Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
141/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan aikaisemmin kuullut mistään omavastuista. Erinäisistä yksityisistä firmoista kokemusta itsellä ja tutuilla. Tää ketju oli eka, missä kuulen, että jollain on omavastuu kulttuuri/liikuntaedussa.

Kyllä minäkin olen tuollaisessa firmassa ollut jossa piti itse maksaa puolet siitä Epassi-saldosta. En tiedä miksi, onko siinä sitten joskus ollut joku verotuksellinen peruste vai onko käyttämättömät saldot sitten jääneet firman maksettavaksi? Nykyään tuo kuitenkin on verotonta ja käyttämätön saldo palautuu firmalle, joten mitään järjellistä syytä tuohon ei pitäisi enää olla. 

Vierailija
142/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

Hei, epassiin saa kyllä muutettua puhelinnumeron helposti.

Ota yhteys työpaikkasi epassiasioita hoitavaan henkilöön. Itselläni on oikeudet oman työpaikan epassitunnuksiin ja puhelinnumeron vaihtaminen sinne käy alle minuutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lataan joka vuosi epassilla museokortin vaikka käyn harvoin museossa.

Vierailija
144/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi turhakehan se on. Mitään mihin haluaisin rahaa oman hyvinvointini eteen käyttää, ei voi ePassilla hankkia.

Minä käytän nykyään hammaslääkäriin ja hierontaan. Ja kyllä, kerran vuodessa olis ihan hyvä jokaisen käydä hammastarkastuksessa, vaikkei mitään oireita tao ongelmia olisi. Minä ainakin käyn tyytyväisenä työnantajan piikkiin. Tänä vuonna ostin ePassilla myös festarilipun. Siinä säästin 140e omaa rahaa. Minusta tälläinen etu ei ole mikään turhake!

Meillä on rajattu mm. hammashoito pois. 

Vierailija
145/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan sillä aina lapselle festariliput kesäksi. 

Vierailija
146/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan. 

Aika köyhä mielikuvitus pitää olla jos sitä ei saa käytettyä.

Se on työnantajasta riippuvainen palvelu mihin se käy. Meillä päin ei sillä saa mitään terveys palveluja vaan pelkkää urheilua ja kulttuuria. Ja täällä meilläpäin käyttökohteet ovat vain museo ja uimahalli niin minulle kokobepassi on täysin turha ja oikeastaan sykäisy kasvoille kun työnantaja ylpeänä esittelee mitä palveluja tarjoaa vain kaupungissa asuvalle työntekijälle.

Vierailija
147/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin suuri puute on, ettei espassilla voi ostaa Lippu.fi tai Ticketmasterin verkkokaupasta. Aivan älytöntä. Suositut tapahtumat menee ainoastaan verkon kautta. Täällä on yksi toimipaikka, josta mennä ostamaan paperinen lippu ja se on toisella puolen kaupunkia, mihin ei mitään asiointia normaalisti. 

Vierailija
148/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuksen olen maksanut, kuntosali/uimarannekkeita, konserttilippuja...

Vierailija
149/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.

Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa. 

En ymmärrä miten jotkut saa tehtyä tuosta vaikeaa. Saati ettei ilmainen raha kelpaa. Ei vissiin olla kovin köyhiä sitten.

Ei se ole ilmaista rahaa kun se käy vain rajattuihin paikkoihin. Jos se olisi ilmaista rahaa se kävisi kaikkialle ja se järjestelmä olisi kehitetty muuta syytä varten kun työnantajien verotuksen minimointia varten kun joka sentti minkä työntekijä käyttää epassia saa työnantaja siirtää se kokonaisuudessaan verovähennyksiin eli työnantaja hyötyy verollisesti näennäisestä työntekijän edusta joka ei mihinkään käy.

Vierailija
150/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisikin jotain. Meiltä poistettu kaikki edut, tyhy päivät ja joululahjat säästöjen takia. Pelottelua lisäsäästöiistä ja  yt neuvotteluista saatiin joululajaksi. Olkaa tyytyväisiä jos edes jotain saatte.

Vierailija
151/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan epassi systeemin kehittänyt joku nainen kun se epassi ei käy muualla kuin yleisesti naisia kiinnostavissa asioissa?

Vierailija
152/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, mutta oon vähän kade teille, joiden epassiin kuuluu terveys- ja hammaslääkäripalvelut :( 

Meillä sitä voi käyttää vain hierontaan, ja niitä epassin hyväksyviä hierontapaikkojakin on paikkakunnallani tasan nolla :D

Vierailija
153/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin hyödyntää seuran maksuihin ja taannoin opin, että vakihierojani hyväksyy myös epassin. Hänen kanssa onnistui, että sain tyhjennettyä koko saldon nollaan. Aiemmin olen käyttänyt etua museokorttiin ja teatterilippuihin sekä konserttilippuun.

Vierailija
154/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämämättä on. Asun maalla, ei täällä ole kuntosaleja, elokuvia tms. mihin e-passia käyttää. Ihan turha. 

Vierailija
155/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tästä edusta. Toki kupongit olisivat vielä kätevämpiä mutta tämäkin menee. Ja asun isossa kaupungissa mikä ehkä helpottaa. Mutta yleisimmin ostan epassilla museokortille aikaa, leffalippuja ja maksan kuntosalimaksuja. Viime vuonna olimme lomalla Vierumäellä ja siellä maksoin tunteja epassilla. Ihan hyvä lisä. 

Vierailija
156/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierai kirjoitti:

Vierailia kirjoitti:

Aika paljon jää epassirahaa käyttämättä juuri sen vuoksi, ettei täällä ole käyttökohteita. Keikkalipun ostin, mutta eihän täälläpäin käy sellaiset yhtyeet, joita voisi käydä katsomassa. Täytyy siis lähteä pitkän matkan päähän, matkat ja majoitukset varata. Uintirannekkeeseen kai loput menee, mutta sekin tahtoo jäädä käyttämättä ajan ja jaksamisen puutteen vuoksi.     xHankalasti käytettävä etu.

No, teillä on varmaan sitten asunnot halpoja. Suomessa on halvat asunnot, kun ei ihan Eiraa vertaa, mutta 5uomessa on kallis asua.

Vierailija
157/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta, mutta oon vähän kade teille, joiden epassiin kuuluu terveys- ja hammaslääkäripalvelut :( 

Meillä sitä voi käyttää vain hierontaan, ja niitä epassin hyväksyviä hierontapaikkojakin on paikkakunnallani tasan nolla :D

Tuo on kyllä vähän omituista, että miksi jotkut työnantajat rajaa osan eduista pois. Ehkä säästösyistä, kun osa ei sitten käytä. Meilläkin oli ensin vain liikunta ja kulttuuri, sitten vasta paljon myöhemmin tuli mukaan myös hyvinvointi ja nyt lopulta voi myös maksaa myös joukkoliikennemaksuja sillä. Nyt siitä on hyötyä useammalle. 

Itselläni menee kulttuuriin, kun rahaa on alle 30 kuukaudessa ja siitä ei kaikkialle riitä. Hyvä kuitenkin nämäkin. Epassi käyttökohteissa on mullakin ollut ongelmia, kun kaupungin kulttuurikeskukset ei hyväksynyt sitä ja konserttiliput on pitänyt ostaa kalliimmalla Lippupisteen kautta. Nyt kai ovat ottaneet Epassinkin myös kaupungin kassoille. 

Vierailija
158/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen epassilla maksanut omat osuuteni perheen huvituksista. On käyty Serenassa, keilaamassa, puuhaparkissa ja vaikka missä. Tänään käydään Ateneumin taidemuseossa törsäämässä viimeisetkin eurot. Ihan loistava etuhan tuo on. Useimmat taitavat laittaa sen kuntosaliin.

Vierailija
159/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt koskaan e-passia, 100 € on tälle vuodelle. Viime vuoden 100 € jäi käyttämättä.

Yritin juuri katsoa sovelluksesta, mihin e-passini käy, vaan eipä onnistunut: Latausvirhe, päivitä sivu. Sivun päivittäminen ei onnistu.

Siispä miten tätä e-passia voi nyt sitten käyttää? Entä ne, joilla ei ole älypuhelinta?

Vierailija
160/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut nyt 3-4 vuotta ja enkä ole käyttänyt koska sillä ei saa mitään hyödyllistä. Aina pakko lähteä johkin konserttiin, urheilutapahtumaan paikan päälle, harrastaa ohjattua liikuntaa jne.

Kiinnostaa kyllä musiikki, voisin ostaa kitaran tai tilata Spotifyn muttei käy.

Kiinnostaa kyllä urheilu, mutta katson ottelut mielummin TVstä eikä urheilukanavaa tietenkään voi maksaa epassilla

Kiinnostaa liikunta, mutten halua mitään ohjattuja jumppia vaan esim mennä pyöräileään tai hiihtämään jossa maksaa vain välineet, ei tietenkään käy välineisiin.

Epassi on mielestäni vähän kuin vttilua työntekijöille, oikein pakotetaan ihmisryhmiin, eikö ajatella ollenkaan että jotkut viihtyy itsekseen?

Tän on jo todettukin olevan kukkua aiemmin, mutta siis todellakin käy välineisiin, tässä esim. linkki Levin vuokraamoon, josta saa kaikenlaista lumikengistä fatbikeen: https://www.levi.fi/palvelut/zero-pointin-vuokraamo. Ihan itsekseen saa sitte pyöräillä tai hiihdellä, missä tykkää. 

Tietenkin vuokraus edellyttää paikan päälle menemistä, ja kirjoittajalla on varmaan mielessä omien välinevarastojen kartuttaminen. Semmoista nyt ei kuitenkaan verottomasti tueta, ideana lienee aktivoida konkreettiseen tekemiseen. Harmi kyllä, mutta näin se menee. Työkaverit on esim. ostaneet etätunteja joogaan. 

Itekin elän ja liikun yksikseni pyöräillen ja hiihdän yms, mutta en ole täysin erakko ja voin esim. läheisestä leffateattereista valita näytöksen, jossa on väljempää, tai muutenkin siedän väkijoukkoa konsertin tai museokäynnin ajaksi ajan ihan ok. Jos en tarvitsisi noihin rahaa, niin mulle olisi ihan hyvä etu maksaa välinevuokraus loman ajaksi. Viimeksi esim. syysmatkalle en saanut omaa pyörää mukaan ja viiden päivän fatbikevuokra olisi jo tehnyt 150-250 euroa kohteessa. Itse säästeliäänä vuokrasin kälyisen cityfillarin päiväksi 20 km kauppareissuun :). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan