Vegaaniminiän jouluruokien laitto
Olen jo sairaseläkkeellä rannekulumien takia. Poika on tulossa jouluksi useammaksi päiväksi vaimonsa kanssa , joka on vegaani. Ehdotin, että jos miniä tekisi joulun ne ruuat joihin ei tule suoraan lihaa. Eli laatikot ja karjalanpiirakat. Minä hoitaisin sitten kinkun ja karjalanpaistin.
En vain osaa ja jaksa lähteä säätämään, miten immelletty perunalaatikko tai porkkanalaatikko tehdään ilman kulutusmaitoa/kermaa johonkin kaurajuomaan. Sehän olisi pakko tehdä joku testiannos eka, että tuleeko kunnollista. Ja sama juttu niiden karjalanpiirakoiden kanssa. Puuro, voitelut jne. Vielä nämä ranteetkin niin kipeänä.
Nyt on kauhea sota sitten! Miniä suuttunut, kun joutuisi jouluksi laittamaan jotain koko porukalle. Sanoo, ettei tarvitse mitään. Uhkailevat etteivät etteivät tule ollenkaan, jos joutuvatkin jotain laittamaan jne. Ehdottaa, että minä teen ihan normaalit jouluruuat ja hän laittaa itselleen jotain, kun ei halua itse ryhtyä urakoimaan koko porukalle. Ei minun uuniin mahdu ja aikaa ole paistaa jouluna sekä normaaleja, että vegaanittomia laatikoita. Mikä tässä on niin hankalaa?
Ovatko muut saaneet näitä nykynuoria laittamaan ruokaa jouluksi?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Miniä tuo omat ruuat, ja te ostatte omanne ??
Ei onnistu, koska ap:n pitää saada miniä orjuutettua ruuanlaittoon.
Näistä VE merkinnällä varustetut ovat vegaanisia.
Eikö poikasi normaalisti auta mitenkään joulun ruokien valmistelussa? Miksi olette kasvattaneet hänet noin?
Miniä tekee enemmän kuin tarpeeksi, jos tuo omat eväät mukanaan tullessaan kylään. Poikasi olisi kohteliasta osallistua ruoanlaittoon huomattavan paljon.
Tee sinä omat settisi ja sano pojalle, että loput ovat hänen vastuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne laatikot pitää tehdä itse? Ostatte valmiina kaupasta.
Taidat olla joulumarttyyri.
Meillä ei ole koskaan ikipäivänä mitään kaupan laatikoita syöty jouluna, eikä syödä tänäkään jouluna. Myydäänkö kaupassa vegaanisia laatikoita ja karjalanpiirakoita, laita linkkiä!
Ap.
onko miniä leskirouva kun et kuulu ehdottelevan poikasi tekevän ruokia?
Hän auttaa muuten! Joulukuuset, saunan lämmitykset, nostaa kinkut ja paistit, kun näillä ranteilla ei pysty. Lumityöt, kaupassa käynti. Meidän suvussa naiset laittaa muuten ruuan. Mutta yleinen käsitys tuntuu olla se, että jos sattuu olemaan vegaani, niin silloin ei sitten tarvitse tehdä yhteisen joulun ja yhteisten ruokien eteen mitään.
"Meidän suvussa naiset laittaa muuten ruuan."
Miniä ei ole välttämättä samaa mieltä tästä. :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö poikasi normaalisti auta mitenkään joulun ruokien valmistelussa? Miksi olette kasvattaneet hänet noin?
Miniä tekee enemmän kuin tarpeeksi, jos tuo omat eväät mukanaan tullessaan kylään. Poikasi olisi kohteliasta osallistua ruoanlaittoon huomattavan paljon.
Tee sinä omat settisi ja sano pojalle, että loput ovat hänen vastuullaan.
Ap:n suvussa naiset raatavat keittiössä ja miehet tekevät mukavia pikku askareita.
Ap on aika rajoittunut, mutta ei käy kateeksi. Vegaani joulupöydässä tekisi elämästä aika vaikeaa.. PAITSI jos on fiksu kuten tässä tapauksessa, eli tarjoutuu tuomaan itselleen ruoat mukana.
"Olen jo sairaseläkkeellä rannekulumien takia"-marttyyri.
Pasi, ei sua kukaan edelleenkään usko naiseksi.
Hanki hoitoa, sinä typeräksi mummoksi identifioituva typerä incel.
Vasaralla silmien väliin aloittajaa ja jokaista, joka meni retkuun.
Siis ihanko oikeasti on olemassa naisia, joille oletuksena on että pojankin perheessä miniä on se ruoanlaittaja? Jos teidän suhteeseen toimii tuollainen työnjako niin se on ihan ok. Mutta se miniä ei välttämättä koe konservatiivisia roolejanne omakseen. Vegaaniudesta päätellen todennäköisemmin on aika kaupunkilainen ja luultavasti moderni ajattelultaan.
Ei sillä, en tykkää itse kestitä vegaaneja, on vaikeaa. Tuossa tilanteessa olisin helpottunut kun tarjoutuu tuomaan omat ruoat, vaikka vähän noloahan se olisi jos poikani ei auttaisi sitten ruoanlaitossa ollenkaan.
Sain nyt sovittua sen toisen miniän kanssa. Eli toisen poikani vaimon. Hän tulee minulle päiväksi auttamaan laatikoiden paistossa ja karjalanpiirakoiden kanssa ennen joulua. Ihmetteli kyllä hänkin sen toisen miniän asennetta!
Tällä miniällä on omakin joulu laitettavana, kolme pientä lasta joiden perään katsoa ja yhtä vielä imettää. Mutta onneksi sanoi, että tottakai tulee vanhaa ihmistä auttamaan, kun tietää minun ranteet.
Suunniteltiin, että tehdään nyt ihan normaalit laatikot kulutusmaidolla, kermalla ja kananmunalla. Ja ihan normaalit oikeat karjalanpiirakat. Ilmotellaan sille vegaaniminiälle, että jos ei auttaminen joulun laitossa kiinnosta, niin tuokoon omat ruuat. Minä hänen takiaan kaksia ruokia tee, jos hän ei voi itse niissä auttaa.
Joten tämä on nyt ratkennut!
Vierailija kirjoitti:
Ap on aika rajoittunut, mutta ei käy kateeksi. Vegaani joulupöydässä tekisi elämästä aika vaikeaa.. PAITSI jos on fiksu kuten tässä tapauksessa, eli tarjoutuu tuomaan itselleen ruoat mukana.
Jouluna ruokien kylmä säilytystila on usein jo valmiiksi ihan täynnä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Sain nyt sovittua sen toisen miniän kanssa. Eli toisen poikani vaimon. Hän tulee minulle päiväksi auttamaan laatikoiden paistossa ja karjalanpiirakoiden kanssa ennen joulua. Ihmetteli kyllä hänkin sen toisen miniän asennetta!
Tällä miniällä on omakin joulu laitettavana, kolme pientä lasta joiden perään katsoa ja yhtä vielä imettää. Mutta onneksi sanoi, että tottakai tulee vanhaa ihmistä auttamaan, kun tietää minun ranteet.
Suunniteltiin, että tehdään nyt ihan normaalit laatikot kulutusmaidolla, kermalla ja kananmunalla. Ja ihan normaalit oikeat karjalanpiirakat. Ilmotellaan sille vegaaniminiälle, että jos ei auttaminen joulun laitossa kiinnosta, niin tuokoon omat ruuat. Minä hänen takiaan kaksia ruokia tee, jos hän ei voi itse niissä auttaa.
Joten tämä on nyt ratkennut!
Laiskat pojat olette kasvattaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
:D :D Noniin löytyihän sieltä vielä joku tekosyy. Ette vain halua sitä miniää pöytäänne, hän ei ilmeisesti saisi syödäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti on olemassa naisia, joille oletuksena on että pojankin perheessä miniä on se ruoanlaittaja? Jos teidän suhteeseen toimii tuollainen työnjako niin se on ihan ok. Mutta se miniä ei välttämättä koe konservatiivisia roolejanne omakseen. Vegaaniudesta päätellen todennäköisemmin on aika kaupunkilainen ja luultavasti moderni ajattelultaan.
Ei sillä, en tykkää itse kestitä vegaaneja, on vaikeaa. Tuossa tilanteessa olisin helpottunut kun tarjoutuu tuomaan omat ruoat, vaikka vähän noloahan se olisi jos poikani ei auttaisi sitten ruoanlaitossa ollenkaan.
Niin, nykyään voi olla tilanne, että kukaan ei laita ruokaa vaan Wolt huolehtii. Jännät ajat maaseudulla, kun Wollttia ei ole.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
:D :D Noniin löytyihän sieltä vielä joku tekosyy. Ette vain halua sitä miniää pöytäänne, hän ei ilmeisesti saisi syödäkään mitään.
Miksi luulet minun olevan ap? Teillä on ilmeisesti jouluna tyhjää tilaa jääkaapissa, monella ei ole.
-ohis
Meidän miniä ei tee koskaan ruokaa, syö vaan salaattia ja hodariruokaa. Mies ja lapsi puputtaa mitä kaapista löytyy.
Miten jollain on edes aikaa mennä viettämään joulua jonkun luo kuudeksi päiväksi? Ei sillä, provohan tämä on.
Miniä tuo omat ruuat, ja te ostatte omanne ??