Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
381/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän edun ja käyttäisin paljon enemmänkin, jos olisi. Harrastuksia maksan, hierontaa, jalkahoita jne. Multa kuluisi vaikka 5000 euroa ePassia. En ymmärrä, mitä ne ihmiset tekevät, jotka eivät saa sitä kulumaan? Istuvat kaikki päivät kotona katsomassa TV:tä ja juomassa kaljaa?

Vierailija
382/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ePassi on turha. Saisipa rahana tai lounaskuponkeina. Hammaslääkäri on muuten ok, mutta tuntuu samalta kuin olisi saanut työnantajalta lahjakortin peräsuolen tähystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma on kyllä pakko olla yliankea elämä jos ei todella keksi yhtäkään asiaa mihin ePassi-rahoja käyttäisi.

Vierailija
384/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ePassi on turha. Saisipa rahana tai lounaskuponkeina. Hammaslääkäri on muuten ok, mutta tuntuu samalta kuin olisi saanut työnantajalta lahjakortin peräsuolen tähystykseen.

Käteistä rahaa saisi vaan sitten paljon vähemmän kuin ePassisaldoa, jos oletetaan että kustannus työnantajalle pysyy samana. Sitten suurempi osa tavallisesta palkasta menisi hammaslääkäriin tai peräsuolen tähystykseen. 

Vierailija
385/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te valittajat, ladatkaa edes se sovellus, laittakaa puhelimen sijaintitiedot päälle niin sovellus antaa jo lähimmät vaihtoehdot käyttää ja sieltä voi etsiä vaikka mitä.

Voi valittaja kun mulla ollu jo vuosia epässi ja sovellus asennettuna. Ainoat tarjolla olevat jutut on jotain tyhmäliikuntaa, salikorttia, teatteria jne. mitä en halua tai tarvi. 

Kuinka vaikia se on epässittäjien ymmärtää että kaikki ihmiset ei halua noita samoja mitä he?

Vierailija
386/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän edun ja käyttäisin paljon enemmänkin, jos olisi. Harrastuksia maksan, hierontaa, jalkahoita jne. Multa kuluisi vaikka 5000 euroa ePassia. En ymmärrä, mitä ne ihmiset tekevät, jotka eivät saa sitä kulumaan? Istuvat kaikki päivät kotona katsomassa TV:tä ja juomassa kaljaa?

Mä kanssa mietin, että eivätkö nämä ihmiset tee ikinä mitään. Töihin-kotiin-töihin-kotiin-baariin-kotiin-töihin-repeat.

Vierailija
387/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntapalvelun myyjälle voi ehdottaa ePassin käyttöönottoa maksutavaksi, jos ei ole vielä mahdollista. Ei ole monimutkainen juttu ja sillä voi saada lisää myyntiä. 

Tässä muistutus niille, hoiden ePassi ei käy missään, käy vain 500km päässä ja on muutenkin ihan tyhmä. 

Mäpä meen tohon thaihierontaan ehottaa jos maksaisin epässillä

Vierailija
388/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Epassilla pitäisi saada ostaa suoraan Liveton, Tiketin ja Lipun verkkokaupasta lippuja. Se on tehty nyt liian monimutkaiseksi. 

Miten monimutkaista? Itse eilen juuri ostin tiketin kautta liput keikalle.

Kaikki syyt pitää keksiä miten on hankalaa ja monimutkaista käyttää, ettei vaan tarttis käyttää ja saa vain haukkua.

Vierailija
389/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Ne saa pitää ne rahat joita asiakkat ei käytä mutta työnantaja on jo maksanut, siksi se on tehty vaikeaksi.

Vierailija
390/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lähteä ruokakauppaan ja täksi vuodeksi saatu 200 e olisi kiva lisä käyttää vaikka osamaksuna siellä silloin tällöin. 

Vierailija
391/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisi harrastaa 33€ per kk minkä tuo epässi suunnilleen on? Salilla käymistäkö? Ei nappaa

Vierailija
392/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin? 

Jos työnantaja maksaa minulle 400 euroa saldoa ePassiin, se maksaa yritykselle 400 euroa.

Jos työnantaja maksaa minulle nykyisen palkkani (40000 e/vuosi) lisäksi lisäpalkan, josta on tarkoitus jäädä minulle käteen 400 euroa, se maksaa työnantajalle vähintään 1000e. 

Selvittäkää mitä tarkoittaa ja miten vaikuttaa palkkaverokiila ja korkea progressio. Auttaa ymmärtämään ePassin lisäksi monta muutakin asiaa.

Vierailija
393/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä olkaa käyttämättä etuja. Minä käytän ja olen tyytyväinen. Monet mukavat jutut saa maksutta. Ei se ole kuin ajan varaus ja lähtö. E-passi sovellus näyttää hyvin missä maksu käy ja niitä on paljon. 

No jos epössin tilalla olis sulla joku muu ja sitä sais käyttää vain 500km päässä sinusta ja vain asioihin mistä et pidä niin käyttäisitkö?

Sitten mulla olisi kyllä hyvin paljon asioita, joista en pidä ja olisin huolissani itsestäni miksi olen niin kyllästynyt elämääni, ettei mikään oikein kiinnosta. Ja olen käyttänyt ePassia yli 500km:n päässä kotoa.

Vierailija
394/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin? 

Jos työnantaja maksaa minulle 400 euroa saldoa ePassiin, se maksaa yritykselle 400 euroa.

Jos työnantaja maksaa minulle nykyisen palkkani (40000 e/vuosi) lisäksi lisäpalkan, josta on tarkoitus jäädä minulle käteen 400 euroa, se maksaa työnantajalle vähintään 1000e. 

Selvittäkää mitä tarkoittaa ja miten vaikuttaa palkkaverokiila ja korkea progressio. Auttaa ymmärtämään ePassin lisäksi monta muutakin asiaa.

No vau kun ymmärrät väärin. 

Työnantaja maksaa 400€ epässiä josta en saa mitään kun se jää käyttämättä. Jos työnantaja maksaisi 400€ lisää palkkaa siitä saisin nettona enemmän kuin 0€ 

Vierailija
395/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saa pitää ne rahat joita asiakkat ei käytä mutta työnantaja on jo maksanut, siksi se on tehty vaikeaksi.

Ei ole vaikeaa käyttää, ei tuota vaikeuksia normijärjellä varustelulle ihmiselle. Vaikeinta on varmasti muistaa, että ePassillakin voisi maksaa jonkun kulttuuririennin tai harrasteen.

Vierailija
396/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa 400€ epässiä josta en saa mitään kun se jää käyttämättä. Jos työnantaja maksaisi 400€ lisää palkkaa siitä saisin nettona enemmän kuin 0€ 

En ymmärrä ollenkaan väärin. Luultavasti etu on suunniteltu niin, että sillä olisi vaikutuksia hyvinvointiin monipuolisesti mahdollisimman monelle. Koska kaikkia kohderyhmiä ei voi miellyttää, on vaikutus ankeisiin vauvapalstatrollaajiin jätetty arvion ulkopuolelle.

Vierailija
397/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voisi harrastaa 33€ per kk minkä tuo epässi suunnilleen on? Salilla käymistäkö? Ei nappaa

Et ole selvästi edes viitsinyt tutustua asiaan ja länkytät jotain mutua.

Vierailija
398/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, meilläkin aikanaan vaihdettiin Epassiin juuri tuon takia. Vaikka ollaan Helsingissä niin kaikilla ihmisillä ei löydy käyttöä edulle ja työnantaja oli niitä turhaaan maksellut (itsellekin jäi aikanaan jotain seteleitä, kun kävivät vain liikuntaan ja liikun etupäässä itsekseni polkupyörällä tai luonnossa).

"Epassiin ladattu saldo on kuin luottoraja: sitä ei voi ylittää, mutta käyttämättömästä arvosta emme veloita. Tämä on merkittävä ero verrattuna seteleihin tai maksukortteihin, jotka ovat prepaid-maksuvälineitä. Niissä maksat koko summan etukäteen käytti työntekijäsi etuja tai ei.

Voit siis jakaa etuja työntekijöiden käyttöön huoletta, sillä hyvitämme käyttämättä jääneen saldon laskutuksen yhteydessä. Hävikkiä ei synny."

Vierailija
399/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinun ongelmasi, jos elämäsi on niin ankeaa, että mikään tekeminen, jota ePassilla voi maksaa, ei sulle kelpaa.

Vierailija
400/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa 400€ epässiä josta en saa mitään kun se jää käyttämättä. Jos työnantaja maksaisi 400€ lisää palkkaa siitä saisin nettona enemm

En ymmärrä ollenkaan väärin. Luultavasti etu on suunniteltu niin, että sillä olisi vaikutuksia hyvinvointiin monipuolisesti mahdollisimman monelle. Koska kaikkia kohderyhmiä ei voi miellyttää, on vaikutus ankeisiin vauvapalstatrollaajiin jätetty arvion ulkopuolelle.

Ei vaan se on suunniteltu kuten kotitalousvähennyskin eli laiskoille ihmisille jotka on mahdollisesti vähän käsiäkin. Mitään ei saa tehdä itse vaan pitää ostaa palvelu. No minä kun en halua palvelua edes kaupassa kun osaan ite paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän