Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö joillain ole oikeasti varaa maksaa 10e työpaikkalounaasta?

Vierailija
18.12.2023 |

Monesti olen kysynyt niiltä jotka syö omia eväitä, että eikö olisi terveellisempää, sosiaalisempaa ja monipuolisempaa syödä ruokalassa täysipainoinen ateria, kuin jotain edellisen illan jämiä.

Yleensä kertovat säästävänsä, mutta miten 10e lounas voi muka olla liikaa jollekin?

T. Ylempi toimihenkilö

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kyse ei ole rahasta, vaan siitä että haluan rahalle vastinetta. Se, että eineslihapullat pussimuusilla maksaa 11,90e ei mielestäni tarjoa riittävästi vastinetta rahalle. Ei, vaikka hintaan kuuluu salaatti ja kahvi. 

Vierailija
122/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omien eväiden avulla säästää vaikka 5e päivässä, niin onko se muka järkevää? Lounaspaikassa (varsinkin kotiruokapaikat) saa hyvinkin monipuolista ruokaa ja ei mene itseltä aikaa ja vaivaa niiden tekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omien eväiden avulla säästää vaikka 5e päivässä, niin onko se muka järkevää? Lounaspaikassa (varsinkin kotiruokapaikat) saa hyvinkin monipuolista ruokaa ja ei mene itseltä aikaa ja vaivaa niiden tekemiseen.

Kaikki eivät halua syödä sitä ravintolan lounasta.

Vierailija
124/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tässä ketjussa oli puhe siitä rahasta ja kustannuksista. Ei halusta.

Vierailija
125/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi maksaa pääosin teollisista tuotteista kyhättyä työpaikkalounasta kun samalla rahalla saan sekä minulle että miehelleni kunnon, terveellisen itsetehdyn ruuan.

Vierailija
126/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen unohtaa laskuissa sen, että ei se kotiruokakaan ilmaista ole. Joo, toki eväillä säästää mutta ei niin paljoa kuin täällä on laskettu.

Ja itse arvostan kyllä lounaspaikkojen monipuolista ruokaa. En mun eväissä olisi koskaan niin paljon salaattia ja kasviksia mukana.

Pyrin siis syömään lounaspaikoissa.

Aika helppo on laskea, kumpi on halvempaa. En tiedä mitä sinä salaatteihisi laitat, mutta itse en saa niihin menemään kymppiä. En, vaikka tekisin salaatin rinnalle esim. kana-kasviswokkia, jota meillä olisi eilen ollut ruokalassa tarjolla. Pitää muistaa että hinta lasketaan annoskohtaisesti, ei koko paketin perusteella. 

Halvempaa kyllä. Mutta kuin paljon? Tai siis kuinka vähän. Ei se ero lopulta mikään ihan mieletön ole.

Vierailija
127/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20*5=100. Kyllä ainakin itse näen 100e säästön kuukaudessa erittäinkin järkevänä. 

Vierailija
128/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit tu syö se työpaikkalounaasi ja anna muiden syödä mitä haluavat! Eikö oo parempaa tekemistä kun kytätä mitä muut syö? Taidat olla sairas.

Vierailija
129/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen unohtaa laskuissa sen, että ei se kotiruokakaan ilmaista ole. Joo, toki eväillä säästää mutta ei niin paljoa kuin täällä on laskettu.

Ja itse arvostan kyllä lounaspaikkojen monipuolista ruokaa. En mun eväissä olisi koskaan niin paljon salaattia ja kasviksia mukana.

Pyrin siis syömään lounaspaikoissa.

Aika helppo on laskea, kumpi on halvempaa. En tiedä mitä sinä salaatteihisi laitat, mutta itse en saa niihin menemään kymppiä. En, vaikka tekisin salaatin rinnalle esim. kana-kasviswokkia, jota meillä olisi eilen ollut ruokalassa tarjolla. Pitää muistaa että hinta lasketaan annoskohtaisesti, ei koko paketin perusteella. 

Halvempaa kyllä. Mutta kuin paljon? Tai siis kuinka vähän. Ei se ero lopulta mikään ihan mieletön ole.

No teen sillä 11-12 eurolla itselleni lounaat vähintään viikoksi. Sinulle ei ehkä ole iso raha säästää noin 50e viikossa, mutta aika monelle muulle on. 

Vierailija
130/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lounasravintolan omistaja vai miksi yrität noin kiihkeästi käännyttää ihmisiä uskomaan että kymppi lautasellisesta kanakeittoa on järkevää rahankäyttöä 

Vierailija
131/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tässä ketjussa oli puhe siitä rahasta ja kustannuksista. Ei halusta.

Voi vit tu kun olet nyt nokkela. Sanotaan nyt sitten niin, että kaikki eivät pidä järkevänä tuota rahan käyttöä, sitähän sä kysyit.

Vierailija
132/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eväsmiehet saa pelata muovikippojensa kanssa ihan rauhassa. Minä istun rauhaassa lounaalla jälkiruokani ja kahvikuppini kanssa.

Vierailija
133/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin kympin lounaan joka päivä, se tekisi kuussa noin 200 eur. Se on paljon rahaa suurperheelliselle ja -velalliselle. Kotiruoan tähteillä yms. eväillä ja edullisilla eineksillä säästän 100-150 eur kuussa. Sille rahalle on muutakin käyttöä vaikkapa lasten ruokaan ja vaatteisiin. Tärkeämpää lasten on syödä hyvin kuin minun, joka kasvaa enää eteenpäin.

Vierailija
134/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei unohdeta. Kotiruoasta jää ainakin meidän perheessä useimmiten tähteitä. Lapset syövät vaihtelevia määriä ja ruokaa on tehtävä sen mukaan, mikä on suurin kulutus. Välillä menee vain puolet. Se loppu on kätevää käyttää aikuisten lounaseväinä. Muutoin se menisi roskiin. 

Vierailija
135/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittajahan ei näitä asioita ymmärrä koska on katkera lapseton sekä puolisoton. 

Vierailija
136/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloittajahan ei näitä asioita ymmärrä koska on katkera lapseton sekä puolisoton. 

ok

Vierailija
137/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pysyä hoikkana, joten joka päivä omat pienet terveelliset eväät ja pyörällä työmatkat. Lisäksi ymmärrän mikä on vastine rahalle, joten vaikka varaa olisi, ei houkuta

Yksikönjohtaja isossa kv-yrityksessä

Vierailija
138/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan ollessani kohtuu hyvin palkatussa vakityössä, kävin aina työpaikan ruokalassa syömässä. Jopa hieman ihmettelin, kun jotkut melko useinkin söivät omia eväitä. Ajattelin, etten olisi itse viitsinyt laittaa evääksi hyvää lisäkesalaattia. Lisäksi join aina lasin piimää joka ruokailulla. Kotiin en olisi piimää viitsinyt ostaa, vaikka terveyden kannalta se olisi ollut hyväksi. Itse ruoka oli aina maukasta ja valinnan varaa oli. Usein valitsin jälkiruuan tilalle hedelmän, jonka säästin iltapäivän kahvitunnille. Ruokatunnit venyivät välillä törkeän pitkiksi ja porukka jäi vielä istuskelemaan ruokalaan mm. pelaamaan biljardia. Olihan se sosiaalinen tapahtuma. Nyt melkein nolottaa, miten vakityössä ollessa tuli otettua niin rennosti. Lopulta tulikin sitten potkut isolle porukalle YT-neuvotteluissa.

Sittemmin työttömyysjaksojen välissä kursseilla, ilmaistöissä, palkkatukitöissä ja velvoitetöissä en missään ole raaskinut enää syödä muuta kuin vaatimattomia eväitä. Olen yrittänyt saada -60% ilta-alesta jonkin lämmitettävän einesruuan ja ottanut lisäksi hedelmän mukaan töihin. Sosiaalisuutenikin on vähentynyt, kun en määräaikaisena enää tunne kuuluvani porukkaan.

Aloittaja elää saamanlaisessa hyväpalkkaisen kuplassa kuin minä aikoinaan.

Vierailija
139/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaravintolassa syövät ovat keskimäärin läskejä, eli kun on jerran 10 eur maksettu, syödään koko rahalla, vaikka työ on kevyttä toimistotyötä. Eikä se lounasruokalan kälätyskään mieltä ylennä. Viikossa säästyy 50 eur, kahdessa 100 eur. Sen voi käyttää tekemällä ystäien kanssa jotain kivaa. Voi vaikka mennä syömään hyvään ravintolaan.

Vierailija
140/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, teen työtä etänä. Eipä ole paljon työkavereita, joiden kanssa kävisi lounailla. Syön leipiä ja salaatteja lounaaksi koneen ääressä. Jos olisi asiakkaan toimistoissa, en ehkä haluaisi syödä heidän kanssaan. Työni hoidetaan aina englanniksi.

T: Ylempi toimihenkilö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän