Väestöliitom mukaan 50 vuotta täyttäneiden eronneisuus on moninkertaistunut.
"viisikymppisten tai liki aikuisten lasten vanhempien parisuhteessa on usein käsillä tuttu tilanne: lapset on kasvatettu melkein aikuisiksi ja kun pari on jäämässä kahdestaan, mitään yhteistä ei enää olekaan."
Kuulostaako tutulta?
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syytä miehen ei kannata koskaan pitää samanikäistä naista.
Nuorena miehenä kannattaa olla vanhempi nainen, joka on lapsensa tehnyt
Vanhempana viiskymppisenä kannattaa ottaa selvästi nuorempi puoliso, jonka kanssa tehdä lapset
Sitten eläkeiässä kannattaa olla nuorempi reilut viiskymppinen puoliso, jonka tuo nuorin mies vaihtoi nuorempaan naiseen
Toimii!
Ihan oikeastiko uskot että viiskymppinen saa tuosta vaan kolmikymppisen naisen tai eläkeikäinen pappa jonkun 50-vuotiaan?
Saahan nyt toki, kun ehdoista sovitaan. Ei hän tavoittele mitään laadukkaita naisia ja suhteita, vaan transaktioon perustuvia suhteita. Sanomattakin selvää, että tälläinen pappa on kaikille lähimmilleen aika raskas tapaus.
Monella 50-vuotiaalla naisella polttaa päästä kokeilemaan Tinderiä, ja sille tielle yleensä jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisella tarvitsee olla jotain hyvin erityistä tarjottavaa miehelle, että on ansainnut tämän hyvän miehen(=tekee joskus ruokaa ja siivoa jälkensä?), mutta miehen ei tarvitse tarjota naiselle mitään, sen vastikkeeksi, että nainen tekee sen ruuan joka päivä ja siivoaa ja pyykkää?
Mikä tekee miehestä niin erikoisen hyvä, jos hän osallistuu kotitöihin omalla panoksellaan, että hän siitä hyvästä tarvitsee oikein erikoishyvän naisen. Eikö se kotitöitä tekevä nainenkin ole hyvä vaimo? Miksi tämä kotitöitä yksin perheessä tekevä nainen ei ole sitten tarpeeksi hyvä siihen, että hänelle kuuluisi se hyvä mies?
En ymmärrä logiikkaasi.
Ensinnäkin, mikä on hyvä mies ja millainen on hänen ansaitsemansasa hyvä nainen?
ja millainen on nainen joka on "ansainnut" tuon "hyvän miehen"?
Naiselle ei piisaa hyväksi se, että huolehtii perheestään, mutta miehestä tuo sama piirre tekee niin
Pyhä vulva -mies jaksaa. Varmaan jo vuosikymmeniä 😄.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole pakkoa kärvistellä epäsopivassa suhteessa niin kuin ennen vanhaan. Nyt myös vanhempi sukupolvi pikkuhiljaa tajuaa sen.
Järkevää lähteä, kun näkee mihin suuntaan toinen on kehittymässä. Jos alkaa toistaa perittyjä ongelmia, on turha jäädä kärvistelemään.
Yksi kaikkein liikuttavimpia miehisen narsismin ilmenemismuotoja on tämä, että mies jolla ei ole mitään kokemusta parisuhteista katsoo olevansa parisuhteiden ylin asiantuntija ja vieläpä viettää suuret määrät aikaa itseään munaa--- anteeksi "totuuksia" puhumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisella tarvitsee olla jotain hyvin erityistä tarjottavaa miehelle, että on ansainnut tämän hyvän miehen(=tekee joskus ruokaa ja siivoa jälkensä?), mutta miehen ei tarvitse tarjota naiselle mitään, sen vastikkeeksi, että nainen tekee sen ruuan joka päivä ja siivoaa ja pyykkää?
Mikä tekee miehestä niin erikoisen hyvä, jos hän osallistuu kotitöihin omalla panoksellaan, että hän siitä hyvästä tarvitsee oikein erikoishyvän naisen. Eikö se kotitöitä tekevä nainenkin ole hyvä vaimo? Miksi tämä kotitöitä yksin perheessä tekevä nainen ei ole sitten tarpeeksi hyvä siihen, että hänelle kuuluisi se hyvä mies?
En ymmärrä logiikkaasi.
Ensinnäkin, mikä on hyvä mies ja millainen on hänen ansaitsemansasa hyvä nainen?
ja millainen on nainen joka on "ansainnut" tuon "hyvän miehen"?
Naiselle ei piisaa hyväksi se, että huolehtii perhe
Pyhä vulva -miehen pitäisi nyt vain hyväksyä oma seksuaalinen suuntautumisensa ja jättää meidät naiset rauhaan. Voisi hellittää myös tuo hänen kouristuksenomainen yksin jäämisen pelkonsa, jota hän tulee tänne sappena syöksemään meidän kaikkien päälle.
*huokaus* Joskus sitä toivoisi sanomalta sellaista moderointia, että tällaistakaan - sinällään ihan mielenkiintoista aihetta - eivät pääsisi kaiken maailman palsta-autistit pilaamaan samoin tein, sen sijaan että mielivaltaisesti jahdattaisiin yksittäisiä sanoja. Viimeksi kommenttini taisi jättää bittiavaruuteen sana h o r t e n s i a.
Pyhä vulva -mies jaksaa. Varmaan jo vuosikymmeniä 😄.
Jaksathan sinäkin itkeä ja haukkua miehiä vuosikymmeniä. Olette samasta puusta veistettyjä.
Uusfeminismi ja kaikki siihen liittyvä voimaantumispaska on aikamme pahin vitsaus.
Pyhä vulva -miehen pitäisi nyt vain hyväksyä oma seksuaalinen suuntautumisensa ja jättää meidät naiset rauhaan. Voisi hellittää myös tuo hänen kouristuksenomainen yksin jäämisen pelkonsa, jota hän tulee tänne sappena syöksemään meidän kaikkien päälle.
*huokaus* Joskus sitä toivoisi sanomalta sellaista moderointia, että tällaistakaan - sinällään ihan mielenkiintoista aihetta - eivät pääsisi kaiken maailman palsta-autistit pilaamaan samoin tein, sen sijaan että mielivaltaisesti jahdattaisiin yksittäisiä sanoja. Viimeksi kommenttini taisi jättää bittiavaruuteen sana h o r t e n s i a.
Annathan saman neuvon kaikille naisille jotka haukkuvat miehiä täällä? Jättäkää miehet rauhaan ja nussikaa toisianne.
Viisikymppisenä alkaa olla aika kattava käsitys puolisosta ja siitä, mitä vanhuus hänen kanssaan tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syytä miehen ei kannata koskaan pitää samanikäistä naista.
Nuorena miehenä kannattaa olla vanhempi nainen, joka on lapsensa tehnyt
Vanhempana viiskymppisenä kannattaa ottaa selvästi nuorempi puoliso, jonka kanssa tehdä lapset
Sitten eläkeiässä kannattaa olla nuorempi reilut viiskymppinen puoliso, jonka tuo nuorin mies vaihtoi nuorempaan naiseen
Toimii!
Ihan oikeastiko uskot että viiskymppinen saa tuosta vaan kolmikymppisen naisen tai eläkeikäinen pappa jonkun 50-vuotiaan?
Mä olen simpsakka 52 sinkku, ei puhettakaan, että vilkaisisin eläkeikäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että naiset vain väsyy siihen ainaiseen passaamiseen ja haluavat loppuelämäksi jotakin muuta, kuin ainaista vastuuta ja toisesta huolehtimista. Sillä kyllähän suurimmalla osalla yli 50v ihmisistä nainen on edelleen se, joka sitä arkea pyörittää 90%. Itsekin välillä haaveilen siitä, miltä tuntuisi, jos joskus voisi huolehtia vain itsestään, eikä aina tarvitsisi olla laittamassa ruokaa toiselle, vaikka ei itse sitä tarvitsisikaan. Eikä pyykkihuoltoa ja toisen jälkein siivoamista.
Itsekseen pääsee niin paljon helpommalla.
Olen tässä kolmisen vuotta ollut itsekseni kun nuorin muutti pois. Erosin 10v sitten.
Äskettäin huomasin että ensimmäisen vuoden suoritin arkeani kuten aiemmin. Ruokaa tein kokoajan liikaa ja lapsia pyysin syömään. Pyykit, siivous, työt etc. Ihmettelin kun pyykkikori tyhjä. Miksi imuroida kun paikat järjestyksessä?
Iso oli elämänmuutos. Nykyään opettelen elämään huoletonta, vastuista vapaata elämää. Outoa on. Sopii mulle. Olen +50v
En rehellisesti sanottuna muista millaista on olla parisuhteessa. En ole etsinytkään. Enkä usko että kävelee vastaan tuosta noin vain.
Joskus on yksinäisempää ja sit keksin että haa, tämä tai tuo asia pitää tehdä. Ja sitten en enää edes muista että olen sinkku ja aijoo pitäiskö se puoliso olla.
Asiolla on puolensa. Olisi se varmaan mukavaa jakaa elämää kivan miehen kanssa, mistä semmoista osaisi edes etsiä? Ei ole tyytymistä tähän elämisen malliin, olen tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että naiset vain väsyy siihen ainaiseen passaamiseen ja haluavat loppuelämäksi jotakin muuta, kuin ainaista vastuuta ja toisesta huolehtimista. Sillä kyllähän suurimmalla osalla yli 50v ihmisistä nainen on edelleen se, joka sitä arkea pyörittää 90%. Itsekin välillä haaveilen siitä, miltä tuntuisi, jos joskus voisi huolehtia vain itsestään, eikä aina tarvitsisi olla laittamassa ruokaa toiselle, vaikka ei itse sitä tarvitsisikaan. Eikä pyykkihuoltoa ja toisen jälkein siivoamista.
Itsekseen pääsee niin paljon helpommalla.
Ei hyviä miehiä tarvitse passata. Harmillisesti naiset joutuvat kuitenkin kysymään itseltään "mitä tarjottavaa minulla on hyvälle miehelle" ja kuten tälläkin palstalla nähdään päivittäin: siihen ei löydy mitään vastausta.
No mä tahtoisin eniten kivaa yhdessä oloa, sisältäen rentoa oleilua ja seksiä. Muutakin voitaisiin puuhailla, mökkeillä ja saunoa vaikka. Syödä hyvin, ulkoilla.
Asumiseni ja elantoni hoidan ihan itse.
N51
Toisaalta nykyään saattaa lapsetkin asua pidempään saman katon alla koska asuminen on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista. Mä olen 54 ja mies on 65.
No mä tahtoisin eniten kivaa yhdessä oloa, sisältäen rentoa oleilua ja seksiä. Muutakin voitaisiin puuhailla, mökkeillä ja saunoa vaikka. Syödä hyvin, ulkoilla.
Asumiseni ja elantoni hoidan ihan itse.
N51
kavereiden kanssa voi oleilla jos on aikaa duunilta ja harrastuksilta.
Mutta luulet että hyvä, laadukas ja itsenäinen mies tarvitsee naisen saunakaveriksi? Anna kun arvaan: sinne saunaan mennään silloin kun sinä niin haluat ja jos mies ei ehdi, saat raivareita kuinka olet priolistalla jossain duunin, harrastusten, kavereiden ja kissan tarpeiden jälkeen.
Mutta joo, oikein puuhailua on tarjolla. Kyllä mies sen valitsee eikä vapauttaan matkustaa mihin haluaa, koska haluaa, ilman kuukausien neuvottelua.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaikkein liikuttavimpia miehisen narsismin ilmenemismuotoja on tämä, että mies jolla ei ole mitään kokemusta parisuhteista katsoo olevansa parisuhteiden ylin asiantuntija ja vieläpä viettää suuret määrät aikaa itseään munaa--- anteeksi "totuuksia" puhumassa.
Mikäs sinun diagnoosisi on? Vietät elämäsi palstalla haukkumassa miehiä.
Ai että sä olet hyvä ja tasokas nainen. Kyllä miehiä harmittaa kun eivät saaneet sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, ihan vain oman kokemukseni perusteella. Naisella alkaa hormonit hyrräämään mutta miestä ei kiinnosta.
On se kumma kun ei kiinnosta, naisen tönittyä miestä pois sen 20 vuotta.
Se on muuten jännä miten aina mennään naisen ehdoilla. Onneksi hyvät miehet ovat huomanneet asian, eivätkä ole enää naisten käytettävissä koulutetun puudelin roolissa. Hyviä miehiä ei naisten parisuhdepelleilyt kiinnosta.
Mikä tekee miehestä hyvän, jos siitä ei ole hyvään parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista. Mä olen 54 ja mies on 65.
Et kyllä ihan viisas ole jos erosit viiskymppisenä ja otit noin paljon vanhemman miehen. Kiva sille miehelle tietysti mutta järjesti itsesi todelliseen kuseen.
Hyvä mies huolehtii ihan itse omasta kämpästään, opiskelee, tekee hyvää duunia joka on myös älyllisesti stimuloivaa jne. Ei hyvä mies tarvitse naista pyykkäämään eli miehellä ei ole moisia vaatimuksia naiselle. Nainen on hyvälle miehelle pelkkä taakka vaatimuksineen. Mitään vastinetta mies ei saa naiselta.
Kysyt siis vääriä asioita, ei hyvä mies ansaitse hyvää naista, sellaksita hyvää naista kun ei ole olemassakaan. Huomaa että kuvittelet perheen olevan kaiken keskipiste, nainen tietysti siellä ylimpänä kruununa. Palvokaa miehet vulvaa.