Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkötekniikan diplomi-insinööri lyttää sähköautot. Ne eivät ole ympäristöystävällisiä!

Vierailija
19.12.2023 |

Sähkötekniikan diplomi-insinööri lyttää sähköautot. Ne eivät ole ympäristöystävällisiä!

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d64255b-97f8-42b1-a64b-cf448177…

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkötekniikan tutkinto (ei DI) 70-luvulta, ei ole tainnut elämässään tehdä juuri alan töitä. Hänkö on paras asiantuntija aiheesta? Sähkötekniikan DI:tä valmistuu muutama sata joko vuosi Suuomessakin. Ei se vielä takaa, että on maailman paras auktoriteetti sähköautoilusta. Mr Bean on tunnetusti kova polttomoottoriautohullu, joten mistään objektiivisistä mielipiteistä ei ole kyse!

Olen myös sähkötekniikan DI 1970-luvulta ja samaa mieltä kuin Rowan. Olen ollut monissa DI-osaamistani vaativissa työpaikoissa. Kannattaa vähän miettiä keneen kivensä heittää. Ad hominem ei ole paras peruste.

Koska sinulla voi jotain teknistä osaamista olla, niin osaat varmaan perehtyä sitten modernin sähköauton kokoelinkaaren hiilijalanjälkeen ja polttomoottoriautoje

Eli tunteella mennään siellä. Diesel pitkä raksuttaa alla, tai V8 murista, koska muuten en ole mies. Joten mitä sitä itse edes perehtymään mihinkään sähköautoihin liittyvään, kun mielipide on jo muodostettu.

Vierailija
102/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tippuuhan se ja riippuu paljon siitäkin kuinka hyvä ilmalämpöpumppu siinä on. Ei kai se mikään salaisuus ole. Halpuudesta en tiedä, ei ole tarvetta laskea rahoja niin tarkkaan. Ajaminen on sähköautolla halvempaa. Edellinen bensa-auto vei n. 20-25 € satasella. Sähkäri tähän mennessä alle 1,50. Pääosin olen ladannut kotona yöllä pörssisähköllä. Useampi tonni vuodessa säästyy polttoainekuluissa.

Paljonko sähköautosi arvo on laskenut?

Mistä minä sen voisin tietää?

Vaikka Nettiautosta katsomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautojen-toimintamatka-lahes-pu…

Sähköautojen toimintamatka lähes puolittui pakkasella.

Sittenhän sitä on vielä reilusti jäljellä.

Voihan sitä noinkin ajatella, mutta jos pieni pakkanen vie puolet pois sähköauton ajomatkasta, niin on kyllä aika huonoa tekniikkaa. Ja mitä vanhemmaksi akut tulevat, sen lyhyempi on ns. "range".

Mitä huonoa siinä on? Kyllä se ainakin minulle riittää kun ajan vain 20 tkm vuodessa. Kannattaa ostaa sellainen auto mikä itselle sopii jos auton tarvitsee.

Vierailija
104/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tippuuhan se ja riippuu paljon siitäkin kuinka hyvä ilmalämpöpumppu siinä on. Ei kai se mikään salaisuus ole. Halpuudesta en tiedä, ei ole tarvetta laskea rahoja niin tarkkaan. Ajaminen on sähköautolla halvempaa. Edellinen bensa-auto vei n. 20-25 € satasella. Sähkäri tähän mennessä alle 1,50. Pääosin olen ladannut kotona yöllä pörssisähköllä. Useampi tonni vuodessa säästyy polttoainekuluissa.

Mistä minä sen voisin tietää? Selviää varmaankin sitten kun vaihdan sen uuteen joskus parin vuoden päästä.

Eli et tiedä kuinka paljon autosi arvo on laskenut, mutta väität että sähköautolla säästää paljonkin?

Vierailija
105/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kiinnostaa niin paljon että katsoisin koska ei sillä ole minulle mitään merkitystä ennen kuin vaihdan uuteen.

Vierailija
106/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä noinkin ajatella, mutta jos pieni pakkanen vie puolet pois sähköauton ajomatkasta, niin on kyllä aika huonoa tekniikkaa. Ja mitä vanhemmaksi akut tulevat, sen lyhyempi on ns. "range".

Mitä huonoa siinä on? Kyllä se ainakin minulle riittää kun ajan vain 20 tkm vuodessa. Kannattaa ostaa sellainen auto mikä itselle sopii jos auton tarvitsee.

Pieni pakkanen vie puolet pois sähköauton ajomatkasta, ja sinusta sellainen tekniikka on erinomaista koska range riittää sinulle?

Vierailija
107/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä sen voisin tietää? Selviää varmaankin sitten kun vaihdan sen uuteen joskus parin vuoden päästä.

Eli et tiedä kuinka paljon autosi arvo on laskenut, mutta väität että sähköautolla säästää paljonkin?

Enhän minä sellaista ole väittänyt. Sanoin, että polttoainekuluissa säästän tuhansia euroja vuodessa edelliseen bensa-autoon verrattuna, kuten säästänkin. Lue uudestaan.

Vierailija
108/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kiinnostaa niin paljon että katsoisin koska ei sillä ole minulle mitään merkitystä ennen kuin vaihdan uu

Älä sitten enää jatkossa väitä, että sähköautolla säästää jos et tiedä kuinka paljon autosi arvo on laskenut.

Vierailija
109/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni pakkanen vie puolet pois sähköau

Minua ei kiinnosta pätkääkään onko se tekniikka erinomaista vai eikö ole. Se kiinnostaa toimiiko se minulla käytännössä ja hyvin on toiminut.

Vierailija
110/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kiinnostaa niin paljon että katsoisin koska ei sillä ol

Kuka sellaista on väittänyt. Lue kunnolla ennen kuin alat vaahtoamaan.

Vierailija
111/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Älä sitten enää jatkossa väitä, että sähköautolla säästää jos et tiedä kuinka paljon autosi arvo on laskenut.

Et sä täällä määrää. Ei sellaista kukaan ole väittänytkään.

Vierailija
112/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailia kirvoitti:

Sähköauton ostajat ovat mielikuvamarkkinoinnin uhreja. Totuus on karu eikä sähköautoilulla pelasteta

Päästöillä eikä saasteilla ei ole merkitystä vaan rahastamisellä.

Vierailija
113/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Älä sitten enää jatkossa väitä, että sähköautolla säästää jos et tiedä kuinka paljon autosi arvo on laskenut.

Et sä täällä määrää. Ei sellaista kukaan ole väittänytkään.

Eli sähköautolla ei siis säästä, etkä sinäkään sellaista väitä?

Vierailija
114/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Minua ei kiinnosta pätkääkään onko se tekniikka erinomaista vai eikö ole. Se kiinnostaa toimiiko se minulla käytännössä ja hyvin on toiminut.

Mielikuvitusauto varmaan toimii hyvin. 

Vierailija
115/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto painoi joskus 780kg (Corolla). Nyt ne painaa 1500-2000kg. On selvä, että turhaa paskaa auto täynnä ja turhaa kulutusta.

Miten joku voi perustella että maailma pelastuu sähköautoilla?

Minun vanha pikku-corolla tullaan kieltämään, mutta tuo tuplasti painavampi sähkö-toyota saa luvan jatkaa? 

Vierailija
116/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto painoi joskus 780kg (Corolla). Nyt ne painaa 1500-2000kg. On selvä, että turhaa paskaa auto täynnä ja turhaa kulutusta.

Miten joku voi perustella että maailma pelastuu sähköautoilla?

Minun vanha pikku-corolla tullaan kieltämään, mutta tuo tuplasti painavampi sähkö-toyota saa luvan jatkaa? 

Olet fossiili.  Painavampi ja lyhytkestoisempi, sitä parempi luonnolle ja kukkarolle. Fysiikan ja talouden  lait on kirjoitettu uudelleen. 

Vierailija
117/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sähköautoilu ei ole halpaa eikä siitä koskaan sellaista tule niin on jatkossakin hyvin latauspistokkeita vapaana aina kun satun tarvitsemaan. Kyllä hävettäisi olla niin persaukinen että pitää noin tarkkaan rahoja laskea enkä kyllä mainostaisi sitä edes nimettömänä netissä. Maassa missä koulutus on ilmaista ja hyvät mahdollisuudet hyviin tuloihin.

Vierailija
118/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, on autoetu.

Vierailija
119/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, on autoetu.

Varmaan vaikea saada autoetu mielikuvitusautoon?

Vierailija
120/176 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, on autoetu.

Sähköauton arvo ei siis laske lainkaan, jos on autoetu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä