Onkohan tämä piheyden huipentuma?
Kävin viikko sitten viemässä iäkkään isäni luokse joulukassin, joka oli tarkoitettu siskolleni. Siellä oli kemikaaleja, ruokaa yms. Joulukassin päälle olin liimannut tarran, jossa joulutervehdys siskolleni.
Äsken piipahdin taas isäni luona ja huomasin, että joulukassi oli siinä pöydällä. Hän oli repinyt kassista nimitarran pois ja laittanut siihen oman joulutervehdyksensä ja oman nimensä. Eli ottanut omiin nimiinsä minulta tulleen lahjan. Tarkka hän on ollut aina rahoistaan, mutta ehkäpä tämä ylitti nyt kaiken
Tulipa kyllä p...a fiilis...
Kommentit (23)
Kerrot siskolle että se on sinulta
Edesmenneellä isälläni oli joskus tapana ottaa teepussi minun teekupistani itselleen. "Tästä saa vielä".
Isäni on niin pihi, että on koko ikänsä ollut sitä mieltä että puolet lapsilisistä kuuluu hänelle. Itse hyvä palkkainen konsultti, eronnut kymmenen vuotta sitten äidistäni, joka oikeasti kasvatti ja elätti meidät lapset.
Että sellainen suomalainen mies.
Joulun sanoma aika kaukana. Sellainen fiilis tuli.
Ap
Rikkaan kaverini rikkailla vanhemmilla oli kissa, jolle oli päätetty antaa piikki. Kaverini piti hoitaa kissan hautaus. Hän kaivoikin takapihalle haudan ja kävi sovittamassa elävää kissaa sinne. Ettei nyt turhaan kaivaisi liian isoa kuoppaa, pihi kun oli.
Piikitystä piti sitten lykätä usealla päivällä koska kissanruokaa oli vielä jäljellä! Eihän sitä ruokaa nyt voinut hukkaan heittää.
Kysyitkö, miksi teki niin. Tai sanoitko, että huomasit? Kertoisin kyllä siskollekin.
Eihän tuo ole pihiyttä vaan jotain muuta... Tavallaan pihistämistä, pummaamista tms. Pihi vaan ostaisi jotain halpaa tai kierrättäisi jotain omista nurkistaan.
No mun kaveri otti tyttöystävänsä mukaan Pattaya-Bkk lomalle.
Ihan fiksu veto. Ainut virhe, että jäi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole pihiyttä vaan jotain muuta... Tavallaan pihistämistä, pummaamista tms. Pihi vaan ostaisi jotain halpaa tai kierrättäisi jotain omista nurkistaan.
Piheyttä siinä mielessä, että hänen ei tarvitse ostaa tyttärelleen lahjaa....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksu veto. Ainut virhe, että jäi kiinni.
Avaatko tätä ajatusmallia enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Edesmenneellä isälläni oli joskus tapana ottaa teepussi minun teekupistani itselleen. "Tästä saa vielä".
Tuo nyt ihan normaalia vaikka ei nuuka ja saita olisikaan, harvoin sitä pussia yhteen kuppiin liotetaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot siskolle että se on sinulta
Jos sisältöäkin on vaihdettu.
Sen siitä saat kun et itse vie lahjaa suoraan siskollesi.
entäpä se että appiukko pyyteli tuomaan autoonsa pakoputken kun tulen ja sitten se piti littaa vielä kiinni minun ja mistään maksusta ei sitten puhetta ollutkaan ei edes siitä putkesta
Opiskelukaveri tiesi edellisenä talvena että oli menossa kesällä reissuun pohjoiseen ja kyttäili matkareitin varrella olevien kauppojen tarjouksia laittaen s-postia niiden lähellä asuville sukulaisilleen, että käykää ostamassa sieltä 10 pussia makaronia, toisesta paikasta kannu moottoriöljyä, sieltä ja sieltä litra ruokaöljyä ja sitä rataa. Siinä tuli sukuloinnit samalla ja säästettiin muutamia senttejä rahaa.
Tämä samainen säästäjä ei voinut ladata puhelintaan kotona koska se maksaa liikaa. Suuttuipa minulle verisesti kun käydessään luonani puhelimeni laturi ei ollut sopiva hänen luuriinsa...
Tiedän pariskunnan jossa mies oli niin pihi ettei talvella lämmittänyt kuin 15-20 asteen välille. Varaava takka ja sähköpattereita lisänä. Muija sanoi ettei voi elää näin kylmässä että joko lämmitä tai erotaan. Siitä on jotain 15 vuotta. Niillä on ikuisuus riita rahasta. Mies haluaa säästää ja muijaa rassaa mitä iloa niistä rahoista on jos ei niitä koskaan käytä mihinkään?
Mä olen muijan puolella tuossa asiassa.
Pihi on eri asia kuin varas tai valehtelija.
Kuulostaa ihan mun faijalta