tuota olen ihmetellyt, kun oikeistossa puhutaan, että alempi verotus kannustaa työskentelemään. Kyllä minulla ainakin on ollut ihan vakiomittaiset työpäivät veroprosentista riippumatta, ja ihan yhtä ahkerasti olen työt myös tehnyt, oli veroprosentti mikä tahansa.

Loppujen lopuksi aika se niukin resurssi elämässä on, sen jälkeen kun ihan perustarpeet on saanut tyydytettyä. Ei useimmilla kuitenkaan mikään pohjaton rahanhimo ole. Esim. keikkalääkäreissä on niitä, jotka valitsevat päältä mieleisimmät työvuorot, ja lopun aikaa vuodesta lomailevat, kun rahat riittää hyvin vaikka tekisi vähemmänkin työtä. Saadaanko heistä muka jotenkin ahkerampia verotusta alentamalla?

Vierailija
45/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Olen rastanut jo tarpeeksi. Tappaa viimeisetkin työhalut.

Ihanko tosi?!?! Mikä yllätys! No ei väliä, otetaan pienituloisilta ja keskituloisilta. Kyllä sitä tehokkuutta tarpeeksi löytyy ylimmästä luokasta että tämä maa pysyy pyörimässä! Luotetaan siihen :) 

Vierailija
46/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE tekee taas oppositiopolitiikkaa omien punavihreiden ideologisten arvojensa mukaisesti.

Keskituloisten veronkiristyksillä saadaan palvelualojen työttömyys kasvamaan. Köyhyyden lisääntyminen tietää vasemmistolle lisää äänestäjiä ensi vaalissa. SDP poliitikot pääsee taas hillotolpille. Marin putkahtaa silloin taas politiikkaan bilettämään ministerinpalkkiot silmissä kiiluen.

Sanna halusi bailuministerin paikalle halusta bilettää ja kukaan ei epäillyt Sannan taipumusta ministeriön alaan, lukee ainejärjestön Hallanvaara-lehdessä vuodelta 2008.

IS

Vierailija
47/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös pienimpien sosiaalietuuksien leikkauksilla yhtä lailla saada palvelualojen työttömyys kasvamaan? Köyhällä ei enää ole varaa leikkuuttaa hiuksiaan, ei ajaa bussilla, ei käyttää oikein mitään palvelua. 

Vierailija
48/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on IMF joka pistää asiat kuntoon.

Vierailija
49/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskituloiset omillaan toimeen tulevat pärjäävät kun lopetetaan kaikki ylimääräinen ostelu.

Veronnosto pahentaa vain pienituloisten ja nuorten asemaa kun kulutus ja työt loppuvat. Ensi lähtee työt osa-aikaisilta ja pätkätyöläisiltä ja kaikenlaisilta tukanrullaajilta ja mehunmyyjiltä.

Vierailija
50/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pääsee keskiluokka ja rikkaat osallistumaan talkoisiin kans.

Vierailija
51/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IMF ekonomistit tulevat maista jossa ei ole sosialistista hyvinvointi yhteiskuntaa. 

Kreikassa IMF myi Kreikan valtion omaisuuden, satamat, rautatiet, sähköverkot ym. kiinalisille, laski virkamiesten palkat ja irtisanoi ison joukon käsienheiluttajia ja lopetti tulonsiirrot. Nyt Kreikassa on voimakas talouskasvu.

Suomen ongelma on sosialistinen yhteiskunta ja korporaatiotalous. Suomeen ei ole mahdollista saada talouskasvua Kreikan tapaan. Suomi vain köyhenee lisää kun valtio ajetaan alas.

Vierailija
52/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ymmärtää, miten hyvä hallitus Marinin hallitus oli.

Työllisyys oli huippuluokkaa, firmoja tuettiin, koulutukseen panostettiin. Kriisien takia valtio velkaantui, mutta koska konkurssiaaltoja ei tullut, oltiin menossa parempaan suuntaan. Persut ja kokkareet hyväksyivät lainanoton, koska jopa he ymmärsivät sen välttämättömyyden. Nyt tyhmät saatiin äänestämään ulisemalla velasta.

No, oikeisto ollut puoli vuotta vallassa ja ostovoima on tuhottu, tulevaisuudennäkymät tuhottu, koulutus tuhottu, lapsia ei synny, kansa säästää, raha ei liiku, firmoja kaatuu, maa on kohta yleislakossa.

Kyllä ei voi kuin todeta, että oikeisto tyri nyt todella raskaasti.

Vierailija
53/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tuota olen ihmetellyt, kun oikeistossa puhutaan, että alempi verotus kannustaa työskentelemään. Kyllä minulla ainakin on ollut ihan vakiomittaiset työpäivät veroprosentista riippumatta, ja ihan yhtä ahkerasti olen työt myös tehnyt, oli veroprosentti mikä tahansa.

Loppujen lopuksi aika se niukin resurssi elämässä on, sen jälkeen kun ihan perustarpeet on saanut tyydytettyä. Ei useimmilla kuitenkaan mikään pohjaton rahanhimo ole. Esim. keikkalääkäreissä on niitä, jotka valitsevat päältä mieleisimmät työvuorot, ja lopun aikaa vuodesta lomailevat, kun rahat riittää hyvin vaikka tekisi vähemmänkin työtä. Saadaanko heistä muka jotenkin ahkerampia verotusta alentamalla?

Voit ihmetellä ihan rauhassa, mutta näin tutkimukset osoittavat. Kannattaa opetella katsomaan asioita muusta kuin omalta kannalta. 

Vierailija
54/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilu ja nälkä lisää työhaluja, pysyy myös lämpimänä kun rehkii 😊

Monikohan teistä tekee ruumiillista työtä ulkona vuoden ympäri? Ne on harvassa nykyään sellaiset duunarit, he ovatkin työväenluokkaa eikä mitään keskiluokkaisia.

Mulle tulee hiki kun ajatteleekin työntekoa, hyi mikä jo sanana, TYÖ

Vierailija
55/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin keskituloiset! Päästiinpä asiaan. Ai että kun tulen nauttimaan tästä kun kitisette tekin pian täällä päivittäin.

t. työtön

En kitise vaan olen ihmetellyt minkä hiton takia otetaan köyhemmiltä. Olen valmis maksamaan osani.

Vierailija
56/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ihmetellä ihan rauhassa, mutta näin tutkimukset osoittavat. Kannattaa opetella katsomaan asioita muusta kuin omalta kannalta. 

Heittäisitkö muutamia esimerkkejä niistä tutkimuksista?

Vierailija
57/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskiluokkaakaan voi loputtomiin kupata. Tärkeämpää olisi avata keskustelu siitä miten tolkuttoman kokoista julkista sektoria saataisiin järkeistettyä. Tämän suon ylläpitoon ei mikään raha riitä. Julkinen sektori isolle laihdutuskuurille ja tehokkuus kuntoon niin riittää rahaa hoitajien, poliisien, palomiesten, jne. kunnollisiin palkkoihin ja työoloihin kun ei byrokratia ja hallinto syö kaikkea.

Vierailija
58/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pääsee keskiluokka ja rikkaat osallistumaan talkoisiin kans.

Osallistuisin mielelläni jo nyt, ja koetin edistää asiaa äänestämällä puoluetta, joka ei luvannut minulle veronalennuksia. Eipä onnistunut. 

Vierailija
59/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen  työn ostaa ellei keskituloinen? Kun keskituloinen laittaa kukkaron nyörit tiukalle niin ei ole töitä ravintoloilla, tapahtuma-alalla, hyvinvointialalla, remonttifirmoilla, autokauppiaalla, kiinteistövälittäjällä, toisella keskituloisella

Uskokaa jo että rahalla ei ole arvoa, rahalla vaihdetaan työtä työksi. Jokainen veroeuro syö työn vaihdantaa ja lisää köyhyyttä.

Vierailija
60/167 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Työn ja talouden tutkimus Laboren johtaja Mika Malirannan mukaan tulevien sopeutustoimien pitäisi kohdistua seuraavaksi keski- ja ylempään keskiluokkaan.

Jos me oikeasti haluamme korjata julkista taloutta niin, että vältämme pahimpia hyvinvointivaikutuksia, niin sen pitäisi voimakkaammin osua keskituloisiin ja ylempiin keskituloisiin.

Jos jo nyt korkeaa verotusta korotettaisiin lisää, niin esim minä hlökohtaisesti jättäisin ylennykset (ja sitä kautta palkankorotukset) ottamatta. Mä en ota lisää vastuuta ja enemmän työtä siksi, että verottaja voisi verottaa enemmän ja jakaa mun ansaitsemia rahoja muille. 

Nyt jo verotus syö niin paljon, että en halunnut mitään korotuksia.

sama vika, ei ole järkeä kouluttautua lisää taikka hakea korkeampaa toimenkuvaa, jossa stressi lisääntyy 50%, mutta palkka nousee ehkä 100e netto. Hyväähän porukan on nauraa, että keskiluokka kyykkyyn..kukas ne sosiaalietuudet sitten kustantaa, kun keskiluokka alkaa lyömään hanskoja tiskiin? edelleenkään moni keskiluokkainen ei vietä niin yltäkylläistä elämää kun osa saattaisi kuvitella. Monessa perheessä saattaa tulla pian tilanne missä on järkevämpi jäädä toisen kotiin, myydä toinen auto pois ja tulla kilpailemaan samoille vuokramarkkinoille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi