Persu avautuu: "mulle on ihan saatanan sama kuoleeko joku vähävarainen jonnekki hankeen
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tepposyvril/mulle-on-ihan-saataran-sam…
Onneksi hallituksen rasisminvastainen julkilausuma ei koske vihaa suomalaisia kohtaan.
Kommentit (322)
Suomi on jäänyt kauas muista Pohjoismaista. Nyt ehkä Tsekin tasolla,mutta koska luisu jatkuu niin vuoden tai vajaan sisällä vertailu kohteet ovat Romania ja Bulgaria. Yrityksiä tulee menemään nurin kymmeniä tuhansia, asuntojen hinnoista katoaa 80 prosenttia, ja työttömiä miljoona. Nuori,mieti missä haluat elämäsi elää!
En koskaan äänestäisi Purraa (saati muita persuja), mutta mielestäni hänet on ymmärretty lausunnossaan väärin. Suomen palveluiden taso ylittää tällä hetkellä sen mihin meillä oikeasti olisi varaa, se on ihan fakta. Suomalaiset ovat tottuneet tiettyyn tasoon ja pudotus on siksi raju.
Tuon toisen persun empatiakyvyttömyys on omaa luokkaansa, mutta onhan sekin puoli totta, että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka luottavat liikaa siihen, että yhteiskunta huolehtii, vaikka itse eivät kassaan mitään tuotakaan. Ei siitä ole montakaan vuosikymmentä, kun yhteiskunnan elättinä oli vähän häpeällistä olla ja ihmiset pyrkivät kaikin keinoin selviämään itse. Muistan itsekin lamavuosina, että "sossun luukulle" ei menty kuin vasta äärimmäisessä hädässä. Tuolloin oli ihan peruskauraa jos lapsiperheessä syötiin viikon ajan pelkkää hernesoppaa. Se ei ollut vielä äärimmäinen hätä, vaan pärjäämistä. Nykyään mentaliteetti on toinen. Tukien varassa elämisestä on tullut joillekin ideologiaa ja työtä ei haluta tehdä, jos se tuntuu työltä. Tietty ylpeys ja sitkeys on kadonnut.
Kuinka voi edes olla noin paska puolue? Puheenjohtajakin kehuu ettei empatiaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin lopen kyllästynyt tähän koko aika jatkuvaan kitinään, jossa jokainen itsepotkuraivari on yhteiskunnan vika.
Sinunkin kommenttisi on siis yhteiskunnan vika? Hassuja nää persiit.
Kiitos tiedosta. Asenteenne on rekisteröity. Pidetään mielessä.
"Sekin on jo voittoa, jos työntekijät saavat töitä ja maksavat palkastaan veroja. "
Ellet ole laivasiivooja niin ei kannata alkaa avautumaan. Te globalistit ajatte suomea halpatyömaaksi jossa kansalaisen pitää olla onnellinen että hänellä edes on mitään työtä. Palkkaa ei juuri makseta, mutta tyytykää osaanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuja tuntuu yhdistävän empatiakyvyn puute.
Empatia ei elätä.
Empatia erottaa MT-potilaat terveistä. Kyllä, empatian puuttuminen on virallisesti mielisairaus.
Tunnen kyllä persuja, jotka ovat oikeasti huolissaan edes jonkinlaisen hyvinvointivaltion säilymisestä ja viheriäitä ja punaisia, joiden mielestä pitäisi ryöstää kaikilta työntekoedellytykset, koska työnteko saastuttaa maailmaa. (niinhän se toki tekeekin, mutta vaihotehto olisi sitten kaikkien kuolla pois).
En mää lähtisi yksitäisten idioottien takia koko ryhmää tuomitsemaan. Edes noita veäääläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mutta.. Kaikki alat ovat kilpailtuja. Kun se mäkkäri tulee Suomeen, vieressä oleva suomalainen nakkikioski menee konkkaan.
Niin, jos sen purilaiset ei ole riittävän hyviä, niin näin voi käydä. Entä sitten? Onko sun haaveissa Suomi joku Pohjois-Korea, jossa ulkomaalaiset investoinnit ovat nollassa ja nälkäinen rahvas syö koiranlihaburgereita?
Mäkkäri on tehnyt tappiota koko suomessa olemisen ajan. Miten suomalainen nakkikioski voi kilpailla sen kanssa? Mäkkäri voi myydä hampparit tappiolla vuodesta toiseen, mutta suomalainen yritys ei voi.
Mäkkäri on aika todella huono esimerkki "ulkomaiselle investoinille". Mäkkäri on suomessa vain aja ainaostaan, siksi että voivat sanoa olevansa "kaikissa" maissa. Ei bisneksen takia.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan äänestäisi Purraa (saati muita persuja), mutta mielestäni hänet on ymmärretty lausunnossaan väärin. Suomen palveluiden taso ylittää tällä hetkellä sen mihin meillä oikeasti olisi varaa, se on ihan fakta. Suomalaiset ovat tottuneet tiettyyn tasoon ja pudotus on siksi raju.
Tuon toisen persun empatiakyvyttömyys on omaa luokkaansa, mutta onhan sekin puoli totta, että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka luottavat liikaa siihen, että yhteiskunta huolehtii, vaikka itse eivät kassaan mitään tuotakaan. Ei siitä ole montakaan vuosikymmentä, kun yhteiskunnan elättinä oli vähän häpeällistä olla ja ihmiset pyrkivät kaikin keinoin selviämään itse. Muistan itsekin lamavuosina, että "sossun luukulle" ei menty kuin vasta äärimmäisessä hädässä. Tuolloin oli ihan peruskauraa jos lapsiperheessä syötiin viikon ajan pelkkää hernesoppaa. Se ei ollut vielä äärimmäinen hätä, vaan pärjäämistä. Nykyään mentaliteetti on toinen.
Ei olla enää tsekin tasolla vaan ihan viimeisenä Euroopassa talouden tilanteessa. Muualla on jo talous lähtenyt nousuun kriisien jälkeen. Toki meillä on rahaa vievä ylimääräinen kriisi tuossa ihan naapurissa. Olemme sijalla 35 eli huonoin maa, Ruottillakaan ei hyvin mene ovat sijalla 31, mutta syynä on se oma valuutta.
Kyllä tästä vielä noustaan, mutta vasta kun yritykset toipuvat konkurssien sijaan työllistämään ja aletaan saada lisää verotuloja.
Mutta olisi pakko opetella tyytymään vähän pienempään elintasoon ihan kaikissa tuloluokissa, koska tähän velkarahoitteeseen oleskeluyhteiskuntaan ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Perus persu tärkeämpää sille on halpa kalja kuin toisten ihmisten hyvin vointi.
Sinulle kaikista tärkeintä on persupakkomielteesi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mutta.. Kaikki alat ovat kilpailtuja. Kun se mäkkäri tulee Suomeen, vieressä oleva suomalainen nakkikioski menee konkkaan.
Niin, jos sen purilaiset ei ole riittävän hyviä, niin näin voi käydä. Entä sitten? Onko sun haaveissa Suomi joku Pohjois-Korea, jossa ulkomaalaiset investoinnit ovat nollassa ja nälkäinen rahvas syö koiranlihaburgereita?
Mikä siinä koirien syömisessä on pahempaa kuin sian tai naudan syömisessä? Liha ku liha.
Jep. Ei Kiinassa siksi syödä koiria ettei olisi muuta vaan siksi että tykkäävät mausta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin lopen kyllästynyt tähän koko aika jatkuvaan kitinään, jossa jokainen itsepotkuraivari on yhteiskunnan vika.
Tai se että työssä kokee epävarmuutta on yhteiskunnan julmien rakenteiden vika. Ihan kaiken oman lievänkin ahdistuksen voi surutta sanoa johtuvan vääränlaisesta yhteiskunnasta.
Ja miten paljon tästä aiheesta on jo kirjoja suollettu ja suolletaan. Vilkaiskaa vaikka sellaista kuin Huijarisyndrooma. Hiljaiseksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Asenteenne on rekisteröity. Pidetään mielessä.
Ketä kiinnostaa jonkun takkukommarin rekisteröinnit? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkin kommenttisi on siis yhteiskunnan vika? Hassuja nää persiit.
Juuri tuollaista kieroa vääristelyä ja aivan absurdia asioiden kiepauttelua (projektio, halkominen) roskavasemmisto harrastaa. Ja heitä pitäisi tästä hyvästä arvostaa? Not gonna happen.
Buhuu, byääh, joku pölvästi twiittasi kännissä jotain typerää. 😭 Yhyy, mä en enää ala.
t: kommari
Ihan kuin tuo nyt olisi yllätys kenellekään. Tuo on tunnetusti persujen ja nykykokoomuksen linja. Itse olen kyllä yllättynyt, että RKP ja kd näyttävät jakavan samanlaisen asenteen. Siitähän hallituksen päätökset kielivät.
Haluaisin jotenkin olla tukemassa heitä, jotka nyt joutuvat julmimmin hallituksen kiusaamiksi, mutta Mitäköhän konkreettista me parempionniset (mutta täysipäiset ja empatiaa tuntevat) voisimme tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme valitettavasti täysin tietoisia persujen päiväkotitasoisista empatiakyvyistä.
miksi loispummelle pitäisi osoittaa empatiaa?
Mene pummi töihin siitä!
Nappi keskelle otstaa tekisi sulle kutaa. Kaiken lisäksi olet aika saatanan yksinkertainen.
Joko olette saaneet riittävästi purkaa vihaanne?
Empatia ei elätä.