Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä nyt tyly ja huonokäytöksinen kun en huuda paikallisbussista poistuessani kiitosta?

Vierailija
20.08.2024 |

Teinit huutelevat, mutta minulle se on jotenkin vierasta. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tapoja on monenlaisia. Itse huikkaan joskus kiitoksen, en aina.

Vierailija
2/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulunut stadiin tuo tapa ennen. En kiitä. Tervehdin jotenkin kyytiin noustessa kyllä. N 61v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuljettaja ja ei se minusta tylyä ole. Kyytiin tullessa on kiva jos jotain sanoo tai edes nyökkää. Pois lähteviä en aina edes noteeraa. Kiva toki jos sieltä se kiitos tai käden heilautus tulee. 

Vierailija
4/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen tervehtimisen ja kiittämisen niin, että siinä tavallaan sanotaan vaan sille toiselle, että hei mä huomasin sut. 

Se on vähä sama asia ku kadulla joku kävelee vastaan ja hymyilee, se on hyvä elekieltä, mikä tarkoittaa, etttä mä olen huomannut sut, mä kunnioitan sun läsnäoloa 

Se on ihan sama siell bussissakin, mä ainakin huudan kiitoksen ihan vaan sen takia, että se on mun tapa kunnioittaa sitä kuskia ja sanoa, että hei mä huomasin sut myös ja mä poistun nyt.

KIITOS!

<3

Vierailija
5/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sattui kuskin vaihto vuorollani ja se paikallislinjan bussista poistuva kuski huikkasi kiitokset ja päivänjatkot matkustajille! Aika hauskaa. Olen tainnut ennenkin törmätä samaan kuskiin kun tuossa samassa vaihtopisteessä hänen kerran tultuaan töihin, huuteli taakse jotain hyviä päiviä ihmisille (kuulokkeet korvilla en ihan tarkkaan kuullut mitä huusi kun luulin että jollekin kaverilleen vilkutti)

Vierailija
6/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sattui kuskin vaihto vuorollani ja se paikallislinjan bussista poistuva kuski huikkasi kiitokset ja päivänjatkot matkustajille! Aika hauskaa. Olen tainnut ennenkin törmätä samaan kuskiin kun tuossa samassa vaihtopisteessä hänen kerran tultuaan töihin, huuteli taakse jotain hyviä päiviä ihmisille (kuulokkeet korvilla en ihan tarkkaan kuullut mitä huusi kun luulin että jollekin kaverilleen vilkutti)

Oliko tämä Oulussa?

Vierailija
7/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuulunut stadiin tuo tapa ennen. En kiitä. Tervehdin jotenkin kyytiin noustessa kyllä. N 61v.

Eikä Tampereelle. Täälläkin osa kiittelee, kun poistuu bussista. Joitakin junantuomia ja heidän jälkeläisiään, oletan. 

Vierailija
8/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä Oulussa?

Turussa

Vierailija
9/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heilautan kädellä kiitoksen kun jään bussista, ei tarvitse huutaa.

Vierailija
10/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen matalalattiabusseissa ja poistuessani bussista huikkaan kiitoksen niille kuskeille, jotka vaivautuvat laskemaan bussin lattiaa. Olen lyhyt, joten tuo lattian laskeminen helpottaa huomattavasti poistumistani. 

Vierailija
11/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan bussiin hypätessä kuskia, poistuessa joskus tilanteen mukaan. Ruuhka-aikana bussin ollessa täynnä en huutele ylimääräisiä, poistun vaan pysäkille mahdollisimman ripeästi. Jos taas olen ainoa matkustaja tai matkustajia on ihan muutama, niin saatan huikata poistuessa pikaiset kiitokset.

Vierailija
12/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään huutele, paitsi silloin jos jään raitiovaunun kyydistä etuovesta. Ja jos nousen kyytiin etuovesta, tervehdin kuljettajaa. Ei maksa mitään. Joskus tuntuu jopa että hän hätkähtää hereille.

Vierailija
13/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Tampereelle. Täälläkin osa kiittelee, kun poistuu bussista. Joitakin junantuomia ja heidän jälkeläisiään, oletan. 

Se oli ennen niin että maalla kiitettiin mutta kaupungissa ei. Harvoin sellaista kuulee Helsingissä nykyäänkään.

Vierailija
14/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet moukka

Vierailija
15/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Vierailija
16/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistun etuoven kautta, kiitän (huonot polvet)

Vierailija
17/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole.

Vierailija
18/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tylyä. Voi olla tylyä huudella ja karjua koko ajan. Ihmiset kaipaavat rauhaa bussissa ja kuskikin joskus.

Vierailija
19/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Todellakin tuota rauhaa kaipaa. Muutenkin niin paljon hälinää niin sitten vielä näitä huutelijoita joutuu kuuntelemaan. 

Vierailija
20/20 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistun etuovesta, sanon kuljetajalle kiitoksen. Mikäli poistun takaovista, en ala huutamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi