Väestöliitom mukaan 50 vuotta täyttäneiden eronneisuus on moninkertaistunut.
"viisikymppisten tai liki aikuisten lasten vanhempien parisuhteessa on usein käsillä tuttu tilanne: lapset on kasvatettu melkein aikuisiksi ja kun pari on jäämässä kahdestaan, mitään yhteistä ei enää olekaan."
Kuulostaako tutulta?
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusi ilmiö. Näin teki sekä mun, että mieheni vanhemmat. Kun meidän lapset oli pieniä, oli kaikilla hurja sinkkuvaihe päällä. Lasten synrtörikuvissa on pappojen ja mummien "tyttö- ja poikaystäviä", joiden nimiä ei kukaan edes muista enää. Ei viitsitty mitään näistä vaihtuvista seuralaisista sanoa, kun sitten isovanhemmat eivät olisi varmaan käyneet synttäreilläkään.
Nyt olisi sitten varmaan meidän vuoro erota ja alkaa sinkuttamaan, kun lapset on parikymppisiä. Ei vaan ehditä, kun ikääntyneet ja yksinäisyydessä rypevät vanhukset tarvii apua ja hoivaa neljässä eri osoitteessa. Siinä pysyy kiireisenä, eikä ehdi omaa parisuhdetta kriiseillä. Nyt olisi isovanhemmilla aikaa myös lapsenlapsille. Ihmettelevät kovasti,kun heitä ei näy vierailuilla...
Kumpa mun vanhemmilla olisikin kaksi eri osoitetta. Sen sijaan itseltäkin hajoaa pää kun joudun hoitamaan riitaisten ja katkerien vanhusten parisuhdetta enemmän kuin niiden käytännön asioita. Kaikki sujui vielä jotenkuten kun riitapukarit eivät olleet hoitosuhteessa toisiinsa. Nyt meno on ihan hirveää ja saa jopa pelätä sen heikommassa asemassa olevan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syytä miehen ei kannata koskaan pitää samanikäistä naista.
Nuorena miehenä kannattaa olla vanhempi nainen, joka on lapsensa tehnyt
Vanhempana viiskymppisenä kannattaa ottaa selvästi nuorempi puoliso, jonka kanssa tehdä lapset
Sitten eläkeiässä kannattaa olla nuorempi reilut viiskymppinen puoliso, jonka tuo nuorin mies vaihtoi nuorempaan naiseen
Toimii!
Kuinka moni taapero haluaa pappaikäisen isän ja kuinka moni 50v jaksaa enää pikkulapsiarkea? Ei juuri kukaan. Ja kun lapsi on 15v ja pääsee ripille luulee kaikki että nuoren isukki on hänen isoisänsä. Ei hyvä.
Harvempi tavallinen pullianen saa normaalia nuorta naista, jonkun mielenterveys/päihdeongelmaisen saattaa saada. Ei nuoret naiset halua vanhoja pappoja puolisikseen, eikä lapsille isäksi. Mutta aina saa haaveilla, luulen nimittäin, ettei sinulla ole ollut naista, ei nuoren, ei keski-käisenä, eikä vanhana. Hyvää joulua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, ihan vain oman kokemukseni perusteella. Naisella alkaa hormonit hyrräämään mutta miestä ei kiinnosta.
On se kumma kun ei kiinnosta, naisen tönittyä miestä pois sen 20 vuotta.
Se on muuten jännä miten aina mennään naisen ehdoilla. Onneksi hyvät miehet ovat huomanneet asian, eivätkä ole enää naisten käytettävissä koulutetun puudelin roolissa. Hyviä miehiä ei naisten parisuhdepelleilyt kiinnosta.
Luulen, että naiset vain väsyy siihen ainaiseen passaamiseen ja haluavat loppuelämäksi jotakin muuta, kuin ainaista vastuuta ja toisesta huolehtimista. Sillä kyllähän suurimmalla osalla yli 50v ihmisistä nainen on edelleen se, joka sitä arkea pyörittää 90%. Itsekin välillä haaveilen siitä, miltä tuntuisi, jos joskus voisi huolehtia vain itsestään, eikä aina tarvitsisi olla laittamassa ruokaa toiselle, vaikka ei itse sitä tarvitsisikaan. Eikä pyykkihuoltoa ja toisen jälkein siivoamista.
Itsekseen pääsee niin paljon helpommalla.
Ei kuulosta. Lapsen isä jätti mut kun olin 36v. Nyt olen parisuhteessa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että naiset vain väsyy siihen ainaiseen passaamiseen ja haluavat loppuelämäksi jotakin muuta, kuin ainaista vastuuta ja toisesta huolehtimista. Sillä kyllähän suurimmalla osalla yli 50v ihmisistä nainen on edelleen se, joka sitä arkea pyörittää 90%. Itsekin välillä haaveilen siitä, miltä tuntuisi, jos joskus voisi huolehtia vain itsestään, eikä aina tarvitsisi olla laittamassa ruokaa toiselle, vaikka ei itse sitä tarvitsisikaan. Eikä pyykkihuoltoa ja toisen jälkein siivoamista.
Ei hyviä miehiä tarvitse passata. Harmillisesti naiset joutuvat kuitenkin kysymään itseltään "mitä tarjottavaa minulla on hyvälle miehelle" ja kuten tälläkin palstalla nähdään päivittäin: siihen ei löydy mitään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana viiskymppisenä kannattaa ottaa selvästi nuorempi puoliso, jonka kanssa tehdä lapset
Sitten eläkeiässä kannattaa olla nuorempi reilut viiskymppinen puoliso, jonka tuo nuorin mies vaihtoi nuorempaan naiseen
Toimii!
Tosiassa se viisikymppinen mies löytää itseään vähintään 5 vuotta vanhemman naisen itselleen ja viihtyy sen kanssa oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Erosin 58v, 3v sitten, ja kyllä on elämä muuttunut helpoksi. Kotitöitä on enää murto-osa ja ruokaa teen vain silloin tällöin. Yksin pääsee niin vähällä, että ihan ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyviä miehiä tarvitse passata. Harmillisesti naiset joutuvat kuitenkin kysymään itseltään "mitä tarjottavaa minulla on hyvälle miehelle" ja kuten tälläkin palstalla nähdään päivittäin: siihen ei löydy mitään vastausta.
Ja mitä se hyvä mies muka tarjoaa naiselle mitä nainen ei kykene itse tarjoamaan itselleen? Niin ei mitään, mies ei voi tarjota mitään naiselle, ei hyvä eikä huono mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii!
Ihan oikeastiko uskot että viiskymppinen saa tuosta vaan kolmikymppisen naisen tai eläkeikäinen pappa jonkun 50-vuotiaan?
Vähän ohis, mutta aikoinaan tinderissä oli "salainen ihailija" (näyttää randomisti jonkun joka on sinusta tykännyt) 63v, itse olin 26. Eli jotkut oikeasti luulee, että saavat nuorikon itselleen.
Mies on kuin yksi teineistä. Jättää tavarat lojumaan, ei osallistu kotitöihin kuin pyydettäessä. Ei mihinkään oma-alotteisuutta. Jopa hygienakin on niin rempallaan että siitäkin pitää muistuttaa kun hajuhaitat häiritsee jo muitakin.
Ei tuollaista aikuislasta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Toimii!
Tuossa viisikymppisessä lapsen tekijässä on riskinsä, kun sattuu joku vakavampi paikka, niin iskä on jo niin raihnainen, ettei hänestä ole mitään apua. Tämä nähtii siinäkin tapuksessa, kun tässä syksyllä ne 4 lasta ja nuori äiti kuolivat tulipalossa. Raihnainen 60v isä pystyi juuri jajuuri pelastamaan itsensä, edes vauvaa ei jaksanut selkänsä takia kantamaan ulos.Yksikään lapsi ei ansaitse tuollaista isää, joka hädän edessä ei pysty perhettään pelastamaan vaan just ja just pääsee itse känkkäämään ulos ja itsensä pelastamaan. Vanhan ukot pysykööt lestissään, ei niistä ole taaperoille isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, ihan vain oman kokemukseni perusteella. Naisella alkaa hormonit hyrräämään mutta miestä ei kiinnosta.
On se kumma kun ei kiinnosta, naisen tönittyä miestä pois sen 20 vuotta.
Se on muuten jännä miten aina mennään naisen ehdoilla. Onneksi hyvät miehet ovat huomanneet asian, eivätkä ole enää naisten käytettävissä koulutetun puudelin roolissa. Hyviä miehiä ei naisten parisuhdepelleilyt kiinnosta.
Mitä "jännää" siinä on, että sukupuolielämässä mennään naisen ehdoilla? Tiedätkö miksi kutsutaan asiaa, kun naista pannaan ilman hänen tahtoaan/haluaan? Niinpä ja se on laissa rangaistava teko. Harva nainen tekee miehelle samaa, eli panee ilman miehen tahtoa ja mitenkäpä sitä lerppua kullia sisääsi tunget.
Tämä on biologisesri sellainen asia, että siinä on pakko mennä naisen mukaan, kun siinä naisen kroppaan mies itsensä tunkee.
Ei luulis olevan asiassa mitään "jännää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisella tarvitsee olla jotain hyvin erityistä tarjottavaa miehelle, että on ansainnut tämän hyvän miehen(=tekee joskus ruokaa ja siivoa jälkensä?), mutta miehen ei tarvitse tarjota naiselle mitään, sen vastikkeeksi, että nainen tekee sen ruuan joka päivä ja siivoaa ja pyykkää?
Mikä tekee miehestä niin erikoisen hyvä, jos hän osallistuu kotitöihin omalla panoksellaan, että hän siitä hyvästä tarvitsee oikein erikoishyvän naisen. Eikö se kotitöitä tekevä nainenkin ole hyvä vaimo? Miksi tämä kotitöitä yksin perheessä tekevä nainen ei ole sitten tarpeeksi hyvä siihen, että hänelle kuuluisi se hyvä mies?
En ymmärrä logiikkaasi.
Ensinnäkin, mikä on hyvä mies ja millainen on hänen ansaitsemansasa hyvä nainen?
ja millainen on nainen joka on "ansainnut" tuon "hyvän miehen"?
Naiselle ei piisaa hyväksi se, että huolehtii perheestään, mutta miehestä tuo sama piirre tekee niin hyvin, että naisen pitää olla oikein supernainen kelvatakseen?????? Herraisä nyt taas.
Eikö nykyisin erot ole varsin yleistä, reilu puolet parisuhteista päätyy eroon muutaman vuoden päästä parisuhteen alkamisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä se hyvä mies m
Pitää periaatteessa paikkansa, kunhan naiset vain porsisivat omalla rahalla, ilman yhteiskunnan tukea, Hoitsut ja muut kelvottomat pienipalkkaiset naiset yleensä haluaa miehiltä elintason nousua, mutta eivät ole itse valmiita panostamaan asiaan esim. kodinhoidolla.
Raha-asiat "mies maksaa enemmän" asenteella ja kodinhoito "ehdottomasti puoliksi, tai jopa mies tekemään enemmän"
Vierailija kirjoitti:
Mies on kuin yksi teineistä. Jättää tavarat lojumaan, ei osallistu kotitöihin kuin pyydettäessä. Ei mihinkään oma-alotteisuutta. Jopa hygienakin on niin rempallaan että siitäkin pitää muistuttaa kun hajuhaitat häiritsee jo muitakin.
Ei tuollaista aikuislasta jaksa.
Mutta munankipeänä oli pakko porsia tuollaiselle miehelle. Mikähän naisia oikein vaivaa kun eivät kykene elämään yksin myös nuoruuttaan. Se tunne kun ei ole lasta, eikä tule sellaista koskaan saamaan... sattuuko se noin kovasti että pitää ihan mikä tahansa mies huolia vaivoikseen?
Mitä "jännää" siinä on, että sukupuolielämässä mennään naisen ehdoilla? Tiedätkö miksi kutsutaan asiaa, kun naista pannaan ilman hänen tahtoaan/haluaan? Niinpä ja se on laissa rangaistava teko. Harva nainen tekee miehelle samaa, eli panee ilman miehen tahtoa ja mitenkäpä sitä lerppua kullia sisääsi tunget.
Tämä on biologisesri sellainen asia, että siinä on pakko mennä naisen mukaan, kun siinä naisen kroppaan mies itsensä tunkee.
Ei luulis olevan asiassa mitään "jännää".
--
Oletko typerä? Ei tuossa ollut kyse väkisinmakaamisesta, vaikka miesvihakiimassasi tulkitset tietysti asian näin.
Mies joutuu hyväksymään naisen haluttomuuden. Jos mies jättää naisen joka esim. 3 lapsen jälkeen muuttuu haluttomaksi 20 vuoden ajaksi niin sehän on suurin ja halveksutuin rikollinen maailmassa. Kyllä miehen pitää ymmärtää.
Sitten kun nainen jättää miehen halujen palatessa... sehän on sen oikeus ja velvollisuus jättää mies jota ei seksi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Toimii!
Ainoa järkevä vaihtoehto on se, että nainen ottaa noin 7 vuotta nuoremman miehen ja tekee lapset tämän kanssa laatusiittiöillä. Jaa että viisikymppinen nainen ottaisi jonkun hoidettavan vaarin juuri, kun on saanut aikaa itselleen.
Ihme saivartelija. 19 v on jo ehkä omillaan ja 12 v täysi-ikäistyy 6 vuoden sisällä. Missä kuopuksen alaikäraja menee mielestäsi että saa osallistua keskusteluun? 15-16 v?