Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette laihtuneet 10 kg, kun ylipainoon ei ole ollut selkeää syytä?

Vierailija
18.12.2023 |

Olen useamman vuoden yrittänyt laihduttaa. Jätin jo pois herkut. Tiedän varmasti, että syön pikemminkin liian vähän kuin liikaa. Tällä hetkellä en pysty lisäämään liikuntaa. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihoit ja paljonko on painoindeksi?

Vierailija
2/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkon pois,mei aamupalaq, yksi lämmin ateria päivällä, iltapala.

12kg pois ja painoindeksi on 23...ikää52v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg ylipainooni oli selkeä syy: En syönyt ruokaa kuin napostelin pitkin päivää sitä tätä tai jätin kaiken  ruuan,napostelunkin välillä väliin likunalisena ihmisenä. Vaaka näytti tammikuu 2023. Tasan 70 kg. Tällä hetkellä lahduttamatta 60 kg. Mitä muutosta tein? Ruokarytmi kellon mukaan,niin että söin,en napostellut.Vinkin ruoka rytmiin saat netti sairaalan ruoka ajat ja näet samalla mitä syövät kellon mukaan.( sitä noudatamalla 2 naista laihdutti toinen 30 kg,kesti 3v,toinen 40 kg kesti 5 vuotta) Jätin pois kaiken missä sokeria ja valkoista jauhoa. En käytä alkoholia,en tupakoi. Mutta sokeri sieppo olin.Se on pois.Kun sanon ei kiitos tuoteille jossa sokeria. Nälkää en näe,voi hyvin yhä olen liikunnallinen ja kevyempi liikkua.Vaihde vuodet ohittaneena.

Vierailija
4/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvä ihminen vähemmän.

Vierailija
5/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä neuvo, mutta syö vähän vähemmän. 

Vierailija
6/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin tammikuussa elämäntaparemontin. Jätin iltasyömisen, lisäsin joka päivään liikuntaan. Makean olen jättänyt lähes kokonaan, parissa juhlissa vuoden aikana olen ottanut kakkua. Ruokavalioon olen muuttanut kasvispitoisemmaksi. Alkoholia käytän harvoin, viimeksi heinäkuussa ja nyt oli pikkujoulut. Ajattelin etten ota painosta stressiä vaan punnitsen itseni nyt joulukuussa ja tadaa..olen lihonnut 10kg!! tämän vuoden aikana. Tällä hetkellä tekee mieli luovuttaa, koko helvetin vuoden olen kieltäytynyt ja ollut ylpeä kun en syö roskaa kuin harvoin ja saanut liikunnan elämään niin tässä oli sitten lopputulos. Veriarvot on ok eli en syytä mitään kilpirauhasta tai sokerihommia..en näköjään vaan saa itseäni laihtumaan millään. Tässä esim.eilisen syömiset

Aamu: Kahvi rasvattomalla maidolla 2dl ja banaani

Lounas:Keitettyä porkkanaa/parsakaalia/2lihapullaa/tuoresalaattia(jääsalaatti/tomaatti/kurkku) ja tilkka kevyttä kastiketta salaattiin.

Välipala: Kahvi maidolla 2dl ja klementiini

Päivällinen: Kaupan maksalaatikko puoli rasiaa, pakasteesta puolukoita ja tuoretta pinaattia.

Iltapala:rasvaton jugurtti 

Vierailija
7/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen on aina syy: ylensyönti.

Vierailija
8/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran yrität laihduttaa, lasket varmaankin syömäsi kalorit? Mikä on siis kaloritarpeesi ja paljonko kaloreita syöt? Ei ole mitään ihmeellistä tiedettä päätellä, ettet syö vähemmän kaloreita kuin kulutat.

Vierailija
9/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin tammikuussa elämäntaparemontin. Jätin iltasyömisen, lisäsin joka päivään liikuntaan. Makean olen jättänyt lähes kokonaan, parissa juhlissa vuoden aikana olen ottanut kakkua. Ruokavalioon olen muuttanut kasvispitoisemmaksi. Alkoholia käytän harvoin, viimeksi heinäkuussa ja nyt oli pikkujoulut. Ajattelin etten ota painosta stressiä vaan punnitsen itseni nyt joulukuussa ja tadaa..olen lihonnut 10kg!! tämän vuoden aikana. Tällä hetkellä tekee mieli luovuttaa, koko helvetin vuoden olen kieltäytynyt ja ollut ylpeä kun en syö roskaa kuin harvoin ja saanut liikunnan elämään niin tässä oli sitten lopputulos. Veriarvot on ok eli en syytä mitään kilpirauhasta tai sokerihommia..en näköjään vaan saa itseäni laihtumaan millään. Tässä esim.eilisen syömiset

Lounas:Keitettyä porkkanaa/parsakaalia/2lihapullaa/tuoresalaattia(jääsalaatti/tomaatti/kurkku) ja tilkka kevyttä kast

Tollaisella syömisellä lihominen on varmaa. Ei määrän, vaan sisällön vuoksi.

Vierailija
10/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä neuvo, mutta syö vähän vähemmän. 

Ei ole aina kiinni tuosta. Masentuneena lihoin. Saatuani lääkkeet laihduin. Söin ihan yhtä paljon/vähän tai terveellisesti/epäterveellisesti ennen lihomista, lihoessa ja laihtuessa.

Vierailija
11/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin koronavuosina 5 kg kuten moni muukin. Sitä aikaisemmat 5 kg tuli pikkuhiljaa, kun tapasin  miehen, joka tykkäsi syödä. Bmi on nyt 26. 

Olen jo kaksi vuotta kontrolloinut syömisiäni. Katson, että syön 4 tunnin välein ja syön riittävästi proteiinia, kasviksia ja täysjyvää. Usein syön kolme kertaa päivässä, joskus harvoin otan iltapalaa. Kaloreita kun olen laskenut, niin syön 1200-1600 kaloria päivässä, kerran viikossa päästän kalorit 2000 asti.  Olen 176 cm pitkä. 

ap

Vierailija
12/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) riittävä uni: 8h ennen herätystä sänkyyn

2) säännöllinen ruokarytmi: 3 ateriaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen)

3) ei napostelua jos on pakko syödä välipalaa niin sitten joku hedelmä

4) lautasmalli: puolet lautasesta kasviksia, 1/4 proteiinia, 1/4 hiilihydraattia

5) vain vettä juomaksi (myös kahvi ja tee on ok mutta ei mitään energiapitoista)

6) ei sokeria, herkkuja, sipsejä tms. tyhjiä kaloreita

7) jotain liikuntaa päivittäin tai mahdollisimman usein

8) tarvittaessa pienennä annoksia

Vierailija
13/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei auta muu kuin liikunnan lisääminen. Keho menee säästöliekille jos ei syö kunnolla. Laihdutin vuodessa 14 kg kävelemällä mutta kävelin 5-10 km päivässä. Nyt on tullut 10 kg takaisin enkä pysty kävelemään enää niin paljon.

Vierailija
14/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounas:Keitettyä porkkanaa/parsakaalia/2lihapullaa/tuoresalaattia(jääsalaatti/tomaatti/kurkku) ja tilkka kevyttä kast

Tuossa on paljon hyvää mutta jätä lihapullat ja maksalaatikko pois. Niistä tulee turhia kaloreita. Vaihda maustamattomaan kanaan tai vaikka seitiin. Ja päivinä jolloin liikut paljon ni enempi proteiinia.

Vierailija
15/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin 60 kiloa 2 vuodessa syömällä 800 kaloria päivässä. söin ainostaan sen mitä keho välttämättä tarvitsi ja keho käytti rasvaa sitten rasvantarpeisiin. nesteitä meni paljon. näläntunne katosi parissa viikossa. 

Vierailija
16/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) riittävä uni: 8h ennen herätystä sänkyyn

NUKUN 7-9 H

2) säännöllinen ruokarytmi: 3 ateriaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen)

NÄIN SYÖN

3) ei napostelua jos on pakko syödä välipalaa niin sitten joku hedelmä

NÄIN SYÖN

4) lautasmalli: puolet lautasesta kasviksia, 1/4 proteiinia, 1/4 hiilihydraattia

NÄIN SYÖN

5) vain vettä juomaksi (myös kahvi ja tee on ok mutta ei mitään energiapitoista)

NÄIN JUON

6) ei sokeria, herkkuja, sipsejä tms. tyhjiä kaloreita

NÄIN SYÖN

7) jotain liikuntaa päivittäin tai mahdollisimman usein

YRITÄN, MUTTA EN PYSTY LISÄÄMÄÄN LIIKUNTAA, SIKSI SYÖN VÄHEMMÄN

8) tarvittaessa pienennä annoksia

OLEN PIENENTÄNYT JO

AP

Vierailija
17/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivän syömättömyydellä laihtuu kilon verran jos ei syö mitään. Yhdessä läskikilossa on noin 7000 kaloria. keho voi sitä läskiä polttaa viikokaudet. tarttet vaan kuidut ja protskut, sekä vihamiinia.

Vierailija
18/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein aina koko perheelle ison määrän ruokaa ajatuksella että riittää sitten seuraavalle päivälle niin ei tarvitse taas kokata. Noh, eihän sitä riittänyt kun kaikki ottavat lisää. Minä myös. Aloin tekemään vähemmän ruokaa, niin että kaikille tulee yksi annos. Jos jää nälkä niin leipää ja salaattia lisää. Itse en oikeasti jäänyt nälkäiseksi ja en tykkää leivästä, joten annoskoko puolittui ja painoa putosi huomaamatta 10kg puolessa vuodessa 

Vierailija
19/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laihdutin 60 kiloa 2 vuodessa syömällä 800 kaloria päivässä. söin ainostaan sen mitä keho välttämättä tarvitsi ja keho käytti rasvaa sitten rasvantarpeisiin. nesteitä meni paljon. näläntunne katosi parissa viikossa. 

Ateriankorvikkeilla? Niillä lähtee tehokkaasti mut sit pitää olla tosi tarkkana kun palaa "normi" aterioihin. 

Vierailija
20/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi lihoa 10 kiloa ilman, että sitä huomaa muuten kuin vaa'alla? Luulisi, etteivät vaatteet mahtuisi päälle. Tuossa on yhden päivän syömiset, sillä on väliä miten syöt 365 päivää vuodessa. Todennäköisesti syöt tiedostamatta enemmän kuin luulet, kannattaa katsoa Youtubesta ohjelmaa nimeltä Secret Eaters. Hyvin monet ihmiset syövät oikeasti paljon enemmän kuin ajattelevat, koska he syövät tiedostamatta.